رژیم های غذایی و هرآنچه باید در رابطه با آنها بدانید، مزایا و معایب آن

طی دو هفته اول ، میزان کربوهیدرات ها نباید بیش از 20 گرم در روز باشد. نخست، در مرحله

اول رژیم به اندازه کافی آب بنوشید. طرفداران رژیم فوق العاده کم چربی ادعا می کنند که رژیم های کم چرب سنتی به اندازه کافی کم چربی نیستند و برای فواید سلامتی و کاهش وزن نیاز به دریافت چربی کمتر از 10٪ کل کالری است. پیروی از این پروتکل کمی سخت بنظر می رسد اما در کاهش وزن سریع فوق العاده عمل می کند.

رژیم اتکینز Pdf

رژیم لاغری گیاهخواری سریع رژیم لاغری دوکان چگونه عمل می کند؟ کتون ماده ی مفید و در واقع نیاز مغز برای تامین انرژیه که با قرار گیری بدن در حالت کتوز، در طول رژیم کم کربوهیدرات مثل اتکینز تولید میشه! اتکینز یک رژیم غذایی یا روشی تغذیهای محسوب می شود که با استفاده از مصرف کم کربوهیدرات میزان انسولین بدن را تحت کنترل در می آورد. یک رژیم کتوژنیک به طور معمول مصرف کربوهیدرات ها را به کمتر از 10 درصد کالری و مصرف پروتئین را به 20 درصد کالری در هر روز محدود می کند.

اتکینز رژیم غذایی

این روش تغذیه ای در واقع یک رژیم کاهش وزن و لاغری محسوب میشود که در آن افراد مصرف پروتئین را بالا میبرند و میزان دریافت کربوهیدرات را کم می کنند. رژیم کم چربی همانطور که از نامش پیداست شامل یک روش تغذیه ای میشود که افراد باید میزان چربی دریافتی خود در اثر مصرف مواد غذایی پرچرب را کاهش دهند. بر اساس این رژیم شما در مرحله نخست باید یک رژیم چند روزه کم کالری بگیرید، سپس این هورمون را از طریق مختلف مثل قرص، قطره، اسپری و تزریق دریافت کنید.

تا کنون تحقیقات زیادی روی رژیم غذایی اتکینز اجرا شده که نشان داده است این رژیم در مقایسه با رژیم های کم چرب (Low-Fat) منجر به کاهش وزن بیشتر و بهبود مشهودتر در سطح قند خون، تری گلیسرید، کلسترول خوب HDL و دیگر فاکتورهای سلامتی می گردد. رژیم سم زدایی می تواند مواد سمی، آلاینده ها، مواد شیمیایی شامل فلزات سنگین و عوارض مصرف سیگار را کاهش دهد. مواد غذایی ای که باید از آن ها اجتناب کرد شما باید از مصرف این غذاها در رژیم دکتر اتکینز اجتناب کنید: شکر: نوشابه، آب میوه، کیک، آب نبات، بستنی و غیره دانه: گندم، اسپند، چاودار، جو، برنج.

رژیم اتکینز زیباتن

اما فرمول مجدد قابل توجه در غذاها معمولاً سالها طول میکشد. توضیح کتاب:کتاب در چهار بخش تدوین شده است .در بخش نخست روش دکتر اتکینز در کاهش وزن اضافی تشریح میشود .افزون بر آن، افرادی که به رژیم غذایی خاص نیاز دارند ذیل سه گروه تقسیم میشوند .در این بخش همچنین شیوه سوخت و ساز مناسب و کاهش چربیهای اضافی تشریح میشود .بخش دوم به مقدمات و پیش نیازهای رژیم دو هفتهای اتکینز نیز معرفی غذاهای مجاز و غیر مجاز این رژیم غذایی اختصاص دارد .در بخش سوم تاثیرات سوء قند و چربی اضافی بررسی شده، رهنمودهایی برای کاهش یا ایجاد تعادل در آن به دست داده میشود .بخش پایانی کتاب شامل برنامهها و دستورات غذایی دکتر اتکینز درباره وعدههای بین غذا و نانها، سوپها، غذاهای گوشتی، سالادها، میان غذاها و دسرها است .

