۱۰ هدف بلندمدت سلامت روان و تندرستی که باید در هر زمان تعیین کنید


سلامت روان

آخرین به روز رسانی در ۱۷ آگوست ۲۰۲۲: منتشر شده در ۱۷ اوت ۲۰۲۲

اهداف بلندمدت سلامت روانی و تندرستی

فرقی نمی کند در چه مرحله ای از بهبودی هستید یا در کجای سفر سلامت روان خود قرار دارید، داشتن اهداف سلامت روانی خاص برای تلاش برای رسیدن به آن می تواند به شما کمک کند تا زندگی خود را به بهترین شکل زندگی کنید (و از آن لذت ببرید و در عین حال جذابیت بیشتری به دست آورید). سفر بهبودی

شاید خودت شروع کردی سلامت روان سفری با هدف کوچک نوشتن یک بار در یک مجله یا هر روز پیاده روی عصرانه در باغ – برای شما خوب است! با این وجود، این هدفی است که شما برای رسیدن به آن تلاش می کنید.

اگر تعجب می کنید چگونه و کجا برای شروع در مورد تعیین اهداف سلامت روان، از خود بپرسید:امروز چه کاری می توانم انجام دهم که بتواند مرا به جایی که می خواهم نزدیکتر کند؟

هنگامی که به این سوال پاسخ دادید، متوجه خواهید شد که هدف بزرگتر یا بلندمدت سلامت روان شما چه خواهد بود. اهداف کوچک هوشمند فقط سنگ پله هستند، دوست من و در این وبلاگ، من اینجا هستم تا به شما کمک کنم یاد بگیرید که چگونه و چه اهداف بلندمدتی برای سلامت روان و تندرستی باید تعیین کنید.

نگران نباشید، شما می توانید این اهداف را در هر زمان تعیین کنید! لازم نیست برای شروع یک روز یا یک سال نگران باشید.

اول چیزهای مهم. بیایید روش SMART برای تعیین اهداف را درک کنیم.

چگونه اهداف بهداشت روانی هوشمند را تعیین کنیم؟

اهداف سلامت روان

با استفاده از رویکرد هوشمند برای تعیین اهداف، منظورم این است:

  • خاص: هدف شما چگونه به نظر می رسد؟ چه کسانی در این هدف نقش دارند؟ با این هدف می خواهید به چه چیزی برسید؟ چرا این هدف مهم است؟
  • قابل اندازه گیری: آیا می توانید این هدف را بسنجید؟ آیا می توانید پیشرفت خود را پیگیری کنید و نتیجه این هدف را بسنجید؟
  • قابل دستیابی: آیا این هدف چالش برانگیز است؟ آیا می توانید بدون آن به این هدف برسید بسیار سختی؟ آیا هدفی که تعیین می کنید قابل دستیابی است؟
  • مرتبط/واقع بینانه: هدف شماست واقع بین? آیا هدف شما منطقی است؟ اگر مهم است، پس چرا مرتبط است؟
  • به موقع: آیا محدودیت زمانی برای این هدف وجود دارد؟ اگر پاسخ بله است، آن چیست؟ چه زمانی از شما انتظار می رود که به این هدف برسید یا انتظار دارید؟

درک تکنیک SMART می تواند به شما در تعیین اهداف مناسب و مرتبط با اهدافتان کمک کند. با این رویکرد، تعیین یک هدف مناسب می تواند آسان تر و کمتر خسته کننده شود.

ایده تنظیم یک هدف سلامت روان تشویق رشد و پیشرفت ذهنی در طول دوره بهبودی است. تعیین اهداف سلامت روان در دوران نقاهت می تواند به شما کمک کند بر بسیاری از موانع سلامت روان غلبه کنید. تعیین یک هدف هوشمند برای سلامت روان می تواند به شما کمک کند انگیزه از دست رفته را بازیابی کنید، عملکرد را بهبود بخشید و خود را بازیابی کنید علاقه به فعالیت ها.

