۶ راه برای پاسخ دادن به زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود


خوشبختی

آخرین به روز رسانی در ۲۴ نوامبر ۲۰۲۲: منتشر شده در ۲۴ نوامبر ۲۰۲۲

راه‌های پاسخ دادن-وقتی-کارها طبق برنامه‌ریزی پیش نروند

“گاهی چیزهای خوب از هم می پاشند، بنابراین چیزهای بهتر می توانند کنار هم بیفتند.” – مرلین مونرو

وقتی همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود و زمانی که ناامیدی در قلب شما شکوفا می شود، هیچ چیز نمی تواند جلوی ناامیدی را که فرا گرفته است را بگیرد. این می تواند هر چیزی باشد. شاید رابطه‌ای که امیدوار بودید همان رابطه‌ای باشد، پایان یافته یا شاید شغل رویایی که می‌خواستید محقق نشده باشد. گاهی اوقات همه چیز اتفاق می افتد و گاهی اوقات، همه چیز آنطور که انتظار داشتید پیش نمی رود.

نیازی به احساس طرد شدن یا ناامیدی از آن نیست! طبیعی است که چنین واکنشی داشته باشید، اما همچنین مهم است که اجازه ندهید این واکنش در قلب و ذهن شما ریشه دواند.

در حالی که ممکن است زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود، حرکت از احساسات ناراحت و آسیب دیده دشوار باشد، راه های سریعی وجود دارد که می توانید یاد بگیرید که با ناامیدی کنار بیایید.

در اینجا ۶ روش وجود دارد که می توانید وقتی همه چیز آنطور که برنامه ریزی کرده اید یا انتظار داشتید پیش نمی رود، پاسخ دهید.

وقتی همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود چه باید کرد؟

کاری که انجام شده انجام شده است، نیازی به نگرانی زیاد در مورد آن نیست. با این ۶ راه، می توانید آشفتگی درونی خود را آرام کنید و ناامیدی را که احساس می کنید کاهش دهید.

۱. احساساتی که احساس می کنید را بپذیرید

این جمله را شنیده اید، “وقتی زندگی به شما لیمو می دهد…خوب، وقت آن است که کمی لیموناد درست کنید. احساسات و عواطف را همانطور که می آیند در نظر بگیرید. نادیده گرفتن آنها باعث می شود احساس بهتری داشته باشید اما برای مدت کوتاهی. اولین قدم برای سهولت ناامیدی این است که بپذیرید که ناامید شده اید.

وقتی همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود، احساسات بسیاری از جمله عصبانیت، آسیب، ناامیدی و ناامیدی ممکن است به وجود بیاید. اگرچه پذیرفتن این احساسات آسان نیست، اما تصدیق آنها به شما این امکان را می دهد که آنها را همانطور که می خواهید ابراز کنید.

۲. دلسوز به خود باقی بمانید

هر آسیبی را نمی توان در عرض چند دقیقه حل کرد. گاهی اوقات، وقتی ناراحت هستید، بدون توجه به شرایط ممکن است مدتی طول بکشد تا آن زخم التیام یابد. در آن مواقع، باید به یاد داشته باشید که بمانید خود دلسوز. با خودتان مهربان باشید زیرا برای پردازش آسیب به همه مهربانی نیاز دارید.

باید به خود یادآوری کنید که با آنچه که داشتید بهترین کار را انجام دادید. اشکالی ندارد که همه چیز آنطور که انتظار داشتید پیش نرفت اما همچنان. همچنین می توانید یاد بگیرید که با عدم قطعیت ها کنار بیایید تا در آینده با چنین شرایطی کنار بیایید.

۳. یک خروجی عاطفی سالم پیدا کنید

هرکسی احساسات را متفاوت پردازش و بیان می کند. برخی از افراد می توانند کمک هایی برای صحبت کردن پیدا کنند در حالی که برخی ممکن است به بیان فیزیکی بیشتر احساسات اعتقاد داشته باشند. انتخاب بیان شما هر چه که باشد، باید یک فرد سالم پیدا کنید خروجی عاطفی. می توانید یادداشت برداری کنید یا با فردی که به آن اعتماد دارید صحبت کنید.

چیزهای دیگری که می توانید امتحان کنید می تواند شامل رقصیدن، ورزش کردن، نوشتن نامه، فریاد زدن روی بالش یا گریه خوب باشد.

۴. آرامش را در شرکت پیدا کنید

راه دیگری برای کنار آمدن با ناامیدی زمانی که همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود می تواند این باشد که در جمع افراد مورد اعتماد خود آرامش پیدا کنید. سعی کنید با سیستم پشتیبانی خود مشورت کنید و از آنها برای مدیریت آسیب و ناراحتی که شما (یا هر شخص دیگری) در این لحظات احساس می کنید، راهنمایی بخواهید.

