6 راه برای گزارش سلامت روان


یکی از مثبت ترین مواردی که در دو سال گذشته رخ داده است: سلامت روان در راس گفتگوهای فرهنگی قرار دارد. همه ما بدون در نظر گرفتن منشا و شرایط – به ویژه در پی همه گیری کرونا ، رو در رو با سلامت روانی خود روبرو بوده ایم.

اما ما فراز و نشیب ، مبارزات و پیروزی هایی داریم ، صرف نظر از وضعیت جهان. در حال حاضر آگاهی نسبتاً متداول است بالای 30 درصد (!!) آمریکایی ها در برخی از مراحل زندگی خود به نوعی با اختلالات اضطرابی برخورد خواهند کرد. از هر پنج بزرگسال یک نفر در ایالات متحده هر سال بیماری روانی را تجربه کنید – و برای گذراندن یک مبارزه بهداشت روانی نیازی به تشخیص بیماری روانی ندارید. با توجه به CDC ، بیش از 50 درصد ما در طول زندگی ما دچار بیماری یا اختلال سلامت روانی خواهیم شد. چه فصل استرس شدید باشد یا بیماری شدید ، تقریباً همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

از آنجا که بدن و ذهن ما در هم تنیده است ، سلامت جسمانی ما تحت تأثیر سلامت روانی ما قرار می گیرد (و برعکس!). برای داشتن سالم ترین و شادترین زندگی ، ضروری است که مغز و بهزیستی احساسی خود را بررسی کنیم.

نشانه هایی که باید سلامت روانی خود را در اولویت قرار دهید

بدن شما راهی دارد که به شما می گوید “چراغ های موتور را چک کنید” ، بنابراین می توانید به شما اطلاع دهید که همه چیز آنطور که باید کار نمی کند و شما باید بچرخید.

فارست تالی ، روانشناس بالینی ، دکترای بنیانگذار خدمات روانشناسی Invictus توضیح می دهد که این شبیه به عملکرد ناسا است. دکتر تالی می گوید: “هر کسی که تا به حال در مورد تعقیب و گریز رادیویی ناسا شنیده است که در هنگام پرتاب یک فضاپیما اتفاق می افتد ، صدای رفت و برگشت مداوم بین برج کنترل و خلبانان را شنیده است.” “آنها تأیید می کنند که سیستم های مختلف آنلاین هستند یا در حال کار هستند” و باید تکمیل شود.

دکتر تالی ادامه داد: “این احمقانه است که تصور کنیم فقط به دلیل تعداد زیادی پرتاب موفق در گذشته ، همه چیز این بار درست خواهد شد.” “با بررسی مجدد وضعیت سیستم های اساسی ، آنها نه تنها به تضمین یک ماموریت موفق کمک می کنند ، بلکه خطر شکست فاجعه بار را نیز کاهش می دهند.”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ وی گفت: “در این روش درسی وجود دارد که هر یک از ما باید آن را بیاموزیم.” یعنی ، مهم است که به طور دوره ای نحوه عملکرد “سیستم های اساسی” ما “بررسی شود”. “یکی از این سیستم ها سلامت روانی شما است.”

6 راه برای گزارش سلامت روان

دکتر تالی توضیح می دهد: “سلامت روانی بیشتر تحت تأثیر روابط ، خلق و خو ، افکار ، رفتارها ، سلامت جسمانی و بسیاری از اعمال مبتنی بر ایمان شما است.” در مرحله بعد ، پیشنهادات برتر او برای چک لیست سلامت روان شما. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) تکمیل کرد ، و شما فقط باید این کار را هر چند هفته یا یک بار در ماه انجام دهید.

او پیشنهاد می کند: “برای استفاده بیشتر از این لیست ، یک دفتر خاطرات از یافته های خود داشته باشید و سپس برنامه ریزی کنید.” “اگر زمینه های مختلفی برای کار وجود دارد ، اولویت بندی و کار کنید فقط در اولویت اول هنگامی که در یک زمینه پیشرفت کردید ، به حوزه های دیگر بروید. »

شماره 1 روابط خود را بررسی کنید

س Dr.الات دکتر تالی در مورد دوست ، خانواده ، همکار و روابط عاشقانه شما: «آیا نزدیکترین روابط من آنطور که می خواهم پیش می رود؟ آیا اصطکاک در یک یا چند مورد افزایش می یابد و اگر چنین است ، آیا باید سعی کنم منبع آن اصطکاک را برطرف کنم؟ آیا به کسانی که نزدیکترین آنها هستم توجه کافی کردم؟ “اینها را یادداشت کنید و ارزیابی کنید که چگونه این روابط متری بر وضعیت فعلی شما تأثیر می گذارد.

