رژیم اتکینز جهت لاغری سریع

شیرینی های کتوژنیک با خوردن یک صبحانه سالم و پر اشتها، کنترل بیشتری بر اشتهای خود خواهید داشت و احتمال اینکه بعداً در روز پرخوری کنید، کمتر می شود. بعد از اینکه مرحله القا به پایان رسید، به مرور کربوهیدرات های ساده از جمله سبزیجات پر کربوهیدرات، میوه ها، توت ها، سیب زمینی ها، حبوبات و غلات سالم تر مانند جو و برنج به برنامه غذایی اضافه میشه. از آن زمان این رژیم بطور کامل مورد مطالعه قرار گرفته و نشان داده است، که در مقایسه با رژیم های کم چربی، می تواند منجر به کاهش بیشتر وزن و اثرات مفید وسیع تر بر سطح قند خون، کلسترول مفید یا HDL، تری گلیسیرید و سایر شاخص های مرتبط با سلامت شود.

با مصرف میان وعدهها در طول این رژیم فرد کمتر دچار گرسنگی میشود در نتیجه از ایجاد ضعف و بیحالی در طول رژیم جلوگیری خواهد شد. با این حال ، مشخص نیست که رژیم غذایی اتکینز چه خطراتی را ممکن است در طولانی مدت ایجاد کند زیرا بیشتر مطالعات در مورد آن ، دو سال یا کمتر به طول انجامیده است. رژیم اتکینز ادعا می کند که ورزش برای کاهش وزن ضروری نیست. رژیم اتکینز نیازی به شمارش کالری یا کنترل سهم ها و واحدها ندارد.

کیا رژیم اتکینز گرفتن

از طرف دیگر ، رژیم غذایی اتکینز باعث می شود که شما به تدریج میزان کربوهیدرات خود را افزایش دهید ، که در نهایت بدن شما را از کتوز خارج می کند. عوارض جانبی کتوز تهوع، سردرد، خستگی ذهنی و بوی بد دهان می باشد. با وجود داشتن مقادیر زیاد چربی، این رژیم میزان کلسترول بد یا LDL را بطور میانگین افزایش نمی دهد، اگرچه در زیرگروهی از افراد افزایش LDL ممکن است دیده شود.دلیل اصلی اثرات قابل توجه رژیم های کم کربوهیدرات در کاهش وزن، این است که کاهش دریافت کربوهیدرات و افزایش همزمان دریافت پروتئین منجر به کاهش اشتها شده، و در نتیجه بدون اینکه نیاز باشد به کالری دریافتی خود فکر کنید، مقدار غذای کمتری دریافت خواهید کرد.در این مقاله می توانید در زمینه اثرات مفید رژیم های کم کربوهیدرات بر سلامت، مطالب بیشتری را مطالعه کنید.

همانطور که در بیشتر دستورالعمل های تغذیه توصیه می شود ، به جای اینکه 45 تا 65 درصد کالری روزانه خود را از کربوهیدرات دریافت کنید ، فقط حدود 10 درصد دریافت می کنید. شما باید روزانه هشت لیوان آب بنوشید. در متابولیسم چربی و پروتئینها نیز آب از بدن دفع می شود، بنابراین كاهش وزن سریع به دلیل دفع آب اتفاق می افتد نه كاهش بافت چربی و چون افراد تمایل دارند كه در كوتاهترین زمان وزن خود را كم كنند، این رژیم غذایی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

با این حال گزارشهایی از عوارض جانبی این رژیم نیز به گوش میرسد که اگرچه محدودند ولی باید مورد توجه قرار گیرند. همچنین رژیم اتکینز اظهار میکند که رویکردی سالم در تمام عمر، برای غذا خوردن است چه بخواهید وزن کم کنید، انرژی تان را افزایش دهید یا برخی از مشکلات سلامتی تان مانند فشار خون بالا و سندروم متابولیک را بهبود بخشید. برای ارزیابی این رژیم لاغری، با دكتر محمدرضا وفا، متخصص تغذیه و معاون دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت به گفتگو نشستیم.

رژیم اتکینز و دیابت

علاوه بر این ، در رژیم کتو ، شما می خواهید بدن خود را در حد کتوز با محدود کردن شدید مصرف کربوهیدرات نگه دارید. کتوز زمانی اتفاق می افتد که قند (گلوکز) کافی برای انرژی نداشته باشید ، بنابراین بدن شما چربی های ذخیره شده را تجزیه می کند و باعث تجمع کتون در بدن می شود. یعنی یاد میگیره که برای سوخت و ساز خودش به سوزوندن چربی رو بیاره. با این حال، برای تائید این نتایج باید مطالعات بیشتری انجام شود. شما در این مرحله می مانید تا حدود 10 پوند (4.5 کیلوگرم) از وزن هدف خود فاصله بگیرید.

