گرانولای بدون دانه کلفت – ظروف دبی متخصص تغذیه


با این دستور العمل گرانولای بدون غلات خوش طعم که در بالای یک کاسه اسموتی برای یک صبحانه سالم عالی است، روال معمول گرانولا خود را تغییر دهید. این دستور غذای گرانولای بدون غلات از ولع من برای گرانولا متولد شد که اتفاقاً در زمانی که جو دوسر نداشتیم به من سر زد. به جای آنها، دانه های آفتابگردان، نارگیل، بادام و تخمه کدو تنبل را خواهید یافت.

اگر توجه نکرده اید، من از طرفداران پر و پا قرص آن هستم گرانولای خانگی! این دستور غذای گرانولای بدون غلات از ولع من برای گرانولا متولد شد که اتفاقاً در زمانی که جو دوسر نداشتیم به من سر زد. به جای آنها، دانه های آفتابگردان، نارگیل، بادام و تخمه کدو تنبل را خواهید یافت.

هر وقت هوس کردم مقداری از آجیل ها، دانه ها و میوه های خشکی را که در انبار داریم پاک کنم، سراغ گرانولای خانگی یا این خوشه ها می روم. این یک راه آسان برای اطمینان از این است که هیچ یک از آن ضایعات هدر نرود و در عین حال یک گزینه صبحانه خوشمزه نیز درست کنید.

چرا این دستور غذا را دوست خواهید داشت

  • یک جایگزین خوشمزه برای گرانولای جو دوسر.
  • برای آماده سازی از قبل عالی است زیرا می توان آن را در یک ظرف در بسته برای بیش از یک هفته نگهداری کرد.
  • یک میان وعده شیرین و شور عالی که سرشار از چربی های سالم و فیبر است.
  • دستور العمل سریع، یک کاسه با استفاده از مواد مناسب انباری.
ترکیب گرانولا بدون دانه با دانه ها، بادام، تکه های نارگیل و شربت افرا

مواد مورد نیاز شما

  • تکه های نارگیل: تکه های نارگیل قسمت اعظم این گرانولای بدون دانه را تشکیل می دهند. برای این دستور به جای نارگیل خرد شده از تکه های نارگیل استفاده کنید.
  • دانه: من دوست دارم از ترکیب کدو، چیا، آفتابگردان و کنجد استفاده کنم. با این حال، می توانید آن را بر اساس آنچه در انبار دارید تغییر دهید.
  • شربت افرا: به طور طبیعی این گرانولا را شیرین می کند.
  • روغن نارگیل: از آنجایی که روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است، به این گرانولا کمک می کند تا توده های بزرگ و زیبایی ایجاد کند. می توانید به جای آن از روغن کانولا یا زیتون استفاده کنید اما تکه های کوچک گرانولا خواهید داشت.
گرانولای بدون دانه در تابه

طرز تهیه گام به گام با عکس

مرحله ۱: فر را با دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید. یک ورقه پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید.

مرحله ۲: همه مواد را به یک کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله ۴: به ورقه پخت منتقل کنید و به شکل پنکیک مستطیلی صاف فشار دهید. اطمینان حاصل کنید که همه چیز روی تابه با هم مخلوط شده است تا پس از پخت به صورت خوشه درآید. به مدت ۱۸-۲۰ دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود بپزید. دو دقیقه آخر پخت را با دقت تماشا کنید زیرا می تواند به سرعت بسوزد.

مرحله ۵: اجازه دهید کاملا خنک شود روی ورقه پخت به قطعات بزرگ بشکنید و برای نگهداری به یک ظرف دربسته یا کیسه زیپ دار منتقل کنید.

چرا این دستور غذا برای شما خوب است

  • بادام ها یکی از میان وعده های سالم مورد علاقه من است زیرا مواد مغذی زیادی مانند ویتامین E، کلسیم، فسفر، ریبوفلاوین و چربی های سالم برای قلب را فراهم می کند.
  • دانههای چیا مقدار زیادی از مواد مغذی را به شکل کوچک آنها شامل چربی‌های امگا ۳ سالم برای قلب، فیبر و پروتئین است. صحبت از پروتئین، دانههای چیا یک پروتئین کامل هستند، به این معنی که آنها حاوی تمام ۹ اسید آمینه ضروری هستند.
  • اگرچه آجیل کالری بیشتری دارد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف منظم آجیل خطر افزایش وزن را افزایش نمی‌دهد. در واقع، مصرف آجیل به جای سایر غذاهای ناسالم می تواند به شما در تنظیم وزن کمک کند.