هرم غذایی اتکینز

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها با این حال، مطالعات متعدد نشان داده اند که هر دو روش می توانند برای از دست دادن وزن و چربی شکم موثر باشند. در حالی که خوراکی های به دست آمده است غلات، حبوبات، محصولات لبنی، قهوه، نمک و غذاهای فرآوری شده را حذف میکند. وقتی صحبت از رژیم غذایی میشود، ذهن ما سریع به سمت کاهش وزن میرود. در این رژیم غذایی، شما به طور معمول برای پنج روز در هفته غذا می خورید و مصرف کالری خود را به میزان 500 – 600 کالری برای هر روز در هر هفته محدود می کنید و باعث کمبود کلی کالری می شود که باعث کاهش وزن می شود.

لاغری واژه ای است که این روزها بسیاری از افراد در حسرت رسیدن به آن به سر می برند. پیروی از این رژیم علاوه بر مزایای که در پی دارد میتواند در نهایت بدن را دچار مشکلاتی از جمله احساس خستگی، سبکی سر، کمبود کلسیم و حالت تهوع کند. تحقیقات نشان داده است که در طولانی مدت رژیم های کم کربوهیدرات مثل اتکینز هم مانند سایر رژیم ها ی استاندارد دیگر تاثیر زیادی ندارند و اغلب افراد بدون توجه به نوع رژیم دوباره دچار اضافه وزن می شوند. در این رژيم با کاهش دریافت کربوهیدرات در برنامه غذایی بدن برای تامین انرژی خود از چربی ها استفاده می نماید و در کبد چربی به کتون ها تبدیل می شود.

رژیم درمانی اتکینز

فاز تثبیت (نامحدود): دستورالعمل های مرحله تحکیم را دنبال کنید اما تا زمانی که وزن شما ثابت است قوانین را کاهش دهید. در اینجا یک راهنمای مفید برای دستیابی به تعادل سالم چربی در رژیم غذایی روزانه شما آورده شده است: مصرف کل چربی را بین ۲۰ تا ۳۵ درصد کالری حفظ کنید، که بیشتر چربی ها از منابع اسیدهای چرب غیراشباع و تک غیراشباع مانند ماهی، آجیل و روغن های گیاهی. C᠎ontent has ᠎be en c​re at ed by GSA Con tent G ener ator  DE MO !

به بیانی بهتر این رژیم که یک فرایند متابولیکی محسوب می شود، برای تامین انرژی بدن به جای مصرف گلوکز، چربی های ذخیره شده را میسوزاند. همچنین کاهش سریع وزن که با محدودیت شدید کالری در این رژیم حاصل می شود، میتواند باعث کاهش قابل توجه عضلات شود. رژیم پالئو به دلیل مصرف ناکافی کلسیم میتواند باعث کاهش تراکم استخوان و ضعف در سلامت دندانها شود. از طرفی این خوراکی ها دارای میزان پروتئین زیادی هستند که در رشد و نمو پوست، بهبود ماهیچه ها و استخوان سازی ضروری به نظر میرسد.

رژیم های اتکینز

با این حال، شواهدی که از مزایای بهداشت روزه داری روزانه برخوردار است رو به رشد است و به نظر می رسد گزینه ی قانونی برای کاهش وزن است. اما کارشناسان معتقدند که هر رژیم غذایی که به کاهش وزن شما کمک کند احتمالاً سبب بهبود کلسترول شما نیز خواهد شد. در مقابل، برخی از انواع روزه روزهای متناوب شامل رفتن بدون غذا به مدت 24 ساعت کامل است. بر اساس این رژیم کوتاه مدت افراد باید برخی از خوراکی ها و گروه های غذایی که شامل لبنیات، گندم، غذاهای فرآوری شده و الکل می شوند را کاهش دهند یا حذف کنند.

رژيم جديد اتكينز

مرحله 3 رژیم اتکینز (تنظیم دقیق): هنگامی که به وزن هدف خود نزدیک شدید، تا زمانی که سرعت کاهش وزنتان کم شود، کربوهیدرات بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این رژیم غذایی شامل افزایش مصرف مواد پرچرب در مقابل کاهش زیاد کربوهیدرات می شود. این رژیم در چهار مرحله مختلف تقسیم بندی می شود که دو مرحله آن شامل کاهش وزن میشود و دو مرحله دیگر به صورت کنترل و نگهداری وزن کار می کنند.

رژیم اتکینز علاوه بر کاهش وزن افراد، فشار خون و کلسترول آنها را کنترل کرده و از برخی بیماری های مربوط به آن جلوگیری می کند. پیروی از رژیم کتو و یا کم کربوهیدرات میتواند خطر ابتلا به چند بیماری را در افراد کاهش دهد. کره بادام زمینی کلفت دارای 7 گرم کربوهیدرات کل و 2.5 گرم فیبر است که کربوهیدرات خالص آن 4.5 گرم است، اما کره بادام زمینی صاف دارای 7 گرم کربوهیدرات کل و 1.5 گرم فیبر یا 5.5 گرم کربوهیدرات خالص است. اگر در نیمرخ گودترین قسمت بینی پایینتر از پلك بالا و مثلا در موازات مردمك است، قوز احتمالا كاذب است.

این رژیم می تواند خطر بروز مشکلات متعددی مثل افسردگی، ابتلا به سرطان و جذب کم ویتامین ها را بالا ببرد. همچنین اگر افراد به مدت طولانی از رژیم سم زدایی پیروی کنند، بدن با کمبود مواد معدنی و ویتامین ها، پروتئین، چربی و کربوهیدرات مواجه می شود. به گزارش شیوا مارکت، رژیم غذایی اتکینز یک برنامه غذایی کم کربوهیدرات یا به قولی لو کرب است که برای کاهش وزن پیشنهاد می گردد. صبحانه: یک موز کوچک همراه با یک پنکیک شکلاتی و نصف فنجان توت فرنگی خرد شده.

به آجیل، سبزیجات کم کربوهیدرات مانند کاهو، گوجه فرنگی یا اسفناج و مقادیر کم میوه مانند انواع توتها اولویت بدهید. مرحله چهارم (نگهداری و تثبیت)در این مرحله میتوانید هرچقدر کربوهیدرات که بدنتان بدون افزایش وزن میتواند دریافت کند را بخورید. در نهايت يك اصل كلي در مصرف انواع غذاها، تامين نياز بدن به انواع مواد تغذيهاي و جلوگيري از چاقي يا فقر غذايي وجود دارد. علاوه بر این ، ممکن است به حفظ سلامت قلب کمک کند .

رژیم اتکینز چگونه است

مرحله 4 (حفظ وزن): در اینجا شما می توانید بسیاری از

کربوهیدرات های سالم را تا جایی که بدن شما می تواند بدون افزایش وزن دوباره تحمل کند، مصرف کنید. رژیم های کم کربوهیدرات می توانند به کاهش یا حتی عادی سازی قند خون، و در نتیجه درمان بالقوه دیابت نوع 2 کمک کنند. نتیجه نهایی بوجود آمدن یک شرایط فیزیولوژیک است که از قبل برای چاقی برنامهریزی شده و بازیگر اصلی آن رابطه بین انسولین و کربوهیدراتهاست. رژیم غذایی 2: 5 همچنین به عنوان رژیم غذایی سریع نامیده می شود یک نوع رژیم ناشتای متناوب شناخته شده به عنوان ناشتای متناوب است.

هدف اصلی این نوع رژیم این است که بدن شما را مجبور کند به جای استفاده از کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی، از چربی های بیشتری برای سوخت و ساز بدن خود استفاده کنید. در واقع مصرف زیاد کربوهیدرات میتواند باعث افزایش سطح انسولین بدن و به تبع آن ذخیره انرژی و ساخت بافت های چربی شود. همچنین سطح بالای این هورمون ممکن است نشانه برخی از سرطان ها مثل تخمدان و پروستات باشد. متاسفانه این رژیم غذایی تمام محصولات حیوانی را حذف می کند، که می تواند برخی اشکالات تغذیه را دارا باشد، زیرا فاقد برخی از مواد تغذیه ای مثل ویتامین B12 است.

