زنبورهای منفرد وحشی خدمات گرده افشانی حیاتی ارائه می دهند – اما نیازهای تغذیه ای آنها درک نشده است


همانطور که در سوپرمارکت قدم می زنم، برای شام فردا سبزیجات، برای امشب تخم مرغ و نان و برای هفته چند خوراکی شیرین برمی دارم. با انتخاب طیف وسیعی از انواع مختلف غذا، مواد مغذی بسیار متنوعی را مصرف خواهم کرد. اما اگر نان تنها گزینه موجود بود چه؟ و مغازه دیگری فقط نوع دیگری از نان را فروخته است؟ یا فقط پرتقال؟

این ممکن است دور از ذهن به نظر برسد، اما برای زنبورها – حشراتی که برای تغذیه خود به گرده و شهد وابسته هستند – این معادل تغذیه از یک مزرعه بزرگ از یک نوع گیاه است. برخی از زنبورها از طیف وسیعی از گیاهان تغذیه می کنند. سایرین، از جمله برخی از 200 گونه زنبورهای وحشی منفرد بریتانیا، متخصص هستند، مانند زنبور اسپرس که فقط از یک نوع گل برای گرده گل بازدید می کند.

در حالی که برخی از گونه‌های زنبورهای بریتانیا در حال رشد هستند، بسیاری از آنها در نتیجه تغییرات فراوانی و تنوع گل‌ها در مناظر ما کاهش یافته‌اند.

در مورد زیست شناسی زنبورهای منفرد در مقایسه با زنبورهای عسل اهلی یا بامبل که به طور گسترده در تعداد زیادی تحت شرایط آزمایشگاهی مورد مطالعه قرار گرفته اند، اطلاعات بسیار کمتری وجود دارد. در مقایسه، زنبورهای انفرادی کلنی تشکیل نمی دهند یا سیستم ملکه کارگری ندارند. نیازهای غذایی هر گونه زنبور منفرد متفاوت است، بنابراین دشوار است که بدانیم آنها برای رشد در شرایط آزمایشی به چه رژیم غذایی نیاز دارند.

با این حال، آنها خدمات گرده افشانی حیاتی را برای برخی از محصولات گلدار ما ارائه می دهند و به حفظ جمعیت گل های وحشی ما کمک می کنند. بنابراین درک دقیق‌تر تغذیه آنها می‌تواند به ما کمک کند تا مطمئن شویم که غذاهای گل مناسب برای آنها در دسترس است.

نیازهای زنبورها

برای دکترای خود، در حال مطالعه چربی های مختلف موجود در گرده گل های وحشی بریتانیا و چربی های موجود در بدن گونه های مختلف زنبور عسل هستم. چربی ها برای رشد و نمو سالم زنبورها ضروری هستند، با این حال تنوع زیادی در کمیت و کیفیت غذایی که گل های مختلف ارائه می کنند وجود دارد. فهرست بندی آن اطلاعات پیچیده است.

من به طور خاص در حال تحقیق هستم که چرا زنبورهای منفرد، که بسیاری از آنها روابط تخصصی با گیاهان غذایی خود دارند، از گل های خاصی بازدید می کنند.

عکس وسیع از چمنزار سبز، درختان در پس زمینه، آسمان ابری، زن خمیده در مزرعه در سمت راست
الن بیکر در مورد نیازهای غذایی زنبورهای وحشی تحقیق می کند.
الن بیکر، نویسنده ارائه شده (بدون استفاده مجدد)

تغذیه پیچیده است. تک‌کشت‌های عظیم (که در یک زمان یک گونه محصول را در یک مزرعه پرورش می‌دهند)، یک پیشنهاد تغذیه‌ای همگن ارائه می‌کنند. مناطقی با تنوع بیشتر گل می توانند تنوع غذایی بیشتری را ارائه دهند، اما استخراج گرده یا شهد کافی برای تجزیه و تحلیل چالش برانگیز است.

