آزمایشگاه طبی فارابی – آزمایشگاه تشخیص طبی


1. جهت آزمایشهای قارچ، محل ضایعه دو روز با مواد شوینده شسته نشود.

2. درمورد آزمایشهای خون ، بهتر است بیماران با 12 ساعت ناشتایی به آزمایشگاه مراجعه نمایند.نوشیدن آب به اندازه معمول مانعی ندارد.

3. آزمایش ادرار نیازی به ناشتایی ندارد و بهتر است قسمت اولیه ادرار دور ریخته و بقیه ادرار با حجم 30 میلی لیتر(حداقل نصف ظرف)جمع گردد.

4. آزمایش قند دوساعته : بعد از صرف صبحانه معمول روزانه،دقیقا دوساعت پس از ساعت مذکور انجام می پذیرد و در طی دوساعت از ورزش،پیاده روی و کشیدن سیگار پرهیز نمایید.

5.  دستورالعمل جمع آوری ادرار 24 ساعته : در ابتدای جمع آوری نمونه،دفع ادرار را انجام داده و آنرا دور بریزید.زمان را دقیقا یادداشت نمایید و به مدت 24 ساعت بقیه ادرار را در ظرف مخصوص جمع آوری کنید.

6. آزمایش بررسی خون مخفی در مدفوع : 24 ساعت قبل از آزمایش از خوردن گوشت قرمز،ویتامین c،قرص آهن و سبزیجات خام پرهیز نمایید.

7. دستورالعمل جمع آوری اسپرم : نمونه باید بعد از سه یا 5 روز پرهیز از انزال تهیه شود.از موقع گرفتن تا انتقال به دستگاه 37 درجه ، 20 دقیقه بیشتر طول نکشد.

8. آزمایش PSA (پروستات) : باید حداقل 48 ساعت از انزال گذشته باشد.

9. آزمایش پرولاکتین : حداقل دو ساعت از بیدار شدن گذشته باشد و طی 24 ساعت از معاینه و تحریک پستانها و تماس جنسی گذشته باشد.استرس خصوصا در طی 30 دقیقه پیش از آزمایش موجب نتایج اشتباه میشود.



Source link

sitemap