برچسب های گمراه کننده مواد غذایی باعث می شود نوزادان و کودکان نوپا قند بیش از حد بخورند. 3 کاری که والدین می توانند انجام دهند


نوزادان و کودکان نوپا استرالیایی مقادیر ناسالم قند مصرف می کنند. این بیشتر به این دلیل است که محصولاتی که توسط صنایع غذایی فرآوری شده به بازار عرضه و فروخته می‌شوند دارای قند بالایی هستند.

بر اساس آخرین نظرسنجی ملی تغذیه استرالیا، کودکان 2 تا 3 ساله روزانه 32 گرم شکر اضافه شده معادل 8 قاشق چایخوری شکر سفید مصرف کردند.

تحقیقات ما نشان می دهد که افزایش در دسترس بودن غذاهای فوق فرآوری شده برای کودکان بسیار خردسال ممکن است به رژیم غذایی شیرین کمک کند.

بنابراین والدین چه کاری می توانند در مورد آن انجام دهند؟

شکر زیاد با بچه ها چه می کند

مشکل زیاد شکر در رژیم غذایی ما این است که کیلوژول ها را تامین می کند، اما از نظر تغذیه ای کمتر است.

این کیلوژول اضافی باعث افزایش وزن و چاقی می شود. آنها همچنین به شدت به پوسیدگی دندان در کودکان خردسال کمک می کنند و اغلب گزینه های سالم مانند میوه ها، سبزیجات و غذاهای لبنی را از رژیم غذایی کودک حذف می کنند.

از هر چهار کودک استرالیایی یک نفر دارای حفره های دندانی در دندان های شیری یا دائمی خود است.



بیشتر بخوانید: همه کالری ها برابر نیستند – یک متخصص تغذیه روش های مختلفی را توضیح می دهد که انواع غذاهایی که می خورید برای بدن شما مهم است.


سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه می‌کند که «مصرف شکر رایگان» به کمتر از 10 درصد از کل کیلوژول روزانه ما برای همه محدود شود. در واقع، WHO اکنون در نظر دارد این مقدار را تا 5 درصد کاهش دهد، با توجه به این که میزان مصرف قند کودکان همچنان بالاست.

قندهای آزاد آنهایی هستند که به غذاها و نوشیدنی ها اضافه می شوند و همچنین قندهایی هستند که به طور طبیعی در عسل، آب میوه ها و کنسانتره آب میوه وجود دارند. قندهای آزاد شامل قندهای طبیعی موجود در میوه ها و سبزیجات کامل (فرآوری نشده) یا شیر نمی شود.

نتایج نظرسنجی ملی تغذیه استرالیا نشان می دهد که کودکان نوپا ۲ تا ۳ ساله به طور متوسط ​​۱۱ درصد از کل انرژی دریافتی خود را از شکر آزاد مصرف می کنند. نیمی از کودکان نوپا از توصیه کنونی WHO بدون شکر فراتر رفتند.

شکر از کجا می آید؟

آخرین نظرسنجی سلامت ملی همچنین به ما می گوید که شکر بیشتر از غذاهای بسیار فرآوری شده مانند محصولات نانوایی، نوشیدنی های شیرین شده با شکر، شکلات و شیرینی، غلات صبحانه و دسرها به دست می آید.

این غذاها 80 تا 90 درصد قند افزوده روزانه کودکان را تامین می کنند.

اما این فقط در مورد درمان نیست. غذاهای تجاری نوزادان و کودکان نوپا منبع اصلی قندهای پنهان در رژیم غذایی کودکان خردسال هستند. اینها عمدتاً غذاهای فوق فرآوری شده هستند که چندین فرآیند صنعتی را پشت سر گذاشته اند. آنها حاوی موادی مانند شکر اضافه شده، نمک، چربی و همچنین مواد افزودنی هستند که آنها را جذاب می کند. غذاهای فوق فرآوری شده اغلب حاوی موادی هستند که اگر محصول مشابهی را در خانه بسازیم، استفاده نمی شود.

تحقیقات ما نشان می دهد که غذاهای فوق فرآوری شده، به ویژه غذاهای میان وعده، رایج هستند. آنها 85٪ از تمام غذاهایی را که برای کودکان نوپا در استرالیا به بازار عرضه می شوند (از سال 2019) تشکیل می دهند.

این غذاهای فوق العاده فرآوری شده برای کودکان نوپا اغلب حاوی موادی مانند خمیر میوه، پوره یا کنسانتره هستند. آنها می توانند سالم به نظر برسند – با شعارهایی مانند “ساخته شده از میوه واقعی” – اما با کل میوه ای که از آن می آیند بسیار متفاوت هستند.

به کودک نوپا میوه خرد شده پیشنهاد می شود
به جای غذاهای فوق فرآوری شده، غذای کامل ارائه دهید.
شاتر استاک


بیشتر بخوانید: غذاهای فوق فرآوری شده سلامت ما و کره زمین را از بین می برند


مصرف کنندگان ممکن است تصور کنند که این محصولات به دلیل برچسب و تصاویر میوه روی بسته بندی سالم هستند. اما بدن ما با غذاهای فوق فرآوری شده بسیار متفاوت از غذای کامل رفتار می کند که هیچ یا حداقل پردازشی داشته است.

برخی از غذاهای کودک نوپا که به عنوان “بدون شکر افزوده” یا “تمام طبیعی” به بازار عرضه می شوند، در برخی موارد تا 50 درصد قند میوه به شکل پوره یا کنسانتره میوه هستند.

برخی از شیرهای کودکان نوپا که فوق العاده فرآوری شده نیز هستند، در مقایسه با نوشابه ها حاوی قند بیشتری در همان حجم هستند. و نزدیک به یک سوم غذاهای شور برای کودکان نوپا حاوی پوره میوه نیز هستند.

اگرچه این امر ممکن است غذا را برای کودک دلپذیرتر کند، اما اطمینان از اینکه والدین دوباره آن را می‌خرند، همچنین تضمین می‌کند که کودکان به شیرینی ترجیح می‌دهند.



بیشتر بخوانید: غذاها و نوشیدنی ها شیرین تر می شوند. حتی اگر همه شکر نباشد، برای سلامتی ما مضر است


3 کاری که والدین می توانند انجام دهند

در حالی که نیازی به حذف تمام قندهای رایگان نیست، شواهد به ما می گوید که بیشتر کودکان بیش از آنچه برایشان مفید است مصرف می کنند. پس چگونه می توانیم آن را کاهش دهیم؟

1. درخواست برچسب گذاری دقیق

برچسب گذاری صادقانه مواد غذایی که در آن تولید کنندگان مواد غذایی موظفند نشان دهند که چه مقدار شکر افزوده در محصولات غذایی مورد نیاز است. به عنوان مثال، تعریف واضح “شکر افزوده” تضمین می کند که تمام قندهای مضر در برچسب های مواد غذایی گنجانده شده است، از جمله مواد تشکیل دهنده میوه ای بسیار فرآوری شده که در غذاهای نوزادان و کودکان نوپا استفاده می شود. شما می توانید برای حمایت از این امر از طریق کمپین Kids are Sweet Enough ثبت نام کنید.

2. معاوضه شربت خانه

غذاهای شیرین شده با شکر را با غذاهایی که اغلب در آشپزخانه هستند جایگزین کنید. منابع متداول قند از جمله کیک، بیسکویت، شیرینی، شکر و اسپری های شیرین را با نان های سبوس دار، غلات کم قند (مانند فرنی یا Weet-Bix)، سبزیجات و میوه ها (به اندازه مناسب بلعیده شده) و خمیر آجیل جایگزین کنید.
نوشیدنی های شیرین شده با شکر، محصولات لبنی شیرین شده و شیرهای کودکان نوپا را با آب ساده (جوشیده و خنک شده برای کودکان بالای 6 ماه) و شیر گاو بدون طعم (از 12 ماهگی) تعویض کنید.

3. برای کسب اطلاعات بیشتر به مکان‌هایی متصل شوید

برای مشاوره و پشتیبانی عملی در مورد تغذیه کودک یا کودک نوپا، برنامه My Baby Now را از فروشگاه App یا Google Play دانلود کنید.

والدین می توانند به دوره آنلاین رایگان تغذیه نوزادان ما بپیوندند یا اینجا را جستجو کنند تا ببینند آیا برنامه INFANT (تغذیه نوزاد، فعالیت بازی و تغذیه) در منطقه شما اجرا می شود یا خیر.



بیشتر بخوانید: سم زدایی از قند؟ برش کربوهیدرات ها؟ یک پزشک توضیح می دهد که چرا باید میوه را در منو نگه دارید


sitemap