زمان مناسب زمان برای شروع رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن

Wizard این رویکرد رژیم غذایی در مقابل تحقیقات علمی است که ثابت میکند محدود کردن مصرف گوشت میتواند عمر شما را افزایش دهد و سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد. حتما نزد پزشک تغذیه متخصص و یا متخصص رژیم درمانی بروید و با او در رابطه با رژیمی که قصد دارید بگیرید صحبت کنید تا او شما را در این راه همراهی کند. دریافت کالری از 75 درصد چربی ،20 درصد پروتئین و فقط 5 درصد کربوهیدرات بدن را وادار می کند تا به وضعیت متابولیکی به نام کتوز وارد شود که در آن چربی ها برای انرژی سوزانده می شود. وقتی کربوهیدرات ها محدود شود، به جای آن چربی هم از بین می رود. یعنی بدن عادت میکنه به جای قند، چربی بسوزونه. بدن مجبور میشه برای تامین انرژی، چربی بسوزونه. افرادی که مایل به کاهش وزن سریع هستند می توانند مواد غذایی با چگالی و انرژی کم، از جمله میوه ها، سبزیجات، ماهی، دانه ها، لوبیا و گوشت بدون چربی را انتخاب کنند.

همانطور که بالا اشاره شد وعده های غذایی که کالری پایین و حجم بالایی دارند مانند سبزیجات و میوه ها که آب زیادی دارند دریافت کالری را کم می کنند. علاوه بر این مصرف پروتئین برای تقویت سیستم عصبی بدن، رشد عضلات و ماهیچه ها، ترمیم بافت های بدن و موارد دیگه مورد نیاز هست. سبزیجات برگداری مانند کلم، اسفناج، کاهو و موارد مشابه خواص زیادی مانند کم کالری و کم کربوهیدرات بودن و فیبر بالا دارند که آنها را به یکی از بهترین غذاها برای رژیم لاغری تبدیل کرده اند. قاعده کلی این رژیم غذایی به این صورت است که روزانه بین دو تا سه وعده غذایی باید میل کنید و در صورت گرسنه بودن یک وعده دیگر به آن اضافه کنید. تحقیقات نشان می دهد خوردن روزانه 1 گرم از فلفل های تند در افرادی که معمولا فلفل نمی خورند اشتها را کاهش و چربی سوزی را افزایش می دهد. سالمون همچنین سرشار از اسید چرب های امگا 3 است که التهاب را کاهش می دهند. اما امروزه استفاده از این رژیم برای کنترل بیماری های مذکور کاهش یافته است چرا که بیماران برای کنترل بیماری از دارو درمانی استفاده می کنند و همچنین انجام این رژیم سختی و چالشهای زیادی دارد.

لیست مجاز های کتوژنیک

​This a᠎rt​icle was done with the ​help of GSA C on tent G​ener᠎at or Dem ov ersi​on!

دوره رژیم کتوژنیک چند روزه است

مردم اغلب از رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به مدیریت و کنترل برخی از بیماریها مانند صرع نیز کمک کند. بسیاری از مردم پس از شنا، به شکلی بیرویه خوراکشان زیاد میشود و کالریهایی را که در استخر سوزاندهاند دوباره در بدنشان انبار میکنند. سیب زمینی ها مقدار زیادی پتاسیم دارند، ماده مغذی که بسیاری از مردم به اندازه کافی دریافت نمی کنند و نقش بسیار مهمی در کنترل فشار خون دارد. اگر نمی توانید خود را کنترل کنید و مقدار زیادی می خورید بهتر است از خوردن آنها پرهیز کنید. رکنا: اشتهای زیاد و پرخوری را با اضافه کردن این خوراکی ها به رژیم غذایی به سادگی کنترل کنید. تحقیقات نشان داده اند که افزایش مصرف پروتئین تا 25 درصد کل کالری روزانه می تواند هوس غذایی را تا 60 درصد کاهش دهد بنابراین زیاد وسوسه نمی شوید به سمت میان وعده های ناسالم بروید. در این رژیم اصرار زیادی بر ورزش سبک روزانه و مصرف آب، سبوس و جو دوسر میشود و ادعا میشود سرعت کاهش در آن نسبت به رژیمهای کالری شماری بیشتر است.

