رژیم اتکینز : مراحل و عوارض – اندام برتر

پیش از شروع رژیم با متخصص مربوطه خود مشورت کنید. کاهش کربوهیدرات دریافتی سبب می شود تا بدن برای تامین گلیکوژن مورد نیاز شروع به سوزاندن بافت عضله ای کند و بعد از تمام شدن گلیکوژن موجود در بافت عضله ای به سراغ چربی ها می رود. بدن بعد از تمام شدن گلیکوژن موجود در بافت عضله ای به سراغ چربی ها می رود. البته در مورد مراحل مختلف باید گفت افراد مختلف در مورد آن نظرهای متفاوتی دارند، مثلا برخی مرحله القا را نادیده می گیرند و از همان ابتدا شروع رژیم مقدار زیادی میوه و سبزیجات به رژیم غذایی روزانه خود اضافه می کنند.

صبحانه اتکینز

رژیم لاغری سریع در دو ماه لازم به ذکر است که مصرف این مواد غذایی در مرحله القا منع شده است. با وجود اینکه پیروی از این رژیم سبب کاهش وزن می شود و عده ای هم از آن تحت عنوان رژیم لاغری یاد می کنند، باز هم دولینسکی که ابداع کننده این رژیم بوده معتقد است که فقط کودکان مبتلا به صرع باید از این رژیم غذایی برای بهبود بیماری خود استفاده کنند. به طور کلی همه ی افراد و مخصوصا آنهایی که بیماری هایی مثل دیابت یا ناراحتی های کلیه دارند قبل از شروع هر رژیم غذایی کاهش وزن باید با پزشکشان مشورت کنند.

هدف این برنامه، ابتدا مقابله با کاهش خطرات حملات قلبی اعلام شده است و برای کاهش وزن توصیه می شود. هنگامی که به وزن هدف خود رسیدید، به این مرحله وارد می شوید و این شیوه را در زندگی خود ادامه می دهید. یک رژیم موثر برای لاغری و کاهش وزن است. علاوه بر این رژیم های فاقد کربوهیدرات ممکن است سبب بروز مشکلات و بیماری هایی نظیر سنگ کلیه، یبوست، پوکی استخوان و کاهش حجم عضلات شوند.

خرید شکلات اتکینز

از دیگر موارد منع شده در رژیم غذایی اتکینز مصرف روغن های گیاهی نظیر روغن بذر کتان، روغن دانه سویا و دیگر روغن های سبزیجات می باشد. کاهش وزن از این مرحله شروع می شود. رژیم غذایی اتکینز با استفاده از مواد غذایی حاوی پروتئین از جمله انواع گوشت، تخم مرغ، مغزها و چربیهای سالم منجر به کاهش وزن در مدت زمان کوتاه خواهد شد. کتوز از جمله عوامل تاثیر گذار بر ماندگاری طولانی مدت تاثیر رژیم های لاغری است.برای آگاهی بیشتر در مورد تفاوت رژیم غذایی اتکینز و کتوژنیک در ادامه با رژیم غذایی کتوژنیک بیشتر آشنا می شویم.رژیم کتوژنیک نخستین بار در سال ۱۹۲۰ به عنوان یک رژیم درمانی برای درمان کودکان مبتلا به صرع استفاده شد.

بزودی بازار را در اختیار میگیری و رقبای تجاری ناچار میشوند که از تو تبعیت کنند. و باید دید که چه تعداد آیتم از نظر تجاری موفق خواهند بود، که پیش نیاز موفقیت فرمول مجدد به عنوان یک استراتژی بهداشت عمومی است. تمرکز اصلی رژیم اتکینز روی مصرف درست و متعادل کربوهیدرات ها و پروتئین و چربی ها برای کاهش وزن و سالم ماندن است.به قول این رژیم چاقی و دیگر بیماریهای مرتبط با آن مثل دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی ناشی از رژیم آمریکایی معمول است.

همچنین گفته می شود که این رژیم یک برنامه ی غذایی سالم هم برای کاهش وزن و هم برای بالا بردن انرژی بدن و هم کمک به بهبود برخی بیماری ها مثل فشار خون بالا یا سندرم متابولیک است. ما این رژیم را بیشتر به کسانی که بیماری دیابت دارند و یا کسانی که کلسترول بالایی دارند پیشنهاد می کنیم. تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر در مورد این رژیم با مراحل آن نیز بیشتر آشنا شوید. سیب میوه ای است که در تمامی فصول سال وجود دارد و به راحتی می توانید آن را همراه خود به هرجا ببرید.

رژیم غذایی اتکینز یک رژیم تقریبا سریع است که در این رژیم شما می توانید از یک رژیم غذایی حاوی پروتئین و چربی و مواد غذایی کم کربوهیدرات، استفاده کنید و نباید احساس گرسنگی یا محرومیت از غذا داشته باشید. از خشکباری که تو فهرست غذاهای مجاز بود هم میتونید بهش اضافه کنید. در هر کدوم از این کتاب ها ایرادهایی از رژیم رو برطرف کرده بود. علاوه بر اين نوشيدن اين چاي در زماني كه دچار دردهاي مفصلي ناشي از ابتلا به سرماخوردگي هستيد بسيار كمككننده است.

تحقیقات نشان میدهد که به دلیل مصرف غذاهای فرآوری شده و سایر عوامل موجود در سبک زندگی، بخش قابلتوجهی از جمعیت دچار کمبود منیزیم هستند و یا در معرض ابتلا به کمبود منیزیم قرار دارند. از روغن زیتون ، کره یا سس های سالم در کنار غذا استفاده کنید. برترین ها: براي استفاده از كرمهاي دور چشم، به اندازه يك نوك انگشت محصول را روي انگشت حلقه بگذاريد و سپس اين محصول را يك بار روي اطراف چشم خود بماليد. یک مطالعه 18 هفته ای نشان داد افرادی که رژیم وگن دارند 9.3 پوند (4.2 کیلوگرم) بیشتر از افرادی که رژیم کنترل دارند از دست داده اند.

هرم غذایی اتکینز

رژیم اتکینز چندین مرحله برای کاهش وزن و جلوگیری از اضافه وزن دارد و در آغاز با یک برنامه ی غذایی که در آن مصرف کربوهیدرات باید خیلی پایین باشد شروع می شود .نام رسمی این رژیم رویکرد تغذیه ای اتکینز است و شرح آن در بسیاری از کتاب ها وجود دارد و به دلیل تمایل مردم به رژیم های با کربوهیدرات پایین این رژیم هم امروزه مورد علاقه ی بسیاری است. بعد از اینکه به وزن مورد نظر خود نزدیک شدید باید میزان کربوهیدرات دریافتی را افزایش دهید تا روند کاهش وزن آهسته تر شود.

روده بزرگ نقش حیاتی در دفع مواد زائد از بدن دارد. اسیدهای چرب امگا 3: از آنجا که بررسیهاي گوناگون ارتباط بین کمبود اسیدهای چرب امگا 3 با افسردگی را نشان داده است، لازم است از مواد غذایی حاوی امگا 3 مانند ماهی کولی، سالمون، ساردین و ماهی تن – که همگی ماهی چرب هستند ـ و مغزها استفاده کنید. با این حال متخصصان دیابت تاکید می کنند که افزایش وزن ناشی از دریافت کالری بیش از حد، صرف نظر از این که کالری از کجا به دست آید، خطر ایجاد مقاومت به انسولین را که پایه دیابت نوع 2 است، افزایش می دهد.

نكته ديگر، پروتئين بسيار بالاي اين رژيم غذايي است كه بار فراواني را براي كليهها و كبد به همراه خواهد داشت، زيرا اين دو اندام با افزايش پروتئينهاي دريافتي، بايد فعاليت بيشتري از خود نشان دهند تا بتوانند عامل آميني را كه به ماده سمي به نام اوره تبديل شده است، از بدن خارج كنند. نوشیدنی هایی که در این رژیم مجاز به استفاده از آن هستید شامل آب، قهوه و چای سبز است.

خرید کتاب اتکینز

از طرفي مصرف غذاهاي با فيبر بالا و حاوي كربوهيدراتهاي فراوان مانند ميوهها و سبزيها بسيار مفيد هستند، همچنين استفاده از موادغذايي حاوي كلسيم بالا و ويتامين D براي جلوگيري از پوكي استخوان، بايد در دستور غذايي روزمره قرار گيرد. این مرحله از رژیم به مدت ۲ هفته طول می کشد و در آن روزانه باید کمتر از ۲۰ گرم کربوهیدرات مصرف شود. همچنین ، اکثر افراد نمی توانند به مدت طولانی مصرف بسیار زیاد چربی یا محدودیت شدید کربوهیدرات را تحمل کنند.

رژیم لاغری اتکینز زیباتن

رژیم اتکینز مصرف کربوهیدرات ها و مخصوصا شکر و آرد سفید و دیگر کربوهیدرات های فرآوری شده را که باعث بالا رفتن قند خون، اضافه وزن و مشکلات قلبی-عروقی می شوند را محدود می کند و در عوض افراد را تشویق به مصرف پروتئین ها و چربی ها می کند. این رژیم غذایی معتقد است که مصرف روزانه پروتئین و چربی ها محدودیتی ندارد و کاهش وزن در پی کاهش کربوهیدرات دریافتی رخ می دهد.

قیمت کتاب اتکینز

تخم مرغ غنی از امگا ۳ یکی دیگر از مواد غذایی این رژیم است. این رژیم فواید زیادی دارد ولی در صورتی که تحت نظر پزشک باشد تا به میزان لازم از این رژیم پیروی کنید. بهتر است رژیم را با مشورت یا زیر نظر یک متخصص انجام دهید تا از مضرات سلامتی جلوگیری کنید. در این مرحله باید غذاهای چرب و سرشار از پروتئین در کنار سبزیجات مصرف کنید.

