چه کسی دیگر می‌خواهد به لذت بردن از رژیم کتوژنیک و ورزش دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک زهرا شیری رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مشابه نوع استاندارد است، اما دارای پروتئین بیشتری است. این خط فکری با رژیم استاندارد کتو در تضاد است، که در آن شما معمولاً کمتر از 50 گرم کربوهیدرات خالص در روز مورد هدف قرار خواهد گرفت. گرسنگی بین وعدههای غذایی کمتر میشود. کسانی که جراحی باریاتریک انجام دادند یا دستگاه گوارشی خود را جراحی کرده اند: جراحی باریاتریک تغییراتی را در سیستم گوارشی ایجاد می کند که با کم کردن توانایی مصرف غذا و یا کاهش جذب مواد غذایی یا هر دو به کاهش وزن کمک می کنند و به همین علت ظرفیت گوارشی محدودی دارند.این افراد باید از رژیم کتوژنیک اجتناب کنند ، زیرا هضم چربی برای بدن آنها بسیار دشوار است. استفاده از رژیمهای کم کربوهیدرات مانند رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

9- مشکلات گوارشی و اسهال دارم، چهکار کنم؟

رژیم کتوژنیک زهرا شیری محدود کردن مصرف کربوهیدرات سالمترین راه برای ترویج تولید پایدار کتون است. بهعلاوه برای گوشت سفید نیز میتوانید از مرغ سبز استفاده کنید که بوی کمتری دارند و میزان آنتیبیوتیک نیز در گوشت این مرغها کمتر است. سیب زمینی سفید و قرمز، سیب زمینی شیرین، برنج سفید و قهوه ای، ذرت (باوجود اینکه یک نوع سبزی است) و نشاسته ذرت. آیا می توانم در رژیم کتو از چغندر، نخود فرنگی، گوجه فرنگی، ذرت و سیب زمینی استفاده کنم؟ 9- مشکلات گوارشی و اسهال دارم، چهکار کنم؟ یکی دیگر از ایراد های اساسی این برنامه غذایی مشکلات کلیه است. هنگامی که کربوهیدرات کمی مصرف میکنید و انسولین دفع نمی شود ، کلیه ها سدیم و پتاسیم کمتری را جذب کرده و بیشتر به عنوان مواد زائد دفع می کند و باعث سرگیجه ، خستگی و بدخلقی شما می شود. سایت سلوا تمامی این مواد غذایی را با کیفیت مناسب در اختیار شما قرار میدهد تا با استفاده از آن بتوانید وزن خود را تا جایی که لازم است کاهش دهید.

عوارض رژیم کتوژنیک در شیردهی

این ویتامینها به شما استقامت بیشتری در ورزش میدهد. تحقیقاتی که بودجه ی آنها توسط بنیاد مایکل جی فاکس تأمین شده به این نتیجه رسیده که رژیم کتوژنیک باعث تجزیه این پروتئین ها و کاهش میزان آلفا سینوکلئین در مغز می شود. رژیم غذایی کتوژنیک معمولا برای اکثر افراد مناسب است، ولی اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید و نیاز به تزریف انسولین دارید، یا اینکه مبتلا به فشار خون بالا هستید و همچنین مادرانی که در دوران شیردهی هستند؛ می باید پیش از هر اقدامی با پزشک خود در رابطه با این رژیم غذایی مشورت کنند. وقتی شما رژیم پرکربوهیدرات و معمولی دارید، بدنتان برای کنترل کردن و پایین آوردن قند خون شما به میزان مورد نیاز انسولین تولید میکند و این مقدار تقریبا در بدن شما ثابت است.

