4 راه برای حفظ انرژی در طول روز بدون کافئین


“بیدار شوید و قهوه را بویید” یک جمله با دلیل است. اگر تنها چیزی که باعث می شود از رختخواب بیرون بیایید وعده یک لیوان قوی است ، شما تنها نیستید. با این حال ، برای اکثر مردم ، این چیزی فراتر از نشت است. در حقیقت ، بسیاری از افرادی که قهوه می نوشند مستقیماً بعد از ظهر می نوشند-اما تکیه بر کافئین برای مزایای انرژی تمام روز می تواند منجر به عوارض جانبی شود. در حالی که ما نمی گوییم باید قهوه را برای همیشه قطع کنید ، اما راه های دیگری نیز برای تهیه وانت بدون ریختن یک فنجان وجود دارد. بنابراین ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم یک سبک زندگی متعادل را در پیش بگیرید و به شما آموزش دهیم که چگونه بدون کافئین پر انرژی باشید!

علل کم بودن انرژی

ما متوجه شدیم – اگر مخزن گاز پر نباشد ، گفتن کاهش کافئین آسان تر از انجام آن است. اگر احساس خزیدن می کنید ، آن فلفل را در مرحله خود از دست می دهید یا فقط می خواهید به خانه بروید و روی مبل خود دراز بکشید ، یک فنجان کافئین اضافی ممکن است تنها نجات شما به نظر برسد. با این حال ، اگر به علت اصلی علت خستگی همیشه برسید ، چه می کنید؟

عوامل زیادی می توانند باعث خستگی شوند ، از جمله ملاحظات پزشکی و عادات شیوه زندگی. معمولاً این کمبود خواب است. مطابق با مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، یک سوم بزرگسالان هفت ساعت یا بیشتر در روز به میزان توصیه شده نمی خوابند. به غیر از شب های بی خوابی ، عوامل دیگر نیز می توانند انرژی شما را کاهش دهند. ملاحظات مربوط به سلامت روان (مانند استرس ، افسردگی و اضطراب) ، عوامل سبک زندگی (مانند ورزش بیش از حد و تغذیه ناسالم) و البته شرایط پزشکی (مانند دیابت ، بیماری قلبی و اختلالات خود ایمنی) وجود دارد.

بنابراین ، قبل از اینکه به فنجان قهوه اضافی برسید ، آنها اینجا هستند 10 کاری که باید انجام دهید اگر همیشه خسته هستید.

چرا کافئین همیشه جواب نمی دهد

مطابق با سازمان غذا و داروی آمریکابه طور کلی مصرف 400 میلی گرم کافئین در روز برای بزرگسالان سالم تقریباً در چهار یا پنج فنجان قهوه موجود است. اما به خاطر داشته باشید که کافئین در سایر غذاها و نوشیدنی ها از جمله چای سیاه و سبز ، شکلات و نوشیدنی های انرژی زا وجود دارد. بنابراین ، شما باید این منابع دیگر را نیز در نظر بگیرید!

بنابراین ، همانطور که FDA اشاره می کند ، هر کس محدودیت کافئین خود را دارد که می تواند تحمل کند. و اگر با بدن خود هماهنگ باشید ، می دانید محدودیت شما بر اساس احساس کافئین در شما کجاست. به عنوان مثال ، اگر احساس عصبی می کنید ، مضطرب هستید ، سردرد دارید یا مشکلات دستگاه گوارش دارید ، ممکن است بیش از حد هزینه کنید. همچنین اگر در طول روز کافئین زیادی مصرف کنید ، ممکن است در خواب شبانه دچار مشکل شوید و اختلالات خواب می تواند روز بعد شما را خسته کرده و یک چرخه معیوب را آغاز کند. همانطور که می بینید ، یادگیری نحوه حفظ انرژی بدون کافئین بسیار مهم است!