نحوه خدمت

با خیال راحت از این دستور غذا به عنوان الگویی برای هر چیزی که ممکن است در انباری خود دارید استفاده کنید که باید مصرف شود. من دوست دارم این غذا را با مقداری شیر بادام، روی ماست یا حتی روی یک کاسه اسموتی بپاشم. خوشه ها هم خودشان یک میان وعده خوشمزه درست می کنند! در اینجا دستور العمل هایی وجود دارد که با مقداری از این گرانولا عالی است:

اسنک های خوشمزه تر که دوست خواهید داشت

گرانولای بدون دانه کلفت

خلق شده توسط: دبورا دیویس

روال معمول گرانولا خود را با این دستور غذای گرانولای بدون غلات وگان خوشمزه که در بالای یک کاسه اسموتی برای یک صبحانه سالم عالی است، تغییر دهید. این دستور غذا از هوس من برای گرانولا متولد شد که اتفاقاً در زمانی که جو دوسر تمام شده بود به من سر زد. به جای آنها، دانه های آفتابگردان، نارگیل، بادام و تخمه کدو تنبل را خواهید یافت.

از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

عناصر

  • ۱ فنجان تکه های نارگیل
  • ۳/۴ فنجان بادام خلال شده
  • ۱/۲ فنجان دانه کدو تنبل
  • ۱/۲ فنجان دانه های آفتابگردان
  • ۳ قاشق سوپخوری دانههای چیا
  • ۳ قاشق غذاخوری دانه های کنجد
  • ۱/۲ فنجان شربت افرا
  • ۱/۴ فنجان روغن نارگیل، ذوب شده
  • ۱ قاشق چایخوری وانیل
  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک دریا

دستورالعمل ها

  • فر را با دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید. یک ورقه پخت ۹ “x11” را با کاغذ روغنی یا یک حصیر سیلپات بپوشانید.

  • در یک کاسه بزرگ، بقیه مواد را اضافه کنید. سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا همه چیز خوب مخلوط شود.

  • روی یک ورقه پخت که با کاغذ روغنی یا یک حصیر سیلپات پوشانده شده است، پهن کنید. به مدت ۲۰-۲۵ دقیقه یا تا زمانی که شروع به قهوه ای شدن کند بپزید. (در دقیقه ۱۷ یا ۱۸ آن را بررسی کنید زیرا ممکن است خیلی سریع قهوه ای شود.)

  • اجازه دهید تا کاملاً روی ورقه پخت خنک شود. به قطعات بزرگ بشکنید و تا ۲ هفته در ظرف دربسته نگهداری کنید.

یادداشت

  • می توانید به جای روغن نارگیل از روغن زیتون یا روغن نباتی استفاده کنید، اما گرانولا نیز ترد/خوشه نمی شود.
  • ذخیره در ظروف محفوظ. تا ۳ هفته پس از ساخت قابل نگهداری است.
  • دستور غذا برگرفته از این گرانولای بدون دانه از The Primalist

تغذیه

خدمت: ۱/۳ فنجان | کالری: ۱۸۸کیلو کالری | کربوهیدرات ها: ۱۲g | پروتئین: ۴g | چربی: ۱۵g | چربی های اشباع شده: ۷g | چربی های چند غیر اشباع: ۳g | چربی اشباع شده: ۴g | چربی ترانس: ۰.۰۱g | سدیم: ۴۳میلی گرم | پتاسیم: ۱۵۸میلی گرم | فیبر: ۳g | قند: ۷g | ویتامین A: ۴IU | ویتامین سی: ۰.۲میلی گرم | کلسیم: ۶۳میلی گرم | اهن: ۱میلی گرم

تعاملات خواننده