تخم مرغ الان خیلی گرونه چه چیز دیگری می توانم استفاده کنم؟


قیمت تخم مرغ در حال افزایش است. بنابراین بسیاری از ما ممکن است به دنبال جایگزین های ارزان تری باشیم.

اول، خبر بد. هیچ چیز نمی تواند جایگزین تخم مرغ آب پز، آب پز یا سرخ شده شود.

حالا خبر خوب بسیاری از مواد دیگر می توانند غذاها را پف کرده و پف کنند، به غذای شما طعمی غنی ببخشند یا مواد را کنار هم نگه دارند.

بنابراین سعی کنید از برخی از این جایگزین های تخم مرغ استفاده کنید و تخم مرغ های واقعی را برای صبحانه خود ذخیره کنید.



بیشتر بخوانید: چگونه 50 دلار در قبض غذای خود صرفه جویی کنید و همچنان غذاهای خوشمزه و مغذی بخورید


چرا تخم مرغ اینقدر محبوب است؟

تخم مرغ فوق العاده مغذی است. آنها منبعی غنی از پروتئین، ویتامین های A و D، رنگدانه هایی به نام کاروتنوئیدها و مواد معدنی هستند.

تخم مرغ نیز همه کاره است. ما از آنها برای تهیه طیف وسیعی از غذاها، سس ها و نوشیدنی های خوش طعم و شیرین استفاده می کنیم، نه اینکه به صبحانه اشاره کنیم.

محبوبیت و تطبیق پذیری آنها در ویژگی های منحصر به فرد دو قسمت اصلی تخم مرغ – سفیده و زرده – نهفته است. هر کدام خواص متفاوتی در آشپزی دارند.

زرده تخم مرغ حدود 55 درصد آب، 27 درصد چربی، 16 درصد پروتئین (با مقادیر کمی کربوهیدرات) است. سفیده تخم مرغ حدود 10 درصد پروتئین و 90 درصد آب است و فقط مقداری چربی و کربوهیدرات دارد. انواع مختلف پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ در هنگام هم زدن باعث کف شدن آنها می شود.



بیشتر بخوانید: پنج غذایی که قبلا برای شما مضر بودند اما اکنون اینطور نیستند


تخم مرغ همه کاره است

تخم مرغ در انواع مختلف پخت و پز نقش متفاوتی دارد.

1-تخم مرغ یک عامل افزایش دهنده است

تخم‌مرغ‌های زده شده یا هم زده شده با ایجاد حفره‌هایی از هوا در غذاها به عنوان عامل افزایش دهنده عمل می‌کنند که با پختن منبسط می‌شوند و باعث پف کردن و پف کردن غذا می‌شوند. این به محصولات پخته شده مانند کیک، بیسکویت و کلوچه حجم می دهد و احساسی مطبوع می دهد.

فقط استفاده از سفیده تخم مرغ منجر به یک کف بسیار سبک و ظریف می شود، همانطور که در مرنگ می بینیم. در موس و سوفله سفیده ها و زرده را جداگانه زده و سپس با هم مخلوط می کنیم. این منجر به بافتی سبک، مطبوع و صاف می شود.

2. تخم مرغ ها مواد دیگر را با هم نگه می دارند

تخم‌مرغ‌ها مواد را با هم ترکیب می‌کنند و در طول پخت آن‌ها را کنار هم نگه می‌دارند. این به غذاها – مانند نان های سبزیجات یا گوشت – ساختار آنها را می دهد.

3. تخم مرغ به مایعات دیگر متصل می شود

مایع حاصل از تخم مرغ، سایر مایعات موجود در دستور غذا را به یک توده نرم، مرطوب و لطیف متصل می کند. این را در تخم مرغ های همزده، املت و کاسترد تخم مرغ می بینیم.

4. تخم مرغ به عنوان امولسیفایر عمل می کند

زرده تخم مرغ حاوی پروتئین های مختلف (لیوتین، فسویتین) و لیپوپروتئین ها (لسیتین) است. اینها به عنوان امولسیفایر عمل می کنند و اجازه می دهند چربی و آب در غذاهایی مانند سس مایونز و سس هلند با هم مخلوط شوند.

5. تخم مرغ طعم را تقویت می کند

چربی موجود در زرده تخم مرغ به حمل و انتشار طعم برخی از اجزای محلول در چربی غذا کمک می کند. این غذاها ممکن است بدون تخم مرغ طعم متفاوتی داشته باشند. تخم مرغ همچنین به نرمی غذا در دهان کمک می کند.

از آنجایی که تخم‌مرغ‌ها نقش‌های مختلفی در پخت و پز دارند، ممکن است بسته به نتیجه‌ای که می‌خواهید به جایگزین‌های تخم‌مرغ متفاوتی نیاز داشته باشید. در اینجا چند گزینه ارزان تر (و وگان) وجود دارد.



بیشتر بخوانید: هشت حقیقت در مورد شکستن تخم مرغ


آکوافابا

Aquafaba مایعی است که از قوطی‌های لوبیا تخلیه می‌شود – معمولاً از نخود، زیرا خنثی‌ترین طعم را دارد. این برنده همه جانبه است، به خصوص که بسیاری از ما احتمالاً آن را دور می اندازیم بدون اینکه بدانیم چه جواهری است.