علاوه بر این، هنگامی که با سلامت روانی ضعیف دست و پنجه نرم می کنید، احتمال زیادی وجود دارد که احساس از دست دادن کنترل کنید. تعیین اهداف بلندمدت سلامت روان می تواند به شما در بازیابی کنترل کمک کند. حتی اگر در حال درمان هستید، اهداف می توانند به سرعت بخشیدن به عملکرد درمانی شما کمک کنند، به خصوص اگر از روش های درمان شناختی-رفتاری یا درمان بین فردی استفاده می کنید.

در زیر ۱۰ هدف بلندمدت سلامت روان وجود دارد که می توانید در هر زمان تعیین کنید.

اهداف بلندمدت سلامت روان برای تعیین

سلامت روان-اهداف-نمونه

۱-خواب

وقتی صحبت از سلامت روان به میان می آید، خواب هدف مهمی است که نمی توانید نادیده بگیرید. هنگام تعیین اهداف سلامت روان نباید کیفیت خواب را دست کم گرفت. خواب آرام و با کیفیت مهم است زیرا به تنظیم مجدد مواد شیمیایی مغز کمک می کند. اگر خواب آرامی نداشته باشید، مغزتان شما را مضطرب، افسرده و استرس نگه می‌دارد فقط به این دلیل که می‌تواند.

هنگام تعیین اهداف بلند مدت سلامت روان، بهداشت خواب را نباید نادیده گرفت. اطمینان حاصل کنید که از بالش و تشک مناسب استفاده می کنید و در طول شب از محیط مناسب خواب استفاده می کنید. در اینجا چند نکته برای برنامه خواب خود را تنظیم مجدد کنید و چگونه نمی توان ساخت اشتباهات خواب.

۲-مرزها

هدف دیگری که نباید آن را دست کم بگیرید، مرزها است. تعیین مرزها کلید آرامش و شادی ذهنی شماست. وقتی افراد، مسئولیت‌ها و سایر وظایف بیش از حد زیاد می‌شوند، می‌توانند بر شما غلبه کنند و بر روند بهبودی شما تأثیر بگذارند. مرزها به حفظ امنیت شما کمک می کند و از ایجاد احساسات طاقت فرسا جلوگیری می کند.

اینجا هستند انواع مرزها می توانید آرامش ذهنی و قدرت عاطفی خود را تأیید کنید. به من اعتماد کنید، گفتن «نه» زمانی که نمی‌خواهید کاری را انجام دهید، می‌تواند به شما کمک کند تا سلامت روانی خود را دست نخورده نگه دارید.

۳-سلامت جسمانی

بله، سلامت جسمی نیز یک هدف بلندمدت سلامت روان است که باید در نظر بگیرید. سلامت جسمی و روانی شما بسیار به هم گره خورده است، بنابراین حفظ سلامت جسمانی شما سلامت روان را تضمین می کند. اطمینان حاصل کنید که سالم غذا می خورید، بدن خود را در تمریناتی که شما را فعال می کند، درگیر کنید اندورفین هاو هورمون های شادی را در جریان نگه دارید.

ممکن است با حفظ روال جدید خود مشکل داشته باشید، اما سعی کنید غذاهای ناسالم، نوشیدنی های گازدار و شیرین را کاهش دهید، غذاهای فرآوری شده را با گزینه های سالم جایگزین کنید و از کافئین اجتناب کنید. لازم نیست همه چیز را تغییر دهید، فقط کمی تغییر می تواند بسیار مفید باشد.

۴. عشق به خود و شفقت به خود

زمانی که سلامت روانی ما به هم می‌خورد، بدترین منتقد خود می‌شویم و فراموش می‌کنیم که خودمان را با همان آب بپوشانیم عشق به خود و شفقت که بر دیگران دوش می گیریم هنگامی که عزت نفس ما کاهش می یابد، تمرکز نکردن روی کاستی ها و ضعف هایمان چالش برانگیزتر می شود. به عنوان مثال، اگر دوست شما اشتباه کند، یک ذهن سالم آن را می پذیرد، می گوید اشکالی ندارد و اشتباه انجام شده را تصحیح می کند. با این حال، یک ذهن ناسالم ممکن است خود را در خودگویی منفی غرق کند.

