۱۰ راه برای مبارزه با افسردگی بدون دارو


افسردگی

آخرین به روز رسانی در ۲ سپتامبر ۲۰۲۲: منتشر شده در ۲ سپتامبر ۲۰۲۲

راههای مبارزه با افسردگی بدون دارو

آیا می دانستید که افسردگی یکی از شایع ترین بیماری های روانی است که تشخیص داده می شود؟ بر اساس آخرین تجزیه و تحلیل آماری سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تقریباً ۳.۸ درصد از جمعیت جهان در حال حاضر با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند.

برخی از ویژگی های اصلی افسردگی را می توان غمگینی طولانی و شدید، تنهایی، لذت نبردن از چیزهایی که زمانی از آن لذت می بردید، گوشه گیری از بقیه و غیره نام برد. افسردگی می تواند باعث شود که بدترین روزهای زندگی خود را تجربه کنید و به همین دلیل بسیار مهم است. تا توجه حرفه ای به افسردگی شما جلب شود.

افسردگی چگونه درمان می شود؟

علوم روانپزشکی آنقدر پیشرفت کرده است که هر نوع افسردگی یا وضعیت سلامت روان مرتبط با آن را می توان با نرخ بهبودی امیدوار کننده ای درمان کرد. برای بیماران افسردگی معمولاً برای کاهش شدت علائم، داروهایی همراه با روان درمانی تجویز می شود.

افراد کمی وجود دارند که از مصرف دارو به صورت روزانه هراس دارند. اگر شما یکی از آنها هستید، این وبلاگ فقط برای شماست. امروز ما در مورد روش های مختلفی صحبت خواهیم کرد که می توانید بدون دارو بر افسردگی غلبه کنید.

اکنون قبل از شروع، نکته بسیار مهمی وجود دارد که باید با شما در میان بگذارم. تمام نکاتی که در این وبلاگ با شما به اشتراک گذاشته خواهد شد، جایگزینی برای دارو نیست. اینها بیشتر شبیه استراتژی های مقابله یا مدیریت هستند.

چگونه بدون دارو بر افسردگی غلبه کنیم؟

آیا غلبه بر افسردگی بدون دارو حتی ممکن است؟ بله قطعا همینطور است! دوره درمان شما کاملاً به شدت علائم افسردگی شما بستگی دارد. این احتمال وجود دارد که روانپزشک شما حتی دارو تجویز نکند، ممکن است شما را فقط برای روان درمانی قرار دهد.

قبل از اینکه به چگونگی شکست دادن افسردگی بدون دارو بپردازیم، باید درک کنیم که

داروهای افسردگی واقعا چه می کنند؟

ما برخی از مواد شیمیایی یا انتقال دهنده های عصبی در مغزمان داریم، یعنی سروتونین و دوپامین که از خلق و خو و احساسات ما مراقبت می کنند. داروهایی که پزشک شما تجویز می کند، تعادل را در مغز شما باز می گرداند، که باعث می شود مغز شما به اندازه کافی انتقال دهنده های عصبی تولید کند تا دوباره احساس بهتری داشته باشید. بنابراین، داروها نقش مهمی در بهبود وضعیت شما دارند.

به همه بیماران افسردگی دارو داده نمی شود، برخی فقط با درمان خوب عمل می کنند. داروها فقط یک کار دارند، افزایش فعالیت انتقال دهنده های عصبی سروتونین و ملاتونین. حال، اگر می‌توانید سطح سروتونین را از طریق برخی درمان‌های طبیعی یا تغییراتی در سبک زندگی افزایش دهید، چرا که نه، می‌توان افسردگی را بدون دارو شکست داد.

بیایید نگاهی به راه های مختلفی بیندازیم که می توانید بدون دارو بر افسردگی غلبه کنید.

۱. یک برنامه خواب مناسب داشته باشید

خواب یک جنبه بسیار مهم از سلامت ما است و خلق و خوی ما با کمیت و کیفیت خواب نسبت مستقیم دارد. اگر می خواهید بدون دارو بر افسردگی غلبه کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است برنامه خواب خود را اصلاح کنید. شما باید حداقل ۷-۸ ساعت در شب بخوابید، می توانید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بیشتر در بعدازظهر نیز بخوابید.

۲. به کافئین «نه» بگویید

بر اساس تحقیقات مختلف، مشخص شده است که مصرف بیش از حد کافئین با خواب تداخل می کند و می تواند کیفیت خواب را کاهش دهد. از هر چیزی که کافئین دارد مانند شکلات، چای یا قهوه و غیره باید اجتناب شود. اگر واقعاً از کافئین لذت می برید، می توانید مقدار کمی از آن را در صبح مصرف کنید اما هرگز در ساعات پایانی روز مصرف نکنید.

۳. مقداری ویتامین D دریافت کنید

مطالعاتی وجود دارد که ثابت می کند کاهش ویتامین D در بدن می تواند منجر به افسردگی یا تشدید علائم قبلی افسردگی شود. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، باید مقداری ویتامین D دریافت کنید. مقدار کافی ویتامین D قطعا به کاهش افسردگی کمک می‌کند، بنابراین نور خورشید و هر آنچه که غنی از ویتامین D است را به خود اختصاص دهید.

۴. می تواند داروهای ضد افسردگی طبیعی را انتخاب کند

اگر از عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی یا سایر داروهای افسردگی می ترسید، می توانید از داروهای ضد افسردگی طبیعی مانند امگا ۳ یا برخی مکمل های غذایی دیگر مانند آدنوزیل متیونین (SAM-e) و ۵-هیدروکسی تریپتوفان (۵-HTP) استفاده کنید. ) ممکن است به شما در درمان افسردگی کمک کند. همیشه قبل از مصرف هر داروی طبیعی یا مکمل غذایی با پزشک خود مشورت کنید.

