رژیم اتکینز به قلب آسیب میرساند

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد رژیم اتکینز جهت لاغری سریع لطفا از صفحه ما بخواهید.

رژيم اتكينز براي 14 روز

کتوژنیک pdf رژیم اتکینز مورد آزمایش و بررسی های بسیاری قرار گرفته است و این تحقیقات مشخص کرده اند که علاوه بر کاهش وزن، رعایت این رژیم میتواند قند خون و فشار خون را کاهش داده و موجب افزایش کلسترول خوب میشود. رژیم لاغری اتکینز یک برنامه غذایی عالی برای کاهش وزن است و اگر درست این رژیم را رعایت کنید قطعا نتایج خوبی خواهید گرفت. اگر این رژیم غذایی برای مدت محدود استفاده شود می تواند فواید سلامتی برای شما داشته باشد اما اگر مدت زمان طولانی قصد انجام آن را داشته باشید ، در مدت رعایت آن چون مصرف کربوهیدرات بسیار کم شده است ممکن است دچار مشکلات جسمی زیادی شوید .

رژیم کتوژنیک و ریزش مو در این رژیم چندین فواید سلامتی چشمگیر وجود دارد. در واقع، اضافه وزن نه تنها از منظر سلامتی بسیار مضر است، بلکه می تواند شما را از دستیابی به اهدافتان در زندگی باز دارد. درنتیجه بدن شما می تواند از اسیدهای چرب در غیاب کربوهیدرات ها به عنوان منبع انرژی اولیه خود استفاده کند. ممکن است رژیم غذایی اتکینز به عنوان یک رژیم گیاه خواری باشد اما دشوار است.شما می توانید غذاهای مبتنی بر سویا را برای پروتئین استفاده و مقدار زیادی از آجیل و دانه ها بخورید. گیاه خواری در رژیم اتکینز به عنوان یک گیاه خوار رژیم اتکینز را دنبال کنید اما کار دشواری است.

اسلامیان ضمن هشدار در خصوص مصرف خودسرانه مکمل ها یادآور شد: مصرف خودسرانه مکمل ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا ممکن است منجر به ایجاد تداخل با برخی داروها و

یا بروز عوارض در افراد شود. با این حال وقتی رژیم کم کربوهیدرات دارید بدن شما استفاده از چربی را به عنوان منبع انرژی افزایش می دهد و اشتهای شما را سرکوب می کند و خطر پرخوری و افزایش وزن را کاهش می دهد. طرفداران این رژیم میگویند شما میتوانید هرچقدر که میخواهید پروتئین و چربی های سالم بخورید اما باید از کربوهیدرات ها اجتناب کنید.رژیم اتکینز توسط دکتر رابرت سی اتکینز در سال 1972 ساخته شد و از همان موقع بسیار محبوب شد و در کتاب های زیادی از این رژیم غذایی استفاده شده است.این رژیم غذایی در ابتدا به عنوان یک رژیم مضر شناخته میشد و دلیل این امر هم بیشتر بخاطر وجود چربی های زیاد در این برنامه غذایی بود اما تحقیقات جدید نشان داده است که چربی های اشباع ضرری ندارند.

بخش ۳ ( تنظیم دقیق ): هنگامی که به وزن ایده ال خود نزدیک می شوید، کربوهیدرات بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا کاهش وزن آهسته شود. مورد مزبور در آینده، نشان دهنده میزان کربوهیدراتی است که فرد روزانه میتواند مصرف نماید، بدون آنکه مجددا مبتلا به اضافه وزن گردد. کتاب پر فروش رژیم غذایی اتکینز توسط یک پزشک به نام دکتر رابرت سی اتکینز، در سال ۱۹۷۲ در مورد این رژیم غذایی نوشته شد. مرحله اول اتکینز، دوره القا که معمولاً حدود دو هفته طول می کشد و مرحله چهارم اتکینز که مرحله نگهداری طولانی مدت است.