به من اعتماد کنید، هنگام تعیین اهداف سلامت روان بلندمدت، مطمئن شوید که راه هایی برای دوست داشتن خود و دلسوز بودن خود پیدا می کنید. سعی کنید افکار منفی خود را کاهش دهید و بیشتر روی نحوه انعطاف پذیری تمرکز کنید.

۵. مدیریت استرس

هدف دیگری که باید برای سلامت روان تعیین کنید این است. مدیریت استرس. استرس می تواند بر سلامت روانی، عاطفی و جسمی شما تأثیر بگذارد، بنابراین برای جلوگیری از فعال کردن استرس از واکنش استرس که باعث تغییر قابل توجه (و نه چندان خوب) در بدن و ذهن شما می شود، مطمئن شوید که تکنیک های مدیریت استرس شما به روز هستند. .

هورمون های استرس همچنین می توانند بر اشتهای شما تأثیر بگذارند، ضربان قلب شما را افزایش دهند و بر سیستم ایمنی بدن تأثیر منفی بگذارند. در حالی که همه چیز پس از تخلیه استرس عادی می شود، اثرات استرس ممکن است باقی بماند. تمرین کردن تکنیک های موثر مدیریت استرسبه طور منظم، می تواند به پایین نگه داشتن سطح استرس و افزایش سطح سلامت روان شما کمک کند!

۶. سیستم پشتیبانی

اگر به دنبال تعیین اهداف سلامت روان هستید، فراموش نکنید که یکی را برای سیستم حمایتی خود کنار بگذارید. خانواده و دوستان – سیستم پشتیبانی شما – وقتی صحبت از محافظت و تشویق سلامت روان شما به میان می آید، می تواند کمک زیادی کند. وقتی در زمان پریشانی عزیزانتان کنارشان هستید، چرا اجازه ندهید آنها در کنار شما باشم؟

اطمینان حاصل کنید که یک سیستم پشتیبانی وجود دارد. داشتن یک سیستم پشتیبانی یعنی داشتن افرادی که در اطراف شما همدل و حامی هستند. سعی کنید سمی نگه دارید و افراد منفی دور و اطراف خود را با افراد مثبت احاطه کنید. می توانید به یک گروه پشتیبانی بپیوندید یا با یک درمانگر نیز ارتباط برقرار کنید تا زمانی که سیستم پشتیبانی خود را تشکیل دهید.

۷. گوش دادن به احساسات

مغز ما کاملاً مستعد تفاوت های ظریف است. به عنوان مثال، هنگامی که شما و کسی را ملاقات می کنید احساس کنید چیزی در آن تعامل وجود دارد، این می تواند به صورت سنگینی در معده شما یا آن بال زدن اولیه اضطراب ظاهر شود. این را نادیده نگیرید! هنگام تعیین اهداف بلند مدت، احساسات و غرایز خود را نادیده نگیرید.

به احساسات خود گوش دهید زیرا آنها می توانند به شما کمک کنند تا به مرحله بعدی بروید و به بهبود سلامت روان خود کمک کند. هنگامی که با احساسات خود هماهنگ هستید، به جای اینکه در بطری های خود جمع کنید و اجازه دهید آنها را چرک کنند، آنها را همانطور که هستند می پذیرید و تصدیق می کنید.

۸. شکستن یکنواختی

بودن در یک شیار گیر کرده است همچنین می تواند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارد، بنابراین مطمئن شوید که وقتی برای سلامت روان اهدافی تعیین می کنید، یاد بگیرید که یکنواختی را بشکنید. به من اعتماد کنید، مغز ما به کمی هیجان نیاز دارد و ماجرا هر از گاهی. سعی کنید روی یک سرگرمی جدید یا تمرینی که قبلاً امتحان نکرده اید کار کنید. شما همچنین می توانید برای سلامت روانی خود متعهد به انجام ورزشی باشید که قبلاً انجام نداده اید.