هنگامی که شما کربوهیدرات مصرف نمیکنید ، قند خون شما کاهش می یابد و چربی از سلول های شما آزاد می شود و به کبد می رود. زیرا مصرف زیاد محصولات حیوانی اسید خون و ادرار را افزایش می دهد. زمانی که چیزی میخورید انسولین در خون بالا رفته و با حضور انسولین چربیسوزی صفر خواهد شد. برخی تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک در تنظیم قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، حداقل در کوتاه مدت، مؤثر واقع شده است. شواهد زیادی وجود دارد که نشان میدهند رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن بسیار مؤثر است. اما این نوع از رژیم غذایی برای هر بدنسازی خوشایند نخواهد بود. جواب به این سوال که تاثیر رژیم غذایی کتوژنیک بر تمرینات مقاومتی چگونه می باشد خیلی متفاوت است… اما در مورد استفاده از آن برای عموم افراد سالم که تنها به دنبال مقداری کاهش وزن هستند چطور؟ کاهش وزن در هفته برای هر شخصی متفاوت است و قابل مقایسه نیست.

جای نگرانی نیست. در نمونه رژیم کتوژنیک و رژیم های مشابه میتوانید از غذاهایی استفاده کنید که نیاز به پخت ندارند. انسولین هورمونی است که در متابولیسم چربی نقش دارد. با این حال داده های بدست آمده براساس نتایج تحقیقات نشان می دهد که این موضوع ممکن است فقط یک ذهنیت ایده ال و غیر واقعی از طرفداران رژیم کتوژنیک باشد.به صورت کلی این مطالعه با شواهد فراوانی مطابقت دارد که نشان میدهد تعادل کالری عامل اصلی کاهش چربی است و هیچ «هک» یا تغییر متابولیسم واضحی وجود ندارد. گرچه فرضیههای فراوانی دربارهٔ نحوهٔ کارکرد رژیم کتوژنیک در درمان تشنج مطرح است، اما همچنان مکانیسم دقیق آن نامشخص است. پیدا کردن طلا، یافتن تخم مرغ و خوراکی و مواد غذایی و دعوا بر سر مناطق جزایر سرسخت فارالون، نزاع و درگیریهای فراوانی را در این منطقه به وجود آورد که نهایتا با مداخلهی ارتش امریکا فروکش کرد و برداشت تخم مرغ از این منطقه ممنوع اعلام شد و صلح پس از سالها به محیط زیست این جزایر و پرندگانش بازگشت.

حذفیات رژیم کتوژنیک

شما با یک تخلف در این رژیم کل پروسه لاغری را بر هم می زنید. همانطور که گفته شد در ابتدا رژیم کتو (Keto) برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده میشده است و با تحقیقات و پژوهش های بیشتر متوجه شدند که این رژیم میتواند در راستای کاهش وزن سریع برای افراد عادی هم کارایی داشته باشد. اگر میخواهید بازدهی عمل شما افزایش یابد، به شما توصیه میشود که برای درمان مشکلات تغذیه ای و در زمینه رژیم های غذایی به متخصص تغذیه مراجعه کنید. این موضوع، در کنارِ شواهد بدستآمده از سایر پژوهشها، نشاندهندهٔ اثربخشی رژیم کتوژنیک در بیمارانی بوده که به درمان دارویی با چندین داروی دیگر، پاسخی ندادهاند و شاهدی بر مکانیسم عمل منحصر بهفرد آن است. یک سری تحقیقات ، از جمله یک متا آنالیز ، نشان داده است که بیمارانی که از رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم استفاده می کردند (مانند رژیم کتو) در مقایسه با افرادی که چربی کم مصرف می کردند ، کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند.

برای اینکه شما بتوانید وارد رژیم کتوژنیک شوید، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که هر کدام از آنها دارای اهمیت خاص خود هستند. برای مثال با هر گرم کربوهیدرات، 4 گرم آب دریافت میکنید که میتواند باعث شود احساس کنید به سرعت یک تن وزن اضافه کردهاید؛ گرچه بیشتر آن احتمالاً احتباس آب است. در مطلب راهنمای کامل رژیم کتوژنیک گفتیم که این رژیم، برخلاف بیشتر رژیمهای غذایی برای کاهش وزن مصرف کالری را محدود نمیکند. در حال حاضر این رژیم برای کسانی که مایل به لاغری هستند توصیه میشود زیرا راهکار خوبی برای حل مشکل آنها خواهد بود.

