یک واقعیت شگفت انگیز در مورد شروع رژیم کتوژنیک نی نی سایت دکتر روشن ضمیر Uncovered

در ادامه درباره تاثیر رژیم کتوژنیک در کاهش وزن بیشتر توضیح دادیم، با زوم لایف همراه باشید. رژیم کِتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی بالاست که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. با تغییر وضعیت بدن از کربوهیدرات سوزی به چربی سوزی، طی دو هفته آغازین این رژیم لاغری، ممکن است دچار آنفولانزای کتو شوید که علائمی شبیه به آنفولانزا دارد. اگر تصور کنید که در رژیم لاغری کتو مصرف سبزیجات آزاد است؛ ممکن است کربوهیدرات زیادی مصرف کنید و از وضعیت کتون زدگی خارج شوید. ممکن است به طور کامل در وضعیت کتون زدگی نباشید یا به حد کافی چربی و کتونها مصرف نمیکنید. شاید خیلی پیش اومده باشه که رژیم های متعدد گرفته باشین و نتیجه دلخواه رو نگرفته باشین ، ما اینجا رژیمی به شما پیشنهاد میکنیم که یکی از محبوب ترین رژیم غذایی در جهان هست؛ رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک (Ketogenic Diet) که به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات باعث لاغری سریع میشه، همچنین ممکن است به درمان سرطان های خاص، بیماری آلزایمر و سایر شرایط کمک کند.

رژیم کتوژنیک و بارداری

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم دلیل دیگری که رژیم کتوژنیک میتواند به بیماران مبتلا به ام اس کمک کند، اثر آن در کاهش وزن است. با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات تجویزشده میتوانید از سلامتی خود اطمینان حاصل کنید و اگر به یکی از بیماریها و اختلالات بالا مبتلا هستید، ناامید نشوید. صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان آب بنوشید و در طول روز هم از مصرف آن غافل نشوید. بهعنوان مثال در طول هفته، ۵ روز از رژیم کتو پیروی میکنید و در ۲ روز بعدی مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهید. دلیل کاهش وزن سریع و آب کردن چربی های شکم که با پیروی کردن از رژیم کتوژنیک رخ میدهد استفاده از چربی به عنوان منبع سوخت است. گلبول های قرمز و کبد به ترتیب به دلیل کمبود میتوکندری و آنزیم دیافوراز از کتون استفاده نمی کنند. کتون زدگی وضعیت سوختوسازی است که در آن بدن شما برای تجدیدقوا بهجای کربوهیدرات از چربی استفاده میکند.

البته باید به این نکته توجه کنید که رژیم کتو و قرار گرفتن بدن در حالت کتوز ممکن است برای برخی از افراد علائم متفاوت را بروز دهد که عمده علائم آن موارد بیان شده هستند. با توجه به وزنی که الان دارید شما میزان پروتئین مشخص میشه. شما باید در این رژیم غذایی مقدار بسیار کمی کربوهیدرات همچنین مقدار متوسطی پروتئین و مقادیر بسیار زیادی چربی مصرف کنید. این روش یکی از، درمان های غیر تهاجمی بوده و در حال حاضر در بین مردم طرفداران زیادی دارد. انواع مختلفی از روزهداری متناوب وجود دارد، اما رایجترین روش محدود کردن مصرف غذا به حدود ۸ ساعت در روز و ناشتا ماندن برای ۱۶ ساعت باقیمانده است.

۸ دلیل که با رژیم کتوژنیک وزن کم نمیکنید!

گلوکز با تجزیه کربوهیدرات ها در بدن ، تولید می شود که یک فرایند بسیار ساده است و به همین دلیل است که بدن ترجیح می دهد با این روش انرژی مورد نیاز خود را تولید کند. در واقع مواد غذایی و غذاهایی که در رژیم کتوژنیک مورد استفاده قرار میگیرند حاوی مقادیر زیادی پروتئین و چربی هستند و به همین دلیل است که افراد پس از مصرف آنها بیشتر احساس سیری میکنند. رژیم SKD همان چیزی است که بیشتر افراد هنگام ذکر رژیم غذایی کتوژنیک به آن فکر میکنند، این رژیم بسیار کم کربوهیدرات، پروتئین متوسط و دارای چربی زیاد است. یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب باعث سرکوب اشتها میشود و منجر به کاهش خود به خود در دریافت کالری می شود. ۸ دلیل که با رژیم کتوژنیک وزن کم نمیکنید! همیشه می شنویم که غذاهای فست فودی و فرآوری شده سرشار از سدیم هستند و یکی از دلایل منع مصرف این مواد غذایی وجود نمک و سدیم است؛ به همین دلیل عادت نداریم که کسی بگوید نمک بیشتری بخورید!

