با این رژیم به وزن دلخواه تان برسید/رژیم اتکینز چیست؟

آموزش غذاهای کتوژنیک با این رژیم حساب شده من تقریبا هر ده روز 1 کیلو کم می کردم و در مدت زمات 3-4 ماه تونستم ده کیلو کم کنم و حسابی لاغر و خوش فرم بشم. با خوردن یک صبحانه سالم و پر اشتها، کنترل بیشتری بر اشتهای خود خواهید داشت و احتمال اینکه بعداً در روز پرخوری کنید، کمتر می شود. شما می توانید هر هفته 10 گرم کربوهیدرات به رژیم خود اضافه کنید، اما چنانچه کاهش وزن شما متوقف شد باید دوباره به عقب برگردید.

اما کدوم یکی از این رژیم ها بهتر هست؟ سندروم تخمدان پلی کیستیک یکی از رایج ترین اختلالات غدد درون ریز بوده که قدرت باروری خانم ها را تحت تاثیر قرار میدهد. رژیم اتکینز معروف ترین رژیم غذایی کاهش وزن در جهان است. پیروی از رژیم غذایی کتوژنیک سبب کاهش وزن به ­خصوص کاهش چربی شکم شده و در بیماران مبتلا به دیابت سطح هموگلوبین A1C (HbA1c)را کاهش می­دهد. با مصرف کربوهیدرات، گلوکز خون بالا رفته و انسولین در واکنش به آن ترشح میشود.

هرم غذایی اتکینز

هنگامی که ما قند و کربوهیدرات میخوریم، در خون به قند شکسته میشود. رژیم کتوژنیک هدف دار: در این روش شما اصول رژیم کتوژنیک را انجام میدهید اما اجازه دارید تا کربوهیدرات بیشتری در وعده تمرین خود استفاده کنید. اما از همان زمان تحقیق به روی این نوع رژیم لاغری شروع و در نهایت مشخص شد که رژیم لاغری اتکینز، بیش از رژیم غذایی کم چربی، موجب لاغر شدن فرد می شود. رژیم کتو استاندارد: در این رژیم شما ۷۵ درصد از کالریها را به وسیله چربی، ۵ درصد را با کربوهیدرات و ۲۰ درصد را با پروتئین تامین میکنید.

در رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا شما مجاز هستید تا پروتئین دریافتی خود را به ۳۰ درصد افزایش دهید و در عین حال مقدار چربی دریافتی شما به ۶۵ درصد کاهش مییابد. رژیم گیاه خواری کتوژنیک: برای انجام رژیم کتوژنیک گیاه خواری به جای محصولات حیوانی مقدار زیادی از مواد مغذی کم کربوهیدرات استفاده میکنید. به هر حال در حال حاضر اختلاف نظرهای زیادی در این باره وجود دارد و محققان در حال تلاش برای رسیدن به یک نتیجهی قاطعاند.

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها با کاهش مصرف کربوهیدراتها سطح گلوکز افت پیدا میکند و بدن ما چربی را به عنوان سوخت جایگزین قرار میدهد و کتون

میسوزانید. در رژیم استاندارد کیتو که برای درمان صرع مورد استفاده قرار میگرفت چیزی حدود ۷۵ درصد از کالریها را منابع چربی مانند روغنها یا بخش پرچربتر گوشت، ۵ درصد را کربوهیدراتها و ۲۰ درصد را پروتئینها تشکیل میدادند. کلمه کتو کوتاه شده کتوسیس است که نتیجه دنبال کردن رژیم استاندارد کتوژنیک است.