چگونه در طول روز بدون کافئین پر انرژی باشیم

H20 را بیشتر ببلعید

قهوه و نوشیدنی های انرژی زا مایعات فنی هستند ، اما جایگزینی برای مصرف آب نیستند. در واقع ، آنها می توانند آب بدن شما را کم کنند! بنابراین ، اگر می دانید که در طول روز به اندازه کافی هیدراته نیستید ، پاسخ این است که میزان نوشیدنی خود را افزایش دهید.

این تغییر ساده بود نشان داده شده برای کاهش خستگی ، خواب آلودگی و مشکلات شناختی مانند گیجی ، بنابراین اگر می خواهید بیدار و پر انرژی باشید ، به نوشیدن ادامه دهید!

با این حال ، اگر افزایش مصرف خود را برای شما دشوار می کند ، ممکن است دریابید که نگه داشتن یک بطری آب در نزدیکی شما به شما در رسیدن به هدف کمک می کند. و این پیشرفت ساده در هیدراتاسیون به شما کمک می کند تا در هزینه خود صرفه جویی کرده و پایدارتر زندگی کنید – به نظر می رسد از هر طرف یک پیروزی است!

غذاهای مرطوب کننده بخورید

میوه ها و سبزیجات علاوه بر سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ، فواید جدی نیز دارند: آنها پر از آب هستند! بنابراین ، هنگام تغذیه با مواد مغذی ، نیازهای هیدراتاسیون خود را نیز به خوبی برطرف می کنید. در واقع ، 20 درصد مال شماست مایعات مورد نیاز روزانه می تواند از غذا ناشی شود!

مقدار بیشتری میوه و سبزیجات غنی از آب (مانند خربزه ، مرکبات ، انواع توت ها ، گوجه فرنگی ، کدو سبز ، خیار ، الون) اضافه کنید فلفل) برای وعده های غذایی و میان وعده های خود تا زمانی که می توانید. جایزه؟ بسته بندی رژیم غذایی با محصولات با احساس استرس کمتری همراه است – یکی از این موارد باعث می شود با انرژی کم!

حرکت کنید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای کمک به خواب راحت انجام دهید؟ بدن خود را در طول روز حرکت دهید. در مطالعه ای در PeerJ، ورزش با کیفیت بهتر خواب ارتباط دارد – به ویژه در افراد مبتلا به بی خوابی. ورزش یک پادزهر عالی برای استرس است و تحقیقات نشان داده است که می تواند احساس اضطراب و افسردگی را بهبود بخشد. علاوه بر این ، می تواند به شما در خستگی جسمی کمک کند ، بنابراین می توانید برای زمان خواب آماده شوید.

مرتبط: ارتباط بین تمرینات قدرتی و خواب بهتر

پنج تا را بیرون بیاورید

خیساندن انرژی در محل کار؟ برو بیرون تا هوای تازه بخوری. بودن در طبیعت ، به ویژه در حضور نور طبیعی خورشید ، با سلامت روانی بهتر همراه است ، زیرا یک تقویت کننده طبیعی انرژی است. مطابق با پژوهش، این می تواند ذهن شما را برای مقاومت در برابر خستگی شناختی بازگرداند!

نمیتونی بری بیرون؟ پنجره را بشکنید و یک نفس عمیق بکشید.

کافئین را برای یک وزوز کاملاً طبیعی کنار بگذارید

معمولاً “درمان” انرژی کم با کافئین رایج است ، اما راه های دیگری نیز وجود دارد که می توانید احتمال آن را افزایش دهید! برای افزایش ذخایر طبیعی انرژی خود ، حتماً هیدراته باشید ، رژیم غذایی سالمی داشته باشید ، ورزش کنید و در طبیعت وقت بگذرانید.

اکنون که می دانید چگونه بدون کافئین سرشار از انرژی باشید ، وقتی احساس خستگی می کنید ، با این تقویت کننده های طبیعی انرژی تماس بگیرید!

اگر هنوز به جامعه ما ملحق نشده اید ، به صورت رایگان ثبت نام کنید و به تمرینات و مدیتیشن های نامحدود رایگان دسترسی پیدا کنید ، که همه آنها برای زمانی که بدنبال افزایش انرژی طبیعی هستید بسیار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید