۷ منبع رایگان برای نوجوانان برای کمک به بازیابی اعتماد به نفس و عزت نفس


خود بهبود

آخرین به روز رسانی در ۲ سپتامبر ۲۰۲۲: منتشر شده در ۳ سپتامبر ۲۰۲۲

منابع-برای-نوجوانان

همیشه اتفاقی در جهان رخ می دهد – برخی رویدادها غیرقابل پیش بینی هستند و نتایج نامشخصی به همراه دارند – با این حال، این چند سال اخیر به طور استثنایی نامشخص و آشفته بوده است. و مهم نیست که چقدر آن را پنهان می کنیم، حقیقت این است که بسیاری از حوادثی که در چند سال اخیر رخ داده است، اثری پاک نشدنی در زندگی ما، به ویژه جوانان و نوجوانان، بر جای گذاشته است.

ما دوست داریم فکر کنیم که نوجوانان در زندگی ما بی خیال هستند و تحت تأثیر هرج و مرجی که جهان در حال حاضر در آن قرار دارد نیستند، اما واقعیت این است که نوجوانان خیلی بیشتر از آنچه نشان می دهند تجربه می کنند. نوجوانان نگرانی های بیشتری در مورد حضور در دنیایی دارند که همه چیز در کنترل آنها نیست. آنها همچنین باید در دنیای اجتماعی که به تنهایی بسیار پیچیده است حرکت کنند. و تغییرات هورمونی را که بدن نوجوانان تجربه می کند را فراموش نکنیم.

با این همه اتفاق، طبیعی است که نوجوانان احساس از دست دادن کنترل و کاهش اعتماد به نفس کنند. آسیبی که سلامت روانی و عاطفی نوجوان به او وارد می‌کند می‌تواند باعث شود که آن‌ها اضطراب، شک به خود، نگرانی بیش از حد، کشمکش‌های تحصیلی، گوشه‌گیری، کیفیت پایین خواب و موارد دیگر را تجربه کنند.

این تغییرات روانی، فیزیولوژیکی و عاطفی می تواند برای نوجوانان طاقت فرسا باشد و باعث شود که اعتماد به نفس خود را از دست بدهند.

در این مقاله، ما نگاهی داریم به این که چرا اعتماد به نفس و عزت نفس برای رشد و رفاه یک نوجوان مهم است و برخی منابع آنلاین رایگان برای کمک به نوجوان شما برای بازیابی اعتماد به نفس و عزت از دست رفته خود را بررسی می کنیم.

اهمیت اعتماد به نفس در نوجوانان

اعتماد به نفس و عزت نفس در نوجوانان برای کمک به آنها در دستیابی به اهدافشان، ایجاد روابط سالم و دستیابی به انعطاف پذیری برای مقابله با استرس ضروری است. والدین و مراقبان نقش مهمی در کمک به نوجوانان در ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس دارند. اعمال و گفتار شما می تواند به نوجوان شما کمک کند تا در مسیر درست بماند.

اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید به نوجوان خود کمک کنید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهد، دیگر به دنبال آن نباشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از نوجوان خود حمایت کنید، با همان احترامی که با بزرگسالان دیگر رفتار می کنید با آنها رفتار کنید، در جایی که شایسته است از آنها قدردانی کنید و آنها را تشویق کنید که رویاهایشان را دنبال کنند.

سال‌های نوجوانی بسیار حیاتی هستند، زیرا در اینجا کودک شما شروع به تبدیل شدن به یک بزرگسال می‌کند. اگر نوجوان شما فاقد اعتماد به نفس و عزت نفس است، در اینجا ۷ منبع رایگان – وب سایت و پادکست – وجود دارد که به نوجوان شما کمک می کند عزت نفس و اعتماد به نفس خود را دوباره به دست آورد و تقویت کند.

بیایید نگاهی به آنها بیندازیم!

منابعی برای کمک به ایجاد اعتماد به نفس در یک نوجوان

۱. درمان نوجوان – پادکست

نوجوان درمانی - پادکست

نوجوان درمانی که توسط پنج نوجوان پرانرژی ایجاد شده است پادکستی است که هر نوجوان باید به آن گوش دهد. این پنج نوجوان در مورد مبارزات نوجوانی از جمله مبارزات تحصیلی، مسائل مربوط به دوران بلوغ، روابط، تنهایی و موارد دیگر صحبت می کنند. اگر نوجوان یا والدین نوجوانی هستید که با سلامت اجتماعی و روانی خود دست و پنجه نرم می کند، این پادکست تمام پاسخ هایی را که آنها نیاز دارند را خواهد داشت.

نوجوان درمانی را اینجا بشنوید.

۲. آکادمی خان – ابزار خودیاری

آکادمی خان - ابزار خودیاری

آکادمی خان که یک سازمان غیرانتفاعی است، قصد دارد به نوجوانان کمک کند تا مهارت های مختلف را با سرعت خود بیاموزند. آنها تمرین ها، فیلم های آموزشی و ماژول های یادگیری را ارائه می دهند که یک نوجوان می تواند به تنهایی با آنها مقابله کند. هدف از این منبع رایگان کمک به نوجوانان برای تمرکز بر افزایش مهارت های خود و ایجاد پایه های قوی برای چالش های آینده است. به علاوه، یک نوجوان می‌تواند برای SAT و LSAT خود در این پلتفرم نیز تمرین کند.

از آکادمی خان در اینجا دیدن کنید.