حتی در میان گیاهخواران، انواع مختلف رژیم وجود دارد.

بهترین جوابی که میشود به این سوال داد عدد ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در طول روز است. روغنهای MCT: این روغنها با نام زنجیره چربی متوسط هم شناخته می شوند که میتوانید آن را به نوشیدنیها و یا ماست خود اضافه کرده و برای شما انرژی به ارمغان میآورند و همچنین باعث افزایش سطح کتون ها 6 مستند درباره کاهش وزن کتوژنیک را میبینید میشوند. در پایان این مطلب، درک بهتری از رژیم های غذایی مختلف در دسترس خواهید داشت و دانش لازم از رژیم های غذایی برای انتخاب موردی که برای شما مناسب است بدست می آورید. حتی در میان گیاهخواران، انواع مختلف رژیم وجود دارد. گیاهخواران می توانند انواع مختلفی از غذاهای خوشمزه را برای صبحانه انتخاب کنند. همچنین این راهکار، تمایل شما به مصرف غذاهای غذاهای پر چرب و همچنین غذاهای مملو از قند و نشاسته را کاهش می دهد. در واقع زمانی که این حال به شما دست میدهد، وقتی است که باید مقاومت کنید تا بدن شما به این شیوه عادت کند. در هفته اول رژیم غذایی کتوژنیک، به دلیل خوردن یک رژیم کم کربوهیدرات آب اضافی زیادی از بدن خارج می شود و وزن زیادی از دست خواهید داد. یکی دیگر از مهمترین مواد مغذی مور دنیازبدن ، فیبر است که به دلیل داشتن کربوهیدرات ، نمی توان از آن استفاده کرد.

اجتناب کرده اند سوپ خامه ای کدام ممکن است چربی را انتخاب کنید و انتخاب کنید انرژی بالایی دارند در اطراف شوید. این غذاها، سدیم و شکر بالایی دارند و در دراز مدت مشکلاتی جدی در متابولیسم بدن ایجاد میکنند. این ماده مغذی برای عملکرد تیروئید افراد بسیار با اهمیت است. اگر تیروئید مشکلی نداشته باشد سوخت و ساز نیز به درستی انجام می شود. آیا می دانید که با بلند کردن دمبل کالری بیشتری می سوزانید و در کنار آن متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدنتان را نیز افزایش خواهید داد؟ التهاب نقش بزرگی در چاقی و بیماری های متابولیک ( اختلال در سوخت و ساز ) دارد. بنابراین ممکن است مصرف فلفل های تند پس از مدتی خاصیتش را در کاهش وزن از دست بدهد. اگر می خواهید با عوارض و مشکلات این رژیم آشنا شوید این بخش را از دست ندهید! با این حال افرادی که معمولا به خوردن غذاهای تند عادت دارند چنین تاثیری را نمی بینند. ماهی و غذاهای دریایی مقدار زیادی ید را تامین می کنند. ماهی های چرب مانند سالمون فوق العاده سالم و سیر کننده هستند و با کالری کم برای ساعت ها سیر نگهتان می دارند.

برنامه کتوژنیک

تمریناتی برای کاهش اثرات ژن های چاقی - ویمگزتمریناتی برای کاهش اثرات ژن های چاقی در واقع رضایت استفاده و پیشنهاد این افراد مشهور ( با وجود داشتن پزشک ها و کارشناس های تناسب اندام و زیبایی به صورت اختصاصی ) یک جور مهر تایید روی کیفیت این رژیم هست. لاغری سریع شکم برای بیشتر افراد کمی به سختی اتفاق می افتد .در صورتی که شما به دنبال رژیم لاغری سریع شکم و پهلو هستید و تناسب اندام هستید ، بهتر است این کار را از طریق مشورت با پزشک متخصص تغذیه و در کنارش ورزش اصولی و مداوم انجام دهید.بسیاری از افراد با پیگیری رژیم غذایی نامناسب و کاهش وزن سریع بدون توجه به عوارض و مشکلات پس از مدتی دچار مشکل متعددی می شوند که بعضی از این مشکلات ممکنه در آینده عوارض جبران ناپذیری برایشان ایجاد کنه. به همین خاطر تصمیم گرفتیم که توی این بخش در مورد نظر کارشناس های تغذیه و تناسب اندام در مورد این رژیم صحبت کنیم. در رژیم استاندارد کیتو که برای درمان صرع مورد استفاده قرار میگرفت چیزی حدود ۷۵ درصد از کالریها را منابع چربی مانند روغنها یا بخش پرچربتر گوشت، ۵ درصد را کربوهیدراتها و ۲۰ درصد را پروتئینها تشکیل میدادند. این حالتها ممکن است ناشی از آن باشد که بدنتان در حالت کامل کتوزیس قرار نگرفته و یا نتوانسته به صورت موثر چربیها و کتونها استفاده کند.

