آیا ما به وعده های غذایی خانوادگی بیش از حد فکر می کنیم؟ 5 نکته واقع بینانه برای کاهش فشار


غذا خوردن منظم در کنار هم به عنوان یک خانواده مدت هاست که به عنوان یک راه حل ساده برای بهبود سلامت و تندرستی تبلیغ شده است.

به ما گفته شده است که برای دستیابی به این فواید پیشنهادی باید از یک فرمول قدیمی و آرمان گرایانه پیروی کنیم: همه اعضای خانواده سر میز، با خوشحالی یک غذای خانگی را به اشتراک بگذارند و بدون حواس پرتی گپ بزنند. اما واقعیت مدرن شامل خانواده‌های فقیر در زمان، افرادی که غذا می‌خورند، خواهر و برادرهای متخاصم و استرس در مورد اینکه چه غذاهایی باید طبخ شود، می‌شود – بدون در نظر گرفتن فشارهای هزینه‌های زندگی. این ترکیب می‌تواند دستیابی به وعده‌های غذایی خانوادگی را برای بسیاری از خانواده‌ها، اگر نگوییم غیرممکن، دشوار کند.

تحقیقات به ما می‌گوید خانواده‌هایی که مکرراً با هم غذا می‌خورند، احتمالاً رژیم‌های غذایی بهتر، عملکرد خانواده بهتر و فرزندانی با عزت نفس بالاتری دارند. اما این مطالعات نمی تواند به ما بگوید که آیا جمع شدن خانواده بر سر یک وعده غذایی باعث این نتایج می شود یا خیر. ممکن است به همان اندازه احتمال دارد که خانواده هایی که خوب غذا می خورند بیشتر با هم غذا بخورند.

اما چگونه می‌توانیم وعده‌های غذایی خانوادگی را واقعی‌تر و کمتر استرس‌زا کنیم؟



بیشتر بخوانید: 3 دلیلی که نوجوان شما ممکن است صبحانه را حذف کند – سر و صدا نکنید، اما تشویق به شروع سالم کنید


ما مطمئن نیستیم که لینک چیست

بررسی سیستماتیک قبلی ما سعی داشت این رابطه را باز کند. اما عمدتاً به دلیل محدودیت‌هایی که در طرح‌های مطالعه وجود داشت، نتوانستیم پاسخ‌های قطعی ارائه کنیم. محققان به عواملی مانند فعالیت بدنی، زمان تماشای صفحه نمایش و خواب به طور جداگانه توجه نکردند. و آنها “موفقیت” را در مطالعات متفاوت اندازه‌گیری کردند و مقایسه آنها را سخت می‌کرد.

بنابراین، ما به طور قطع نمی دانیم که وعده غذایی خانواده برای سلامتی مفید است، فقط این که یک ارتباط آماری بین خانواده هایی که با هم غذا می خورند و سلامت خانواده وجود دارد.

و ما نمی دانیم که کدام جنبه از وعده غذایی خانواده ممکن است مسئول باشد. پاسخ ممکن است به کیفیت غذا، استفاده از صفحه نمایش، فضای زمان صرف غذا یا مکالمات خانوادگی مربوط باشد.

یک چالش شبانه

در استرالیا، وعده های غذایی خانوادگی اغلب در شب انجام می شود، زیرا یکی از معدود ساعات روز است که خانواده ها همزمان در خانه هستند. حدود سه چهارم کودکان خردسال بیش از پنج شب در هفته با مراقب خود در یک شام خانوادگی شرکت می کنند.

اگرچه بسیاری از والدین زمان صرف غذا در خانواده را مهم می دانند، اما رسیدن به آن می تواند استرس زا باشد.

وعده های غذایی خانوادگی بیشتر از آن چیزی است که سر میز اتفاق می افتد. آنها نیاز به نیت، تلاش و برنامه ریزی دارند. این زایمان می تواند به یک چرخه بی امان تبدیل شود و معمولاً این مادران هستند که این بار را به دوش می کشند. بسیاری آن را سخت می دانند.

مادران غذا را با دختر تقسیم می کنند
ساده نگه داشتن وعده های غذایی و داشتن غذاهای خام می تواند فشار را کاهش دهد.
شاتر استاک

مدیریت زمان صرف غذا

پس از نشستن خانواده در کنار هم، کار ادامه می یابد.

داشتن وعده های غذایی دلپذیر و گفتگوهای معنادار ممکن است به طور طبیعی اتفاق نیفتد. باز هم، اغلب این مادران هستند که روابط و احساسات دور میز را مدیریت می کنند.