شماره 2 خلق و خو را ارزیابی کنید

این را از خود بپرسید ، دکتر تالی می گوید: “شما به متوسط ​​خلق و خوی من در هفته گذشته (یا دو هفته) چه امتیازی می دهید؟ اگر بهتر از حد معمول است ، دلیل آن چیست و آیا می توانم در آینده از آن استفاده کنم (اوقات خوب را در پیش بگیرید)؟ اگر خلق و خوی من افت کرد ، آیا دلیلی وجود دارد که بتوانم دقیقاً بیان کنم ، و اگر چنین است ، در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟ “اگر احساس می کنید مدتی روحیه شما خوب نیست ، پس استرس ، اضطراب و حتی افسردگی می تواند مقصر باشد. توجه کنید!

شماره 3 به افکار خود سر بزنید

اخیراً گفتگوی ذهنی شما چگونه بوده است؟ “[Ask yourself,] “آیا افکار من در درجه اول مثبت هستند ، مرا در زندگی پیش می برند ، روی شکرگزاری و فرصت متمرکز شده اند یا منفی هستند ، من را عقب نگه داشته و مملو از حسرت ، حسادت و عصبانیت هستند؟” “اگر آنها منفی هستند ، وقت آن است که تلاش قابل توجهی برای تمرکز بر موارد مثبت انجام دهیم.”

شماره 4 لیستی از عادات و رفتارهای خود را تهیه کنید

“آیا رفتار شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده شما مطابقت دارد؟” از دکتر تالی می پرسد. او مثالی را ارائه می دهد که می توانید با آن ارتباط برقرار کنید: می خواهید لاغر و تناسب اندام باشید ، ممکن است بخواهید ورزش سه گانه را اجرا کنید ، یا حتی می خواهید به یک هدف کاهش وزن عالی برسید. “اما شما شب به خانه می روید ، آبجو باز می کنید ، پیتزا می خورید و شاهد تکرار آن هستید دوستان [we’ve been there!]او گفت: “در این مورد ، رفتار شما با اهداف شما مطابقت ندارد – و این می تواند نشانه ای از سلامت روان باشد.” او گفت: “زمان تغییر اهداف یا تغییر رفتار شما فرا رسیده است.” “بدون بهانه ، کرکالکین بخور.” اگر معمولاً از روال معمول پیروی می کنید و اخیراً “محروم” شده اید ، این امر صادق است. برای بررسی چراغ موتور به این نکته توجه کنید!

شماره 5 سلامت جسمانی خود را بررسی کنید

“سلامتی شما عالی است؟” متوسط ​​نیست ، قابل قبول نیست ، اما ترسناک است؟ او می گوید: “سلامت ضعیف بینایی ذهنی را کاهش می دهد و می تواند منجر به افسردگی شود.” این موارد دست به دست هم می دهند – سلامت بدنی نامناسب می تواند به سلامت روانی ضعیف منجر شود و سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به سلامت جسمی شود (مرغ واقعی or-egg-puzzle). “آیا شما هیچ گونه مشکل پزشکی مزاحم را نادیده می گیرید زیرا” به سادگی وقت ندارید “؟” پوست ، سردرد ، خواب ، دندان قروچه / فشردن فک ، درد و درد.

شماره 6 با طرف معنوی خود ارتباط برقرار کنید

دکتر تالی توضیح می دهد که ایمان و معنویت بازی نقشهای اصلی در بهزیستی ذهنی و عاطفی تمرین معنوی شما چیست؟ “آیا شما اعتقادات قوی مبتنی بر ایمان دارید ، اما آیا همه تلاش ها برای عملی کردن آنها را کنار گذاشته اید؟ از دکتر تالی می پرسد. “این در نهایت به سلامت روان شما آسیب می رساند. اگر بازدید از کلیسا / معبد است ، شروع کنید. آیا اعتقادات شما به ایمان شامل کمک به افراد کم بخت است؟ برنامه ریزی کنید و اجرا کنید. تعلل نکنید ، فقط یک قدم کوچک بردارید. این کار به انجام کارهای بیشتر سرعت می بخشد. “

فعال باشید: یک شیوه زندگی مناسب برای سلامت روان داشته باشید

همانطور که دکتر تالی گفت ، این کار را مرحله به مرحله انجام دهید. و منتظر نباشید تا احساس وحشتناکی داشته باشید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن این است که با شکل دادن به شیوه زندگی خود در اطراف اهداف سلامتی خود ، از سلامت روان خود پیشگیری کنید.

اولویت بندی خواب ، رژیم غذایی ، ورزش ، درمان ، تمرین معنوی شخصی شما ، گذراندن وقت با عزیزان و معاینات منظم پزشک نه تنها از سلامت کلی شما حمایت می کند ، بلکه اطمینان حاصل می کند که ذهن شما بهترین توانایی را در مدیریت سخت ترین فصل های زندگی دارد. اگر این توصیه را رعایت کنید ، دکتر تالی می گوید: “در مدت کوتاهی ، وضعیت روحی شما به طرز چشمگیری تغییر می کند.”

دیدگاهتان را بنویسید