رژیم کتوژنیک استاندارد دکتر روشن ضمیر

استثنا: مقادیر کمی نان ترد چاودار، که فقط ۴ گرم شکر دارد. برای مبارزه با چاقی، رژیمهای غذایی زیادی وجود دارد که فقط برخی از آنها مورد تایید هستند. این بازه ی زمانی وقت مناسبی برای داشتن رژیم کتوژنیک نیست ، زیرا کمبودهای تغذیه ای و کاهش وزن ممکن است میزان شیردهی و رشد نوزاد را کاهش دهد. بسیاری از مردم این نوع رژیم را ترجیح میدند به این دلیل که میتوانند نسبت به رژیم کتوژنیک استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنند. گوجهفرنگی را میتوان در مقادیر بالاتری نسبت به سایرین مصرف کرد، اما سیب زمینی و ذرت را باید حذف کرد. اما ممکن است در هر رژیم غذایی دچار استپ وزنی شوید، اگر دچار این مشکل شدید پیشنهاد میکنیم مطلبی که درباره استپ وزنی در رژیم کتوژنیک منتشر کردیم را بخوانید. کودکان سالم: دوران کودکی هرگز زمان رژیم گرفتن نیست ، از رژیم های غذایی شدید مانند رژیم کتوژنیک در این سن دوری کنید.

رژیم کتوژنیک دکتر ضمیر روشن دکتر روشن ضمیر

رژیم غذایی کتوژنیک صحیح تا ۹۰ درصد کالری مورد نیاز روزانه را از طریق چربی و پروتئین تامین می کند. فقط تنها سوالی که دارم این هست که من هنوز بعد از خوندن چند مقاله، متوجه نشدم که آیا مواد غذایی بدون کربوهیدرات را می توان نامحدود مصرف کرد یا نه. مصرف پروتئین بالاتر: در رژیم کتوژنیک مصرف پروتئین افزایش پیدا میکند، زیرا پروتئینها اشتها را کاهش میدهند و باعث کاهش وزن میشوند. به عنوان مثال به طور معمول حداقل 50 درصد از رژیم غذایی معمول آمریکایی را کربوهیدراتها تشکیل میدهند. بسیاری از مطالعات کاهش وزن قابل توجه در این رژیم را، بدون نیاز به شمارش کالری نشان میدهند. معمولاً رژيم كتوژنيك بدون محدودسازی عمدی کالری موجب کاهش وزن میشود. غذاها اغلب دارای ۴ بخش اصلی هستند: خامهٔ غلیظ زدهشده، یک غذای سرشار از پروتئین (معمولاً گوشت)، میوه یا سبزی و یک منبع چربی همچون کَره، روغن گیاهی یا سس مایونز. ​Post h᠎as been g᠎en᠎er at᠎ed ​with the help of GSA C᠎onte​nt  Gen​erator D​emov᠎ersion!

رژیم کتوژنیک چیست دکتر روشن ضمیر

پس از سالها محدود شدن به استفاده درمانی از رژیم کتوژنیک برای اشکال خاصی از بیماری صرع ، رژیم کتوژنیک (که معمولاً رژیم کتو نامیده می شود) به یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در بین مردم آمریکا و دیگر کشور های جهان تبدیل شده است. متأسفانه ، رژیم کتو ممکن است در بعضی موارد برای افراد ایجاد محدودیت کند. بعضی مقالات می گویند می توان نامحدود مصرف کرد و بعضی مقالات می گویند محدودیت دارد. محدودیت کالری : هنگامی که با حذف بسیاری از دسته های غذایی ، مصرف غذای خود را به شدت محدود می کنید ، به احتمال زیاد باعث کاهش وزن خود خواهید شد. فرایند کتوزیس به ویتامین B زیادی نیاز دارد تا میتوکندریها بتوانند کار خود را انجام دهند. همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت تغییر دهید، زیرا هر نوعی مواد مغذی و فواید سلامتی متفاوتی را ارائه میدهد. عجیب به نظر میرسد که رژیمی که چربی بیشتری دارد، باعث افزایش چربی خوب و کاهش چربی بد شود، اما رژیم کتوژنیک آن را انجام میدهد.