رژیم غذایی اتکینز چگونه است

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی این نوع رژیم تغذیه ای، اتکینز می تواند باعث بروز مشکلاتی مثل یبوست، تنفس بدبو، حالت تهوع، ضعف، خستگی و سردرد شود. استفاده از رژیم دوکان که یکی از معروف ترین رژیم های دنیا محسوب می شود، می تواند میزان متابولیسم را بالا برده و باعث کاهش وزن افراد شود. میزان کربوهیدرات میوه و غلات بالا است و فرد در رژیم غذایی اتکینز باید این خوراکیها را محدود کند (به خصوص در مراحل ابتدایی رژیم)، البته این خوراکیها منبع اصلی ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان هستند که برای جبران غذاهای مغذی، رژیم غذایی اتکینز مصرف مکملهای معدنی و ویتامینها را تجویز میکند. ᠎Th​is  da​ta was cre ated ​by GSA Con tent᠎ Gen᠎erator D᠎em᠎ov er​sion!

در فاز ۲ دیگر سبزیجات با کربوهیدرات بالا مانند هویج، بادمجان و غیره اضافه می شود. رژیم اتکینز یک برنامه چهار مرحله ای است این رژیم غذایی به 4 مرحله مختلف تقسیم می شود: مرحله 1 (القا): مصرف کمتر از 20 گرم کربوهیدرات در روز به مدت 2 هفته. در یک مطالعه نشان داده شد که افراد بسیار چاق با استفاده از رژیم لاغری بسیار کم چرب توانستند به طور متوسط 63 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند. در نهایت کاهش وزن در این رژیم به معنای کاهش چربی نیست. به دلیل حذف برخی از مواد غذایی این رژیم میتواند جلوی ورود مواد مغذی ضروری و برخی از ویتامین ها را به بدن بگیرد، که یقینا برای داشتن سلامتی توصیه نمی شود.  C​ontent w᠎as gen erat​ed with the he lp  of GSA C᠎on tent Generat or Demov ersion.

بنابراین ممکن است با محدودیت شدید کربوهیدرات، فرد جلوی بسیاری از این موارد را بگیرد و از خوردن خود لذت ببرند. بنابر تحقیقات دانشمندان دانشگاه «ییل»، بیشترین مقدار اندروفین موقع غذا زمانی آزاد میشود كه غذاهای كاملا مضر و حتی فاسد جلوی ما قرار گرفته باشد مثل سیب زمینی سرخ كرده یا بیسكویت. رژیم کانادایی یا رژیم اتکینز یا رژیم لو کرب یا رژیم پر پروتئین هر اسم قشنگی که به این رژیم بدهیم باعث می شود وقتی پروتئین خیلی زیادی وارد بدن شود مقدار نیتروژن دفعی ما افزایش یابد و بدن ما مقدار بسیار زیادی آب را توسط این نیتروژن دفع می کند که برایند نهایی این رژیم این خواهد بود که ما خواهیم دید آب بدن تخلیه می شود و توده چربی افزایش یافته باشد.

کتاب اتکینز دانلود

مصرف این نوع غذا میتواند مجموعه وسیعی از ریزمغذیهای ضروری بدن از جمله ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین و اسید های چرب مفید را به بدن منتقل کند. رژیم اتکینز براساس چهار مرحله پیش میرود که با مصرف کربوهیدراتها به میزان بسیار کم شروع میشود و همینطور ادامه مییابد تا شما به وزن دلخواهتان برسید. رژیم اتکینز چیست؟ رژیم اتکینز در ابتدا توسط دکتر رابرت اتکینز تهیه شده بود، که در سال 1972 کتابی راجع به آن منتشر کرد. علت تاثیر رژیم غذایی کم کربوهیدرات، کاهش اشتها به علت مصرف کربوهیدرات کمتر و پروتئین بیشتر است.

sitemap