گودتراپی | غلبه بر اضطراب سلامتی


گودتراپی |  غلبه بر اضطراب سلامتی

توسط جوئل اشمیت، MA، مشاور بهداشت روان دارای مجوز، در تامپا، فلوریدا

آیا دائماً نگران سلامتی خود هستید؟ آیا حتی کوچکترین احساس یا علامت بدنی جدید و غیرمعمول باعث می شود به پزشک مراجعه کنید، مطمئن باشید که باید چیز جدی باشد؟ آیا اغلب نگران این هستید که، حتی اگر متخصصان پزشکی به شما می گویند همه چیز خوب است، چیزی ناشناخته و تشخیص داده نشده در درون شما رشد می کند و به آرامی شما را می کشد؟ آیا متوجه می‌شوید که چیزهای زیادی را بررسی می‌کنید – مانند ضربان قلب یا قسمت‌های مختلف بدنتان – به دنبال اطمینان از اینکه مشکلی وجود ندارد؟ آیا زمان زیادی را صرف جستجوی علائم و تحقیق در مورد شرایط پزشکی می کنید که ممکن است داشته باشید یا نداشته باشید؟ اگر چنین است، احتمالاً با اضطراب سلامتی نابسامان سر و کار دارید: یک اضطراب متمرکز بر سلامتی که می تواند باعث ناراحتی زیادی و یک چرخه بی پایان نگرانی شود.

اگرچه این ایده بدی نیست که هر چند وقت یکبار با پزشک معاینه شوید (سالانه آن را انجام دهید!) یا انجام غربالگری های سلامتی را طبق توصیه شده انجام دهید، معاینه بیش از حد و اطمینان جویی ممکن است به جای ایجاد آرامش مورد نظر، اضطراب شما را بدتر کند. شما امیدوارید که از برخی رفتارهای خود سود ببرید.

چه کاری را متوقف کنیم

اگر اضطراب سلامتی دارید، چهار کاری را که باید انجام دهید (یا حداقل کمتر انجام دهید) و به دنبال آن روش‌های سالم‌تری برای مقابله با آن‌ها در اینجا آورده شده است.

۱. علائم گوگل را متوقف کنید.

ما علائم را در گوگل جستجو می کنیم تا به دنبال اطمینان باشیم، اما متوجه نمی شویم که این نوع اطمینان جویی در واقع اضطراب ما را افزایش داده و تقویت می کند.

۲. از وسواس در مورد ساعت تناسب اندام خود دست بردارید.

اگر Fitbit، Apple Watch یا هر دستگاه مچ ردیابی سلامت دیگری دارید، اگر متوجه شدید که دائماً معیارهای مختلفی مانند ضربان قلب، تغییرات ضربان قلب یا نتایج ECG را بررسی می‌کنید، آن را کنار بگذارید. مانند علائم گوگل، این نوع از ما را بیش از حد تمرکز درونی نگه می‌دارد و اضطراب پیرامون سلامتی را افزایش می‌دهد – و فقط آرامش و اطمینان بسیار کوتاه‌مدت را فراهم می‌کند.

۳. به سایر رفتارهای بررسی و پاسخ جویی خود توجه کنید و آنها را نیز محدود کنید.

رفتارهای رایج چک کردن شامل بررسی آینه برای تغییر رنگ پوست یا چشم ها، جستجوی خال ها یا برجستگی های جدید، وزن کردن یا اندازه گیری قسمت های مختلف بدن، نظارت بر علائم یا فشار خون، پرسش از اعضای خانواده یا متخصصان بهداشت در مورد شما، و ارسال پست است. سوالات آنلاین برای نظرات در مورد مسائل بهداشتی که دارید یا مشکوک به داشتن آن هستید. آگاهی از بدن خود و بررسی هر چیز غیرعادی زمانی می تواند هوشمندانه و سالم باشد همانطور که جامعه پزشکی توصیه می کند، اما نوع بررسی که اغلب همراه با اضطراب سلامتی است، عموماً بیش از حد و غیر ضروری است.

۴. از تعبیر هر علامت جدید و غیرعادی بدنی به عنوان نشانه ای از خطر خودداری کنید.

بدن ما کارهای عجیبی انجام می دهد. هر کسی هر چند وقت یکبار دردها و احساسات عجیبی را تجربه می کند. طبیعی است و معمولا می آیند و می روند. افراد معمولی این چیزها را نیز تجربه می کنند، اما تمرکز درونی ندارند و به همان اندازه به آنها توجه نمی کنند.

دست کشیدن از این کارها آسان نیست. به خصوص در ابتدا ناراحت کننده خواهد بود. با این حال، آنچه شما احتمالاً در طول زمان خواهید دید این است که توقف این چیزها شما را از زندانی که اضطراب سلامتی می تواند ایجاد کند و مانع از زندگی کامل شما می شود، رها کند.

چه کاری را باید شروع کرد

بهتر است عادت های قدیمی را با عادت های جدید جایگزین کنید. در اینجا برخی از چیزهایی است که شما باید به جای چهار رفتار بالا انجام دهید.