و زمانی که چند کودک در آن حضور داشته باشند، زمان غذا می تواند پیچیده تر شود. برخی از والدین به تلویزیون یا سایر صفحات نمایش اجازه می دهند تا کودکان را تشویق به خوردن غذا کنند و از مشاجره اجتناب کنند. این استراتژی با دریافت های غذایی کمتر از حد مطلوب مرتبط است، اما می تواند زمان وعده های غذایی را ممکن و قابل کنترل تر کند.



بیشتر بخوانید: آیا در صحرای غذا زندگی می کنید؟ این نقشه ها نشان می دهد که می تواند تفاوت زیادی برای سلامتی شما ایجاد کند


5 نکته برای کاهش فشار

بنابراین، چگونه می‌توانیم فکر کنیم که یک وعده غذایی خانوادگی موفق و معنادار چگونه است؟ در اینجا پنج ایده برای مبتدیان وجود دارد:

1) لازم نیست شام باشد

فرصت های غذا خوردن با هم در ساعات مختلف روز پیش می آید و لازم نیست همه اعضای خانواده در آن حضور داشته باشند. یک مناسبت غذایی معنی دار می تواند به سادگی به اشتراک گذاشتن یک میان وعده با بچه ها بعد از مدرسه باشد.

2) لازم نیست کامل باشد

گرم کردن مجدد یک غذای یخ زده، کنار هم ریختن پاستا و سس، سرو سبزیجات به صورت خام، خوردن روی یک فرش پیک نیک در اتاق نشیمن، یا تماشای گهگاه یک برنامه تلویزیونی خانوادگی شرم آور نیست.

3) مکالمه را مجبور نکنید

وعده های غذایی زمان بسیار خوبی برای برقراری ارتباط است، اما همیشه بعد از روزهای پرمشغله در محل کار و مدرسه، این زمان به راحتی به دست نمی آید. بازی های ساده با کلمات، گوش دادن به موسیقی و زمان آرام می تواند به همان اندازه لذت بخش باشد.

4) لازم نیست به تنهایی این کار را انجام دهید

در نحوه به اشتراک گذاشتن وظایف غذای خانوادگی با بچه ها و شرکا خلاق باشید. می‌توانید منوی خانواده را با هم طراحی کنید، فهرست خریدی داشته باشید که همه می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند، یا شست‌وشو را تقسیم کنید.

5) هیچ عدد جادویی وجود ندارد

هیچ تعداد وعده غذایی مناسب برای هر خانواده وجود ندارد. همه چیز در مورد انتخاب این است که چگونه و چه زمانی می توانید.

دو والدین و کودک غذای صبحانه را سر میز تقسیم می کنند
شاید صبحانه زمان راحت تری برای دور هم جمع شدن در خانه شما باشد؟
Unsplash، CC BY


بیشتر بخوانید: آیا باید به مهمانان شام کودک بدهید؟ آنچه #Swedengate درباره فرهنگ غذایی و انتظارات اجتماعی به ما می گوید


تجدید نظر در وعده های غذایی خانواده

وقتی صحبت از وعده های غذایی خانوادگی می شود، هیچ راه حلی برای همه وجود ندارد. ما نیاز به ترویج بهتر وعده های غذایی واقعی و قابل دستیابی خانوادگی داریم تا فشار وارد شده بر خانواده هایی که قبلاً بیش از حد تحت فشار هستند را کاهش دهیم.

ما همچنین باید در نظر بگیریم که آیا تغییرات سیستمیک برای حمایت از والدین برای داشتن زمان و انرژی لازم است تا خانواده‌های خود را برای یک وعده غذایی مشترک معنی‌دار گرد هم بیاورند یا خیر. این می‌تواند شامل حمایت از کارگران برای آماده‌سازی وعده‌های غذایی زودهنگام یا ارائه غذاهای مقرون‌به‌صرفه‌تر و سالم باشد. ما همچنین می توانیم برای الهام گرفتن به فرهنگ های دیگر نگاه کنیم.

شواهد بیشتری برای درک اینکه کدام اجزای غذای خانوادگی مفیدتر است مورد نیاز است تا بتوانیم آنها را اولویت بندی کنیم. روش‌های پژوهشی نوآورانه، مانند مشاهدات زمان صرف غذا در خانواده‌هایی با طیف وسیعی از فرهنگ‌ها و ترکیب‌ها، می‌توانند چگونگی نمایش مناسبت‌های غذا خوردن را در زمان واقعی کشف کنند.

وعده‌های غذایی خانوادگی می‌تواند یک تجربه مثبت باشد، با پتانسیل پیامدهای سلامتی خوب. اما اگر همه فشارها و انتظاراتی را که آنها را احاطه کرده است کاهش دهیم، می توانند حتی بهتر باشند.



بیشتر بخوانید: چگونه 50 دلار در قبض غذای خود صرفه جویی کنید و همچنان غذاهای خوشمزه و مغذی بخورید


sitemap