۹ عادت روزانه که باید برای تصمیم گیری بهتر در زندگی اتخاذ کنید


خودمراقبتی

آخرین به روز رسانی در ۱۷ ژوئن ۲۰۲۲: منتشر شده در ۱۹ ژوئن ۲۰۲۲

عادت هایی برای تصمیم گیری بهتر

«انتخاب‌های شما در یک لحظه انجام می‌شوند، اما پیامدهای آن‌ها فراتر از یک عمر است.» – ام جی دیمارکو

آیا این نقل قول درست نیست؟ شما می توانید در عرض چند ثانیه انتخاب کنید اما عواقب آن تصمیمات برای همیشه با شما باقی می ماند. دانستن اینکه چگونه (و چه زمانی) انتخاب های بهتر و تصمیم گیری های خوب انجام شود، مهم است.

منظورم این است که شما این کار را نمی کنید خواستن برای دور انداختن شغل رویایی خود به خاطر شما انتخاب کرد پوشیدن لباس اشتباه، درست است؟ گرفتن تصمیم درست در زمان مناسب می تواند کلید بهبود زندگی شما باشد. علاوه بر این، تنها تصمیم گیری درست در زمان مناسب نیست، بلکه انجام این کار با اطمینان است.

اگر با نحوه تصمیم گیری بهتر در زندگی مشکل دارید، خوشبختانه راه حلی وجود دارد! عادات روزانه خود را تغییر دهید. میدونم این چه راه حلیه؟ اما این تنها راه حل است که می توان به طور موثر کار کنید و به شما کمک می کند تصمیم گیرنده بهتری شوید.

بیایید نگاهی به عادت های روزانه ای بیندازیم که باید برای تصمیم گیری بهتر (و خوب) در زندگی اتخاذ کنید.

۹ عادت برای تصمیم گیری بهتر

“اگر باور دارید که می توانید تغییر کنید – اگر آن را به یک عادت تبدیل کنید – تغییر واقعی می شود.” – چارلز دوهیگ

نحوه تصمیم گیری

۱. اعتماد به نفس داشته باشید، اما نه بیش از حد

اعتماد بیش از حد هرگز مفید نیست و می تواند تصمیم شما را اشتباه کند. طبیعی است که افراد عملکرد یا حتی دانش خود را بیش از حد ارزیابی کنند. سطح اعتماد به نفس خود را در نظر بگیرید.

آیا فکر می کنید فقط یک ساعت طول می کشد تا یک کار را تمام کنید؟ بررسی کنید که آیا اعتماد به نفس دارید یا بیش از حد. مکث کنید و موفقیت خود را تخمین بزنید و در پایان روز مرور کنید. آیا اعتماد به نفس داشتید یا بیش از حد؟

۲. به عادت های خود توجه داشته باشید

وقتی با عادات خاصی آشنا هستید، احتمالاً به راحتی تبدیل می شود. و وقتی آسایش وجود دارد، گرفتن تصمیمات ضعیف آسان می شود زیرا فکر نمی کنید مشکلی در آن وجود داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است روزانه برای ناهار غذای ناسالم بخورید، اما از آنجایی که سلامتی شما تحت تأثیر قرار نگرفته است، مشکلی نمی بینید.

با این حال، با گذشت زمان، بدن شما مشکلات سلامتی را تجربه خواهد کرد. عادات خود را یادداشت کنید و ببینید که چگونه بر تصمیماتی که در زندگی می گیرید، سالم و ناسالم، تأثیر می گذارد.

۳. مشکلات را با دیدگاهی متفاوت تنظیم کنید

نحوه نگرش شما به یک مشکل نیز می تواند تفاوتی در نحوه واکنش شما به آن ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر شخص A بگوید، ۹۰٪ احتمال دارد که قبول شوید، و از طرف دیگر، فرد B می گوید، ۱۰٪ احتمال دارد که شما شکست بخورید. شما به احتمال زیاد روی “۱۰٪ احتمال شکست” تمرکز می کنید.

وقتی با مشکلی روبرو می شوید، مشکل را به گونه ای دیگر طرح کنید. مکث کنید و به این فکر کنید که چگونه تغییر عبارت می تواند بر تفکر شما تأثیر بگذارد تصمیم گیری.

۴. از فکر کردن به مشکل اجتناب کنید

همه ما در زندگی خود با انتخاب های سختی روبرو هستیم و ممکن است زمان زیادی را صرف فکر کردن به مزایا و معایب، خطرات و پاداش ها، خوب و بد کنیم. و در حالی که فکر کردن در مورد گزینه های خود چیز خوبی است، تفکر بیش از حد نمی تواند چنین باشد.

وقتی برای مدت طولانی روی یک مشکل تمرکز می کنید، تصمیم گیری بهتر را برای شما سخت تر می کند. بنابراین به جای فکر کردن به مشکل، روی آن بخوابید یا شاید حواس خود را از فکر کردن بیش از حد به آن منحرف کنید. بگذارید مغزتان با سرعت خودش کار کند. در نهایت تصمیم خوبی خواهید گرفت.

خواندن: اجازه ندهید خستگی تصمیم شما را سنگین کند

۵. در مورد اشتباهاتی که مرتکب شده اید فکر کنید

شاید هنگام رفتن به محل کار فراموش کرده اید که بارانی را بردارید و حالا خیس شده اید یا شاید به بودجه ماهانه خود توجه نکرده اید و خریدی انجام داده اید که روی بودجه شما سنگین بوده است. مشکلی نیست. مکث کنید و به اشتباهاتی که مرتکب شده اید فکر کنید.

