۱۰ نکته برای دفاع از خود در برابر اتهامات نادرست در یک رابطه


ارتباط

آخرین به روز رسانی در ۵ آگوست ۲۰۲۲: منتشر شده در ۵ آگوست ۲۰۲۲

اتهامات واهی-در-یک-رابطه

زمانی فرا می رسد که بدون دانستن داستان کامل به نتیجه گیری می پردازیم. این تقریباً مانند میانبری است که برای پیمایش در موقعیت های دشوار از آن استفاده می کنیم. با این حال، این همیشه دقیق نیست و هر اتهام نادرستی که ما می‌زنیم می‌تواند بیش از حد به اطرافیانمان صدمه بزند.

اکثر مردم این افکار و نتیجه گیری ها را باور می کنند، اگرچه سوگیری های شناختی ممکن است دخیل باشد. پس وقتی قربانی هستید، چگونه با اتهامات نادرست برخورد می کنید؟ چگونه می توانید از خود در برابر این اتهامات نادرست در رابطه خود دفاع کنید؟

اتهامات واهی می تواند قطع رابطه و باعث دلشکستگی می شود که می تواند مسیر روابط آینده را تغییر دهد. دانستن اینکه چگونه از خود در برابر اتهامات نادرست دفاع کنید می تواند چالش برانگیز باشد، اما در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند در صورت اتهام نادرست بی گناهی خود را ثابت کنید.

اتهامات نادرست چگونه به نظر می رسند؟

به دروغ متهم شدن

APA اتهامات نادرست را به عنوان یک رویداد تعریف می کند، “زمانی که برقراری ارتباط واضح بین اعمال یا عدم اقدام متهم و آسیب متحمل شده توسط متهم غیرممکن باشد.” این تعریف زمانی که در مورد اثرات بعدی متهم شدن به دروغ صحبت می کنیم نیز صادق است.

اثرات روانی متهم شدن به دروغ می تواند عمیق باشد و زخم های عاطفی طولانی مدتی بر متهم بگذارد.

وقتی به دروغ متهم می‌شوید، مثلاً به شریک زندگی‌تان دروغ می‌گویید، این رویداد معمولاً بیشتر از شما درباره شریک زندگی‌تان می‌گوید. این می تواند یک مکانیسم دفاعی از انتهای شریک زندگی شما باشد تا ناامنی او را بپوشاند. شاید شما در محل کار مشغول پروژه های دیگری بوده اید و روال شما تغییر کرده است، با این حال، شریک زندگی شما این را درک نمی کند. شاید آنها سبک دلبستگی مضطرب دارند و به نتیجه اشتباه می رسند.

این می تواند شما را دچار لغزش کند زیرا به دروغ توسط کسی که قرار است به شما اعتماد کند متهم می شوید. وقتی آنها علیه شما پیش می روند، می تواند باعث کاهش عزت نفس شما شود. یکی دیگر از اثرات متهم شدن نادرست می تواند باعث شود که احساس کنید به اندازه کافی برای شریک زندگی خود انجام نمی دهید.

این به طور بالقوه می تواند احساساتی را در شما ایجاد کند که با خشم شروع می شود، و آسیب می بینید و در نهایت با غم و اندوه تمام می شود. هنگامی که شما به دروغ متهم می شوید، حتی اگر کاری انجام نداده باشید، ممکن است باعث شود احساس گناه کنید.

در صورت متهم شدن به دروغ چه باید کرد؟

وقتی متهم به دروغ می شود چه باید کرد

زمانی که شما را به دروغ متهم به اتفاقات غیرواقعی می کنند، اولین قدمی که می توانید بردارید این است که کمی فضا بخواهید. به این ترتیب می توانید از سرزنش شریک زندگی خود در هنگام عصبانیت جلوگیری کنید و از بدتر کردن اوضاع از آنچه که در حال حاضر هستند جلوگیری کنید.

دور شدن از اتهامات نادرست می تواند چالش برانگیز باشد زیرا اعتماد را از بین می برد و پس از آن بازیابی اعتماد می تواند زمان زیادی طول بکشد.