بهطورکلی باید مصرف غذاهای سرشار از کربوهیدرات، محدود شود. رژیم کتوژنیک استاندارد: یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات، همراه پروتئین متوسط و چربی بالا است. نسبت های درشت مغذی ها در رژیم کتوژنیک پر پروتئین به صورت چربی ۶۰%، پروتئین ۳۵% و کربوهیدرات ۵% است. بهترین راه برای رسیدن به کتوز، کاهش شدید مصرف کربوهیدرات است. این رژیم لاغری با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی همراه است. در طی قرن گذشته از رژیم کیتو به عنوان یک درمان طبیعی و حتی از بین بردن اختلالات عصبی و آسیبای شناختی مانند آلزایمر، صرع، اضطراب و افسردگی شدید استفاده شده است. روغن کره ای روغنی است که با حرارت دادن کره و از بین بردن مواد جامد شیر که به بالا می آیند به دست می آید. عضلات بیشتر به این معنی است که شما در حالت استراحت هم کالری بیشتری میسوزانید و این افزایش کالریسوزی باعث تقویت متابولیسم میشود.

رژیم کتوژنیک مهدی علیرضالو دکتر روشن ضمیر

هنگامی که ورزش میکنید در کنار کالریسوزی عضلهسازی هم خواهید داشت. با انجام درمانهای لازم، تغییر سبک زندگی و انتخاب رژیم غذایی مناسب میتوانید سلامتی خود را بازیابید و در کنار آن وزنتان را هم کم کنید. اگرچه کم کردن وزن به مقدار زیاد آن هم در کمترین زمان ممکن میتواند یک هدف وسوسهانگیز باشد اما بر اساس توصیهی کارشناسان بهترین الگو برای کاهش وزن، کاهش بین نیم تا یک کیلوگرمی در هر هفته است که مقدار دقیق آن به وزن افراد بستگی دارد. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد تا در نزدیکی تمرینات ورزشیتان کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. وجود چربی اضافه در بدن، با ابتلا به دیابت نوع ۲، پیشدیابت و سندروم متابولیکی ارتباط نزدیکی دارد.

رژیم کتوژنیک سریع

سندروم تخمدان پلیکیستیک: رژیم کتوژنیک در کاهش سطح انسولین مؤثر است. کودکانی که ضایعهٔ فوکال مغزی دارند (یعنی یک نقطهٔ خاص در مغزشان شروعکننده تشنج است) و نامزد انجام جراحی هستند با احتمال بیشتری پس از جراحی و آغاز این رژیم، بهبود کامل (عاری از تشنج) خواهند یافت. همچنین، این رژیم غذایی میتواند در افزایش کتونها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نقشی اساسی داشته باشد. به نقل از هلث نیوز، نتایج تحقیقات جدید نشان میدهد، ممکن است رژیم غذایی کتو به کاهش برخی از ناتوانکنندهترین علائم مولتیپل اسکلروزیس (MS) نیز کمک کند. سیب زمینی شیرین نیز یکی دیگر از سبزیجات نشاسته ای بوده و مناسب رژیم غذایی کتوژنیک نمی باشد. یکی از ویژگی های بیماری پارکینسون تجمع غیر طبیعی پروتئینی است که با نام آلفا سینوکلئین شناخته می شود.