ایده این است که روال خود را تغییر دهید و اجازه دهید مغزتان ورزش کند. برنامه ریزی برای تعطیلات، یک سفر یک روزه به موزه، یا پیوستن به یک کلاس نیز می تواند به عنوان اهداف سلامت روان عمل کند.

۹. زمان رسانه های اجتماعی

همه ما حداقل ۲ تا ۴ ساعت در روز را در رسانه های اجتماعی خود مرور می کنیم، اما آیا می دانستید که می تواند برای سلامت روان شما بسیار مضر باشد؟ وقتی در رسانه های اجتماعی پیمایش می کنید، نه تنها اتلاف وقت ناسالم است، بلکه FOMO را کاملا واقعی می کند. این سرگرمی همچنین می تواند باعث شود که خود را با دیگران مقایسه کنید، بسیار ناعادلانه.

بنابراین هنگامی که یک هدف بلندمدت سلامت روان را تعیین می کنید، مطمئن شوید که محدودیت زمانی رسانه های اجتماعی را نیز در آن لحاظ کنید. سعی کنید زمان محدودی را صرف پیمایش در رسانه های اجتماعی کنید و اگر وسوسه شدید که این کار را انجام دهید، حواس خود را پرت کنید سالم تکنیک های حواس پرتی

۱۰. سپاسگزاری

تمرین شکرگزاری برای سلامت روان شما به اندازه عشق به خود و شفقت به خود مهم است. سعی کنید هنگام تعیین اهداف سلامت ذهنی، نوشتن را در یک مجله قدردانی بگنجانید. تمرین شکرگزاری می تواند به شما کمک کند روی دیدگاه و تفکر خود کار کنید. چیزها، مکان‌ها، رویدادها و افرادی را که برایشان سپاسگزار هستید فهرست کنید. درک کنید که آنها چه احساسی در شما ایجاد می کنند.

من می‌توانم درک کنم که یافتن چیزهایی برای شکرگزاری چقدر سخت است، به‌ویژه زمانی که در حال گذر از یک بحران سلامت روانی هستید، اما سپاسگزار بودن برای حداقل یک چیز در زندگی‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا همه چیز را در چشم انداز خود قرار دهید.

سلامت روان خود را دست نخورده نگه دارید اکنون می تواند تأثیر زیادی بر سلامت روان و تندرستی شما بگذارد آینده. هنگامی که شما تنظیم سالم و هوشمندانه اهداف سلامت روان، شما خود را برای موفقیت و سلامت کلی بهتر آماده می کنید.

به یاد داشته باشید، ممکن است این یک فرآیند آنی نباشد و ممکن است مدتی طول بکشد تا این اهداف سلامت روان عمل کنند، اما در نهایت ارزش آن را دارند. اگر مطمئن نیستید که از کجا یا چگونه تعیین اهداف سلامت روان را شروع کنید، همیشه می توانید برای کمک با یک مشاور تماس بگیرید. شما همچنین می توانید برای ما بنویسید در [email protected].

امیدوارم این وبلاگ به شما در درک چگونگی تعیین اهداف سلامت روان و اهمیت آنها کمک کرده باشد. برای اطلاعات بیشتر، ما را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید و نظر خود را در مورد این مقاله در بخش زیر نظر دهید. اگر اهداف سلامت روانی خود را برای افزودن دارید، در نظرات زیر نیز بگذارید!

مراقب خودت باش و با خودت مهربان باش!

درباره نویسنده

Swarnakshi Sharma

Swarnakshi یک نویسنده محتوا در Calm Sage است که به سبک زندگی سالم تر برای ذهن و بدن اعتقاد دارد. او که یک مبارز و نجات یافته از افسردگی است، تلاش می کند تا به آگاهی در مورد پایان دادن به انگ پیرامون مسائل مربوط به سلامت روان کمک کند. او در قلب یک فرد روحانی است، او به سرنوشت و قدرت خود اعتقاد دارد. او یک خواننده و نویسنده مشتاق است و دوست دارد اوقات فراغت خود را صرف پخت و پز و یادگیری در مورد فرهنگ های جهانی کند.