۱. هر چند وقت یکبار با پزشک خود مشورت کنید.

اگر از این امر اجتناب کرده اید، برای رد هرگونه نگرانی واقعی پزشکی، به پزشک مراجعه کنید، سالانه بدن خود را انجام دهید، غربالگری های توصیه شده را انجام دهید و توصیه های پزشک خود را دنبال کنید. با این حال، نکته کلیدی در اینجا این است که از آنچه پزشک توصیه می کند پیروی کنید و نه آنچه که اضطراب شما دیکته می کند. اگر به چیزی جدی مشکوک هستید مطمئناً به دنبال کمک پزشکی باشید، اما سعی کنید تشخیص دهید که چه زمانی کاری که انجام می‌دهید فقط به دنبال تسکین و اطمینان کوتاه مدت است. راحتی زودگذر است و به زودی به سراغ کار بعدی خواهید رفت.

۲. با یک درمانگر صحبت کنید.

درمانگری را بیابید که در زمینه اختلالات اضطرابی تخصص داشته باشد – به ویژه درمانی که تجربه کار با اضطراب سلامتی را دارد. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا اضطراب سلامتی خود را بهتر درک کنید و مکانیسم های مقابله سالم تری را برای مقابله با آن به شما آموزش دهد. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا بینش خود را در مورد اینکه چگونه به اینجا رسیده اید به دست آورید و به شما کمک می کنند افکار و رفتارهایی را که در اضطراب شما نقش دارند را بهتر بشناسید. غلبه بر اضطراب سلامتی مستلزم کار است، اما یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا پیشرفت کنید.

۳. تشخیص دهید که برخی از اضطراب های سلامتی طبیعی است.

به عنوان انسان، همه ما در مورد سلامت و رفاه خود نگرانی و نگرانی داریم. با این حال، زمانی که ما با اضطراب سلامتی دست و پنجه نرم می کنیم، سیستم تشخیص تهدید ما کمی بیشتر از آنچه که باید باشد، تقویت شده است. این می تواند به هشدارهای نادرست بی وقفه منجر شود.

۴. پذیرای ایده تحمل و پذیرش مقدار مشخصی از عدم اطمینان باشید.

تنها چیزی که احتمالاً اضطراب سلامتی شما را به صفر می‌رساند، دانستن این است که خطر ابتلا به مسائل مرتبط با سلامتی در آینده صفر است – و این اتفاق نخواهد افتاد. همانطور که شروع به پذیرش و تحمل برخی از خطرات بالای صفر می کنید، متوجه می شوید که از تفکرات مضطرب خارج شده و به سمت زندگی ای که واقعاً می خواهید زندگی کنید تغییر می کنید.

۵. به خاطر داشته باشید که چند بار در مورد افکار مضطرب خود اشتباه کرده اید.

“چه می شود اگر” هسته اصلی اضطراب سلامتی است – یا هر اضطراب دیگری در این زمینه. “اگر این سردرد توموری در حال رشد در مغز من باشد چه؟” “اگر این معده درد نشانه چیزی واقعا جدی باشد چه؟” “اگر این درد در پای من یک لخته خون کشنده باشد چه؟” چند بار متوجه شده اید که این افکار و سوالات نگران کننده دارید؟ و چند بار در مورد این بدترین فرضیات اشتباه کرده اید؟ از زمانی که در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالاً در مورد اکثر آنها، اگر نه همه آنها، اشتباه کرده اید. اجازه دهید این واقعیت در خود غرق شود.

۶. تمرکز خود را به بیرون تغییر دهید.

یکی از مشخصه های اضطراب سلامت تمرکز درونی بیش از حد قوی است. وقتی متوجه شدید که بدنتان را اسکن می‌کنید یا با افکار مضطرب درگیر می‌شوید و سرگرم می‌شوید، سعی کنید از تمرکز درونی به تمرکز بیرونی‌تر تغییر دهید. کاری برای انجام دادن پیدا کن. با یک دوست تماس بگیرید، قدم بزنید، کتاب بخوانید و با دنیا درگیر شوید.

غلبه بر اضطراب سلامتی

زندگی با اضطراب سلامتی می تواند مانند یک ترن هوایی به نظر برسد. پیروی از این توصیه به شما کمک می کند تا از آن سواری خلاص شوید و از زندگی خود لذت ببرید و نهایت استفاده را ببرید. با یک درمانگر که درک می کند با چه چیزی سر و کار دارید ارتباط برقرار کنید و شروع به پیشرفت کنید.






© Copyright 2021 GoodTherapy.org. تمامی حقوق محفوظ است. مجوز انتشار توسط جوئل اشمیت، MA، مشاور بهداشت روان دارای مجوز در تامپا، فلوریدا صادر شده است.

مقاله قبلی توسط نویسنده نامبرده نوشته شده است. هر گونه دیدگاه و نظر بیان شده لزوما توسط GoodTherapy.org به اشتراک گذاشته نمی شود. سوالات یا نگرانی های مربوط به مقاله قبلی را می توان به نویسنده ارسال کرد یا به عنوان نظر در زیر پست کرد.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر