انواع رژیم غذایی سالم برای لاغری و چاقی 🥣

رژیم دکتر اتکینز pdf همچنین نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه نیز باید بدون قند و شکر استفاده شوند و خوردن نوشابه در طی این مدت ممنوع است.نهایت زمانی که می توان رژیم لاغری سیب زمینی را ادامه داد هفت روز است و پیشنهاد می شود که اگر قصد دوباره گرفتن این رژیم کاهش وزن را دارید فاصله ای یک ماهه بین رژیمتان رژیم اتکینز جهت لاغری سریع بگذارید. متاسفانه اکثر افراد، سیب زمینی را به صورت ساده مصرف نمی کنند و بیشتر چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده می خورند.

نه چیپس و نه سیب

زمینی سرخ کرده هیچ کدام به اندازه سیب زمینی ساده منبع ویتامین ها و مواد معدنی به شمار نمی روند.همین میزان سیب زمینی شیرین پخته شده ۹۰ کالری، ۲۱ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم پروتئین و ۳ گرم فیبر دارد. نتایج مطالعه دریافت که مصرف سیب زمینی تاثیری در افزایش وزن افراد نداشته است.سیب زمینی ساده برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند فوایدی دارد. با رژیم سیب زمینی می توانید در مدت سه روز در حدود ۵ کیلو کم کنید.

هرم غذایی اتکینز

رژیم کانادایی یک رژیم ۱۳ روزه و بسیار شدید و سخت است. در این رژیم 5 روز رژیم سخت می گیرید و سپس دو روز را مطابق روزهای عادی غذا می خورید. رژیم اتکینز بر به عنوان رژیم (low carb) یا کم کربوهیدرات است و در آن مصرف چربی و پروتئین مانعی ندارد و مصرف کربوهیدرات را بسیار کم می کند و با کاهش مصرف کربوهیدرات کاهش وزن انجام می شود. به این صورت که انواع چربی ها و پروتئین ها در این رژیم آزاد است اما کربوهیدرات فقط باید یک وعده و به اندازه ی بسیار کم مصرف شود .

محصولات اتکینز در ایران

شما می توانید با فعالیت شدید در حدود 30 تا 60 دقیقه در طول روز و حداقل حفظ رژیم غذایی روزانه خود به کاهش وزن خوبی برسید. همچنين تحقيقات ديگر هم نشان داده، پيروي از يك رژيم غذايي كه باعث كاهش فشار خون شود، حفظ وزن در محدوده تعادل و ورزش منظم، خطر ابتلا به فشار خون را تا 53 درصد كاهش ميدهد. همچنین اضافه کردن پروتئین بیشتر در رژیم غذایی کاهش وزن منجر به بالا رفتن خطر ابتلا شدن به بیماریهای قلبی، عروقی و فشار خون و کلسترول بالا هم خواهد شد.

بدن کربوهیدرات رو به قند (گلوکز) میشکنه تا هورمون انسولین اون رو از خون بگیره و به سلولها ببره که ازش بعنوان سوخت استفاده کنن. زمانی که کربوهیدرات به بدن نرسد، برای شروع سوخت و ساز بدن از چربی استفاده می کند که به این حالت کتوز گفته می شود. این رژیم در یک دوره زمانی مشخص باعث کاهش میزان قابل توجهی از وزن بدن می شود. تا زمانی که به نکات غذایی زیر پایبند باشید قادر به کم کردن وزن و ثابت نگه داشتن آن خواهید بود.

قیمت کتاب اتکینز

شما نیازی به محدود کردن روغن و چربی ندارید ، اما نمی توانید بیشتر میوه ها ، مواد پخته شیرین ، نان ، ماکارونی ، غلات ، آجیل یا الکل داشته باشید. حتما توجه داشته باشید که رژیم غذایی را حتما با پزشک خود مشورت کنید، زیرا بسیار مهم است که چگونه این برنامه غذایی تنظیم می شود تا به اندام ها و بدن شما اسیب وارد نشود. در رژیم لاغری مدیترانه ای، مصرف شیر کم است. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۴ در ژورنال کالج آمریکایی تغذیه منتشر شد، به مقایسه کاهش وزن ۲ گروه از افراد پرداخت که رژیم کم کالری داشته و گروهی سیب زمینی مصرف می کردند و گروهی آن را حذف کرده بودند.

اتکینز نی نی سایت

سیب زمینی معمولی یا شیرین بدون چربی، سرشار از مواد مغذی کم

کالری است. در ادامه به بیان این مواد غذایی می پردازیم. دلیل اصلی موثر بودن رژیم های غذایی کم کربوهیدرات برای کاهش وزن این است که کاهش کربوهیدرات ها و افزایش مصرف پروتئین منجر به کاهش اشتها شده و باعث می شود کالری کمتری بخورید. امروزه این رژیم در سراسر جهان پذیرفته شده و به طور وسیعی استفاده میشود. شما میتوانید از انواع پروتئینی حیوانی مثل گوشت و مرغ استفاده کنید.

خرید کتاب اتکینز

تخم مرغ : به دلیل اینکه منبع غنی از اسیدهای چرب امگا است و برای سلامتی بسیار مفید می باشد. دلیل اصلی مفید بودن رژیم های کم کربوهیدرات در کاهش وزن این هست که کم کردن کربوهیدرات و افزایش دریافت پروتئین باعث کاهش اشتها می شه. مطالعات دیگر خاطر نشان می کنند که رژیم های کم کربوهیدرات برای کاهش وزن بسیار مفید هستند. در این مقاله به توضیحات بیشتر در مورد این نوع رژیم می پردازیم. این ماده غذایی، گزینه خوبی برای هر نوع رژیم غذایی محسوب می شود. در رژیم اتکینز میتوانید بیشتر کالری دریافتی خود را از پروتئینها دریافت کنید در حالی که در برنامه کتوژنیک مقدار متعادلی پروتئین دریافت میکنید و بیشتر کالری روزانه تان را چربیها تشکیل میدهند.

این در ابتدا شبیه به رژیم کتوژنیک است.

صبحانه و نهار

روز بعد هم همین است و در شام روز دوم، محتوای کالری اگناگ را به دو سوم کالری موجود در غذاهای عادی افزایش میدهند. اما در این میان یک سوال بود که خودم بیشتر از دیگران درگیرش بودم: آیا بین کتوژنیک و اتکینز تفاوتی هم وجود دارد؟ اما برنامه کتوژنیک از ابتدا تا به آخر یک حالت را دنبال میکند. این در ابتدا شبیه به رژیم کتوژنیک است. می توانید سیب زمینی را همراه با نمک و فلفل میل کنید ولی از مصرف نان, روغن و سایر خوراکی ها در طی رژیم سیب زمینی خودداری کنید.

خرید رژیم اتکینز

همچنین باید سیب زمینی پخته مصرف شود. 66 نکته مثبت که باید به… سالها بعد برنامه ای به نام My Plate جایگزین هرم شد که شامل 30 درصد غلات ، 40 درصد سبزیجات ، 10 درصد میوه ، 20 درصد پروتئین و مقدار کمی شیر بود. در گذشته یک هرم غذایی وجود داشت که شامل سبزیجات ، میوه ها ، چربی ، لبنیات ، گوشت و حبوبات بود و برنامه های رژیم غذایی را نیز بر اساس آن انجام می داد. کتونها منجر به تغییراتی در چرخههای متابولیک بدن میشوند و بعد از گرسنگی دور دوم رژیم با مصرف چربی بالا آغاز میشود، طی این روند کاهش وزن نیز رخ میدهد.

کتاب اتکینز دانلود

نتایج به دست

آمده از روند انجام اتکینز به طور قابل ملاحظه ای به عواملی همچون سن، جنس، سطح فعالیت و مقاومت متابولیک بستگی دارد البته روند انجام برنامه ها هم بسیار مهم است. البته محدود کردن کربوهیدرات به این معنی نیست که هیچ نوع قند و یا حتی سیب زمینی پخته مصرف نمی شود. سیب زمینی پخته، نه تنها نسبت به سیب زمینی معمولی منبع بهتری از فیبر محسوب می شود بلکه میزان بیشتری ویتامین A،C و B6 و پتاسیم دارد.از سوی دیگر ماست موجود در این رژیم لاغری، سیستم گوارش را تنظیم کرده و مایعات اضافی، سموم و سایر مواد مضر را از بدن دفع می کند.

رژیم غذایی اتکینز Atkins

چنانچه مبتلا به دیابت هستید، رعایت رژیم لاغری میتواند منتهی به رهایی از انسولین یا دارو درمانی شود. در ادامه تحقیقات ثابت کردند که رژیم لاغری اتکینز نسبت به رژیم های غذایی که مصرف چربی را محدود می کنند، علاوه بر کاهش وزن بیشتر سبب افزایش کلسترول بد خون نمی شود.عامل اصلی که سبب می شود رژیم لاغری اتکینز در کاهش وزن موثر باشد این است که، کاهش کربوهیدرات دریافتی به همراه افزایش پروتئین دریافتی و رعایت رژیم پروتئین سبب کاهش اشتها می شود.همانطور که می دانید کاهش اشتها به معنای کاهش کالری دریافتی است.

رژيم غذايي اتكينز

متفاوت خواهد بود بخشی از این رژیم می تواند باعث زخم معده ، دیابت یا فشار خون بالا شود. علت تأثير رژیم غذایی کم کربوهیدرات، کاهش اشتها به علت مصرف کربوهیدرات کم تر و پروتئین بیشتر است. این دسته ها همیشه باید در رژیم غذایی روزانه ما باشند ، به عنوان مثال کسی که می خواهد وزن خود را کاهش دهد باید میزان کربوهیدرات خود را کاهش دهد و ممکن است به صفر نرسد یا مثلا کسی که قدرت ورزش می کند باید میزان پروتئین مصرفی خود را افزایش دهد.

پس این روند روندی نیست که ما دنبالش باشیم. کلمه “رژیم” به مفهوم روشی برای زندگی و یا در حقیقت رژیمی برای تمام عمر است، هرگز به معنای روشی برای 2 یا 3 ماه نیست. انواع رژیم های لاغری مثل رژیم لاغری کانادایی و رژیم موز وجود دارند که لاغری سریع را به شما هدیه می دهند اما رژیم پروتئین می تواند برای افرادی که به خوردن پروتئین جات تمایل بیشتری دارند رژیمی مناسب و ایده آل باشد. حتما بخوانید » رژیم لاغری موز برای لاغری موثر است؟

شوک ، وگان ، کتوژنیک ، ضروری ، فلکسسترین ، اتکینز و دیگران نام برنامه های مختلف رژیم غذایی است که شاید بارها در مورد اثرات آن شنیده باشیم. در اکثر رژیم ها ، کاهش وزن به سرعت اتفاق می افتد ، اما در واقع بدن وقتی بدن مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت نمی کند ، از عضلات به عنوان سوخت استفاده می کند ، بنابراین شخص وزن خود را از دست می دهد و بدن از ضعف و بیماری عضلات رنج می برد.

همانطور که میدانید پروتئین برای رشد ماهیچه ها و تنظیم متابولیسم بدن لازم و ضروری است و بدن بدون کربوهیدرات اضافی شروع به سوزاندن چربی برای تولید سوخت و ساز می کند. به عبارت دیگر وقتی سطح گلوکز پایین است، بدن از ذخایز چربی خود برای سوخت و تبدیل آن به انرژی استفاده میکند. بعضی از افراد ترجیح می دهند که مرحله القا را رد کنند و سبزی و میوه بسیاری بخورند، این مدل نیز بسیار تاثیرگذار و موثر بوده است.برخی انتخاب می کنند که در همان مرحله القا بمانند، و مصرف کربوهیدراتشان در پایین ترین و سطح و میزان باشد.

رژیم غذایی اتکینز چیست

شما همچنین می توانید از دیگر میوه جات و سبزی ها در رژیم پروتئین استفاده کنید. میوه ها شامل توت فرنگی، پرتقال، پاپایا، انگور، گلابی، انار و آلو می باشند و سبزی ها نیز لوبیا سبز و نخود جوشیده شده و برگ های اسفناج جوشیده هستند. در رژیم اتکینز نیازی به حساب کردن کالری ها یا کنترل سهم غذایی نیست. رژیم اکو اتکینز چیست؟ در صورت ضعف و بی حالی می توانید یک عدد خرما در میان وعده میل کنید.بیشتر بخوانید:عوارض و فواید رژیم کتوژنیک چیست؟ رژیم اتکینز در ۴ مرحله باید اجرا شود:۱. This was cre​ated with GSA C on᠎tent G ener​at​or Dem ov᠎er᠎si on!

بسته به هدف رژیم ، همه باید رژیم خود را تغییر دهند و از دست ندهند. دلیل اصلی موثر بودن رژیم های کم کربوهیدرات برای کاهش وزن نیز این است که اشتهای شما را کاهش می دهد در نتیجه شما حتا بدون فکر کردن کالری کمتری را در روز دریافت خواهید کرد. سریال در طول یک ماه اول انتشار خود موفق شد رکورد پربازدیدترین سریال نتفلیکس را که پیش از این به فصل دوم سریال دردویل تعلق داشت را بشکند و با ۴۸٪ بیننده بیش تر رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

قبل از شروع به کاهش وزن با رژیم اتکینز ۴۹۹ کیلوگرم وزن داشت. رژیم غذایی شوک یک نوع رژیم سریع برای کاهش وزن و چربی سوزی بدن است. برای هر دو برنامه غذایی ستون موفقیت روی کاهش کربوهیدرات بدن (گلیکوژن) متمرکز است تا بدن به جای کربوهیدرات، چربیها را به عنوان منبع تامین انرژی بسوزاند. با این حال در پروتکلهایی که این دو برنامه غذایی دنبال میکنند تا به این فرآیند برسند تفاوتهایی وجود دارد. می توان گفت خطرات و خطرات چاقی بسیار کمتر از این رژیم غذایی بی اساس است.

خود آقای اد کینز که در نهایت بعد از سالها گفتند رژیم هایی که کربوهیدرات را حذف کند مثل نان و برنج و نشاسته را حذف کردن و پروتئین زیادی استفاده کنیم در نهایت باعث کمتر شدن سهم اب و توده فعال بدن می شود. شما میتوانید از رژیم های مشابه با سختی کمتر استفاده کنید. سیب زمینی سرخ کرده و چیپس حاوی مقادیر کالری و چربی بیشتر هستند و انتخاب سالمی برای رژیم لاغری تان محسوب نمی شوند. کاهش وزن : در یک مطالعه زنانی که از رژیم دوکان استفاده می کردند روزانه حدود 1000 کالری حاوی 100 گرم پروتئین می خوردند و به طور متوسط در طی 8-10 هفته 33 پوند (15 کیلوگرم) وزن کم کردند.

sitemap