قیمت بالای مواد غذایی می تواند اثرات منفی درازمدت بر سلامت کانادایی ها داشته باشد


تورم بالای اخیر مواد غذایی بسیاری از خانواده‌های کانادایی، به‌ویژه آن‌هایی را که بودجه‌های کمی دارند، آزار داده است. آمار کانادا در ماه اکتبر گزارش داد که قیمت مواد غذایی در فروشگاه ها برای یازدهمین ماه متوالی با سرعت بیشتری نسبت به شاخص قیمت مصرف کننده تمام اقلام افزایش یافته است.

برنامه تغذیه دانش آموزان انتاریو، که به 28000 دانش آموز در 93 مدرسه شرکت کننده تغذیه می کند، به شدت تحت تاثیر تورم قرار گرفته است و به بودجه و داوطلبان بیشتری نیاز دارد. صبحانه مدرسه که قبلا 1.20 دلار قیمت داشت، اکنون بیش از 2 دلار قیمت دارد.

یک مطالعه اخیر از موسسه غیرانتفاعی Angus Reid نشان داد که نزدیک به 60 درصد از کانادایی ها برای تامین غذا برای خانواده خود در تلاش هستند. هنگامی که آنها می توانند غذا بخرند، بسیاری نمی توانند به اندازه کافی بخرند یا غذای مورد نظر خود را بخرند.

آنها در نهایت وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنند، غذاهای قدیمی و بی‌کیفیت می‌خورند، برای یافتن گزینه‌های ارزان‌تر به فروشگاه‌های مواد غذایی مختلف سر می‌زنند، که منجر به تغذیه ناکافی می‌شود. مطالعه‌ای که در دانشگاه دالهوزی روی 5000 کانادایی انجام شد، نشان داد که 23.6 درصد از جمعیت خرید مواد غذایی را کاهش داده و 7.1 درصد از وعده‌های غذایی خود به دلیل تورم صرفنظر کرده‌اند.

خرج بیش از حد برای غذا

به طور کلی، تورم متوسط ​​بد نیست. بانک مرکزی کانادا نرخ تورم دو درصدی را هدف قرار داده است – نقطه وسط محدوده یک و سه درصد آن. بانک مرکزی کانادا با دستکاری نرخ بهره بر نرخ تورم تأثیر می گذارد.

با این حال، تورم بالای فعلی متفاوت است – بانک مرکزی کانادا نیز این را تایید کرده است. در سخنرانی اخیر، تیف ماکلم، رئیس بانک مرکزی، گفت: «تورم بالا زندگی را برای کانادایی‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که درآمد کم یا ثابت دارند، دشوارتر می‌کند».

غذا، سرپناه و حمل و نقل بیش از 60 درصد از هزینه های یک خانوار را تشکیل می دهد. اگر فقط قیمت مواد غذایی در معرض تورم بالا بود، خانوارها می توانستند درآمد خود را از سرپناه و حمل و نقل برای پوشش آن منحرف کنند. با این حال، در حال حاضر، تورم بالا در هر سه منطقه است، به این معنی که کانادایی‌ها در گذاشتن غذا روی میز، نگه داشتن سقف بالای سر و هزینه حمل و نقل با مشکل مواجه هستند.

نمودار دایره ای که نشان می دهد متوسط ​​​​خانوار کانادایی چقدر برای مخارج از جمله غذا، سرپناه و حمل و نقل هزینه می کند.
بر اساس شاخص قیمت مصرف کننده، غذا، سرپناه و حمل و نقل بیش از 60 درصد از هزینه های یک خانوار را تشکیل می دهد.
(آمار کانادا)، نویسنده ارائه شده است

میزان پولی که خانوارهای با درآمد متوسط ​​برای حمل و نقل و غذا خرج می کنند، آنها را آسیب پذیر می کند. اما افزایش اخیر نرخ بهره به افراد کم درآمد نیز کمکی نمی کند. کانادایی ها بیشترین نسبت درآمد خود (نزدیک به یک سوم) را صرف نگه داشتن سقف بالای سر خود می کنند. افزایش اخیر در نرخ های وام باعث افزایش هزینه های مسکن شده است.