به خاطر فیبر بالای موجود در آن، دانه چیا می تواند 11 تا 12 برابر وزن خود آب جذب کند، در نتیجه شکلی ژله ای پیدا می کند و در معده جا می گیرد. چاق میشید اما مواد مغذی رو خوب جذب نمیکنید. در هر 28 گرم دانه چیا 12 گرم کربوهیدرات وجود دارد که به نظر زیاد است، اما 11 گرم از این مقدار را فیبر تشکیل می دهد. با این حال ، مصرف زیاد پروتئین و کتون زیاد ممکن است به حداقل رساندن ریزش عضلات کمک کند. اینها از چاق کننده ترین غذاهایی هستند که می توانید به بدن خود برسانید و اجتناب از آنها به شما در کاهش وزن و لاغری کمک می کند. اما هنگامی که بدن شما چربی ها را برای انرژی می سوزاند، ترکیبی می سازد که آن را کتون می نامند. تا وقتی ولع نون و برنج شیرینی دارید، چربی نمیسوزونید. بعد از دو هفته میتوانید به مرور کربوهیدراتهای سالم مثل سبزیجات، میوهها، حبوباتی که کربوهیدرات بالا دارند و غلات سالم مثل بلغور و برنج را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر اجازه دهید سیب زمینی آب پز کمی سرد شود مقدار زیادی نشاسته مقاوم را تولید می کند، یک ماده فیبر شکل است که مزایای بسیاری مثل کاهش وزن برای سلامت دارد.

در روزهای اول رژیم ممکن است با عوارضی مثل تشنگی، خستگی، گرسنگی، اضطراب، احساس لرزش و سبکی سر، بیحالی، تهوع، سردرد، تعریق، یبوست و بدبو شدن دهان روبهرو شوید. رژیم کتوژنیک ممکن است در طول سه تا شش ماه اول کاهش وزن بیشتری نسبت به سایر رژیم های غذایی موجود از خود نشان دهد. ممکن است در هفته اول برنامه رژیم غذایی بین 2.3-4.5 کیلوگرم و گاهی اوقات بیشتر وزن کم کنید و بعد از آن به طور مداوم چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟ اگر پس از مدتی یک یا دو کیلوگرم وزن اضافه کردید، میتوانید با یک رژیم ۳ روزه دوباره به وزن قبلی بازگردید. استفاده از سرکه سیب همزمان با یک وعده غذایی پر کربوهیدرات احساس سیری را افزایش می دهد و باعث می شود افراد در طول روز 200 تا 275 کالری کمتر غذا دریافت کنند. در یک تحقیق 12 هفته ای که روی 91 فرد چاق انجام گرفت خوردن نیمی از یک گریپ فروت قبل از هر وعده منجر به کاهش وزن 1.6 کیلوگرمی در افراد شد.