۳. شما مهم هستید – وبلاگ سلامت روان

شما مهم هستید - وبلاگ سلامت روان

شما مهم هستید فضای امنی است که توسط National Suicide Prevention Lifeline ایجاد و مدیریت می شود. این منبع رایگان می‌تواند به نوجوانان کمک کند تا در مورد داستان‌های مربوط به سلامت روان بحث کنند و به اشتراک بگذارند. وبلاگ های نوشته شده در این پلت فرم توسط افراد شورای بلاگر بین ۱۳ تا ۲۴ سال ایجاد شده است. می توانید اطلاعاتی از پیشگیری از خودکشی تا ابزارهای سلامت روان را در You Matter بیابید. این وبلاگ سلامت روان می تواند به رفع مشکلات، نگرانی ها و ترس های نوجوان و ایجاد احساس در آنها کمک کند مهم است.

اگر به پشتیبانی فوری نیاز دارید، با Lifeline در ۹۸۸ ارتباط برقرار کنید.

در اینجا از You Matter دیدن کنید.

۴. بزرگسالان-ISH – یک پادکست

بزرگسالان-ISH - یک پادکست

Adult-ISH یک پادکست مشاوره است که توسط نایگل ترنر، یک خالق محتوای مستقر در کالیفرنیا ایجاد و میزبانی شده است. با مکالمات فکری هفتگی بزرگسالان-ISH، داستان های شخصی و توصیه های مهمانان ویژه، یک نوجوان می تواند تمام مشکلات خود را حل و فصل کند. از مسائل مربوط به سلامت روان گرفته تا موسیقی گرفته تا عدالت اجتماعی، می توانید انواع موضوعاتی را بیابید که با طنز به آنها پرداخته شده است.

Adult-ISH را اینجا گوش کنید.

۵. Hello4Health – پشتیبانی از سلامت روان نوجوانان

Hello4Health

Hello4Health یک منبع سلامت روان آنلاین است که برای کمک به نوجوانان در تقویت ارتباطات اجتماعی خود طراحی شده است. هدف Hello4Health با فعالیت‌های سرگرم‌کننده برای کمک به ارتباط با دیگران و راه‌های جدید و هیجان‌انگیز برای ایجاد ارتباطات اجتماعی، افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس نوجوانان است.

از Hello4Health توسط Allina Health در اینجا دیدن کنید.

۶. سلست درمانگر – یک پادکست

سلست درمانگر

ایجاد و میزبانی شده توسط Celeste Viciere، مدافع سلامت روان و نویسنده پرفروش – سلست درمانگر یک پادکست سلامت روان است که به شما کمک می کند تا نحوه تفکر خود را تغییر دهید، به خصوص زمانی که خود را در چرخه تفکر منفی گیر کرده اید. سلست که بیش از ۲۰ سال در زمینه بهداشت روانی فعالیت می کند، به قدرت زندگی آگاهانه اعتقاد دارد و زندگی خود را وقف کمک به شکستن انگ سلامت روان، به ویژه در جوامع رنگین پوست می کند.

پادکست Celeste Therapist را اینجا گوش کنید.

۷. نوجوانان استرس زا – یک برنامه MBSR نوجوان

نوجوانان پر استرس

Stressed Teens یک برنامه MBSR برای نوجوانان است که در سال ۲۰۰۴ آغاز شد و تکنیک های کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی را برای نوجوانان به روش های مختلف گسترش می دهد. این برنامه MBSR برای کمک به آموزش تکنیک های ذهن آگاهی و ارائه ابزارهایی برای کمک به نوجوان برای عبور از چالش های متعدد زندگی طراحی شده است. نوجوانان استرس‌زا برای کمک به نوجوانی که از نظر اجتماعی، عاطفی و ذهنی با مشکلاتی مواجه است، رویکرد ذهن و بدن را در پیش می‌گیرند. این برنامه همچنین می تواند به نوجوان کمک کند تا اعتماد به نفس ایجاد کند و مهارت های توجه را بهبود بخشد.

PS نوجوانان استرس زا نیز ارائه می دهند گروه ۴ هفته ای MBSR-T برای نوجوانان و جوانان با ۳۰۰ دلار.

از منابع استرس نوجوانان در اینجا دیدن کنید.

نه تنها بزرگسالان، بلکه نوجوانان و جوانان نیز استرس های روزانه را تجربه می کنند. با کمک به آنها در یافتن ابزارها و منابع مناسب، شما (یک والدین/ سرپرست) می توانید به نوجوان خود کمک کنید تا اعتماد به نفس و عزت نفس خود را افزایش دهد و کنترل زندگی خود را دوباره به دست بیاورد.

امیدوارم این ۷ منبع برای نوجوانان برای ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس مفید بوده باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما در آدرس زیر بنویسید [email protected] یا در شبکه های اجتماعی به ما پیام دهید. همچنین می توانید منابع و ابزارهای بیشتری را در بخش نظرات زیر با ما به اشتراک بگذارید.

مراقب باش!

درباره نویسنده

سوارناکشی شارما

Swarnakshi یک نویسنده محتوا در Calm Sage است که به سبک زندگی سالم تر برای ذهن و بدن اعتقاد دارد. او که یک مبارز و نجات یافته از افسردگی است، تلاش می کند تا به آگاهی در مورد پایان دادن به انگ پیرامون مسائل مربوط به سلامت روان کمک کند. او در قلب یک فرد روحانی است، او به سرنوشت و قدرت خود اعتقاد دارد. او یک خواننده و نویسنده مشتاق است و دوست دارد اوقات فراغت خود را صرف پخت و پز و یادگیری در مورد فرهنگ های جهانی کند.