Holotropic Breathwork: چگونه آن را انجام دهیم؟


خود بهبود

آخرین به روز رسانی در ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۲: منتشر شده در ۲۷ جولای ۲۰۲۲

هولوتروپیک- تنفس

هولوتروپیک نفس کشیدن اخیراً محبوبیت زیادی به دست آورده است، به ویژه در میان افرادی که به تمرین خود درمانی تمایل دارند و علاقه مند به دستیابی به حالت کامل هستند. نفس کشیدن هولوتروپیک به این موضوع می پردازد که چگونه روی بازیابی خود تمرکز می کنید.

آیا می‌دانستید که بسیاری از تمرین‌کنندگان هولوتروپیک نفس نفس زدن هولوتروپیک را به عنوان یک رویکرد معنوی و نه به عنوان یک رویکرد درمانی می‌بینند و از آن استفاده می‌کنند؟ این به این دلیل است که اشتقاق تنفس هولوتروپیک تأثیر زیادی از یک چارچوب معنوی داشت.

دانش پایه در مورد هولوتروپیک Breathwork

نحوه تمرین هولوتروپیک تنفس

تنفس هولوتروپیک توسط استانیسلاو و کریستینا گروف (روانپزشکان) در دهه ۱۹۷۰ معرفی شد. آنها این تکنیک خوددرمانی را در حالی یافتند که در حال یافتن راه‌های جدید برای رسیدن به حالتی جایگزین از آگاهی بودند.

گفته می شود تنفس هولوتروپیک بر سلامت کلی شما تأثیر می گذارد. تاثیر قابل توجهی بر سلامت عاطفی، ذهنی و جسمی شما دارد. گفته می شود تنفس هولوتروپیک افزایش می یابد خودآگاهی و به رشد شخصی کمک می کند. تکنیک اصلی که هنگام تمرین تنفس هولوتروپیک استفاده می شود، کنترل و تسریع تنفس است.

تنفس هولوتروپیک ممکن است بر خود درمانی تمرکز کند، اما شما نمی توانید آن را بدون راهنمایی یک متخصص انجام دهید. تنفس هولوتروپیک در حالت ایده آل باید زیر نظر یک پزشک دارای مجوز هولوتروپیک تمرین شود.

به هر حال، بدون مقدمه، بیایید نحوه انجام تنفس هولوتروپیک را بیاموزیم…

چگونه تنفس هولوتروپیک را تمرین کنیم؟

اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه نفس کشیدن را به تنهایی انجام دهید، باید با یک متخصص تماس بگیرید. متخصص هولوتروپیک شما را در تمام مراحل مربوط به تنفس هولوتروپیک راهنمایی می کند. هنگامی که تمام مراحل تنفس هولوتروپیک را دریافت کردید، فکر می‌کنم بتوانید به تنهایی تمرین تنفس هولوتروپیک را انجام دهید.

بیایید نحوه تمرین تنفس هولوتروپیک را بررسی کنیم.

نحوه تمرین تنفس هولوتروپیک

  1. تنفس هولوتروپیک معمولاً در یک محیط گروهی انجام می شود، بنابراین قبل از شروع از شما خواسته می شود جایی برای خود در گروهی که توسط یک تسهیل کننده هولوتروپیک هدایت می شود، پیدا کنید.
  2. هنگامی که خود را در یک گروه یافتید، در داخل گروه به جفت تقسیم خواهید شد. یکی از شما نقش “نفس کش” و دیگری “نشسته” خواهد بود.
  3. نشیمن فقط یک کار دارد، آنها باید از ایمن بودن تنفس اطمینان حاصل کنند زیرا تنفس هولوتروپیک شامل تنفس شدید است.
  4. هنگامی که تنفس‌کننده و خواهر هر دو آماده شدند، تسهیل‌کننده هولوتروپیک شما را از طریق دستورالعمل‌ها راهنمایی می‌کند و قرار است تنفس‌کننده دقیقاً همانطور که توسط تسهیل‌کننده هدایت می‌شود، نفس بکشد. در اینجا لیستی از دستورالعمل های مربوطه آمده است.
  • “با چشمان بسته نفس عمیق را آغاز خواهیم کرد”
  • اکنون باید سرعت و ریتم تنفس خود را افزایش دهیم.
  • “اکنون، من می خواهم شما حتی عمیق تر و سریع تر نفس بکشید”
  • “مطمئن شوید که نفس شما یکنواخت اما سریع است”
  • “برای مدتی بیشتر با چشمان بسته به تنفس خود ادامه دهید”
  1. در حالی که تنفس هولوتروپیک در حال انجام است، نشیمنگاه باید به تنفس تنفسی توجه زیادی داشته باشد تا بتوان در اسرع وقت به حالت هایپرونتیلاسیون رسیدگی کرد. نفس کشیدن شدید است، می تواند باعث افزایش تهویه هوا شود.
  2. کل جلسه تنفس هولوتروپیک می تواند حدود ۲ تا ۳ ساعت طول بکشد.
  3. در طی این فرآیند، ممکن است به تنفس کننده توصیه شود که دراز بکشد و تنفس را دنبال کند. هنگام دراز کشیدن راحت تر نفس می کشید.
  4. موسیقی نقش فعالی در تنفس هولوتروپیک دارد. موسیقی با ریتم تند برای تشویق تنفس کنندگان پخش می شود. موسیقی همچنین به آن‌ها کمک می‌کند تا به راحتی به حالت دیگری از هوشیاری دست یابند.
  5. جلسه برای تفسیر باز است. هر تنفس کننده می تواند معنای متفاوتی از تجربه ای که در حین تمرین تنفس هولوتروپیک داشته است داشته باشد.
  6. تنفس‌کنندگان می‌توانند تجربیات و احساسات خود را که در طول جلسه داشته‌اند، بحث کنند. آنها حتی می توانند نقاشی کنند ماندالاها برای بیان احساسات خود
  7. اکنون زمان آن فرا رسیده است که هم نفس‌گیر و هم نشسته، نقش‌های خود را عوض کرده و به جلسات بعدی ادامه دهند.

مزایای Holotropic Breathwork

گفته می شود هولوتروپیک فواید زیادی بر سلامت روانی، عاطفی و جسمی ما دارد. اکنون، این نوع تنفس بسیار شدیدتر از انواع دیگر است، اما مطمئناً چیزهای بهتری برای ارائه دارد.

تنفس هولوتروپیک می تواند به کاهش علائم مختلف بسیاری از بیماری های روانپزشکی مانند افسردگی، اضطراب، تروما و غیره کمک کند. همچنین دیده شده است که به کاهش استرس و آرامش بدن کمک می کند. تنفس هولوتروپیک می تواند به خودآگاهی و رشد شخصی نیز کمک کند.

لازم به ذکر است که مهم نیست که تنفس هولوتروپیک چقدر می تواند مفید باشد، جایگزینی برای درمان سنتی نیست. تنفس هولوتروپیک را می توان در کنار سایر درمان های علمی انجام داد.

این همه مردم!

امیدوارم این وبلاگ در مورد تنفس هولوتروپیک و نحوه تمرین تنفس هولوتروپیک مفید و آموزنده بوده باشد. بنابراین این وبلاگ را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارید زیرا می تواند از نظر عاطفی، ذهنی و همچنین جسمی برای شما مفید باشد.

با تشکر برای خواندن.

مراقب باشید و ایمن بمانید.

درباره نویسنده

کرتی بااتی

من فارغ التحصیل ادبیات انگلیسی (رشته) و روانشناسی (فرعی) از کالج سنت بید، شیملا هستم. فارغ التحصیل رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه IIS، جیپور. او یک مقاله تحقیقاتی در مورد موسیقی درمانی در جمعیت نظامی و استرس محل کار در یک سمینار ملی که توسط بیمارستان فورتیس (گوروگرام) و سمینار بین‌المللی که به ترتیب توسط کالج سنت بید، شیملا برگزار شده است، منتشر کرده است. تألیف پایان نامه ای در مورد “تاثیر اعتیاد به رسانه های اجتماعی بر سلامت روانی و جسمی نوجوانان” در حال حاضر در ساج آرام به عنوان نویسنده کار می کند.