رژیم اتکینز بیشتر از دو سال مورد مطالعه قرار نگرفته است، بنابراین خطرات طولانی مدت این رژیم ناشناخته است. با این حال رژیم های گیاهی برای کاهش وزن موثرتر از سایر رژیم ها نیستند و این رژیم هم معایب خود را دارد. پیروی از یک رژیم غذایی کم کالری قطعا به کاهش وزن کمک شایانی می کند ، با این حال رژیم 7 روزه جنرال موتورز بسیار شدید بوده و توصیه نمی شود برای طولانی مدت آن را ادامه دهید.

یک منوی نمونه برای مدت یک هفته در رژیم غذایی اتکینز است.این منو برای فاز القایی مناسب است اما شما وقتی در حال حرکت به مراحل دیگر هستید باید از سبزیجات با کربوهیدرات بالاتر، بیشتر و برخی از میوه ها را به منو اضافه نمایید. این رژیم غذایی می تواند به شما در بهبود کلسترول خوب و تری گلیسیرید و البته تنظیم قند خون نسبت به سایر افراد که از رژیم غذایی کم چرب استفاده می نمایند، کمک نماید. دلیل اصلی موفقیت رژیم های کم کربوهیدرات این است که وقتی افراد مصرف کربوهیدرات را کاهش می دهند و به جای آن پروتئین بیشتری مصرف می کنند، به طور خودکار سبب کاهش اشتهایشان می شود.

رژيم اتكينز چيست؟

با این حال ، تأیید می کند که ورزش می تواند به حفظ وزن شما کمک کند و همچنین سایر مزایای سلامتی را نیز به همراه دارد. با وجود داشتن چربی زیاد، باعث افزایش کلسترول بد (LDL) نخواهد شد با این حال این اتفاق امکان دارد در برخی از افراد رخ دهد. با اینکه رژیم اتکینز سرشار از چربی است، ولی معمولا موجب افزایش کلسترول بد خون (LDL) نمی شود و فقط در برخی افراد این اتفاق روی می دهد. از آنجایی که همه رژیم های غذایی ادعا می کنند برترین گزینه هستند با این حال تشخیص اینکه کدام یک از این رژیم ها برای شما مناسب است باید توسط متخصص مشخص شود.

رژیم لاغری اتکینز

که منجر به از دست دادن وزن، بیشتر از رژیم های غذایی کم چرب می شود و سبب بهبود بیشتر در قند خون، HDL ( کلسترول خوب )، تری گلیسیرید و دیگر نشانگرهای سلامت می شود.با وجود بالا بودن چربی این رژیم، LDL ( کلسترول بد ) به طور متوسط افزایش نمی یابد.دلیل اصلی اینکه رژیم های غذایی کم کربوهیدرات برای کاهش وزن موثر هستند این است. کمیته مک گاورن تحقیقات دکتراتکینز را در سال ۱۹۸۰ غیرعلمی خواند و به علت های سیاسی و مالی کسی نیز از دکتراتکینز دفاع نکرد.

لاغری به روش اتکینز

قهوه: مطالعات بسیاری نشان میدهد که قهوه سرشار از آنتی اکسیدان ها است و بسیار مفید است. در ۱۲ سال گذشته، بیش از ۲۰ مطالعه نشان داده اند که رژیم های غذایی کم کربوهیدرات برای کاهش وزن ( بدون شمارش کالری ) موثر هستند و می تواند به پیشرفت های مختلفی در سلامت منجر شوند. محققان معتقدند اگر چه در شروع این رژیم، لاغری حاصل میشود اما مصرف طولانی مدت مواد غذایی حاوی چربیها که چربیهای اشباع شده را نیز شامل میشود میزان کلسترول خون را افزایش میدهد و برای همین احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی نیز بیشتر میشود. Da ta h᠎as be en g​enerated ᠎by GSA C​on te nt Gene rator DEMO!

رژیم اتکینز چیست

مرحله ۱ ( القایی ): زیر ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز به مدت ۲ هفته بخورید.