فقط به این دلیل که یک منبع غذایی دارای سطح بالایی از پروتئین است، ممکن است حاوی پروتئین های ضروری نباشد یا محتوای چربی ضعیفی داشته باشد. اگر به شما توصیه می کنم که چیزی جز پرتقال نخورید زیرا سرشار از ویتامین C است، دیگر مواد مغذی کلیدی مانند پروتئین را از دست خواهید داد. به طور مشابه، با گرده و شهد، ما باید محتوای آنچه زنبورها می خورند را درک کنیم.

شهد مایعی شیرین است که کربوهیدرات های زیادی را تامین می کند. زنبورها آن را با استفاده از زبان خود می نوشند. گرده، پروتئین و چربی مورد نیاز زنبورها را تامین می کند و برای انتقال به لانه بر روی بدن آنها جمع آوری می شود. محتوای غذایی گرده و شهد در بین گل ها بسیار متفاوت است. برای درک اینکه چه مواد غذایی در مناطق وسیع در دسترس آنها است، باید اطلاعات تغذیه ای برای بسیاری از گیاهان مختلف داشته باشیم.

نحوه تغذیه زنبورهای وحشی

علیرغم عدم آگاهی ما در مورد نیازهای غذایی دقیق زنبورها، راه هایی وجود دارد که می توانیم به تغذیه آنها کمک کنیم. زنبورهای انفرادی را می توان در باغ یا پارک محلی شما یافت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنها، با تلاش برای شناسایی آنها شروع کنید. برخی شبیه زنبورها نیستند زیرا می توانند بسیار کوچک یا بدون مو باشند و برخی به راحتی می توانند با زنبور اشتباه گرفته شوند. عشایر گونه ها، با نوارهای سیاه و زرد و بدن بدون مو.

استیون فالک، حشره شناس و بوم شناس، مجموعه ای عالی از عکس ها را به صورت آنلاین نگهداری می کند و راهنمای جامع شناسایی را منتشر کرده است.

اجازه دادن به فضای سبز وحشی یا انتخاب مخلوط بذر با گل های متنوع می تواند باعث تشویق انواع زنبورهای وحشی شود. حتی تکه‌های کوچک گل‌های وحشی می‌توانند تفاوت ایجاد کنند، به‌ویژه در زمان‌هایی از سال که گل‌های کمی بیرون می‌روند، همانطور که در مناطق شهری نشان داده شده است.

از گیاهانی که برای داشتن گرده یا شهد کم یا بدون داشتن شهد پرورش داده می شوند خودداری کنید. حصول اطمینان از در دسترس بودن غذا در طول دوره فعال بودن آنها کلیدی است. اولین زنبورها در ماه مارس ظاهر می شوند و آخرین زنبورها تا اکتبر تغذیه می کنند. بنابراین در حالی که داشتن گلهای فراوان در اوج تابستان که زنبورهای زیادی فعال هستند خوب است، زنبورهایی که از زمستان گذرانی بیرون می آیند در بهار به غذا نیاز دارند و آنهایی که قبل از زمستان ذخیره می کنند به گل برای علوفه نیاز دارند.

از نزدیک از گل های وحشی رنگارنگ
ترکیب رنگارنگ گل های وحشی تغذیه متنوع تری را برای گرده افشان های وحشی مانند زنبورهای منفرد فراهم می کند.
Tohuwabohu 1976/Shutterstock

منابع مفید برای انتخاب گیاهان برای آوردن زنبورها به باغ شامل فهرست گیاهان RHS برای گرده افشان ها، ابزار امتیازدهی باغ Bee Kind Trust Bee Bee Conservation Trust، به علاوه توصیه های کاشت از Friends of the Earth و Buglife است.

زنبورهای منفرد وحشی ما از نظر اکولوژیکی یک گروه مهم و جذاب از حشرات هستند. گام‌هایی که برای حمایت از آنها در باغ‌هایمان و در مقیاس چشم‌انداز برمی‌داریم، کلید حفظ تنوع حشرات است که بسیاری از گل‌ها و محصولات ما را گرده‌افشانی می‌کنند. حتی کوچک‌ترین تکه‌های گل‌های وحشی می‌توانند غذای مورد نیاز زنبورهای گرسنه و مهم‌تر از همه، منوی متنوعی را فراهم کنند.



منبع

sitemap