رژیم کتوژنیک اصولی دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک، بر پایهی چربیسوزی است یعنی بدن را از حالت کربوهیدراتسوزی درآورده و به سمت کتوزیس شدن سوق میدهد. سعی کنید مواد غذایی مانند اسفناج ، آووکادو ، گوجه فرنگی ، کلم و قارچ را افزایش دهید تا پتاسیم مورد نیاز شما تامین شود. از بین رفتن فرم مناسب در بدن باعث میشود تا شما بخش زیادی از جذابیت خود را از دست بدهید. با توجه به فواید ویژه این رژیم غذایی، همواره تلاش کنید که از بهترین منابع غذایی که فاقد موارد نگهدارنده و افزودنیهای خوراکی هستند برای تغذیه هر چه بهتر خود کمک بگیرید. برای اطمینان بیشتر از تامین ویتامین c خود ترجیحا کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، گل کلم استفاده کنید. از آنجا که شما غلات کامل و میوه ها (دو منبع متداول فیبر) را قطع می کنید ، سعی کنید سبزیجات غنی از فیبر خود را افزایش داده و یا استفاده از مکمل آن را در نظر بگیرید.

مصرف بعضی از میوهها همچون توت و ملون نیز در طول این رژیم پیشنهاد میشود که بهتر است آنها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. بنابراین ممکن است مجبور شوید برای دریافت پتاسیم مورد نیاز خود به سبزیجات کم فیبرتر مانند انواع مختلف کاهو و به خصوص کلم پیچ و چغندر روی بیاورید. اینها عالی هستند که در رژیم غذایی کتو شما قرار بگیرند، اما به جای اینکه غذا را ساده میل کنید برای افزودن مقداری چربی، سس اضافه کنید. حداقل در شروع رژیم، لازم است تا زمان سیری غذا بخورید و سعی نکنید تا بیشازحد میزان کالری دریافتی را محدود کنید. همچنین در مقاله دستور پخت غذاهای مناسب رژیم کتوژنیک می توانید لیستی از غذا های خوشمره و متنوعی که می توانید در رژیم کتوژنیک خود نوش جان کنید را دریافت کنید. هنگامی که کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش می دهید و یا برای مدتی غذا نمی خورید ، بدن شما به دنبال منابع دیگر برای تامین انرژی خود خواهد بود و چربی منبع مناسبی برای جایگزینی است.

همچنین در دهه 1970، دکتر اتکینز رژیم غذایی کم کربوهیدراتی را برای کاهش وزن منتشر کرد که با یک فاز کتوژنیک دو هفتهای بسیار سخت شروع میشد. با کوچک شدن سلول چربی، بدن تریگلیسیرید را به عنوان سوخت میسوزاند، اما نمیتواند کلسترول را بسوزاند. در واقع شما باید برای هر وعده غذایی خود مقدار متوسط ۱۰۰ گرم گوشت را در نظر بگیرید تا با استفاده از آن بتوانید پروتئین مورد نیاز برای بدن خود را تامین کنید. برای افرادی که تمرینات سنگین و قدرتی انجام می دهند ، رژیم کتو ممکن است باعث ایجاد اختلال در عملکرد آنها شود. یک بررسی جامع در زمینه تغذیه ورزشی نشان داد که در حالی که تحقیقات در مورد تاثیرات طولانی مدت رژیم کتو وجود ندارد ، در کوتاه مدت رژیم کتو نسبت به سایر رژیم ها از نظر عملکرد افراد در فعالیت های بی هوازی ، هوازی و در برخی موارد حتی قدرتی در رده پایین تری قرار میگیرد.

