فکر کنید رژیم کتوژنیک چی بخوریم دکتر روشن ضمیر.

ما در این مقاله سعی داریم ابتدا چیستی و اصول رژیم کتوژنیک را بررسی کنیم، سپس فواید و عوارض آن را بیان کنیم و در آخر مقاله یک نمونه رژیم کتوژنیک رایگان قرار دادیم تا شما با انتخابهای غذایی این رژیم بهتر آشنا شوید، پس با ما همراه باشید. یکی از روشهایی که میتوانید با استفاده از آن وزن خودتان را کم کنید این است که شروع کنید به کم کردن اشتها و به مرور زمان میزان کالری دریافتی خودتان را در مقابل کالری مصرفی کاهش دهید تا در نهایت با چربی سوزی مواجه شوید. اگر میخواهید بدون عوارض جانبی از این رژیم غذایی بهره ببرید، بهتر است از یک برنامه غذایی مناسب با شرایط حسمانی خودتان استفاده کنید. اگر می خواهید میوه بخورید انواع توت ها را انتخاب کنید زیرا دارای کربوهیدرات کمتری هستند، اما هنوز هم باید وعده هایتان را کم حجم نگه دارید زیرا میوه ها به طور طبیعی دارای مقادیر کربوهیدرات بیشتری هستند.

چای سبز در رژیم کتوژنیک

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم ازآنجاییکه در این نوع رژیم، چربی کمتری به کار میرود، مقدار بیشتری از پروتئین و کربوهیدرات را میتوان به آن اضافه کرد و در نتیجه بیمار، گوناگونی غذایی و حق انتخاب بیشتری دارد. دلایل زیادی برای اینکه چرا رژیم کتوژنیک رژیمی بهتری نسبت به رژیم کمچربی است وجود دارد که از این میتوان به افزایش جذب پروتئین که خود فواید بسیاری دارد، اشاره کرد. آنچه که گفتیم شرح مختصری از خواص رژیم کتوژنیک بود. مطالعات اکنون نشان داده است که رژیم غذایی میتواند برای انواع مختلفی از شرایط مختلف سلامتی مزایایی داشته باشد. این غذا از نان تورتیلای پختهشده از آرد ذرت یا گندم تشکیل میشود که با مواد مختلفی آن را پر میکنند؛ از گوشت گرفته تا مرغ و غذای دریایی و سبزیها و حتی پنیر. ابتدا با آشنایی با برچسبهای مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر برای تعیین چگونگی قرار گرفتن غذاهای موردعلاقهی خود در رژیم غذایی شروع کنید.

وقتی بدن شما در وضعیت کتوژنیک قرار دارد به این معناست که سوخت و ساز انرژی لیپبد دست نخورده است و این یعنی بدن شما برای فعالیت شروع به تجزیه چربیها خواهد کرد. اینها درصدهای تقریبی هستند که می توانند از فردی به فرد دیگر بر اساس اندازه بدن و سطح فعالیت آنها متفاوت باشند. همچنین در مطالعه بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع دو، افراد با پیروی از رژیم کتوژنیک توانستند به میزان ۹۵ درصد، مصرف داروهای کاهش دهنده قند خون و انسولین را کاهش یا از بین ببرند. متأسفانه چربیهای دور شکمی یکی از سرسختترین این چربیها است که برای از بین بردن آن باید تلاش زیادی کرد. این نوع افزایش وزن در آب برای همه افرادی که از کتو استفاده میکنند صدق میکند، اما کسانی که مدت زمان کوتاهتری از آن استفاده کردهاند و تنها مقدار کمی از وزن خود را در رژیم کم کردهاند، ممکن است بیشتر متوجه آن شوند.