گزارش قیمت مواد غذایی کانادا نشان می دهد که از نظر تاریخی، کانادایی ها کمتر از 10 درصد از درآمد خود را صرف غذا می کنند. اما این تغییر کرده است – کانادایی ها اکنون 16 درصد از درآمد خود را صرف غذا می کنند. در این گزارش همچنین آمده است که شاخص تورم مواد غذایی در 20 سال گذشته از تورم عمومی پیشی گرفته است. قیمت یک قبض مواد غذایی معمولی بین سال های 2000 تا 2020 70 درصد افزایش یافت.

رنج سلامتی کانادا

یک اثر جانبی کلیدی افزایش تورم قیمت مواد غذایی تاثیر آن بر سلامت و تغذیه است. هنگامی که هزینه غذا افزایش می یابد، دسترسی به غذاهای مغذی برای افراد کم درآمد را محدود می کند. در نهایت، این می تواند به اثرات طولانی مدت بر سلامت انسان منجر شود و فشار بیشتری را بر سیستم مراقبت بهداشتی کانادا که قبلاً تحت فشار قرار گرفته است، وارد کند.

بر اساس تحقیقات دانشگاه تورنتو، تامین غذای ناامن آسیب پذیری را در برابر انواع بیماری ها و شرایط بهداشتی از جمله بیماری های عفونی، سلامت ضعیف دهان، آسیب ها و شرایط مزمن مانند افسردگی و اضطراب، بیماری قلبی، فشار خون بالا، آرتریت و درد مزمن افزایش می دهد. .

دو زن در حال هل دادن چرخ دستی‌های خرید در راهروی یک فروشگاه مواد غذایی هستند
از نظر تاریخی، کانادایی ها کمتر از 10 درصد از درآمد خود را صرف غذا می کنند. اما به دلیل تورم و افزایش هزینه های زندگی، کانادایی ها اکنون 16 درصد از درآمد خود را صرف غذا می کنند.
مطبوعات کانادا/ گراهام هیوز

به طور مشابه، مطالعه‌ای که توسط محققان مرکز مطالعات جمعیت و توسعه هاروارد انجام شد، نشان داد که تغذیه، به‌ویژه در دوران پس از زایمان، مهم‌ترین عامل مؤثر بر رشد انسان است. این نشان می‌دهد که قد کوتاه‌تر بزرگسالان در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​با شرایط محیطی مانند تغذیه مرتبط است.

ما باید به تورم قیمت مواد غذایی توجه ویژه ای داشته باشیم زیرا این پتانسیل می تواند اثرات طولانی مدت بر سلامت جسمی و روانی نسل های آینده داشته باشد. فرزندان ما آینده ما هستند – ما جایی برای مصالحه با غذا و تغذیه آنها نداریم. نتیجه کودکان بدغذا امروز ملت بدغذا فردا خواهد بود.

تلاش هماهنگ مورد نیاز است

آگاه سازی سیاست گذاران و دولت ها از این وضعیت ویرانگر ضروری است تا بتوانند اقدامات لازم را برای مقابله با افزایش قیمت مواد غذایی انجام دهند. دولت ها و سیاست گذاران باید اطمینان حاصل کنند که کانادایی ها به غذای مقرون به صرفه و مغذی دسترسی دارند.

به عنوان یک راه حل کوتاه مدت، کانادایی ها باید به فکر خرید غذاهای فصلی و منجمد، پرورش خود غذاها و جایگزینی گوشت با حبوبات باشند. برای مقابله با تورم قیمت مواد غذایی از منظر سیستمی، سیاست گذاران باید مقادیر رفاه اجتماعی را با نرخ تورم در سریع ترین زمان ممکن شاخص کنند تا از افزایش غیرقابل پیش بینی قیمت مواد غذایی برای دریافت کنندگان رفاه اجتماعی جلوگیری کنند.

در نهایت، کسب و کارها نباید با افزایش قیمت مواد غذایی از ناامیدی مردم سوء استفاده کنند. سه زنجیره بزرگ خواربار فروشی کانادا اخیراً سودهای کلانی را به ثبت رسانده اند. آنها می توانند از این سودها برای جبران بخشی از هزینه تورم قیمت مواد غذایی استفاده کنند. هیچ گلوله نقره ای برای مقابله موثر با تورم بالای قیمت مواد غذایی وجود ندارد، اما به تلاشی هماهنگ از همه طرف ها – دولت ها، مشاغل و خانواده ها نیاز دارد.

sitemap