چگونه یک تمرین خودمراقبتی مؤثر ایجاد کنیم


وقتی COVID-19 زندگی ما را در آغاز سال ۲۰۲۰ زیر و رو کرد، وارد دوره جدیدی از عدم اطمینان بی سابقه شدیم – و از آن زمان تاکنون در بلاتکلیفی زندگی می کنیم.

مقاله ای در هاروارد بیزینس ریویو ادعا می کند که مغز ما برای مواجهه با این عدم قطعیت ساخته نشده است. با گذشت زمان، مغز ما به گونه‌ای تکامل یافته است که به عدم اطمینان منعکس می‌شود، و قرار گرفتن در یک وضعیت قدرتمند تهدید “به کاهش انگیزه، تمرکز، چابکی، رفتار مشارکتی، خودکنترلی، احساس هدف و معنا و در کل کاهش می‌یابد. بودن.”

بسیاری از ما از قبل خسته شده بودیم و به خوبی از خود مراقبت نمی‌کردیم، و وقتی همه‌گیری شیوع پیدا کرد، آن زمینه‌های غفلت را برجسته کرد. قرنطینه ها همچنین به ما فرصتی نادر برای توقف و تأمل در زندگی خود داده است.

یکی از نکات مهمی که ظاهر شده است، افزایش تمرکز بر مراقبت از خود، همراه با درک اینکه چرا در زندگی روزمره ما بسیار مهم است.

وبینار ما در ماه دسامبر تیمی از متخصصان شامل دو درمانگر، یک متخصص عملیات افراد و یک مربی تحول شخصی را گرد هم آورد. نظرات خود را در مورد اینکه چرا خودمراقبتی برای کارمندانتان مهم است، چگونگی تشخیص آنچه نیاز دارید و قدم های کوچکی که می توانید برای احساس بهتر در حال حاضر بردارید، به اشتراک بگذارید.

در اینجا چند نکته کلیدی از گفتگوی آنها آورده شده است.

مراقبت از خود چیست؟

اعضای میزگرد ما موافق هستند که بسته به نیازهای منحصر به فرد شما، مراقبت از خود برای هر کس متفاوت است. این می تواند به طور گسترده ای از مدیتیشن، نوشتن خاطرات و حضور در طبیعت تا آشپزی و گذراندن وقت با دوستان را شامل شود.

نه گفتن اغلب به معنای نه گفتن به چیزی است که می تواند بر سلامت روان شما تأثیر منفی بگذارد، بنابراین می توانید به آنچه نیاز دارید بله بگویید.

بزرگترین افسانه ها در مورد مراقبت از خود

با افزایش آگاهی از اهمیت خودمراقبتی، افسانه ها در مورد آن نیز افزایش یافتند. آیا هیچ کدام از اینها آشنا به نظر می رسد؟

  • سرم خیلی شلوغه
  • واقعا اینطور نیست چه کسی – کدام لازم است
  • من این کار را پس از برداشتن تیک همه چیز در لیست کارهایم انجام خواهم داد

برای مقابله با افسانه “من خیلی سرم شلوغ هستم”، تو گر لی، مربی تحول شخصی دارای گواهینامه ICF در Spring Health، می گوید: “اغلب لازم نیست مراقبت از خود را در ظرف خود قرار دهید. این می تواند احساس شود. به عنوان مثال، حذف رسانه های بد، برای صرفه جویی در زمان مورد نیاز برای مراقبت از خود.

در سال ۲۰۲۲ چه چیزی می توانید بشقاب خود را بردارید؟ چه چیزی را می توانید از هیئت مدیره تیم خود بردارید تا به آنها زمان بیشتری برای مراقبت بهتر از خود بدهید؟

بزرگترین افسانه، که همچنین می تواند به بزرگترین مانع برای مراقبت از خود تبدیل شود، این است “من احساس خودخواهی می کنم.” اعتقاد به اینکه مراقبت از خود یک خودخواهانه است، می تواند مانع از آن شود که در مواقعی که بیشتر به آن نیاز دارید، آنچه را که به آن نیاز دارید بدهید، و یک راه موثر برای شروع تغییر این باور، فرمول بندی مجدد آن است.

