احساس می کنید گیر کرده اید؟ سعی کنید سریع چاق شوید!


اکثر ما نام روزه را شنیده ایم ، اما آیا نام روزه داری با چاقی را شنیده اید؟ اگر به دنبال راهی برای افزایش کمی رژیم کتو هستید ، ممکن است بخواهید رژیم کم چربی را امتحان کنید. حدس می زنید روزه گرفتن برای چربی شامل مصرف چربی است! بسیاری از افراد از این روش برای شکستن فلات ها برای کاهش وزن و یا ورود به کتوز بعد از یک روز لذت بردن استفاده می کنند.

این روش روزه داری فقط باید به عنوان مکمل کوتاه مدت برای تسریع کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد و از چند قانون آسان پیروی می کند. اگرچه روزه داری با چربی می تواند یک ابزار قدرتمند باشد ، اما مهم است که بدانید چگونه دستورالعمل ها را به درستی دنبال کنید تا مطمئن شوید که حداکثر استفاده را می برید. بیایید حفاری کنیم!

پست چربی چیست؟

روزه سنتی به این معنی است که شما معمولاً در زمان معینی چیزی نمی خورید و فقط در طول پنجره های تغذیه خاص غذا می خورید. چربی ناشتا واقعا در این زمینه سریع نیست در حقیقت ، کاملاً برعکس است. در طول روزه داری ، از خوردن خودداری نمی کنید و در عوض ، غذاهایی را مصرف می کنید که به بدن شما کمک می کند تا به کتوز مبتلا شود. بنابراین ، این یک روزه سنتی نیست ، اما به افزایش سطح مولکولهای کتون در خون کمک می کند ، که به سرعت شما را به کتوز می رساند. سپس این واکنش بدن شما را نسبت به روزه گرفتن تقلید می کند. به عبارت دیگر ، شما را به چربی سوز تبدیل می کند!

روزه داری برای چربی معمولاً حدود 2-5 روز طول می کشد و سرشار از غذاهای کم کالری است. بین 1000 تا 1200 کالری در روز می سوزانید و 80-90 of از این کالری از چربی های سالم تامین می شود. در اینجا چند نمونه از چربی های سالم آورده شده است.

  • ماهی سالمون
  • ساردین
  • تخم مرغ
  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • آووکادو
  • روغن MCT
  • پنیر پرچرب
  • کره از گردو و آجیل با محتوای چربی بالا
  • شیر نارگیل
  • کره و خامه سنگین

روزه چربی و رژیم کتو به طور مشابه عمل می کنند ، اما تفاوت های زیادی وجود دارد. به طور کلی ، هنگام پیروی از رژیم کتو ، نسبتهای مغذی توصیه شده 75٪ چربی ، 20٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. همانطور که در بالا ذکر شد ، بین 80 تا 90 درصد کالری شما از چربی در طول روزه داری تأمین می شود.

فواید چربی ناشتا

وجود دارد چندین مزیت برای چربی های ناشتا ، از جمله:

لیپولیز

یکی از بزرگترین مزایای شرکت در روزه داری چربی این است که بدن شما را به لیپولیز می رساند. در طول لیپولیز ، بدن شما به جای سوزاندن چربی از طریق گلوکز غذاهای غنی از قند و کربوهیدرات ، از چربی برای سوزاندن چربی استفاده می کند.

شکستن فلات برای کاهش وزن

کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. در نهایت ، اکثر افرادی که در راه کاهش وزن هستند ، صرف نظر از رژیم غذایی که رعایت می کنند ، به نوعی فلات برخورد می کنند که در آن شما نمی توانید وزن خود را کاهش دهید. ما فلات کاهش وزن را به عنوان یک عامل کاهش وزن 4 هفته یا بیشتر در نظر می گیریم. شرکت در روزه داری می تواند به شما کمک کند از فلات عبور کرده ، دوباره وزن خود را از دست بدهید و به مسیر اصلی خود بازگردید.

به همین ترتیب ، اگر رژیم کتو دارید و یک روز برای لذت بردن دارید ، می توانید از یک پست چربی کوتاه برای ورود مجدد به کتوز استفاده کنید و هوس های خود را تحت کنترل قرار دهید.

مشاوره از قبل Иیا شروع کنید روزه داری

قبل از شروع روزه داری ، مواردی وجود دارد چند چیز شما باید به خاطر داشته باشید که ایمن باشید و از روزه بیشترین استفاده را ببرید.

اثرات ناخواسته

در حالی که به سرعت در حال افزایش وزن هستید ، مهم است که از آنفلوآنزای کتو آگاهی داشته باشید. علائم شبه آنفولانزا که ممکن است با سازگاری با کتوز تجربه کنیم. اکثر رژیم های کتو در حال حاضر از این امر آگاه هستند و خوشبختانه راه هایی برای اجتناب از آن وجود دارد. حفظ هیدراتاسیون مناسب ، افزایش الکترولیت ها و استفاده از روغن MCT از نکات مهم برای جلوگیری از احساس ناخوشی است. اگر دیگر از مکمل ها استفاده نمی کنید ، باید مصرف مولتی ویتامین با کیفیت بالا را نیز در نظر بگیرید.