این رژیم اشکال مختلفی دارد، از جمله روش 16/8، که شامل محدود کردن کالری دریافتی شما به 8 ساعت در روز است. مرحله ۴ ( نگهداری ): در اینجا شما می توانید کربوهیدرات سالم بیشتری بخورید تا بدن شما نسبت به افزایش وزن مجدد، تحمل پیدا کند. تا زمانیکه 7-6 کیلوگرم با وزن هدفتان فاصله داشته باشید می توانید این مرحله را اجرا نمایید. با این حال، این احتمال وجود دارد که شما نیاز به ماندن در حد متوسط در رژیم کم کربوهیدرات برای تمام زندگی، حتی اگر شما به کاهش وزن هدف خود برسید.اگر شما دوباره شروع به خوردن غذاهای قدیمی با مقادیر مانند قبل نمایید دوباره به افزایش وزن قبلی می رسید.

با وجود آنچه که شما ممکن است بشنوید رژیم غذایی اتکینز در واقع کاملاً انعطاف پذیر است.تنها در ۲ هفته فاز القایی شما باید منابع کربوهیدرات سالم را به حداقل برسانید.پس از فاز القایی شما می توانید به آرامی به کربوهیدرات سالم مانند ( سبزیجات با کربوهیدرات بالاتر، میوه ها، انواع توت ها، سیب زمینی، حبوبات و غلات سالم مانند جو و برنج ) بازگشت نمایید. اگر مانند گذشته همان غذاها را با همان مقدار غذایی قبل تان استفاده کنید مسلما وزن به حالت اول باز می گردد و یا شاید بیشتر هم شود.

رژیم اتکینز در شیردهی

و شامل مواد غذایی مانند گوشت، خامه سنگین، پنیر و شکلات تیره است.بسیاری از این غذاها به طور کلی به دلیل چربی

و محتوا کالری بالاچاق کننده در نظر گرفته شده اند.با این حال، زمانی که شما در یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات هستید چربی منبع انرژی ترجیحی بدن شما می شود و این غذاها کاملا قابل قبول است. فاز 1 (القاء): مصرف کمتر از 20 کربوهیدرات به مدت 2 هفته. زیرا محتوای بسیار کم، چربی و فیبر بالا ممکن است باعث شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

این رژیم مدعی است که برنامه غذایی آن میتواند از بیماریهای جدی مثل سندروم متابولیک، دیابت، فشار خون بالا و بیماریهای قلبی پیشگیری کرده یا وضعیت این بیماریها را بهبود ببخشد. به آرامی مقدار بیشتری آجیل به رژیم غذایی خود اضافه کرده و از سبزی جات کم کربو هیدرات استفاده کنید. بخش ۴ ( تثبیت ): در این بخش به اندازه ای که وزن بالا نرود کربوهیدرات مصرف کنید. از دیگر عوارض مصرف پروتئین بالا از دست دادن آب یا دهیدراتاسیون است و در نتیجه اگر می خواهید از رژیم اتکینز پیروی کنید حتما باید در طول روز آب زیادی میل کنید.

اتکینز رژیم غذایی

در این لیست یک روز از وعده های غذایی معمول در دو مرحله از رژیم اتکینز است. همانطور که از اسم آن مشخص است در این رژیم فقط باید شیر بخورید، ۴ وعده شیر در روز به مدت ۴ هفته. عوارض احتمالی این رژیم در کوتاه مدت عبارتند از ضعف، تهوع، سرگیجه، یبوست، تحریک پذیری و بوی بد دهان. بخش ۱ ( القا ): به مدت ۲ هفته روزانه زیر ۲۰ گرم کربوهیدرات بخورید. در واقع در اکثر رستوران ها پیدا کردن رژیم غذایی اتکینز بسیار آسان است.دریافت سبزیجات اضافی به جای نان، سیب زمینی یا برنج.سفارش غذا بر اساس گوشت چرب و یا ماهی های چرب.دریافت مقداری سس اضافی، کره یا روغن زیتون با غذای خود.

روغن زیتون و روغن نارگیل از منابع گیاهی مناسب برای چربی هستند. شام: چیز برگر با سبزیجات و کرهچهارشنبهصبحانه: املت با سبزیجات که با روغن زیتون تهیه شده باشد. انواع میوه (پس از مرحله القاء)نتیجه گیریاگر جدا میخواهید با استفاده از رژیم اتکینز وزن خود را کاهش دهید، توصیه میشود که کتاب رژیم غذایی اتکینز را تهیه کنید و هرچه زودتر دست بکار شوید. این رژیم ممکن است باعث کاهش وزن شود اما ممکن است متابولیسم شما را کند کرده و جرم ماهیچه ای را همراه با جرم چربی از دست بدهید .