حقیقت این است که گوشت یک غذای مناسب برای رژیم لاغری است چون سرشار از پروتئین است. بیشتر میوه ها این ویژگی را دارند تا وارد رژیم غذایی شوند و کمکتان کنند. مقدار متعادلی از مواد خوراکی با پروتئین بالا مانند گوشت حیوانات تغذیه شده با علوفه طبیعی، مرغ محلی، تخم مرغ محلی، عصاره قلم، گوشت ارگانها، ماهی وحشی و محصولات لبنی پرچرب مثالهایی از مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک هستند. تن یک ماهی کم چرب به حساب می آید. یک تحقیق روی 30 زن دارای اضافه وزن، نشان داد خوردن تخم مرغ به عنوان صبحانه به جای کربوهیدرات ساده احساس سیری را افزایش می دهد و شرکت کنندگان تا 36 ساعت آینده کمتر غذا می خورند. اکنون تصور کنید که این احساس را به جای چند دقیقه برای چند روز داشته باشید. برخی از شرکت کنندگان در این مطالعه به جای آن رژیم غذایی انجمن سرطان آمریکا (ACS) با فیبر بالا و کم چربی را دنبال کردند. پس وقتی انسولین خون بالاست، قند میسوزونیم؛ وقتی پایینه، چربی. پس انسولین زیاد نه تنها باعث میشه بدن با قند کار کنه؛ بلکه چربیسوزی رو هم متوقف میکنه. میتوان در آب فعالیتهای شدید عضلانی داشت، بدون این که زیاد به بدن فشار بیاید و خستگی ایجاد شود؛ بنابراین نسبت به ورزشهای دیگر کمتر خستهکننده است.

کتوژنیک در نی نی سایت

پروتئین با اختلاف زیاد از بقیه منابع در گروه مغذی ترین ها است و با استفاده از یک رژیم سرشار از پروتئین 80 تا 10 کالری بیشتر در روز می سوزانید. تنها با حذف این مواد غذایی میتوانید در هفته بیش از یک کیلو وزن کم کنید. از این موضوع خیلی خوشحال می شوند. همچنین تحقیقات نشان داده است که این مواد غذایی به تقویت بافت عضلانی در حین رژیم کم کربوهیدرات کمک می کنند. گروهی که گریپ فروت مصرف می کردند همچنین مقاومت به انسولین در بدنشان کاهش یافت. مقاومت به انسولین از عوامل ابتلا به بیماری های مزمنی مانند دیابت نوع 2 است. روغن ها : روغن های تصفیه شده و مارگارین. به خاطر بسپارید غلات تصفیه شده انتخاب سالمی نیستند و گاهی غذاهایی که روی بسته بندی شان برچسب غلات کامل خورده به شدت فرآوری شده و بی خاصیت هستند که هم برای سلامت مضر است و هم چاق کننده اند. البته این مراحل اندکی پیچیدهاند و شاید ضروری هم نباشند.

  1. در بین رژیم های غذایی برای کاهش وزن: رتبه 15
  2. رژیم گیاهخواری
  3. سیب زمینی شیرین ۷۵ گرم / ۱۶.۱ گرم
  4. انواع ادویه ها
  5. قند خون

استفاده مداوم از این دو فاکتور بالا باعث لاغری شما می شود. حتما برای شما هم اتفاق افتاده که غذایی کم حجم بخورید ولی برای مدت طولانی دچار کاهش اشتها شوید و گرسنگی به سراغتان نیاید. بسیاری از متخصصان به کودکانی که دچار اضافه وزن هستند توصیه میکنند که به استخر بروند. افراد بسیاری بوده اند که مدت ها برای زندگی هیچ چیزی جز سیب زمینی نداشته اند. البته بسیاری از افرادی که در این گروهها قرار نمیگیرند نیز بدلایل شخصی خواهان این رژیمها هستند مثلاَ اگر عروس خانمی باشید که به زودی مراسم ازدواج در پیش دارید! یکی از رژیمهایی که اخیراً مورد توجه قرار گرفته رژیم کتوژنیک است. در اینگونه مطالعات (که به آن «مطالعهٔ همگروهی گذشتهنگر» میگویند) اغلب یک گروه از بیماران که اخیراً توسط پزشک درمان شدهاند را با گروه دیگری از بیماران مشابه که تنها رژیم غذایی را بهدرستی رعایت کردهاند مورد مقایسه قرار میدهند.

رژیم لاغری سریع شیر

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد ۸ مدل “رژیم کاهش وزن” آسان و سالم لطفا از صفحه ما بخواهید.

sitemap