حالت تهوع در رژیم کتوژنیک نی نی سایت

در نتیجه افرادی که رژیم کم کربوهیدرات مثل رژیم کتوژنیک داشتند، 6.9 کیلوگرم کاهش وزن داشتهاند، در حالی که گروه رژیم دیابتی (کم چربی) تنها 2.1 کیلوگرم وزن کم کردهاند. افرادی که در گروه رژیم کتو قرار گرفته بودند وزن بیشتری از دست دادند، کاهش قابل توجهی در سطح تری گلیسیرید داشتند اما سطح کلسترول HDL بالاتری داشتند. به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، نتیجه به دست آمده از یک مطالعه هشدار میدهد پیروی از رژیم کتو و کم کربوهیدرات که مد این روزهاست ممکن است خطر بیماری قلبی و سکته را دو برابر کند. از میان کربوهیدراتها، فروکتوز که یک قند ساده است در مهمترین رتبه قرار دارد.

در این رژیم مقدار کمی کربوهیدرات وجود دارد. شاید بتوان گفت تنها چیزی که برای تهیه این سس نیاز دارید آووکادو و کمی نمک است. چربی منبع اصلی انرژی در رژیم کتوژنیک است.بنابراین مطمئن شوید که بدن خود را به اندازه کافی از آن تغذیه می کنید. محققان اعلام کردند که رژیمی به مانند رژیم کتوژنیک باعث میشود که اندازه ذرات کلسترول بد افزایش یابند اما در مجموع تعداد ذرات کاهش پیدا میکند. همچنین عواملی نظیر رژیم غذایی نامناسب، اضافه وزن، بوها و حتی تشعشع وسایل الکترونیکی ارتباطی نظیر تلفنهای همراه، رایانههای همراه و استفادهٔ بیش از اندازه از صفحهنمایشهای قدیمی موسوم به CRT نیز تأثیر زیادی بر بروز سردردها دارد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که رژیم کتو از جمله رژیم هایی است که علاوه بر کاهش وزن، خطر ابتلا به انواع بیماریها را در شما کاهش می دهد. برای استفاده از روغن نارگیل باید به این مسئله آگاهی داشته باشید که این روغن از پتانسیل بسیار بالایی در ایجاد LDL یا همان سطح بالایی از کلسترول بد برخوردار است که اگر کلسترول بالایی دارید و یا در خطر ابتلا به بیماریهای قلبی هستید، حتما از نوشیدن این نوع از قهوه دوری کنید.

رژیم کتوژنیک غذا

همچنین نگران این مسئله نباشید که در زمان رژیم کتو در رستورانها چه غذایی را سفارش بدهید. این مسئله هم از عوارض جانبی است و برای برطرف کردن آن از آبهای طعم دار شده یا آدامس بدون قند استفاده کنید. این بیماری یک بیماری خطرناک است که اسیدیتهی خون را افزایش میدهد؛ بنابراین هر شخصی که این دارو را مصرف میکند باید از رژیم کتو اجتناب کند. نه تنها شما بلکه افراد زیادی هستند که بدن آنها به یک شکل چاق یا لاغر نیست. روزهداری متناوب میتواند با اکثر برنامههای غذایی متعادل دیگر همراه شود و مختص کتو نیست. با این وجود ، محققان هشدار دادند که مشخص نیست که این نتایج به علت کاهش وزن به صورت کلی یا افزایش سطح کتون بادی ها بوده است. در این نوع رژیم لاغری به صورت دوره ای مقدار کربوهیدرات افزایش مییابد.

جلوگیری از ریزش مو در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک دوره ای: رژیم کتوژنیک چرخه ای شامل رعایت برنامه کتوژنیک استاندارد به مدت ۵ تا ۶ روز در هفته و به دنبال آن، ۱ تا ۲ روز مصرف کربوهیدرات بیشتر از حد استاندارد است. با زومیت همراه باشید تا برنامهی وعده غذایی کتو به مدت یک هفته را بررسی کنیم. بیشتر افراد بعد از رعایت رژیم غذایی کتوژنیک به مصرف یک تا دو وعده غذا در روز بسنده می کنند. همانند هر رژیم دیگر داشتن برنامه ای برای میان وعده ها و وعده های اصلی بسیار مهم خواهد بود. ماتینسون می گوید: “رژیم های کتوژنیک باعث کاهش وزن در هفته اول می شوند. برای کاهش این عوارض بهتر است چند هفته رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید تا بدنتان یاد بگیرد چگونه چربی بیشتری بسوزاند و سپس کربوهیدرات را از رژیم غذاییتان حذف کنید.