بدون تمرینات گسترده

در حالی که به سرعت در حال افزایش وزن هستید ، ممکن است بخواهید به راحتی ورزش های گسترده را ادامه دهید. این بدان معناست که شما نباید برای انجام تمرینات گسترده در روزهای روزه داری برنامه ریزی کنید. این بدان معنا نیست که نمی توانید فعال باشید. شما فقط می خواهید از تمرینات سبک استفاده کنید.

به عنوان مثال ، می توانید تمرینات قلبی سبک را با معده خالی انجام دهید ، مانند پیاده روی. همچنین می توانید تمرینات قدرتی را در خانه با انجام حرکت های کششی و اسکوات انجام دهید. با این حال ، مطمئن شوید که سبک هستید و تمرینات خود را کوتاه نگه دارید. شما بدن خود را بهتر می شناسید ، پس به آن گوش دهید و در انجام ورزش زیاده روی نکنید.

ردیابی کالری

اگرچه لازم نیست کالری خود را زیر نظر داشته باشید ، اما می دانیم که برخی از بیماران این روش را ترجیح می دهند. یک راه آسان برای اطمینان از روزه داری مناسب این است که روزانه 4-5 وعده غذایی با تقریباً 200-250 کالری در هر وعده مصرف کنید. اگر در ردیابی کالری با مشکل روبرو هستید ، ممکن است دریافت برنامه ای برای پیگیری میزان مصرف غذای شما مفید باشد. البته ، می توانید این کار را روی کاغذ انجام دهید ، اما استفاده از یک برنامه به این معنی است که اطلاعات را به راحتی از دست نخواهید داد. صرف نظر از نوع دستگاهی که دارید ، برنامه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ردیابی ماکروها و کالری دریافتی خود استفاده کنید. حتی ممکن است بتوانید یکی را پیدا کنید که به طور خاص برای رژیم هایی مانند این طراحی شده باشد.

غذاهایی که باید در روزه داری بخورید و از آنها اجتناب کنید

وقتی روزه هستید ، غذاهای خاصی وجود دارد که دوست دارید باید و نباید خورده شوددر اینجا لیستی از غذاها وجود دارد خوب در روزه داری بخورید:

محصولات دارای چربی سالم

  • گوشت / غذاهای دریایی پرچرب مانند بیکن ، ساردین و ماهی آزاد
  • روغن هایی مانند روغن زیتون ، روغن نارگیل ، روغن آووکادو و روغن MKT
  • چربی هایی مانند کره و گوشت خوک
  • تخم مرغ (کامل) ، شامل تخم مرغ و زرده
  • میوه هایی با چربی زیاد مانند آووکادو و زیتون
  • آجیل و کره پرچرب ، مانند آجیل ماکادمیا یا پیکان
  • سبزیجات دارای کربوهیدرات کم هستند ، اما فقط در مقادیر کمی که با کره و روغن سرو می شود
  • محصولات لبنی پرچرب ، از جمله پنیر خامه ای سنگین و پنیر خامه ای
  • بمب های چربی

در اینجا چند نمونه از غذاهایی که دوست دارید آورده شده است اجتناب کردن هنگام انجام یک پست ضخیم

  • همه لوبیا
  • همه میوه ها به جز آووکادو و زیتون
  • همه غلات
  • گوشت بدون چربی یا ماهی بدون چربی
  • سبزیجات (به جز مقدار بسیار کمی و فقط با کره یا روغن مصرف می شود). کدو سبز ، کا و اسفناج انتخاب های قابل قبولی هستند
  • محصولات لبنی کم چرب مانند شیر بدون چربی ، پنیر کم چرب و ماست کم چرب

آیا باید با چربی روزه بگیرم؟

بستگی دارد. اگر در حال حاضر رژیم کتو دارید و مدام وزن خود را کاهش می دهید ، به کتوز رسیده اید و احساس خوبی دارید ، ممکن است نیازی به روزه نداشته باشید. به هر حال ، روزه گرفتن برای چربی به طور کلی فقط در موارد معدودی استفاده می شود. پس از افراط به سرعت وارد سطح عمیق تری از کتوز شوید یا از سطح فلات یا شمارنده کاهش وزن طولانی مدت عبور کنید.

این روش رژیم غذایی بین دو تا پنج روز طول می کشد و بر خوردن غذاهای غنی از چربی تأکید می کند. به یاد داشته باشید ، روزه های غلیظ فقط برای یک دوره زمانی بسیار کوتاه و بیش از 5 روز نیست. روزه گرفتن بیش از مدت زمان توصیه شده می تواند شما را در معرض کمبود مواد مغذی ضروری قرار دهد. با این حال ، اگر به درستی انجام شود ، روزه داری چربی می تواند انگیزه بزرگی باشد.

اگر هنوز مطمئن نیستید که آیا روزه داری برای چربی مناسب شما است ، لطفاً قبل از روزه داری با پزشک خود مشورت کنید. سلامتی شما از اهمیت بالایی برخوردار است. همه افراد منحصر به فرد هستند و برخی ممکن است به دستورالعمل های تخصصی برای کاهش وزن ایمن نیاز داشته باشند. ارائه دهندگان مجرب کاهش وزن ما برای راهنمایی شما در سفر شخصی کاهش وزن در دسترس هستند. در صورت داشتن هرگونه سوال یا تمایل به تعیین وقت با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید