بشقاب بیار! برای ناهار کریسمس چه چیزهایی باید ببریم که چشمگیر به نظر می رسند (اما ضرر نمی کنند)


ناهار کریسمس امسال در خانه دوستتان است و آنها از شما خواسته اند که یک بشقاب بیاورید. پول تنگ است. بنابراین، با خود می‌پرسید: «چه چیزی ارزان، سالم و در عین حال چشمگیر به نظر می‌رسد؟»

در حالی که یک سینی انبه مطمئناً کمکی ارزان، سالم و رنگارنگ خواهد بود، اما می‌خواهید طوری به نظر برسید که گویی کمی تلاش کرده‌اید.

اگر برای الهام گرفتن تلاش می کنید، در اینجا چند ایده آزمایش شده وجود دارد.



بیشتر بخوانید: تمایل شما به زیاده‌روی در این تعطیلات می‌تواند به «شخصیت غذا خوردن» شما مرتبط باشد. شما کدام نوع هستید؟


ابتدا مواد خود را انتخاب کنید

انباری خود را برای الهام گرفتن یا مواد تشکیل دهنده بررسی کنید. کراکر، میوه های خشک یا آجیل ایده های خوبی برای یک تخته غذاخوری هستند. می‌توانید از گیاهان و ادویه‌ها برای طعم دادن به غذاها استفاده کنید، یا می‌توانید از بسته‌های پاستا خشک برای تهیه سالاد ماکارونی استفاده کنید. این نیز یک راه عالی برای تمیز کردن انباری است.

روی میوه‌ها و سبزیجاتی تمرکز کنید که در فصل هستند، بنابراین ارزان‌تر و راحت‌تر در دسترس هستند. مواظب فروشگاه یا بازار میوه و سبزیجات محلی خود باشید زیرا معمولاً میوه و سبزیجات فصلی را در مقادیر عمده و با قیمت های کاهش یافته عرضه می کند. این راهنمای غذاهای فصلی را بررسی کنید تا به شما در برنامه ریزی منوی کریسمس کمک کند.

گوشت را روی تخته خرد کنید و روی آن شاخه های رزماری
از قصاب بپرسید که آیا می تواند گوشت ارزان تری را توصیه کند.
ادسون سالدانا/Unsplash، CC BY-SA

با گپ زدن با قصاب، ماهی فروش یا خواربارفروش محلی خود، در مورد معاملات بخواهید و از بودجه خود مطلع شوید. آنها ممکن است برش های ارزان تری از گوشت (مانند صدف، تیغه ها، کلاهک ها) را پیشنهاد کنند. سعی کنید گوشت ذرت یا مرغ سوخاری را در آرام پز با مقدار زیادی سبزیجات بپزید. غذاهای آهسته پخته شده را می توان منجمد کرد و می تواند برای غذاهای باقی مانده مفید باشد.

به حبوبات تکیه دهید. اینها مملو از فیبر، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. آنها همچنین مقرون به صرفه هستند و راهی عالی برای افزودن بافت به سالاد هستند. لوبیا نخود کنسرو شده، یا کانلینی، کلوی یا لوبیای کره ای، افزودنی های سریع و آسانی هستند که می توانند غذاهای پر را جلوتر ببرند. حتی می توانید نخود کنسرو شده را به هوموس خانگی تبدیل کنید تا یک غذای جانبی سالم و خوشمزه داشته باشید. این دستور العمل های حبوبات سالم را بررسی کنید.



بیشتر بخوانید: آیا غذاهای با برند خانگی سالم هستند؟ اگر برچسب را بخوانید، ممکن است شگفت زده شوید


7 راه برای کاهش هزینه های غذا در کریسمس

1. از قبل برنامه ریزی کنید

منوی خود را با پرسیدن تعداد افرادی که می آیند برنامه ریزی کنید و ترجیحات غذایی یا نیازهای غذایی را بررسی کنید. اقلامی را که از قبل در خانه دارید بررسی کنید و فقط برای چیزهایی که نیاز دارید فهرست خرید تهیه کنید.

2. از دستور العمل های رایگان استفاده کنید

از مجموعه های آنلاین رایگان دستور العمل ها و کتاب های الکترونیکی متناسب با پخت و پز بودجه استفاده کنید که می تواند به شما کمک کند منوی کریسمس خود را متناسب با بودجه خود طراحی کنید. این یکی توسط گروهی از متخصصان تغذیه معتبر ایجاد شده است و دارای دستور العمل ها و ایده هایی سالم و مقرون به صرفه است. شما همچنین می توانید این مجموعه مقرون به صرفه از دستور العمل های کریسمس را با سلیقه امتحان کنید.

3. خانواده را درگیر کنید

با دیگر اعضای خانواده دور هم جمع شوید و ببینید چه کسی می تواند ارزان ترین و خوشمزه ترین غذا را درست کند. بچه ها را در فعالیت های سرگرم کننده، مانند ساختن یک خانه شیرینی زنجفیلی DIY یا چیدن سیخ های مخلوط برای کباب کردن، شرکت دهید.

4. منابع خود را جمع کنید

مقادیر بیشتر از یک ظرف واحد ارزان تر از چندین ظرف مختلف خواهد بود (و راحت تر آماده می شود).

5. منجمد خوب است

در صورت نیاز از میوه ها و سبزیجات منجمد استفاده کنید. اینها می توانند به اندازه تازه ویتامین ها و مواد معدنی داشته باشند، اغلب ارزان تر از محصولات تازه هستند و ماندگاری بیشتری دارند. سعی کنید از انواع توت های یخ زده برای تزئین پاولوا استفاده کنید یا آنها را به کیک، مافین یا پای مورد علاقه خود اضافه کنید.

انواع توت های یخ زده در یک لیوان روی میز یا نیمکت چوبی
توت های یخ زده مشکلی ندارند. نیازی نیست تازه بخرید.
Mike Kenneally/Unsplash، CC BY-SA

6. خودتان نوشیدنی درست کنید

می‌توانید نوشیدنی‌هایی مانند چای سرد خانگی درست کنید. ببینید آیا کسی در خانواده شما جریان نوشابه ای دارد که می توانید برای تهیه آب معدنی گازدار قرض بگیرید. برای طعم بیشتر، مقداری لیمو یا لیموی تازه فشرده شده اضافه کنید.

7. کاهش ضایعات

از ظروف خود استفاده کنید و برای کاهش ضایعات از باقیمانده ها استفاده مجدد کنید. از این گذشته، شست و شو ارزان تر از خرید بشقاب های پلاستیکی یا کاغذی است و برای محیط زیست بهتر است. به یاد داشته باشید که باقیمانده را ذخیره کنید و دوباره از آنها استفاده کنید. سبزیجات تازه باقی مانده را می توان برای تهیه یک سوپ دلچسب یا چاتنی استفاده کرد.

لازم نیست کامل باشد

کریسمس به سرعت می آید و می رود. اگر ایده های آشپزی شما به نتیجه نرسید، پایان دنیا نیست. انتخاب غذاهای سالم با بودجه در تمام طول سال مهم است، بنابراین ممکن است دوست داشته باشید این نکات را در طول سال 2023 امتحان کنید.



بیشتر بخوانید: جشن جشن ماهی و میوه: ایجاد شام کریسمس استرالیا


sitemap