هر روز وقتی به خانه می‌آیید، انتخاب‌هایی را که در آن روز انجام داده‌اید و جایی که اشتباه کرده‌اید فهرست کنید. از اشتباهات درس بگیرید و مطمئن شوید که برای مدت طولانی به آن اشتباهات فکر نمی کنید. ۱۰ دقیقه برای نگرانی در مورد آنها محدود کنید و روی راه حل کار کنید اما نه بیشتر از آن.

۶. از استفاده از کلیدهای میانبر خودداری کنید

ما مغرضانه هستیم و کاملاً عینی نیستیم. آیا می دانستید که ذهن ما میانبرهای ذهنی دارد به نام “اکتشافیکه به ما کمک می کند سریعتر تصمیم بگیریم؟

در حالی که این میانبرها می توانند مفید باشند و باعث نشوند ساعت ها را در مورد انتخاب خود هدر دهیم، احتمالاً گاهی اوقات ممکن است به نفع ما عمل نکنند. بهتر است از استفاده از این میانبرها اجتناب کنید و به انتخاب هایی که می گیرید و تصمیماتی که می گیرید فکر کنید.

۷. باورهای خود را به چالش بکشید

وقتی به شما می گویند چیزی یک واقعیت است، تغییر آن باور دشوار است، درست است؟ این احتمال وجود دارد که برخی از باورها را ایجاد کرده باشید که به شما کمک نمی کند.

به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید که سخنران خوبی نیستید، بنابراین اکنون از صحبت کردن خودداری می کنید یا ممکن است شخصی به شما گفته باشد که هیچ مهارتی در رابطه ندارید، بنابراین اکنون تلاش برای ایجاد رابطه را متوقف کرده اید. این باورهایی که ایجاد کرده اید می تواند شما را به سمت تصمیم گیری های ضعیف سوق دهد. سعی کنید باورهای خود را به چالش بکشید.

۸. نامی به احساسات خود بدهید

ما به سرعت از استعاره ها یا عبارات برای توصیف احساس خود و برای بسیاری از بزرگسالانی که راحت نیستند استفاده می کنیم. به اشتراک گذاشتن احساسات خود، انتخاب خوبی به نظر می رسد. اما نام بردن از آنچه احساس می کنید می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر در زندگی نیز کمک کند. باور کنید یا نه، احساسات ما می تواند بر تصمیم گیری ما تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، اگر در مورد یک مصاحبه شغلی عصبی هستید، ممکن است کمتر در آن شب در فعالیت های اجتماعی شرکت کنید. احساس هیجان می تواند شما را بیش از حد اعتماد به نفس کند. بنابراین، هر روز احساسات خود را نام ببرید، مکث کنید و ببینید که چگونه این احساسات بر تصمیم گیری شما تأثیر می گذارد.

۹. شفقت به خود را تمرین کنید

وقتی دوست شما در حال بهبود است، شما در آنجا خواهید بود تا به او کمک کنید احساس بهتری داشته باشد، درست است؟ بنابراین وقتی در موقعیتی قرار گرفتید، از خود بپرسید اگر دوستتان در موقعیت شما بود به او چه می‌گفتید؟ همانطور که با یکی از عزیزان خود صحبت می کنید با خود صحبت کنید. این به شما کمک می کند تا از تصمیم جدا شوید و به طور عینی در مورد راه حل فکر کنید.

و البته، شفقت به خود باعث می شود نسبت به خود احساس مهربانی بیشتری داشته باشید، و در حالی که احتمالاً چیز منفی می گویید، تصور صحبت کردن با خود مانند یک دوست می تواند این خطر را کاهش دهد. شفقت به خود را تمرین کنید یا خودگویی مثبت روزانه و ببینید که چگونه این تصمیم گیری شما را بهبود می بخشد.

“مراقب افکار خود باشید، آنها به کلمات شما تبدیل می شوند.

مراقب کلماتت باش، آنها به اعمال تو تبدیل می شوند.

مراقب اعمالت باش، آنها به عادت تو تبدیل می شوند.

مراقب عادت های خود باشید انها شخصیت شما را میسازند؛

به شخصیتت نگاه کن، به سرنوشتت تبدیل خواهد شد.”

– لائوتسه

امیدوارم این وبلاگ به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه با تغییر عادات روزانه خود تصمیمات بهتری در زندگی بگیرید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما در آدرس زیر بنویسید [email protected] یا در شبکه های اجتماعی به ما پیام دهید. اگر می‌خواهید عادت‌های خود را با ما در میان بگذارید، می‌توانید در بخش زیر نظر بدهید!

درباره نویسنده

Swarnakshi Sharma

Swarnakshi یک نویسنده محتوا در Calm Sage است که به سبک زندگی سالم تر برای ذهن و بدن اعتقاد دارد. او که یک مبارز و نجات یافته از افسردگی است، تلاش می کند تا به آگاهی در مورد پایان دادن به انگ پیرامون مسائل مربوط به سلامت روان کمک کند. او در قلب یک فرد روحانی است، او به سرنوشت و قدرت خود اعتقاد دارد. او یک خواننده و نویسنده مشتاق است و دوست دارد اوقات فراغت خود را صرف پخت و پز و یادگیری در مورد فرهنگ های جهانی کند.