خرید محصولات اتکینز

چگونه وارد فاز کتوسیس شویم؟ با انجام چندین روز رژیم فستینگ هم می توان به فاز کتوسیس وارد شد. با انجام رژیم کتو شما وارد فازی به نام کتوسیس میشوید که این وضعیت متابولیسمی در زمان تامین انرژی بدن از کتون ها به جای گلوکز رخ میدهد. رژیم کیتو با کالری محدود: این روش برای درمان سرطان ابداع شد که در آن شما هم کربوهیدرات و هم کالری دریافتی را کاهش میدهید. در چرخه کربوهیدراتی شما مقدار کربوهیدرات خود را برای ۱ تا ۲ روز در هفته و به اندازه مشخصی افزایش میدهید. ᠎This da​ta was done by G​SA Conte nt Generator​ Demov​er᠎si​on.

برای اکثر افراد داشتن یک رژیم کم کربوهیدرات صحیح و اصولی باعث میشود تا به راحتی مقدار کافی از کالری دریافت کنند و علاوه بر داشتن احساس سیری نوشیدنیهای قندی، کوکیها، نان و غلات صبحانه، بستنی و دسرها را هم کنار بگذارند. رژیم کتو به خاطر داشتن چربی بالا، کربوهیدرات پایین و اثرات هورمونی بر کاهش وزن و اشتها تاثیر میگذارد. دلیل اصلی مفید بودن رژیم های کم کربوهیدرات در کاهش وزن این است که کم کردن کربوهیدرات و افزایش دریافت پروتئین سبب کاهش اشتها می شود.

5. نتیجه بالا بودن سطح کتون در خون کاهش وزن سریع و پایدار بوده که شما به این وزن ثابت و سالم می رسید. بسیاری از افراد برای کسب بهترین نتیجه کربوهیدرات بسیار محدودی استفاده میکنند اما به خاطر داشته باشید که برای همه جواب یکسان نخواهد بود. اگر میزان کربوهیدرات دریافتی ما زیاد باشد کالریهای اضافی به شکل چربی ذخیره میشوند و نتیجه آن افزایش وزن ناخواسته خواهد بود. معمولا اغلب افراد کربوهیدرات بالایی مصرف میکنند و به همین خاطر گلوکز منبع اصلی انرژی بدن است.

کاهش وزن در رژیم کتو یک امری ذاتی بوده به خصوص در افراد چاق و دارای اضافه وزن خیلی راحت اتفاق می افتد. بنابراین بعد از وعده غذایی سطح انسولین به مقدار زیادی بالا نمیرود. بنابراین می توان آن را به عنوان یک الگوی غذایی بیش از یک رژیم غذایی در نظر گرفت. بنابراین در روزهای تمرین شما مجاز به مصرف بیشتر کربوهیدرات هستید. در انجام رژیم کیتو کلاسیک شما مصرف تمام مواد خوراکی حاوی قند و کربوهیدراتها را محدود میکنید. در این دو رژیم شما با محدود کردن قند و کربوهیدراتها و در عین حال استفاده از مواد خوراکی کم کربوهیدرات قادر به چربی سوزی میشوید.

رژیم غذایی اتکینز ویکیپدیا

A rticle h​as been cre at ed with the help of GSA Content G enerator D​emov ersi᠎on.

بعد با گفتن به خوانندگان خود که در صورت به حداقل رساندن کربوهیدراتها در خوردن چربی و پروتئین آزاد هستند بر افکار جامعه پزشکی نفوذ کرد. 4. هنگامی که سطح کتون در خون شما افزایش پیدا کرد و به سطح مشخصی رسید شما وارد فاز کتوسیس میشوید. در اینجا چگونگی ورود به فاز کتوسیس و استفاده از چربی به عنوان سوخت بدن را آوردهایم. به هر حال اگر فردی یک یا چند مورد از علائم زیر را داشته باشد ، بایستی به پزشک و متخصص این حوزه مراجعه نماید ، زیرا ممکن است این علایم دلایل وجود بیماری صرع در فرد باشد.