کورتیزول هورمونی است که معمولاً با نام هورمون استرس شناخته میشود و سطوح بالای این هورمون در بدن باعث ذخیرهی چربی به ویژه در ناحیهی شکم میشود. شروع یک برنامهی ورزشی به ویژه برای افرادی که تا به حال ورزش نکردهاند میتواند کار دشواری باشد. اجرای یک برنامهی ورزشی منظم تأثیرات مثبت بیشماری دارد که هر کدام از آنها در حفظ سلامتی و تناسب اندام نقش دارند و چربیسوزی یکی از این تأثیرات مثبت است. سعی کنید در درازمدت انواع گوشتها و سبزیجات موجود در برنامهی غذاییتان را عوض کنید. در اینجا به برخی از رایج ترین سوالات در مورد رژیم کتوژنیک پاسخ داده شده است. از آنجایی که رژیم غذایی کتو مصرف برخی میوهها و سبزیجات را محدود میکند میتواند منجر به کمبود ویتامین و مواد مغذی نیز شود.

علاوه بر این رژیم کتوژنیک موجب کاهش تریگلیسرید و افزایش کلسترول خوب خون (HDL) نیز میشود. از دیگر مزیت های رژیم کتوژنیک افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد خون است. توجه: حتماً با پزشک خود برای درمان صرع که چه چیزی برای شما یا فرزندانتان خوب است، مشورت کنید. چه کسانی نمی توانند از این رژیم استفاده کنند؟ در مطالعهی دیگری کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، توانستند ۱۱٫۱ کیلوگرم وزن کم کنند. از برخی میوه ها با کربوهیدرات کم استفاده کنید. با مصرف مواد پروتئینی گیاهی همچون: اسفناج، نخود سبز، تیتان، سویا، دانه چیا و کلم بروکلی، دیگر موهایتان نخواهد ریخت. چربیهای ناسالم: روغنهای گیاهی فرآوریشده، سُس مایونز و … شاید در نگاه اول این یک رژیم لاغری نباشد، چون اصل کار استفاده از کربوهیدراتهای کم و چربیهای زیاد است. البته مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفتهاند هنوز محدود و در ابتدای راه هستند بنابراین نمیتوان روی این نتایج تکیه کرد اما تاثیر این نوع رژیم در کاهش قند خون و چربیهای مضر خون ثابت شده است و هر نوع بیماری که با این فاکتورها در ارتباط باشد قطعا با این رژیم غذایی بهبود خواهد یافت.

نتایج مطالعهای حاکی از آن است که رژیم کتوژنیک میتواند مقاومت به انسولین را تا ۷۵٪ بهبود ببخشد. که در نتیجه این مطالعه تمام مشخصات منی در هر دو بیمار به وضوح بهبود یافت. شواهد نشان میدهند که کاهش مصرف کربوهیدرات به این اندازه میتواند کاهش وزن را به دنبال داشته باشد، در بهبود سلامت قلب مؤثر باشد و به تنظیم قند خون کمک کند. رژیم کتوژنیک برای افرادی که اضافه وزن دارند، مبتلایان به دیابت و کسانی که میخواهند سلامت متابولیکشان را بهبود بدهند، فوقالعاده است. کسانی که همواره به دنبال رسیدن به اندامی ایده آل هستند، بر این عقیده اند که رژیم کتو شباهت بسیار زیادی به رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اتکینز که نوعی از رژیم لاغری سریع هستند، دارد. رژیم غذایی کتوژنیک مناسب چه کسانی است؟ Article was creat ed wi᠎th GSA  Co ntent  Ge nera​tor ​DEMO!

در رژیم کتوژنیک، چه غذاهایی نباید بخورید؟ با محدود کردن کربوهیدرات به واسطه رژیم کتوژنیک، دیگر قند و فروکتوزی وجود نخواهد داشت که در کبد تبدیل به چربی شود. رژیم های معروف به سبک کتو شامل رژیم اتکینز و ساحل جنوبی است. رژیم غذایی کتوژنیک در کنار تغییر سبک زندگی میتواند راهکار مؤثری برای کاهش وزن باشد. هنگامی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید و به دنبال کاهش وزن هستید، لازم است که سبک زندگی خودتان را تغییر دهید و فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید. کتوژنیک چرخهای (CKD): در رژیم کتوژنیک چرخهای، فرد به مدت ۵ روز رژیم کتوژنیک استاندارد را دنبال کرده و ۲ روز کربوهیدرات مصرف میکند. رژیم غذایی کتوژنیک چرخهای (CKD): این رژیم غذایی شامل دورههایی با مصرف کربوهیدرات زیاد است، مانند رعایت پنجروز رژیم کتوژنیک و پسازآن دو روز رژیم کربوهیدرات زیاد.