جو دوسر در رژیم کتوژنیک

سخت یا حتی آسان باشد که از خوردن کربوهیدرات ها بپرهیزید. بهعلاوه اگر دچار کمبود وزن هستید یا شاخص BMI شما کمتر از 25 است، نباید از رژیم کتو استفاده کنید. از دست دادن آب بدن : شواهدی وجود دارد که رژیم های حاوی مقادیر پروتئینی بالا مانند رژیم کتو باعث کاهش وزن می شوند ، به این دلیل که چربی و پروتئین خاصیت سیرکنندگی بالایی دارند و شما کمتر احساس گرسنگی و میل به غذا خوردن خواهید داشت ، همچنین این کاهش وزن میتواند به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن صورت گیرد. به همین دلیل اضافه کردن کمی نمک به غذا یا مصرف مکملهای مواد معدنی ممکن است به بدن شما کمک کند.

خواص این رژیم را باید در هنگام گرفتن، مشاهده کرد.

در مواردی که افراد دچار کمبود وزن شده و به طور درست و خوب غذا نمیخورند. بنابراین، بسیاری از افراد رژیم کتوژنیک را به عنوان راهی موثر برای کاهش چربی پیشنهاد می کنند. روغن زیتون علاوه بر خواص بیشماری که دارد، یک ماده عالی برای کاهش وزن و لاغری شکم است که میتوانید از آن استفاده کنید. خواص این رژیم را باید در هنگام گرفتن، مشاهده کرد. رژیم کتوژنیک کربوهیدرات ها را با هدف کاهش سطح انسولین محدود می کند. در آسیا، منبع اصلی دریافت انرژی در رژیم غذایی معمولیِ، برنج و نودل است و به همین دلیل، حذف آنها سخت است؛ بنابراین، رژیم کتوژنیکی که از روغن MCT تشکیل شده باشد (که حاوی کربوهیدرات بیشتری نیز هست)، بسیار سودمند است. اگر برنامه غذایی رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اید، مصرف کربوهیدرات به کمتر از 50 گرم در روز کاهش پیدا می کند، چربی ها جایگزین کربوهیدرات حذف شده می شوند و حدود 75 درصد کالری دریافتی از چربی هاست.

رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت دکتر روشن ضمیر

کار را با بررسی برچسب مواد غذایی و بررسی میزان چربی و کربوهیدرات و فیبر نوشتهشده بر روی آن آغاز کنید تا ببینید چطور میتوانید مواد غذایی موردعلاقهتان را در رژیم بگنجانید. تلاش کنید تا روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. اگر روزانه بیشتر از 20 الی 30 گرم کروبوهیدرات مصرف کنید، از اصول رژیم کتوژنیک استاندارد خارج شدید و بدن شما نمیتواند وارد فاز کتوز شود. مصرف محصولاتی مانند روغنهای گیاهی تصفیه شده و مایونز باید محدود شود. تا حدودی به این دلیل که رشد عضلانی به میزان کافی پروتئین نیاز دارد و برخی از نسخههای این رژیم غذایی شامل محدود کردن میزان پروتئین دریافتی است.

تا زمانی که تریگلیسیرید شما پایین باشد، کاملاً خوب خواهید بود. وقتی فردی دچار کمبود ویتامین B باشد، ممکن است خستگی و استرس بیشتری را تجربه کند. افرادی که سابقه اختلالات تغذیه ای دارند: همانطور که قبلاً ذکر شد ، رژیم کتو بسیار محدود کننده است و هر نوع رژیمی که مصرف غذاها را به شدت محدود کند ممکن است باعث ایجاد اختلالات تغذیه ای بیشتری بشود. در هر حال، صرفنظر از دلایلی که برای توقف رژیم کتوژنیک دارید، مصرف مجدد کربوهیدراتها پس از رژیم، عواقبی را به همراه خواهد داشت. درواقع هدف از ایجاد رژیم کتوژنیک، ایجاد ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع بوده است. رژیم کتوژنیک در واقع به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع نشات گرفته است.