رژیم لاغری اتکینز زیباتن

تا زمانی که به برنامه وعده غذایی زیر پایبند باشید باید بتوانید وزن خود را کاهش دهید و آن را ثابت نگه دارید. از مواد غذایی زیر میتوانید در این رژیم استفاده کنید. 1. مصرف مواد غذایی کربوهیدراتی مانند غلات، سبزیجات نشاستهای، میوه و غیره را برای پایین آوردن سطح گلوکز حذف کنید. 3. در همین حین و نبود گلوکز بدن شروع به چربی سوزی و تولید کتون خواهد کرد. دیگر فایده مهم کتو این است که احساس گرسنگی نخواهید کرد و نیازی به کالری شماری و انجام ساعتها ورزش های پر فشار برای سوزاندن کالریها ندارید.

رژیم پرطرفدار کتوژنیک روش های مختلف برای انجام دارد. در اینجا ۷ روش انجام رژیم کتو را آورده ایم. بدن ما با انجام رژیم با کربوهیدرات بسیار پایین کتوژنیک چربی بیشتری به عنوان انرژی میسوزاند. اتکینز، برنامه ای با کربوهیدرات پایین است و برای کاهش وزن مناسب خواهد بود و مثل رژيم پالئو و دوکان، تاثیر زیادی در سلامتی دارند. از آن جایی که افکار مربوط به خودکشی در میان نوجوانان رواج زیادی دارد برخی بر این باورند که چنین سریالی نباید ساخته میشد.

رژیم اتکینز Pdf

علاوه بر این، برپایه همان تحقیق اولیه تعداد سرسامآوری از تصورات غلط رواج پیدا میکند. گرچه بحث برانگیز است که آیا این رژیم غذایی همان غذاهایی را که نیاکان شما خورده اند فراهم می کند اما با چندین فواید سلامتی در ارتباط است. اما اگر بین وعده ها احساس گرسنگی کردید می توانید از این خوراکی های کم کربوهیدرات به جای خوراکی های پر نشاسته یا قندی بهره ببرید. به منظور اینکه در فاز کتوسیس باقی بمانید توصیه میشود که روزانه چیزی بین ۳۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید.

آیا میخواهید بدانید که چه مقدار مجاز هستید تا کربوهیدرات دریافت کنید و در فاز کتوسیس باقی بمانید؟ همانطور که در بالا گفته شد با خوردن مقدار کمی از مواد غذایی کربوهیدراتی بدن ما انسولین کمتری ترشح خواهد کرد. هنگامی که گلوکز در دسترس نباشد به جای آن بدن ما از چربیهای ذخیره شده یا چربی موجود در غذاها استفاده خواهد کرد. در رژیم کتو بر مصرف چربیهای سالم، پروتئین کمتر و حذف گوشتهای فرآوری شده تاکید شده که همچنین شواهد علمی قدرتمندی در خود دارد.

مطالعات زیادی نشان میدهند که این سبک از تغذیه پایه بیوشیمی و فیزیولوژی قدرتمندی داشته که قادر به کاهش وزن موثر به همراه بهبود در چندین پارامتر بیماری قلبی است. هرچه انسولین پایینتر باشد انرژی کمتری به شکل چربی ذخیره میشود و شما قادر به مصرف ذخایر چربی به عنوان منبع انرژی هستید. ما قادر به تولید گلوکز نیستیم و تنها میتوانیم تا ۲۴ ساعت این ماده را در بافت های عضلانی و کبد ذخیره کنیم. چنین رژیمی حتماً باید تمام گروه های مختلف مواد غذایی را شامل شود و به ما کمک کند به صورت آهسته و پیوسته وزن کم کنیم.

زمانی که کاهش وزن فرد متوقف شد، مصرف روزانه کربوهیدرات خود را به ۵ گرم کاهش میدهد تا به آرامی دوباره شروع به کاهش وزن کند. این رژیم شامل کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. ویتامین C: میوههاي سرشار از ویتامین C شامل کلم بروکلی، گریپ فروت، کیوی، پرتقال، فلفل، سیب زمینی، توت فرنگی و گوجه فرنگی باید به وعدههاي غذایی شما افزوده شوند. در رژیم زون شما یک سوم پروتئین، دو سوم انواع میوه ها و مقدارکمی هم از چربی های تک غیر اشباع (چربی های سالم) مانند روغن زیتون، بادام و آووکادو مصرف خواهید نمود.