رژیم کتوژنیک مقدار کاهش وزن دکتر روشن ضمیر

مطالعات نشان داده که رژیم کتوژنیک برای این دسته از افراد بسیار مفید است. باید بگوییم که این نمونه، همانطور که عنوان شده صرفاً جهت آشنایی شما با این رژیم آورده شده است، از این رو پیروی از آن توصیه نمی شود زیرا رژیم غذایی هر کسی بایستی با توجه به شرایط هر فرد طراحی و تجویز شود. جالب است بدانید، اگر فکر میکنید که با داشتن رژیم کمچرب میتوانید تری گلیسیرید خونتان را کاهش دهید، سخت در اشتباهید چرا که مشخص شده است در رژیمهای کمچرب عموماً درصد تری گلیسیرید بعد از یک دوره افزایش پیدا میکند. از مزیتهای رژیمهای غذایی کتوژنیک این است که چنین مشکلی را احساس نخواهید کرد؛ چون بیشترین کالری که مصرف میکنید چربی است. در نتیجه، وزن اضافه میکنید و چربی به جایی رفته که متعلق به آن است.

محققان بر این باورند که این نوع میگرن، در نتیجهٔ گرفتگی سرخرگ قاعدهای یا سرخرگی که خون را به ساقهٔ مغز میرساند، ایجاد میشود. همچنین در دورههای رژیم کتو، وعدههای غذایی مبتنی بر تخممرغ نیز مانند املت یا تخممرغ و بیکن، گزینهی مناسبی است. همچنین میتوانید سیبزمینی سرخشده را با سبزیها عوض کنید و بهجای آن آووکادو، پنیر، بیکن یا تخممرغ اضافه کنید. بهطور کلی سیستم بدن انسان به گونهای است که اگر رژیم غذایی در درجهی اول از کربوهیدرات تشکیل شده باشد، بدن آن را بهعنوان منبع اصلی سوخت استفاده میکند؛ اما زمانیکه در رژیم غذایی کتوژنیک، بدن با کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و القای کتوز مواجه میشود، مجبور به استفاده از چربی بهجای کربوهیدرات خواهد شد. بهجای کربوهیدرات یا نشاسته نیز سبزیهای اضافی سفارش بدهید و برای دسر، پنیر بخورید.

رژیم کتوژنیک برای بلغمی ها

حتی میتوانید برای دسر نیز یک تخته پنیر مخلوط یا انواع توتها را با خامه سفارش بدهید. میتوانید این نوع غذاها را سفارش بدهید و هر نوع غذای پر کربوهیدرات را با سبزیهای اضافی جایگزین کنید. در این رژیم کلاسیک، نسبتِ وزنی چربی به پروتئینهای ترکیبی و کربوهیدرات ۴ به ۱ است که برای به دست آوردن آن لازم است از خوراکیهایی که محتوای کربوهیدراتشان بالا است (مثلاً میوهها و سبزیهای نشاستهای، نان، پاستا، غلات و شکر) اجتناب کرد و در عوض مصرف غذاهای حاوی چربی، همچون مغزدانهها، خامه و کره را افزایش داد. تحقیقات بسیاری نشان دادهاند که رژیم کتوژنیک مؤثرترین رژیم برای کاهش وزن است که کمترین ریسک را برای بیماریهای ناشی از رژیم بهدنبال دارد. برخی شواهد در مورد این اثرات وجود دارد که اغلب بهعنوان «آنفلوانزایی کتو» نامیده میشود. مطالعات بالینی در انسانها معمولاً اندک بوده و برخی نشاندهندهٔ شواهد ضعیفی از اثرات ضد تومور بودند، بهویژه در مورد گلیوبلاستوما، اما در مورد سایر سرطانها و همچنین در دیگر مطالعات، هیچگونه اثرات ضد توموری دیده نشد.