خرید رژیم اتکینز

افرادی که رژیم کتو را دنبال کردند به طور متوسط 0.9 کیلوگرم بیشتر از گروهی که رژیم کم چربی را دنبال کردند از دست دادند. چربی موجود در رژیم معمولی روزانه بیشتر حاوی «تریگلیسرید با زنجیرهٔ بلند» (LCT) است. خوراک مختصر. به طور معمول می توانید روزانه دو میان وعده میل کنید. در این میان اما دربارهٔ دلایل خودکشی «هانا» نظرات مختلفی مطرح میشود اما هیچکس از انگیزه او برای این کار آگاه نمیشود. میان وعده ها ممکن است شامل یک محصول رژیم غذایی اتکینز ، مانند شیک شکلات یا گرانولا ، یا یک میان وعده ساده مانند کرفس و پنیر چدار باشند.

لاغری به روش اتکینز

شما می توانید هر هفته حدود 10 گرم کربوهیدرات به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، اما در صورت توقف کاهش وزن ، باید کاهش دهید. در این مرحله سخت ، شما تقریباً تمام کربوهیدرات های رژیم خود را قطع می کنید ، فقط 20 گرم کربوهیدرات خالص ( عمدتا از سبزیجات) در روز می خورید . شما در این مرحله می مانید تا به وزن خود برسید. در حقیقت ، تقریباً هر رژیم غذایی که به شما در کاهش وزن اضافی کمک کند ، می تواند عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت را کاهش یا حتی معکوس کند.

رژيم غذايي اتكينز

ممکن است وزن کم کنید زیرا انتخاب غذایی شما محدود است و کمتر می خورید و همچنین پروتئین و چربی اضافی احساس سیری بیشتری را در شما ایجاد می کند. رژیم غذایی اتکینز می گوید که رویکرد آن به کربوهیدرات ها باعث سوزاندن ذخایر چربی بدن ، تنظیم قند خون و کمک به شما در دستیابی به سلامتی مطلوب می شود ، در حالی که احساس گرسنگی یا محرومیت نمی دهد. شما نیازی به محدود کردن روغن و چربی ندارید ، اما نمی توانید بیشتر میوه ها ، مواد پخته شیرین ، نان ، ماکارونی ، غلات ، آجیل یا الکل داشته باشید.

این رژیم غذایی کم کربوهیدارت یا لوکرب است و خوردن چربی و پروتئین محدودیتی ندارد. شما با رسیدن به وزن هدف خود به این مرحله می روید و سپس این روش غذا را برای زندگی ادامه می دهید. رژیم هایی که حاوی کربوهیدرات کم هستند روش موثری برای کاهش فشار خون و اختلالات ناشی از آن هستند. در این برنامه، بر خلاف روش آتکینز، هدف، حذف تدریجی کربوهیدرات نیست. علاوه بر این ، رژیم غذایی اتکینز برای همه مناسب نیست. به عبارت دیگر به جای این­که یک نوع رژیم اتکینز وجود داشته باشد و همه آن را انجام دهند، چند مدل از آن ایجاد شده که اصول واحدی دارند، اما قدری با هم متفاوت هستند تا هرکس بر حسب شرایط خود بتواند آنها را انتخاب کند.

گرچه روزهداری متناوب برای افرادی که تغذیهٔ خوبی دارند و سالم هستند، خطری ندارد، ولی برای همه مناسب نیست. این روشها شاید در کوتاهمدت نتیجهی شگفتانگیزی داشته باشند اما سالم نیستند و نتیجهی آنها هم دائمی نیست. علاوه بر این ، افراد مبتلا به بیماری کلیوی شدید نباید از رژیم غذایی پیروی کنند و مراحل کاهش رژیم برای زنان باردار یا شیرده مناسب نیست. طرفداران این رژیم ادعا می کنند که چنانچه شما از مصرف غذاهای حاوی مقادیر زیاد کربوهیدرات اجتناب کنید، قادر خواهید بود هر میزان که تمایل دارید پروتئین و چربی دریافت کنید، و در عین حال وزن از دست دهید.

برخی از متخصصان بهداشت معتقدند که خوردن مقدار زیادی چربی و پروتئین از منابع حیوانی ، همانطور که در رژیم غذایی اتکینز مجاز است ، می تواند خطر بیماری قلبی یا برخی سرطان ها را افزایش دهد. همچنین تحقیقات نشان داده که چربی زیاد موجود در این رژیم به طور میانگین باعث افزایش کلسترول بد LDL نمیشود. عوارض جانبی ناشی از کتوز می تواند شامل حالت تهوع ، سردرد ، خستگی ذهنی و بوی بد دهان باشد. عوارض جانبی کتوزیس شامل تهوع، سر درد، خستگی ذهنی و بوی بد دهان می باشد.

رژیم اتکینز یک هفته ای

کتوزیس زمانی رخ می دهد که بدن مقدار کافی قند (گلوکز) برای سوختن و تبدیل آن به انرژی ندارد. رژیم اتکینز می تواند منجر به کتوزیس شود. اولین بار رژیم اتکینز توسط یک پزشک به نام دکتر رابرت سی اتکینز ترویج داده شد، همچنین وی نویسنده پرفروش ترین کتاب در این زمینه در سال 1972 بود. این رژیم بر مواد غذایی مملو از آب متمرکز بوده که بدن را هیدراته نگه می دارند. نوشیدنی های مناسب شامل آب ، قهوه و چای سبز است.