حجم غذا در رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم کتوژنیک استاندارد (Standard ketogenic diet) برای تازهکارها مناسب است. Ketogenic diets as an adjuvant cancer therapy: History and potential mechanism. The ketogenic diet: uses in epilepsy and other neurologic illnesses. حتما شما هم اسم رژیم کتوژنیک (Ketogenic diet) یا کتو به گوشتان خورده است؛ اگرچه این رژیم غذایی عمدتا برای کاهش وزن و لاغری سریع استفاده میشود اما برای درمان بعضی از بیماریها مانند دیابت در کنار درمانهای پزشکی و دارو میتواند کمک کننده باشد. این امر به ویژه در مورد گروه های خاصی صادق است که رژیم Ketogenic ممکن است برای آنها مفید نباشد. برای این منظور میتوانید سری به سایت سلوا بزنید، زیرا در این سایت محصولات سالمی که فاقد هرگونه افزودنی هستند به فروش میرسد. حتما این ضربالمثل را شنیدهاید: وقتی جمعیتی دنبال کشف طلا بودند، یکی از فروش بیل پولدار شد. پس از گذشت شش ماه ، آنها بهبود کیفیت زندگی و همچنین بهبود سلامت جسمی و روانی را گزارش کردند.

در این مطالعه

فاکتور قدرت و توده عضلانی هدف قرار گرفت و پس از گذشت چند ماه مشخص شد که گروهی که رژیم کتوژنیک نداشتند قدرت و توده عضلانی بیشتری نسبت به گروهی که رژیم کتوژنیک داشتند به دست آوردند. با مطالعه تحقیقات و بررسی های صورت گرفته پیرامون رژیم کتوژنیک ، به نظر می رسد که ما تنها به درکی سطحی از نقش های درمانی رژیم کتوژنیک دست پیدا کرده ایم. اما در بین رژیمهای غذایی با کربوهیدرات پایین، رژیم کتوژنیک محبوبیت بیشتری پیدا کرده و حتی افرادی که مبتلا به کبد چرب غیرالکلی (NAFLD) هستند میخواهند از این رژیم غذایی استفاده کنند.

بنابراین اگر هرگونه دارویی استفاده میکنید یا مشکلی در سلامتیتان حتی کوچک وجود دارد، پیش از شروع رژیم کتوژنیک حتما با پزشک خود مشورت کنید. زنان باردار و شیرده: در حالی که تحقیقات در مراحل اولیه خود است ، مدلهای اولیه حیوانی نشان می دهند که برخی تغییرات متابولیکی در طول کتوسیس رخ می دهد که ممکن است بر رشد جنین تأثیر بگذارد. مهمترین جزء رژیم کتوژنیک فرآیندی به نام کتوسیس است. در اینجا چگونگی ورود به فاز کتوسیس و استفاده از چربی به عنوان سوخت بدن را آوردهایم. اینگونه بگویم اگر شما تمریناتتان را برای چربی سوزی و کاهش درصد چربی انجام می دهید این رزیم می تواند به شما کمک کند اما بر عکس اگر هدف شما از ورزش و تمریناتتان افزایش قدرت و استقامت می باشد این رژیم نه تنها به شما کمک کننده نیست بلکه منجر به کاهش عملکرد شما می شود.

رژیم کتوژنیک قبل از بارداری

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد 6 مستند درباره کاهش وزن کتوژنیک را میبینید لطفا از صفحه ما بخواهید.

sitemap