Aquafaba همه کاره است. می‌توانید آن را مانند سفیده‌های تخم‌مرغ هم بزنید تا کفی به‌دست آید که می‌توان از آن برای تهیه مرنگ (حتی پاولوا)، ژلاتو، در محصولات پخته‌شده و برای چسباندن مواد در پتی استفاده کرد. همچنین حاوی امولسیفایر است و می توان از آن برای تهیه سس مایونز استفاده کرد.

نخود در صافی روی لیوان آکوافابا نشسته است
آکوافابا مایعی است که از قوطی‌های لوبیا، معمولاً نخود، تخلیه می‌شود.
شاتر استاک

بسته به دستور غذا به مقادیر مختلفی از آکوافابا نیاز دارید. با این حال، معمولاً از دو تا سه قاشق غذاخوری آکوافابا برای جایگزینی حجم مایع تخم مرغ استفاده می کنید.

از جنبه منفی، aquafaba می تواند کمی مزه دار باشد. بنابراین بهتر است از آن با طعم های قوی تر برای غلبه بر آن استفاده کنید.

از نظر تغذیه ای، آکوافابا دارای مقادیر کمی کربوهیدرات (حدود 2.6 گرم در 100 میلی لیتر) و سطوح ناچیز پروتئین (حدود 1.3 گرم در 100 میلی لیتر) است.

شما همچنین می توانید aquafaba را منجمد کنید.

سرکه و جوش شیرین

مخلوط کردن یک قاشق چای خوری جوش شیرین با یک قاشق غذاخوری سرکه می تواند جایگزین تخم مرغ در اکثر محصولات پخته شود. این باعث تولید دی اکسید کربن می شود که در حفره های هوا گیر می کند و باعث بالا آمدن غذاها می شود.

این یک گزینه بسیار ارزان است، اما موفقیت آن ممکن است به دلیل سنگین بودن بقیه مواد محدود شود. این ترکیب همچنین ارزش غذایی بسیار کمی دارد.



بیشتر بخوانید: آیا سرکه سیب واقعا یک غذای شگفت انگیز است؟


جایگزین های تخم مرغ تجاری

اینها در اکثر سوپرمارکت ها موجود است، در مقایسه با تخم مرغ بسیار ارزان هستند، ماندگاری طولانی دارند و استفاده از آنها آسان است، همراه با دستورالعمل روی بسته بندی.

به طور معمول، آنها حاوی نشاسته های مختلف از سیب زمینی، تاپیوکا و پروتئین نخود هستند (که به عنوان مواد خمیر کننده عمل می کنند و کف تشکیل می دهند)، همراه با عوامل افزایش دهنده. آنها برای استفاده در محصولات پخته شده توصیه می شوند. با این حال آنها ارزش غذایی بسیار کمی در مقایسه با تخم مرغ دارند.

کنجاله بذر کتان و دانه چیا

از یک قاشق غذاخوری کنجاله بذر کتان یا دانه چیا که به حدود سه قاشق غذاخوری آب اضافه شده است استفاده کنید. اجازه دهید مخلوط به مدت چند دقیقه بماند تا به شکل ژل درآید.

ژل ها را می توان در محصولات پخته استفاده کرد، با این حال این گزینه به اندازه بقیه ارزان نیست و طعم کمی آجیلی دارد.

هر دوی این دانه ها ارزش غذایی دارند. هر دوی آنها سرشار از اسید چرب امگا 3 گیاهی به نام آلفا لینولنیک اسید هستند. ما می توانیم این اسید چرب را به اسیدهای چرب امگا 3 سالم تبدیل کنیم، اما با سرعت پایین. این دانه ها همچنین فیبر، پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها را تامین می کنند.

دانه های چیا در یک کاسه، در یک قاشق، روی سطح می ریزند
می‌توانید دانه‌های چیا را به آب اضافه کنید تا به شکل ژل درآید.
شاتر استاک


بیشتر بخوانید: آیا «دوش داخلی» چیا لیمو TikTok واقعاً یبوست را از بین می برد؟ این چیزی است که علم می گوید


توفو

توفو، که از دانه های سویا تهیه می شود، به طور گسترده در دسترس است و نسبتاً ارزان است. بیشترین ظاهر “تخم مرغی” را دارد و بنابراین آن را به عنوان جایگزینی برای تخم مرغ های همزده و کیش ایده آل می کند. با این حال، باید از توفوی ابریشمی استفاده کنید و آن را پوره کنید.

توفو بسیار مغذی است و پروتئین، چربی، کلسیم، پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها را تامین می کند.

می توانید از آرد سویا نیز استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری را به سه قاشق غذاخوری آب اضافه کنید، سپس بلافاصله در پخت و برای چسباندن مواد به هم استفاده کنید. با این حال، آرد سویا حاوی کلسیم نیست، که توفو حاوی کلسیم است.



بیشتر بخوانید: آیا گوشت تقلبی سالم است؟ و در واقع چه چیزی در آن وجود دارد؟


میوه له شده

موز له شده یا سس سیب نیز به عنوان جایگزین تخم مرغ استفاده می شود. اینها عمدتاً برای چسباندن و حفظ رطوبت در غذا عمل می کنند و به حمل طعم ها کمک می کنند.

شما همچنین ارزش غذایی میوه را دریافت می کنید. با توجه به قند طبیعی موجود در میوه، این باعث شیرین شدن محصولات پخته شده شما می شود، بنابراین برای هر قطعه میوه ای که اضافه می کنید باید شکر را حدود یک قاشق غذاخوری (یا بیشتر) کم کنید.

sitemap