۵. مدیتیشن را امتحان کنید

گاهی اوقات تماس با درون خود واقعاً می تواند چیزها را در ذهن خود روشن کنید. افکاری که ممکن است در مورد آنها وسواس داشته باشید، زمانی که واقعاً خودتان را بهتر بشناسید، ممکن است اهمیتی نداشته باشند. شواهد زیادی در قالب مطالعات، نظرسنجی ها و تحقیقات وجود دارد که نشان می دهد مدیتیشن منظم می تواند به بهبود سلامت کمک کند. علائم افسردگی.

همچنین بخوانید: ۷ بهترین آساناهای یوگا برای کمک به درمان افسردگی

۶. حرکت کنید (به طور منظم ورزش کنید)

گفته می شود که حرکت دادن بدن با ورزش منظم باعث بهبود افسردگی می شود. این به این دلیل است که وقتی بدن شما در معرض تمرینات بدنی قرار می گیرد، تمایل دارید استرس و نگرانی را از بدن خارج کنید و احساس راحتی کنید. همچنین گفته می شود که ورزش باعث افزایش سطح سروتونین در بدن شما می شود، بنابراین باید بیرون بروید و ورزش کنید، حتی یک پیاده روی ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ای نیز مفید است.

۷. به هر قیمتی از مسمومیت بپرهیزید

مصرف الکل یا مواد مخدر می تواند وضعیت شما را بدتر کند. بسیاری از مردم الکل می نوشند یا مواد مخدر مصرف می کنند، زیرا فکر می کنند این کار باعث ایجاد احساس خوب در آنها می شود، اما در واقع فقط احساسات واقعی شما را تا صبح روز بعد پوشش می دهد. مطمئن شوید که دستان خود را از الکل دور نگه دارید، این فقط یک حس شادی موقت به شما می دهد و روز بعد شما را بدتر می کند.

۸. غذای خوب بخورید

داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای حفظ آمادگی روحی و جسمی بسیار مهم است. اگر در مورد آنچه که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید سردرگم هستید، باید با یک متخصص تغذیه تماس بگیرید و یک برنامه غذایی مناسب دریافت کنید. غذای ما تاثیر مستقیمی روی خلق و خوی ما دارد، بنابراین غذای خوب بخورید تا روحیه شما هم خوب بماند. شما می توانید چیزهایی مانند ماهی، آجیل و پروبیوتیک ها را بگنجانید. اینها کمبود مواد مغذی را که می تواند در علائم افسردگی شما نقش داشته باشد برطرف می کند.

۹. افکار منفی خود را به چالش بکشید

یکی از چیزهایی که بیشتر شما را در افسردگی آزار می دهد، خودتان است افکار منفی. بسیار مهم است که افکار منفی خود را به چالش بکشید زیرا آنها باعث می شوند چیزهایی را باور کنید که واقعاً درست نیستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تفکر منفی را بشناسید و سپس افکار خود را مجدداً تنظیم کنید. خودت را باور کن و بدان که بی ارزش نیستی، تو در نوع خود بی نظیری.

۱۰. فضای زندگی خود را سرزنده کنید

زندگی در یک مکان تاریک و تاریک تنها باعث می شود که شما احساس افسردگی بیشتری کنید. نور و فضای سبز را به اتاق/خانه خود اضافه کنید. آن را مطبوع تر کنید و رایحه های خوب را به خانه خود اضافه کنید. حتی می توانید وقتی تنها می نشینید یک موسیقی خوب بگذارید.

این همه مردم!

امیدوارم بدانید چگونه بدون دارو بر افسردگی غلبه کنید. این نکات برای افرادی که از آن رنج می برند بهترین کارایی را دارد افسردگی خفیف. این نکات در مورد روش‌های مبارزه با افسردگی بدون دارو، جایگزینی برای داروها هستند، اما می‌توانند به تسریع روند بهبودی کمک کنند.

اگر می خواهید مصرف دارو را کاهش دهید، قبل از ترک دارو با پزشک خود مشورت کنید. اگر آنها پیشنهاد می کنند که فقط می توانید بدون دارو این کار را انجام دهید، باید به طور کامل مصرف آنها را متوقف کنید. شما می توانید این راه ها را برای غلبه بر افسردگی بدون دارو امتحان کنید، حتی اگر هنوز داروهای ضد افسردگی مصرف می کنید، آنها فقط به بهبود علائم افسردگی کمک می کنند.

با تشکر برای خواندن.

مراقب باشید و ایمن بمانید.

بعدی بخوانید:

درباره نویسنده

کرتی بااتی

من فارغ التحصیل ادبیات انگلیسی (رشته) و روانشناسی (فرعی) از کالج سنت بید، شیملا هستم. فارغ التحصیل رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه IIS، جیپور. او یک مقاله تحقیقاتی در مورد موسیقی درمانی در جمعیت نظامی و استرس محل کار در یک سمینار ملی که توسط بیمارستان فورتیس (گوروگرام) و سمینار بین‌المللی که به ترتیب توسط کالج سنت بید، شیملا برگزار شده است، منتشر کرده است. تألیف پایان نامه ای در مورد “تاثیر اعتیاد به رسانه های اجتماعی بر سلامت روانی و جسمی نوجوانان” در حال حاضر در ساج آرام به عنوان نویسنده کار می کند.