رژیم کتوژنیک؛ به شما در افزایش چربی سوزی، کاهش مصرف کالری و افزایش احساس سیری کمک میکند و به نسبت سایر رژیمهای غذایی کاهش وزن بیشتری خواهید داشت. از مزایای رژیم کتوژنیک میتوان به این موضوع اشاره کرد که با رژیم کتوژنیک بدون اینکه احساس گرسنگی کنید و زحمت کالریشماری به خود بدهید، وزن کم خواهید کرد. افرادی که به رژیم کتوژنیک به عنوان وسیله ای برای کاهش وزن نگاه میکنند، احتمالا میخواهند از مزایای آن مطلع شوند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این سبک از رژیم کتو توسط افرادی مانند بدنسازان و افراد پا به سن گذاشته استفاده میشود که میخواهند از ریزش عضلانی پیشگیری کنند. گونهای دیگری از چربی است که فقط در پوست شما وجود دارد و باعث چاقی نمیشود. در یک نمونه از رژیم کلاسیکِ کتوژنیک موسوم به «رژیم کتوژنیک امسیتی» از گونهای روغن نارگیل استفاده میشود که غنی از تریگلیسریدهای زنجیرهی متوسط است و نیمی از کالری مورد نیاز را فراهم میکند.

قیمت رژیم کتوژنیک نی نی سایت

در این نوع رژیم غذایی، همیشه سعی کنید سبزیها و گوشت را به مدت طولانی چرخ کنید؛ زیرا هر نوع مواد مغذی و فواید مختلف سلامتی را فراهم میکند. علاوه بر این، رژیم غذایی کتوژنیک آنقدر پر است که میتوانید بدون شمردن کالری یا پیگیری مصرف مواد غذایی، وزن خود را کاهش بدهید. بر اساس اینکه چه نوعی از کلسترول بد بیشترین سهم را داشته باشد مشکلات قلبی از جمله سکته ممکن است پیش بیاید. چه نوع مایعاتی باید بنوشم که با کتوزیس تداخل نداشته باشد؟ ابزارهای پزشکی، مانند بیوفیدبک و تحریک عصبی در زمینهٔ پیشگیری از میگرن مؤثر واقع میشوند، بهویژه در صورتی که مصرف داروهای متداول ضد میگرن منع شده باشد یا مصرف زیاد دارو مضر باشد. بااینحال با ساخت داروهای ضد صرع، کمکم رو به فراموشی رفت. بهترین ورزش برای کسایی که رژیم کتو دارند، ورزشی با زمان کوتاه و شدت بالاست که تمام بدن را درگیر کند، مانند تمرینات اینتروال یا کاردیو که برای چربی سوزی سریع و کمک به کاهش وزن بهترین گزینه است.

رژیم کتوژنیک گردشی دکتر روشن ضمیر

در مجموع باید گفت که رژیم کم کربوهیدراتی در کاهش دادن تری گلیسیرید خون که عامل به وجود آورنده انواع مشکلات قلبی است، نقش مؤثری دارد. رژیم کتوژنیک به دلیل افزایش مصرف پروتئین نسبت به رژیم های کم چرب برتری دارد. سبزی های کم کربوهیدارت : اکثر سبزیجات سبز ، گوجه ، پیاز ، فلفل … از جمله مواد غذایی ضد التهاب می توان به موادی مانند سبزی جات برگ دار، سیب، مرکبات، پیاز قرمز و آناناس اشاره کرد. در رژیم کتوژنیک، بدن با سوزاندن سوختهای غیر گلوکز سازگار میشود و با این کار، بسیاری از منابع التهاب مزمن ناشی از غذاها از بین میرود. خلاصهوار بدانید که رژیم کتوژنیک در کنار مصرف داروهای قند و کاهش دهنده انسولین کمک شایانی به بیماران کرده و باعث میشود که مصرف دارو کاهش یا از بین برود. به این ترتیب میتوان گفت که با کاهش مصرف کربوهیدرات میتوان از خطر سندم متابولیسم در امان بود…