وقتی می دانید که دیگران نیز با همین مشکل دست و پنجه نرم می کنند، به شما کمک می کند با آنها ارتباط برقرار کنید و یاد بگیرید که چگونه با چنین احساساتی سالم تر برخورد کنید. در حالی که ممکن است کمکی را که درخواست کرده اید دریافت کنید یا نگیرید، بیان احساسات به شما کمک می کند احساس سبکی بیشتری داشته باشید.

۵. مسئولیت پذیر باشید

بعضی چیزها را نمی توانید فقط کنترل کنید و این شامل مواردی می شود که طبق برنامه پیش نمی روند. از برخی جهات، اعتراف به اعمالتان و اینکه چگونه آنطور که انتظار داشتید انجام نشد، اشکالی ندارد. توجه داشته باشید، این به این معنا نیست که تمام تقصیرهای ناامیدی خود را به گردن خود بیاندازید. این به عهده گرفتن مسئولیت کارهایی است که انجام داده اید یا نکرده اید.

همچنین بخوانید: “چگونه مسئولیت کارهایم را بپذیرم؟” در اینجا نحوه تصاحب اشتباهات خود آورده شده است

این پذیرش این است که ممکن است برخی از کارها را به گونه ای متفاوت انجام داده باشید که انجام نداده اید. این در مورد یادگیری از اشتباهات شما است.

۶. در صورت نیاز به دنبال پشتیبانی حرفه ای باشید

توجه به آنچه اتفاق افتاده کمکی به شما نمی کند و تنها از پذیرش آسیبی که احساس می کنید جلوگیری می کند. اگر احساسات شما بیش از حد است و نمی توانید در زندگی روزمره خود عمل کنید، ممکن است نیاز به حمایت بیشتر از یک متخصص داشته باشد.

قرار ملاقات خود را اینجا رزرو کنید

توجه: با کد کوپن “CalmSage” 20٪ تخفیف دریافت کنید

یک درمانگر یا یک مشاور می تواند به شما کمک کند تا با احساسات خود کنار بیایید و به شما یاد دهد که چگونه اشتباهات خود را بپذیرید. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند شرایط خود را مجدداً تنظیم کنید، آرامش پیدا کنید، به جلو حرکت کنید، و حتی احساسات خود را به طور سالم بیان کنید.

در اینجا چیزی است که نباید انجام دهید

همانطور که گفتم، نادیده گرفتن یا فرار از احساسات شما بیشتر از اینکه فایده داشته باشد، ضرر دارد. به جای انجام این کار، باید آسیب را در آغوش بگیرید تا بتوانید بدون احساس گناه به جلو بروید.

در اینجا چند کار دیگر وجود دارد که وقتی همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود، نباید انجام دهید.

  • دیگران (یا خودتان) را سرزنش نکنید
  • حواس خود را از احساسات خود منحرف نکنید
  • درگیر نشو عادات اجتنابی
  • خودتان را زیاد کار نکنید
  • با افکار ناراحت کننده خود تنها نباشید
  • درگیر نوشیدن احساسی نشوید

وقتی همه چیز طبق برنامه ریزی یا انتظار پیش نمی رود، طبیعی است که احساس ناامیدی، عصبانیت، گناه، اندوه و ناراحتی کنید. وقتی اجازه دهید چنین احساساتی بر ذهن و قلب شما تسخیر شود، ممکن است دردسرساز باشد و باعث اضطراب شود.

با روش های ذکر شده در بالا، می توانید یاد بگیرید که چگونه با این احساساتی که وقتی همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود، کنار بیایید.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بفهمید در چنین شرایطی چه کاری باید انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما در آدرس زیر بنویسید [email protected] یا در شبکه های اجتماعی به ما پیام دهید.

همچنین می توانید نظرات و نکات خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

اگر این نکات برای شما مفید بود، پس فراموش نکنید که برای ما نظر بگذارید و این مقاله را با عزیزان خود به اشتراک بگذارید!

مراقب باش!

بعدی بخوانید:

چگونه ناامیدی های خود را به نقاط قوت خود تبدیل کنیم؟ اکنون بیاموزید

چگونه انتظارات را کنار بگذاریم (چرا مهم است؟)

مالک احساسات خود باشید: ۹ راه برای پاسخگویی عاطفی

“من دیوانه نیستم، من ناامید هستم”: چرا ناامیدی بیشتر صدمه می زند (نکاتی برای غلبه بر آن)

درباره نویسنده

سوارناکشی شارما

Swarnakshi یک نویسنده محتوا در Calm Sage است که به سبک زندگی سالم تر برای ذهن و بدن اعتقاد دارد. او که یک مبارز و نجات یافته از افسردگی است، تلاش می کند تا به آگاهی در مورد پایان دادن به انگ پیرامون مسائل مربوط به سلامت روان کمک کند. او در قلب یک فرد روحانی است، او به سرنوشت و قدرت خود اعتقاد دارد. او یک خواننده و نویسنده مشتاق است و دوست دارد اوقات فراغت خود را صرف پخت و پز و یادگیری در مورد فرهنگ های جهانی کند.