با این حال، اگر در یک رابطه به دروغ متهم می شوید، در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای رسیدگی به اتهامات نادرست انجام دهید.

۱. یک قدم به عقب بردارید

یکی از کارهای سختی که باید انجام دهید وقتی با اتهامات نادرست مواجه می شوید این است که به طور غریزی واکنش نشان ندهید. سعی کنید گوش کنید، آنچه گفته شده را در نظر بگیرید، بازتاب خودو سپس پاسخ دهید. عکس العمل بدون تفکر می تواند جرقه بحث و جدل را برانگیزد و فقط اتهامات نادرست را تشدید کند. روزنامه نگاری می تواند به شما کمک کند تا احساسات خود را پردازش کنید و دیدگاهی به شما بدهد.

۲. اتهامات را شخصا نگیرید

من می دانم که چقدر سخت است که اتهامات را شخصاً نپذیریم، اما هر چیزی که به دروغ به شما متهم می شود باید به عنوان بازخورد تلقی شود، نه حمله به شخص شما. اگر این اتهامات نادرست را شخصاً بپذیرید، تنها خطر افزایش اثرات متهم شدن به دروغ را افزایش خواهید داد. سعی کنید بفهمید که شریک زندگی شما از کجا آمده است. چه چیزی آنها را به نتیجه گیری اشتباه واداشت؟

۳. سبک دلبستگی شریک خود را بشناسید

این ما را به نکته بعدی می‌رساند که سبک دلبستگی شریک زندگی شما را تشخیص می‌دهد. نحوه تعامل شما با شریک زندگی خود تا حد زیادی به این بستگی دارد سبک های دلبستگی شما در دوران کودکی شکل می گیرید اگر شریک زندگی شما یک دلبستگی مضطرب سبک، در این صورت همیشه مملو از ناامنی و اضطراب در مورد رها شدن خواهند بود. آنها ممکن است از اتهامات نادرست به عنوان دلیلی برای محافظت از خود در برابر آسیب استفاده کنند.

۴-احساسات خود را شناسایی کنید

برای مقابله موثر با متهم شدن نادرست، باید احساسات و عواطف خود را نیز شناسایی کنید. این شامل خودآگاهی نیز می شود. وقتی خودآگاهی داشته باشید، احساسات خود را درک می کنید و از غرق شدن در منفی گرایی اجتناب می کنید. بسیاری از روابط به این دلیل پایان می یابند که شریک زندگی قادر به مقابله با آسیب عاطفی ناشی از اتهامات نادرست نیستند.

۵. با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید

متهم شدن نادرست به خاطر کاری که انجام نداده‌اید می‌تواند دشوار باشد، اما صحبت کردن با همسرتان در مورد حرف‌های او می‌تواند کمک کند. برقراری ارتباط با شریک زندگیتان به این معناست که به او و خودتان کمک کنید تا بفهمید چه مشکلی پیش آمده و چگونه آن را برطرف کنید. قبل از به اشتراک گذاشتن افکار خود، با آرامش نظرات آنها را درک کنید. می توانید خود و شریک زندگیتان را از رویارویی دور کنید و در مورد نیازهای متقابل خود صحبت کنید تا مشکل را برطرف کنید.

۶. سعی کنید دیدگاه آنها را درک کنید

وقتی برای کاری که انجام نداده‌اید سرزنش می‌شوید، می‌تواند کارها را بسیار سخت‌تر از آنچه هستند، کند. شما می توانید به خاطر کاری که انجام نداده اید خود را مورد ضرب و شتم قرار دهید، اما این کمکی نمی کند. در اینجا، می توانید سعی کنید دیدگاه شریک زندگی خود را درک کنید و دیدگاه های خود را مطابق با دیدگاه شریک خود تنظیم کنید. چه چیزی آنها را به بیان این اتهامات سوق داد؟ برای تغییر دیدگاهشان چه کاری می توانید انجام دهید؟

۷. برخی از مرزها را تعیین کنید

به یاد داشته باشید، اتهامات نادرست ممکن است زمانی مطرح شوند که فقدان ظاهری وجود داشته باشد مرزها در یک رابطه. آیا کسی، حتی شریک زندگی، می تواند به جای پرسیدن سوال و رفع هرگونه سوء تفاهم، شما را به چیزی متهم کند؟ با داشتن مرزهای مناسب، می توانید مطمئن شوید که شریک زندگی شما زمان و اعتماد شما را درک می کند و برای آن ارزش قائل است. بدون مرزهای سالم، هیچ اعتمادی وجود نخواهد داشت.

۸. از دوستان یا خانواده حمایت بخواهید

وقتی همه چیز اشتباه می شود، همیشه می توانید از دوستان و خانواده خود حمایت کنید. دوستان و خانواده‌تان می‌توانند به شما یک بررسی واقعی بدهند و به شما اطمینان دهند که در هر موردی که به دروغ متهم می‌شوید، مقصر نیستید، اما بی‌گناه هستید. این افراد سیستم پشتیبانی هستند که هر زمان که سردرگمی قضاوت شما را مختل کرد می توانید به آنها تکیه کنید.

۹. پاسخ دهید، واکنش نشان ندهید

یاد بگیرید وقتی در یک رابطه شما را به اشتباه متهم می کنند، پاسخ دهید و واکنش نشان ندهید. آرام باشید و یاد بگیرید که احساسات خود را مدیریت کنید. به یاد داشته باشید، احساسات کنترل نشده می تواند شما را با عصبانیت به خشم بیاورد و وضعیت را بدتر کند. وقتی یاد گرفتید که چگونه پاسخ دهید و واکنش نشان ندهید، می توانید مکث کنید و به درک بهتر دیدگاه شریک زندگی خود کمک کنید و سپس با اثبات بی گناهی خود پاسخ دهید.

۱۰. به دنبال پشتیبانی حرفه ای باشید

در یک رابطه، اتهامات نادرست می تواند باعث کاهش عزت نفس و اعتماد به نفس شما شود. می تواند باعث شود بیشتر به خودتان شک کنید. به همین دلیل مهم است که احساسات خود را بشناسید تا شما را غافلگیر نکنند و بر شما غلبه نکنند. شما می توانید این را با جستجوی کمک حرفه ای یاد بگیرید. رویکردهای درمانی مانند درمان پذیرش و تعهد (ACT) می تواند کمک کند.

قرار درمانی خود را از اینجا رزرو کنید

در نتیجه…

دفاع از خود در برابر اتهامات نادرست در یک رابطه می تواند تا حد زیادی به شرایط شما و نحوه مبارزه شما برای رابطه خود بستگی داشته باشد. برای رسیدگی به اتهامات نادرست، مکث کنید، احساسات خود را درک کنید و سپس با آرامش پاسخ دهید تا بی گناهی خود را ثابت کنید.

سعی کنید یادداشت برداری کنید، دیدگاه خود را دوباره تنظیم کنید و با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید. همچنین می توانید با سیستم پشتیبانی خود تماس بگیرید یا در صورت نیاز به پشتیبانی اضافی، از کمک حرفه ای کمک بگیرید. در هر صورت، می توانید با اقدامات درست از خود در برابر اتهامات نادرست دفاع کنید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید [email protected] یا در شبکه های اجتماعی به ما پیام دهید. همچنین می توانید نظرات خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید!

مراقب باش!

درباره نویسنده

سوارناکشی شارما

Swarnakshi یک نویسنده محتوا در Calm Sage است که به سبک زندگی سالم تر برای ذهن و بدن اعتقاد دارد. او که یک مبارز و نجات یافته از افسردگی است، تلاش می کند تا به آگاهی در مورد پایان دادن به انگ پیرامون مسائل مربوط به سلامت روان کمک کند. او در قلب یک فرد روحانی است، او به سرنوشت و قدرت خود اعتقاد دارد. او یک خواننده و نویسنده مشتاق است و دوست دارد اوقات فراغت خود را صرف پخت و پز و یادگیری در مورد فرهنگ های جهانی کند.