آب: مثل همیشه آب باید اصلیترین نوشیدنی شما باشد. هنگامی که به وزن هدف خود رسیدید ، رژیم غذایی اتکینز همچنین می گوید که این به شما کمک می کند تا مقدار تحمل کربوهیدرات شخصی خود را شناسایی کنید – تعداد گرم کربوهیدرات خالصی که می توانید هر روز بدون افزایش یا کاهش وزن بخورید. یک مطالعه نشان داد که افرادی که رژیم غذایی اتکینز را دنبال می کنند ، تری گلیسیرید را بهبود بخشیده اند و این نشان دهنده سلامت قلب بهتر است. • نگرانی های پزشکی دارید که فکر می کنید رژیم غذایی می تواند به بهبود شما کمک کند.

یعنی فرد در این ۲ روز مجاز است همانند قبل از شروع رژیم غذا بخورد. البته روزهای تبعیت از این رژیم کم است و با افزایش آن احتمال شکستن تعهد و پایبندی فرد بالا می رود. لاغر کننده و چربی قهوه ای و کاهش وزن و مواد غذایی چربی سوز و راههای افزایش چربی قهوه ای را در نمناک ببینید. شام: تخم مرغ یا پروتئین بدون چربی و سبزیهای کم کربوهیدرات.

رژیم غذایی آتکینز یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات است که برای کاهش وزن پیشنهاد می شود. درمانهای مبتنی بر رژیم غذایی کتوژنیک و خبرهای مربوط به آن اطلاعات و اخبار پژوهشی بهروز. رژیم غذایی اتکینز همچنین تصدیق می کند که ممکن است در ابتدا وزن خود را کاهش دهید. از طرفی عده ی دیگه ای هم هستن که موندن در مرحله اول برای کل رژیم رو انتخاب میکنن. برای مثال، نصف فنجان کلم بروکلی خام میزان 2.3 گرم کربوهیدرات و 1.3 گرم فیبر دارد، که میزان کربوهیدرات خالص آن برابر یک گرم می شود.

سه ملخ ۳۰ متری که بین این دو برج قرار دارد، ۱۱۰۰ مگاوات برق در سال برای این ساختمانهای ۴۲ طبقه تولید میکند. رژیم غذایی اتکینز مراحل مختلفی برای کاهش وزن و نگهداری دارد، که با یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات شروع می شود. در رژیم اتکینز چه زمانی می توان کربوهیدرات خورد؟ مانند بسیاری از برنامه های رژیم غذایی ، رژیم غذایی اتکینز همچنان به پیشرفت خود ادامه می دهد.

خرید محصولات اتکینز

رژیم لاغری سریع یک ماه همچنان از مصرف غذاهای حاوی شکر اضافه خودداری کنید. با ادامه کاهش وزن ، می توانید به آهستگی برخی از کربوهیدرات های غنی از مواد مغذی مانند سبزیجات و انواع توت ها ، آجیل و دانه های دیگر را اضافه کنید. در این مرحله ، شما حداقل 12 تا 15 گرم کربوهیدرات خالص به عنوان سبزیجات بنیادی مصرف می کنید. وقتی فردی از این رژیم پیروی می کند، متابولیسم بدنش از سوزاندن گلوکز یا قند به عنوان سوخت به سوزاندن چربی های ذخیره شده بدن تغییر می کند.

همچنین زمانی که مصرف کربوهیدرات ها به شدت کاهش یابد، بدن به جای مصرف قندها از چربی ها برای تولید انرژی استفاده می کند. علاوه بر این ، رژیم غذایی اتکینز برای جلوگیری از مشکلات سلامتی به مرور تغییر کرده است و اکنون توصیه می شود مقدار کمی نمک اضافی به همراه ویتامین ها یا مکمل ها مصرف کنید. هم اتکینز و هم کتو نیاز به حذف این غذاهای پر کالری و سرشار از کربوهیدرات دارند که باعث کاهش کالری و کاهش وزن می شود. طبق رژیم غذای اتکینز، چاقی و مشکلات مربوط به سلامتی ، مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی ، تقصیر رژیم های غذایی کم چرب و پر کربوهیدرات آمریکایی است.

اکنون ، خوردن بیشتر سبزیجات پر فیبر را تشویق می کند ، نیازهای گیاهخواری را تأمین می کند و مشکلات سلامتی را که ممکن است هنگام شروع رژیم کم کربوهیدرات بوجود بیاید ، برطرف می کند. علاوه بر این ، برخی از رژیم های غذایی با کربوهیدرات

بسیار کم ، کربوهیدرات ها را محدود می کنند به طوری که منجر به دریافت مواد مغذی یا فیبر کافی نمی شوند ، که می تواند باعث مشکلات سلامتی مانند یبوست ، اسهال و حالت تهوع شود. شواهدی موجود است که استفادهٔ همزمانِ این رژیم بههمراه «تحریک عصب واگ» یا داروی زونیساماید، ممکن است اثر همافزایی داشته باشند، و همچنین تجویز همزمان با فنوباربیتال در کودکان موفقیت چندانی ندارد.

sitemap