در مورد نیازهای تغذیهای خود با پزشک خود صحبت کنید. بررسیهای بیشتر روی رژیم کتوژنیک نشان داده است که تداوم این رژیم در بلند مدت میزان قند خون و همچنین سطح انسولین در بدن را که افزایش آن منجر به مقاومت انسولینی میشود را کاهش میدهد. کربوهیدراتها بد یا خوب نیستند اما اگر مقدار زیادی غذا با شاخص گلیسمی بالا بخورید، ممکن است تولید انسولین را افزایش بدهید که منجر به افزایش وزن و در بدترین حالت دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی میشود. برخی تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک در تنظیم قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، حداقل در کوتاه مدت، مؤثر واقع شده است. کاهش اشتها در رژیم کتوژنیک یکی از بهترین ثمرات آن است چرا که بیشتر مردم به علت گرسنگی بیش از حد، رژیم را نهایتاً تا چند روز ادامه میدهند. افرادی که سطح کلسترول بد آنها بیش از مقدار مجاز است، بیش از دیگران در معرض بروز سکتههای قلبی قرار دارند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند؛ مسئلهای که ممکن است نقشی اساسی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. سندرم متابولیسم، وضعیتی پیچیده است که باعث افزایش ریسک بروز بیماریهایی به مانند دیابت و همچنین مشکلات قلبی میشود. یک مطالعهی کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع دوم همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت ۹۰ روز، بهطور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را که اندازهگیری مدیریت قند خون در طولانیمدت را بر عهده دارد، کاهش میدهد. بهطور خلاصه میتوان گفت در دورههای رژیم کتو حتی اگر قراری در رستورانها داشتید نیز میتوانید یک غذای مبتنی بر گوشت، ماهی یا تخم مرغ انتخاب کنید. اگر مشکل طول کشید، مایعات و نمک مصرف کنید. بنابراین، هنگامی که مصرف کربوهیدرات خود را کاهش می دهید، همانند مرحله شروع رژیم کتو، کربوهیدرات های ذخیره شده به همراه مایعات اضافی آزاد شده و در نتیجه کاهش وزن در مقادیر مختلف (در افراد) ایجاد می گردد.

رژیم کتوژنیک مدیترانه ای دکتر روشن ضمیر

اگر در مورد وجود جیوه و یا سموم دیگر در ماهی سالمون نگرانی دارید می توانید از ماهی های دیگر مثل ساردین، ماهی خال مخالی و یا شاه ماهی استفاده کنید. اگر مبتلا به قند خون هستید بدون اجازه پزشک خود داروهایتان را قطع نکنید. در این مطالعه میزان کاهش وزن ابتدایی رژیم غذایی کمچرب و کم کربوهیدراتی بررسی شده است که در نهایت مشخص شد رژیم کتوژنیک به میزان ۴۰۵ بار بیشتر از رژیم کمچرب لاغری اولیه داشته باشد بدون اینکه افراد گرسنگی زیادی تحمل کنند. بعضی از منتقدان این رژیم غذایی میگویند که رژیم کتوژنیک باعث افزایش کلسترول خون و در نهایت خطر بروز مشکلات قلبی میشود. این مشکلات ممکن است شما را از ادامه دادن رژیم کتوژنیک قبل از بهرهوری از مزایای آن ناامید کند. برنامهریزی برای وعدههای غذایی شما از قبل نیز ممکن است مفید باشد و به شما کمک کند در وقت اضافی در طول هفته صرفهجویی کنید.

به همین خاطر بهتر است که کربوهیدرات محدود باقی بماند.

مکمل های BCAAs به روند تمرینات و ریکاوری شما کمک می کند ، در طول تمرینات از این مکمل استفاده نمایید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید! و در ادامه به معرفی و نحوه استفاده مکمل های ضروری این رژیم میپردازیم. با معرفی والپروات سدیم در دههٔ ۱۹۷۰ میلادی، دیگر داروهای مؤثر کافی برای درمان طیف وسیعی از سندرمهای تشنجی در اختیار بود و استفاده از رژیم کتوژنیک، تنها محدود به سندرم لنوکس-گستو گشت و بیشازپیش رو به افول نهاد. به همین خاطر بهتر است که کربوهیدرات محدود باقی بماند. در حال حاضر مطالعات از دامنه بیماری صرع به سمت بیماریهایی نظیر پارکینسون و آلزایمر تغییر کرده است و میتوانیم شاهد این باشیم که در سالهای آتی خبرهای جنجالی در مورد آن منتشر شود. ماندن در رژیم کتو در طولانیمدت ممکن است تأثیرات منفی مانند کمبود پروتئین در خون، چربی اضافی در کبد، سنگ کلیه و کمبود ریزمغذیها را در پی داشته باشد.

همه می توانند رژیم کتوژنیک را امتحان کنند.

رژیم کتوژنیک به دو شکل متفاوت وزن بدن و توده آن را کاهش میدهد، یک با از بین بردن آب اضافی موجود در اندامها و دیگری با کاهش میزان ترشح انسولین در رگهای خونی است. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن را تغییر بدهد؛ بنابراین افزودن نمک اضافی به وعدههای غذایی یا مصرف مکملهای معدنی میتواند کمک کند. کمبود مواد مغذی باغث ضعف کلی بدن، کمخونی، مشکلات تنفسی، ریزش مو و غیره میشود. همه مواد غذایی چربی دار. همه می توانند رژیم کتوژنیک را امتحان کنند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا چیست؟ در رژیم کتو با پروتئین بالا این مقدار باید به ۳۵ درصد افزایش پیدا کند. این امر میتواند مهار ولع مصرف و پایبند بودن به برنامهی غذایی را بسیار آسان کند. علاوه بر این، این امر منجر به کاهش فشار خون دیاستولیک و سطح تریگلیسیرید میشود. Post has been c reat ed by G​SA C​on te nt G enerat or Demov ersi᠎on!

رژیم جنگجویان کتوژنیک نی نی سایت دکتر روشن ضمیر

این امر به ویژه از آنجا که کربوهیدراتها برای تجدید و ترمیم عضلات ضروری هستند، صادق است. او توضیح می دهد که کل کربوهیدرات منهای فیبر،کرب خالص (net carb) است. تحقیقات بیشتری در حال انجام است تا ایمنی رژیم کتو در طولانیمدت تعیین شود. یکی از علتهای انتخاب چربی در این نوع رژیمها این است که چربی بسیار سیرکننده است؛ بنابراین برنامهی غذایی که سرشار از چربی باشد کمک میکند برای طولانیمدت احساس سیری داشته باشید. ران مرغی که در روغن زیتون پخته شده است ، همراه با کلم بروکلی و پنیر یا استیک با یک واحد کره و یک ظرف اسفناج که با روغن زیتون ترکیب شده است، میل کنید. در حقیقت، تحقیقات نشان میدهد رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازهی رژیم کمچربی برای کاهش وزن مؤثر باشد. نمایهی گلایسمی (glycemic index) شامل یک سیستم امتیازبندی از ۱ تا ۱۰۰ است که نسبت جذب هریک از کربوهیدراتهای غذایی به جریان خون را نشان میدهد.

قوانین رژیم کتوژنیک

امروزه رژیم لاغری معضل شده که فکر عموم مردم را به خود مشغول کرده است، چه آنهایی که از اضافه وزن رنج میبرند و چه آنهایی که در اصطلاح عموم لاغر می باشند. هنگامی که سوال میشود، چه میزان کربوهیدرات در طول انجام رژیم کتوژنیک باید مصرف کنیم. همانطور که بدن با چربی سوزی سازگار میشود، به ویتامینهای B بیشتری نیاز خواهید داشت. این اتفاق حتی زمانی که میزان دریافت کالری نیز محدود میشود، صادق است. اثر طولانی مدت باعث میشود که فرد به مرور زمان از آسیب بیماریهای قلبی و دیابت نوع ۲ در امان باشد. رژیم غذایی کتوژنیک یک انتخاب عالی برای افرادی است که دچار اضافه وزن شدید یا دیابت هستند و یا به دنبال این هستند که وضعیت متابولیسمی بدن خود را بهبود ببخشند. گوشت حیوانات تغذیه شده با علوفه طبیعی در الویت قرار دارد زیرا که چربی امگا ۳ با کیفیت بالاتری داشته و هر ۱۰۰ گرم آن کربوهیدرات وجود ندارد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با 6 مستند درباره کاهش وزن کتوژنیک را میبینید وب سایت خود باشید.

sitemap