رژیم اتکینز یک هفته ای

ولی این اولین رژیم غذایی است که به من کمک کرده وزن کم کنم. بخش ۲ ( متعادل سازی ): به آرامی مقداری آجیل، سبزیجات کم کربوهیدرات و مقدار کمی میوه به رژیم غذایی خود اضافه کنید. 2. فاز 2 (متعادل سازی): کم کم مغزیجات، سبزیجات کم کربوهیدرات و مقادیر کمی میوه به رژیم خود اضافه کنید. علت تأثير رژیم غذایی کم کربوهیدرات، کاهش اشتها به علت مصرف کربوهیدرات کم تر و پروتئین بیشتر است. به همین ترتیب، کربوهیدرات این رژیم غذایی بالاتر از یک رژیم معمولی اتکینز است – اما هنوز هم بسیار پایین تر از یک رژیم معمولی وگان است.

رژیم های لاغری نه تنها می تواند

به افراد کمک کند تا ظاهر فیزیکی خود را تغییر دهند، بلکه می تواند کیفیت کلی زندگی افراد را نیز بهبود بخشد. مطمئنا، یکی از دلایل اصلی که افراد تصمیم می گیرند تا از رژیم استفاده کنند، کاهش وزن است. اگر تصمیم به ورزش دارید، اتکینز توصیه می کند چند هفته دیگر منتظر بمانید تا به رژیم غذایی جدید خود عادت کنید، مخصوصاً اگر قبلاً ورزش نکرده اید. بنابراین وقتی شما شروع به رژیم کتوژنیک و کاهش شدت ورزش خود میکنید، از آن زمان برای رسیدگی به هر مشکلی که دارید، استفاده کنید.

وگان ها معتقدند که روشهای مدرن کشاورزی برای محیط زیست ما مضر است. کاهش وزن در رژیم های غذایی وگان در درجه اول با کاهش کالری دریافتی مرتبط است. رژیم وگان با کاهش خطر بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و مرگ زودرس مرتبط است. پیاز خطر ابتلا به سرطانهای مری و پروستات را کاهش میدهد و خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی را کم میکند. براساس اين تحقيقات فشاردرماني كف پا و كف دست كمك زيادي به كاهش حالت تهوع، كاهش استرس و اضطراب و خستگيهاي مزمن ناشي از دريافت داروهاي شيميايي ميكند.

رژیم اتکینز چگونه است

مادرش اغلب مریض بود و پدرش بارها شغل خود را از دست داد. مایکل در روز هالووین، یک قلدر مدرسه، خواهر بزرگتر و دوستپسرش و همچنین دوستپسر مادرش را به قتل میرساند. در مطالعات انجام شده در زمینه رژیمهای پالئو در بین سرخپوستان نشان داد که به طور خودکار کربوهیدرات کمتر، پروتئین بیشتر و در کل 300 تا 900 کالری کمتر در روز مصرف میکنند. در این سه روز میتوانید کالری دریافتی را از غذاهای دارای پروتئین زیاد تأمین کنید. از زیتون و سالاد استفاده کنید.

محصولات اتکینز

پس از استحمام از كرمهاي مرطوبكننده استفاده كنيد و ترجيحا انواعي را كه معطر نيستند انتخاب كنيد، زيرا بعضي از انواع عطريات ميتوانند پوست را

تحريك كنند. مرحلهی چهارم (حفظ وزن):در این مرحله میتوانید تا جاییکه موجب

افزایش وزنتان نشود از کربوهیدراتهای سالم استفاده کنید.ممکن است دنبالکردن این مراحل کمی پیچیده و غیرضروری باشد، ولی تا زمانیکه شما به نکات زیر پایبند باشید، میتوانید هم وزن کم کنید و هم وزن خود را ثابت نگه دارید.بسیاری از افراد از مرحلهی اول (القا) صرفنظر میکنند و از ابتدا میوهها و سبزیجات را در رژیم غذاییشان قرار میدهند. ᠎Th is w​as generated by GSA Con᠎tent G᠎en᠎erator D emoversion᠎.

sitemap