همچنین چربی سوخت دوم ترجیحی بدن میباشد و هنگامی که کربوهیدرات در دسترس ما قرار بگیرد استفاده از چربی کار آسانی نیست. رژیم کتوژنیک چرخه ای: اگر برای شما دنبال کردن یک رژیم با کربوهیدرات بسیار پایین در هر روز کار مشکلی است به جای آن میتوانید از چرخه کربوهیدراتی استفاده کنید. چربیهای خوراکی به خصوص چربیهای اشباع شده اغلب نام بدی پیدا کردهاند و شما را به خاطر افزایش وزن و بیماری قلبی از آنها ترساندهاند.

رژیم های اتکینز

آجیلها، دانهها، میوهها و سبزیجات کم کربوهیدرات، سبزیجات سبز رنگ، چربیهای سالم و مواد غذایی تخمیری بهترین انتخابها برای انجام رژیم کتوژنیک گیاه خواری هستند. یک رژیم غذایی که چربی در آن کاهش یافته است همیشه قند در این رژیم غذایی افزایش یافته است. رژیم کیتو اصلاح شده: در این رژیم ۳۰ درصد از کالریهای دریافتی را کربوهیدرات تشکیل داده و در عین حال ۴۰ درصد چربی و ۳۰ درصد پروتئین دارد. نکته اساسی در فرضیه جایگزین این است که چاقی در درجه اول به کربوهیدراتهای تصفیهشده مانند پاستا، برنج و نان مربوط میشود که در طبقه پائین هرم غذایی قرارگرفته و بخش عمده رژیم کمچربی ما را تشکیل داده است و در درجه دوم به قند یا عصاره ذرت موجود در نوشیدنیهای غیرالکلی، آبمیوهها و نوشیدنیهای مخصوص ورزشکاران که به دلیل فقدان چربی و اینکه ذاتاً سالم هستند در مصرف آنها هیچ محدودیتی تعریفنشده است. This con᠎tent has ​be en do ne ​by G SA​ Conte​nt Gener​ator DEMO.

رژیم اتکینز دکتر کرمانی

البته در مطلب رژیم اتکینز به طور کامل به بررسی این رژیم و برنامه غذایی آن پرداختهایم. همه دوست دارند دندانهاي سفيد رنگ و درخشان داشته باشند اما بايد توجه كرد كه رنگ دندان بهخودي خود تعيين نميشود بلكه عوامل ديگري وجود دارند كه به واسطه آنها ميتوان گفت رنگ يك دندان طبيعي و خوب است يا نه. اما شکلهای دیگر این رژیم را میتوان به صورتهای مختلفی انجام داد. چه مقدار میتوان مواد خوراکی حاوی کربوهیدرات خورد و در فاز کتوسیس باقی ماند؟

فاز کتوسیس نقطه مقابل وضعیت قندکافت میباشد که در آن گلوکز انرژی بدن را فراهم میکند. در مطلب فاز کتوسیس یاد بگیرید که چگونه یکی از کلیدیترین مراحل این رژیم را انجام دهید. تحقیقات نشان داده از هر 4 نفری كه در كاهش وزن خود موفق بودهاند 3 نفر این كار را انجام دادهاند. برخی از مطالعات نشان داده اند که در بین رژیم های لاغری رایج ( رژیم غذایی اتکینز، رژیم Zone، رژیم اورنیش ، رژیم jenny craig ) رژیم غذایی اتکینز موفق تر عملکرده و افرادی که این رژیم را رعایت کرده بودند کاهش وزن بیشتری داشتند.

sitemap