غذاهای شیرین: نوشابه، آبمیوه، کیک، آبنبات، بستنی و …

رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): در این رژیم، دورههایی با کربوهیدرات بیشتر وجود دارد. در واقع، باید تنها ۵ درصد از کالری مورد نیاز شما از طریق کربوهیدرات تأمین شود و این کاملاً با یک رژیم غذایی استاندارد مغایرت دارد. انجام ورزش بدنسازی و حرکات پرفشار در کنار رژیم کتوژنیک توصیه نمیشود چون برای اینکار شما باید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید تا بدن بتواند به نیاز شما پاسخ دهد. از طرفی برخی افراد با کنار گذاشت مصرف سبزیجات نیز دچار مشکل می شوند. غذاهای حاوی تخممرغ نیز گزینههای مناسبی بهعنوان وعدهی غذایی هستند. غذاهای شیرین: نوشابه، آبمیوه، کیک، آبنبات، بستنی و … غذاهای شیرین مثل کیک، بستنی، لیموناد و آب میوه ها به خاطر داشتن قند بالا باید از برنامه غذایی حذف شوند.

غذاهای سرشار از امگا 3، سبزیجات محلی و گوشت های ارگانیک از جمله مواد غذایی هستند که باید در رژیم لاغری کتوژنیک جای داشته باشند. غذاهای کم چرب که به بازار عرضه می شوند برای جبران کمبود چربی، قند بیشتری دارند. البته این اتفاق برای همه افراد رخ نمی دهد، اما اگر درباره این موضوع اطلاعاتی نداشته باشید در صورت مبتلا به آنفولانزای کتو ممکن است به طور کامل رژیم کتوژنیک را رها کنید. میوه: همه میوه ها، به جز بخش های کوچکی از انواع توت ها مثل توت فرنگی. در حقیقت، تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر باشد.

رژیم کتوژنیک قهوه

سبزی های کم کربوهیدارت : اکثر سبزیجات سبز ، گوجه ، پیاز ، فلفل … سبزیجاتی که کربوهیدرات پایسینی دارند: بیشتر سبزیجات سبزرنگ، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل و … بیشتر سلولهای بدن ترجیح میدهند از قند خون (که از کربوهیدراتها به دست میآید)، به عنوان منبع اصلی انرژی بدن استفاده کنند. و این شرایط در تمام دوران زندگی به همین منوال باقی میماند، و در میان زنان مسن ابتلا به میگرن دو برابر مردان است. پنج روز در هفته از رژیم کتو استفاده می کنید و دو روز هستید. تحرک کلی و تحرک اسپرم و مورفولوژی اسپرم طبیعی در هر دو بیمار بهبود یافت. ممکن است رژیم کتوژنیک در بهبود بیماریهایی مانند دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر نیز مفید باشد. بهعلاوه اینکه بههیچعنوان احساس گرسنگی نیز نخواهید کرد. مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین و همچنین سبزیجات غیرنشاستهای میتواند به شما کمک کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید و کالری اضافی هم دریافت نکنید.

به این ترتیب اگر اخیراً کاسه ای از نخود فرنگی را خورده اید احساس بدی نکنید. معمولا رژیم کتوژنیک به خودیخود موجب کاهش وزن میشود و نیازی به ایجاد محدودیت در کالری دریافتی نیست. میتواند در افراد باعث ایجاد عوارض پوستی و آکنه شود. نان ها و غلات که بیشترین سهم مصرف را در برنامه غذایی روزانه ما دارند، بیشترین کربوهیدارت را هم دارند. گزینهی دیگری که برای انتخاب دارید، همبرگر بدون نان یا کباب بدون برنج است. بهتر است یکی از میان وعده های کتو را صبح و دیگری را بعد از ظهر میل کنید. همچنین مقاومت انسولین که یکی از نشانههای دیابت است در بدن اتفاق نمیافتد. دانشمندان این احتمال را می دهند که کتون هایی که برای مصرف انرژی در بدن شما مصرف می شوند، به محافظت از سلول های مغز در برابر آسیب های احتمالی کمک زیادی می کنند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با 6 مستند درباره کاهش وزن کتوژنیک را میبینید وب سایت خود باشید.

sitemap