رژیم اتکینز یا کتوژنیک

این رژیم می گوید که مصرف کم کربوهیدرات باعث سوزاندن چربی های بدن و تنظیم قند خون می شود و به سلامتی بدن کمک می کند و در کنار آن فرد احساس گرسنگی هم نمی کند. این فرایند سبب بروز علایمی نظیر سردرد و سرگیجه، احساس ضعف، حالت تهوع و خستگی می شود. 20. چقدر وقتي آفلاين هستيد؛ احساس افسردگي و عصبي بودن داريد ؟ همچنین به طور کلی بهتر است که چنین رژیم هایی با نظارت متخصص تغذیه اجرا شود، چراکه رژیم هر چقدر هم که ساده و واضح باشد، باز هم نیاز به فردی سازی دارد.

بیسیل ریف کایند که نظارت بر مطالعات را در انستیتو ملی سلامتی بر عهده داشت منطق خودشان را به این شکل توضیح داد که علیرغم هزینههای فراوان نشانهای از فواید رژیمهای کمچربی برای سلامتی بدست نیامد، ولی اگر داروهای کاهش کلسترول مانع از حمله قلبی میشود، پس یک رژیم کمچربی که کلسترول را کاهش میدهد میتواند همان نتیجه را داشته باشد. دلیل اصلی این که، این رژیم برای کاهش وزن بسیار موثر هستند، کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف پروتئین است که باعث کاهش اشتها و کاهش کالری شما می شود( بدون اینکه ب میزان و شمارش آن فکر کنید) در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مزایای سلامتی رژیم های کم کربوهیدرات بدست آورید.

تا زمانی که به وزن ایده آلتان برسید باید در این مرحله بمانید. مرحله ی 4-تثبیت وزن تا آخر عمر: زمانی که به وزن ایده آلتان برسید وارد این مرحله می شوید و تا پایان عمرتان این مرحله را دنبال می کنید. اگرچه، این مراحل کمی پیچیده هستند و ممکن است ضروری نباشند؛ شما باید قادر به از دست دادن وزن و حفظ آن تا زمانی که برنامه غذایی ای دارید، باشید. اما استفاده از سبزیجاتی که کربوهیدرات کمی دارند، نظیر کلم، اسفناج و … برای طعم بهتر می توانید کمی هم ادویجات به این سوسیس مخصوص اضافه کنید.

ناهار: مرغ و سبزیجات باقی مانده از شب قبل.

شیر ، ماست و پنیر را می توانید به میزان محدود در این رژیم مصرف نمایید. خوردن غذاهای حاوی پروتئین مثل گوشت، مرغ، تخم مرغ، پنیر و ماهی در این مرحله توصیه میشود. ماهی ، گوشت یا مرغ کبابی یا کبابی سفارش دهید. ناهار: مرغ و سبزیجات باقی مانده از شب قبل. در ضمن مشکلات به وجود آمده در آغاز این رژیم که ناشی از مصرف کم کربوهیدرات ها هستند هم به مرور حل می شوند. حبوباتی مثل لوبیا هم سرشار از پروتئین هستند.

᠎Th᠎is content has ​been done  with GSA Con tent  G᠎enerat or Demoversion.

القا نخستین مرحله و یا همان مرحله شروع رژیم است.

برخی از برجستهترین دانشمندان از عدم تطبیق علم با حلقههای اعتقادی سخن گفتند و با منطق رژیم کمچربی مخالفت کردند، اما با بیاعتنایی عظیمی روبرو شدند. و یا برخی دیگر تا پایان در مرحله القا باقی می مانند که البته این تغییرات هم به نوبه خود تاثیر گذار است. القا نخستین مرحله و یا همان مرحله شروع رژیم است. این رژیم مفید است یا مضر؟ آیا رژیم غذایی اتکینز واقعا مفید و بی خطر است؟ کتوژنیک، یک رژیم غذایی عالی برای کاهش وزن و کاهش قند خون است اما میتواند عوارض جانبی نیز داشته باشد.

در این مرحله باید کربوهیدرات دریافتی به میزانی باشد که دچار اضافه وزن نشوید. کربوهیدرات خالص یک ماده ی غذایی میزان کل کربوهیدرات آن منهای فیبر آن میباشد. توصیه می کنیم یخچال و کابینت خود را از مواد غذایی و غذاهای ناسالم مانند بستنی ، نوشابه ، غلات صبحانه ، نان ، آب میوه ، شکر ، پودر قند و آرد گندم خالی کنید. حتما در وعده های غذایی خود از انواع سبزیجات استفاده کنید. اين عارضه بهدليل استفاده از رژيمهاي نادرست و رژيمهايي كه بدون مشاوره متخصص تغذيه انجام ميشود، در بسياري از خانمها ديده ميشود.

sitemap