این سؤالات را از خود بپرسید و برای یافتن پاسخ ها عمیقاً جستجو کنید:

  • چرا مراقبت از خود خودخواهانه تلقی می شود؟
  • این پیام ها از کجا می آیند؟ آیا آنها واقعی هستند؟
  • وقتی به مراقبت از خود به عنوان یک ضرورت و نه یک هدف لوکس یا عالی نگاه می کنید، چه چیزی تغییر می کند؟

چگونه تعیین می کنید که چه چیزی نیاز دارید

از آنجایی که مراقبت از خود برای همه افراد بسیار متفاوت به نظر می رسد، و با شروع سال جدید، ممکن است تعجب کنید که چگونه تعیین کنید شما هستید شما باید در بهترین حالت خود باشید.

شلومیت لیز سندرز، LMFT، CCTP، یک درمانگر دارای مجوز در Spring Health، شرکت کنندگان در وب را تشویق کرد تا به مراقبت از خود به عنوان مراقبت از خود و خود فکر کنند – که شامل فکر کردن به نحوه صحبت ما با خود می شود. مسیر گفتار درونی ما اغلب بسیار مهم است.

او می‌گوید: “به کسی فکر کن که دوستش داری، و چگونه به او عشق می‌ورزی و از او مراقبت می‌کنی. حالا به خودت برگرد و چگونه از خود مراقبت می‌کنی. آیا کوتاهی می‌کنی؟”

اگر چنین است، لی توصیه می کند که پنج حوزه سلامت شخصی را بررسی کنید: جسمی، ذهنی، عاطفی، معنوی و اجتماعی.

اکنون با پرسیدن سؤالات زیر از خود یک ارزیابی سریع انجام دهید:

  • در کدام یک از این پنج حوزه باید به بهترین نحو از خود مراقبت کنید؟
  • تنها کاری که می توانید از امروز برای بهبود این منطقه انجام دهید چیست؟
  • از کوچک شروع کنید و آن را ساده نگه دارید – تضمین می کند که به انجام آن ادامه خواهید داد

گام بعدی مناسب برای شما ممکن است این باشد که با یک درمانگر یا مربی کار کنید تا در آن مناطق نادیده گرفته شده، شروع به ایجاد یک صدای درونی مهربان کنید، و برنامه عمل پاسخگویی را که برای رسیدن به اهداف خود نیاز دارید، بسازید.

در اسپرینگ هلث، ما مراقبت های روانی شخصی را برای شما، خانواده و کل تیم شما ارائه می دهیم. در اینجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد خدمات ما کسب کنید.

الان چطور احساس بهتری داری

با شروع سال جدید، ممکن است به دنبال چند استراتژی ساده باشید که به شما کمک کند در محل کار احساس بهتری داشته باشید تا بتوانید تمرکز بیشتری را به رفاه خود اختصاص دهید.

در اینجا سه ​​مرحله وجود دارد که می توانید از امروز شروع کنید:

  • ژورنال: روز خود را با نوشتن ۱ تا ۳ موردی که بابت آنها سپاسگزار هستید شروع کنید
  • فواصل ۲ تا ۵ دقیقه ای را در طول روز در تقویم خود قرار دهید تا به شما فرصتی برای شارژ مجدد بدهد.
  • برای صرف ناهار تقویم خود را مسدود کنید – و به آن زمان احترام بگذارید

شروع کارهای کوچک باعث می شود که پایدار باشید و وقتی کارهای کوچک مراقبت از خود به بخشی از روتین شما تبدیل می شود، دیگر اختیاری یا وقت گیر نیستند. همانطور که او به من می گوید، “کم بودن زیاد می تواند تفاوت بزرگی در روز شما ایجاد کند.”

وبینار را در صورت تقاضا تماشا کنید برای کاوش در چگونگی ایجاد یک تمرین خودمراقبتی مؤثر در سال جدید – و تشویق تیم‌های خود به انجام همین کار.

شانون مینارد، مربی حرفه ای خبره

شانون مینارد، مربی حرفه ای خبره

۱۴ ژانویه ۲۰۲۲

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر