رژیم اتکینز برای لاغری، فواید و ضررهای آن – من و رژیم

رژیم اتکینز نی نی سایت مزایا: مقایسه رژیم های لاغری مختلف نشان داده که کاهش وزن ناشی از رژیم فستینگ نسبت به سایر رژیمها، بیشتر است. این غذاها قند خون را به آرامی بالا میبرند و در مقایسه با سایر خوراکیها تاثیر بیشتری در کنترل اشتها دارند. کم خوابی، هم سطح هورمونهای استرس را بالا میبرد و هم باعث افزایش اشتها میشود. مزایا: رژیم دوکان، متابولیسم و هورمونهای سیری را افزایش و هورمون گرسنگی گرلین را کاهش میدهد؛ در نتیجه، باعث لاغری میشود. لاغری سریع سوخت و ساز بدن را کم میکند؛ در نتیجه، بعد از مدتی روند کاهش وزن متوقف شده و وزن دوباره افزایش پیدا میکند.

معایب: لاغری سریع ناشی از این رژیم توده عضلانی را کم میکند؛ به همین دلیل، وقتی رژیم را کنار میگذارید بعد از مدتی دوباره وزنتان بالا میرود. شفت با سرعت بالا (High-speed shaft): که وظیفه آن به حرکت درآوردن ژنراتور میباشد. همچنین، مطالعه کوچکتر دیگری در سال 2021 روی زنان سالم بین 18 تا 30 سال با وزن متوسط، به تأثیر رژیم کتوژنیک بر کلسترول بد پرداخت. این روزها بین جوان ترها به خصوص آقایان زیادی خواهان دارد. به اعتقاد طرفداران این رژیم، بین بیماریهای مختلف با مصرف غلات، لبنیات و غذاهای فرآوری شده ارتباط وجود دارد.

رژیم اتکینز در بارداری

در رژیم پالئو، مصرف انواع گوشت، سبزیجات، میوهها و مغزهای خوراکی آزاد است؛ اما باید غذاهای فرآوری شده، حبوبات، لبنیات و غلات از برنامه غذایی حذف شوند. در این رژیم غلات تصفیه شده مثل نان سفید، چربیهای ترانس مثل روغن جامد و غذاهای فرآوری شده محدود میشوند. هرگاه تعادل میان این نورونهای مهاری و تحریکی در بخشی از مغز یا تمامی آن بههم بخورد، تشنج رخ میدهد. به دلیل این نگرانی ها، بسیاری از متخصصان سرطان به افراد توصیه می کنند در حین درمان سرطان از مصرف مکمل های غذایی خودداری کنندیا در صورت ضرورت مصرف مکمل ها، حتماً این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارند.

رژیم اتکینز نی نی سایت

رژیم غذایی اتکینز atkins در یک فروشگاه خوب، معمولا تمام مواد غذایی رژیم غذایی اتکینز یافت می شود. معمولا در رژیمهای بسیار محدود تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن سخت است. اما همانند هر رژیم لاغری دیگری، عوارض جانبی وجود دارد که به درستی مشخص نشده اند و رژیم لاغری اتکینز در این مورد مستثنی نیست. لاغری سریع با این رژیمها باعث بروز مشکلاتی مثل ریزش مو، ضعف سیستم ایمنی و کم خونی میشود. این موضوع میتواند باعث کمبود ویتامین B12، ید، آهن، کلسیم، روی و اسیدهای چرب امگا۳ شود.

رژیم وگان، یک رژیم کم چرب و پرفیبر است. معایب: در رژیم وگان، غذاهای حیوانی به طور کامل حذف میشوند. معایب: در رژیم پالئو، غلات، حبوبات و لبنیات که جز غذاهای سالم و مقوی هستند، حذف میشوند. توی قدم بعدی باید تمام سبزیجات رو برای سالاد ( البته به جز پیازچه ها ) رو خرد کنید و به قطعات مختلف در بیارید. در سایر وعدهها میتوانید از انواع سبزیجات خام و پخته به جز سیبزمینی استفاده کنید. برای بسیاری، کاهش وزن خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی عروقی و سایر جنبه های سندرم متابولیک را نیز کاهش می دهد.

این مرحله تا جایی که فرد به حدود ۲.۵ تا ۴.۵ کیلویی وزن هدف برسد ادامه پیدا میکند. مراحل اولیه رژیم دوکان ممکن است

باعث کتوز شود – جایی که بدن شما به جای کربوهیدرات ها چربی می سوزاند. با کاهش دریافت کربوهیدرات بدن وارد حالت کتوز میشود که در این حالت بدن در سوزاندن چربی بسیار کارآمدتر است. وقتی وزن کم میکنید، میخواهید از دست چربیهای اضافی بدن خلاص شوید. رژیم دوکان، یک رژیم پرپروتئین و کم کربوهیدرات است که از چهار فاز تشکیل شده است؛ دو فاز به کاهش وزن و دو فاز دیگر به تثبیت وزن مربوط میشوند.

خرید شکلات اتکینز

ما در مجموعه اندام برتر با برنامه منظم کاهش وزن و تثبیت وزن، هر آنچه که مناسب هر فرد است را در اختیار شما قرار می دهیم. گاهي هم هورمونهاي استروژن و پروژسترون بهصورت پچ يا همان چسبهايي كه روي پوست قرار ميگيرند و بهتدريج هورمون را در بدن آزاد ميكنند، استفاده ميشوند.در اين حالت احتمال بهوجود آمدن حالت تهوع بيشتر است و بهتر است كه روش استفاده از اين هورمونها تغيير كند. اين محصولات قرار است پوست شما را در مقابل تاثير مخرب اشعههاي خورشيد حفظ كند.

فرد در معرض کمبودهای تغذیهای قرار میگیرد. پیشنهاد ما به شما این است قبل از اینکه با انتخاب ناآگاهانه خود به بدنمان آسیب جدی برسانیم، کمی بیشتر در مورد این مساله فکر کنیم. علاوه بر رژیمهایی که در مورد آنها صحبت کردیم، رژیمهای دیگری هم هستند که برای کاهش وزن در مدت بسیار کوتاه طراحی شدهاند. همین که به طور مثال اگر کالری مورد نیاز روزانه او 1600 کالری باشد، اما او روزانه 1250 کالری دریافت کند کافی است تا وزن او بهتدریج کاهش پیدا کند.

رژیم اتکینز یا کتوژنیک

افرادی که رژیم اتکینز را شروع میکنند موفق به کاهش وزن میشوند، اما اکثر آنها در طولانی مدت ادامه نمیدهند. رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن تاثیزگدار است.این رژیم مدعی می باشد که افرادی که اضافه وزن زیادی دارند، با پیروی کردن از رژیم شوک در دو هفته می توانند بیشتر از ۱۵ کیلوگرم وزن کم کنند. این رژیم مدعی است که در مدت دو هفته متابولیسم شما را بالا برده و ۵/۵ تا ۱۳ کیلوگرم از وزنتان را کم میکند. اما با این حال تحقیقاتی هم نشان داده است که یک رژیم غذایی با چربی بالا و کربوهیدرات کم نتایج برعکس برای ورزشکاران به همراه داشته است. This con​tent was generated  by GSA Co nt en t Generato r  DE MO​!

رژیم اتکینز ویکی پدیا

بهر حال در مقاله بالا که صرفا مقاله ای تبلیغاتی و کذب و بدون هیچ منبع علمی است تمام خوبی ها و فواید رژیم کتوژنیک اصلی را به رژیم کتوفیت دکتر کرمانی نسبت می دهد در صورتی که تمام مطالعات فوایدی که مطرح می شود برای رژیم کتوژنیک اصلی و واقعی است نه رژیم کتوفیت که در هیچ مقاله ای و در هیچ جای دنیا وجود ندارد. معایب: این رژیم برای کاهش وزن طراحی نشده است؛ به همین دلیل، فقط در صورتی میتوانید با رژیم مدیترانهای وزن کم کنید که مقدار کالری دریافتی خود را کاهش دهید.

حذف كامل مواد قندي ساده و مركب (كربوهيدرات ها) به هر شكلي از برنامه ي غذايي روزانه بدین معناست که رژیم گیرنده بدون محدوديت می تواند از تخممرغ و انواع گوشت هاي قرمز و سفيد، خامه، كره، روغن نباتي يا حيواني و مايونز تا حد ظرفيت و اشتها مصرف کند وتنها به مقدار بسيار محدودي از سالادي كه حاوي كاهو، خيار، كرفس، تربچه و پياز با سس (حاوي مقدار زيادي روغن) باشد، استفاده مي شود. در زمان انتشار، بهطور کلی پذیرفته شد که افزایش نگران کننده اخیر در بروز بیماری عروق کرونر قلب (CHD) به دلیل مصرف بیش از حد چربی حیوانی است.

بدن شما بیش از هر زمان دیگری، در این رژیم، به آب نیاز دارد. کارشناسان توصیه میکنند که به دلیل ارتباط چربیهای اشباعشده با بیماریهای قلبی، بیش از ۷ درصد کالری روزانه خود را به آنها اختصاص ندهید. در این رژیم، هم پروتئین و هم چربی مصرفی به ۳۰ درصد محدود میشوند. در مرحله ي آخر، ضمن ادامه ي تاكيد بر مصرف بدون محدوديت مواد چربي و پروتئيني مانند انواع گوشت ها، تخممرغ، كره، خامه و سس مايونز، كربوهيدرات دريافتي را تا حد ۲۵ تا ۳۰ گرم افزايش مي دهند.

زمانی که در رژیم غذایی به مانند اتکینز شروع به کاهش کربوهیدرات بدن میکند، به نسبت میزان تری گلیسیرید نیز کاهش مییابد. مصرف غذاهای پر چرب و پر پروتئین در این مرحله مهمترین مواد غذایی فرد را تشکیل میدهد. پس از آن، مراقب میزان کافئینی که مصرف میکنید باشید. به اعتقاد طرفداران این رژیم، پرهیز از مصرف کربوهیدرات و خوردن پروتئین و چربی به میزان دلخواه باعث کاهش وزن میشود. وجود نیترات و نیتریت در سوسیس برای بدن مضر است، به همین دلیل توصیه میشود که با احتیاط مصرف شود.

رژيم غذايي اتكينز

آیا رژیم های لاغری سریع برای بدن مضر هستند؟ اتکینز، معروفترین رژیم لاغری کم کربوهیدرات است. به همین دلیل، با زیاد یا کم کردن و یا تغییر نوع سبزیجات میتونه این مشکل رو برطرف کنه. هرکسی که قصد تغییر اساسی در رژیم غذایی خود دارد ، باید ابتدا با پزشک صحبت کند. رژیم دش، یک برنامه غذایی است که برای پیشگیری از پرفشاری خون یا درمان آن طراحی شده است. کانکلین گمان داشت که تشنجهای صرعی به سبب نوعی سم ایجاد میشود که از پلاکهای پییر در روده ترشح شده و به خون میریزند.

در این رژیم، میوه، سبزی، غلات کامل و گوشتهای کم چرب مصرف میشوند؛ اما گوشت قرمز، نمک، شکر و چربی محدود میشود. در مراحل بعدی این برنامه نامتعادل مصرف بدون محدوديت گوشت ها و روغن ها وهمچنين تخممرغ مجاز بوده و کمکم در مرحله به مرحله كربوهيدرات يا قند و چند پره ي گردو و مقدار بسيار محدودی سبزیها به این برنامه اضافه می گردد. به آرامی آجیل، سبزیجات کم کربوهیدرات و مقدار کمی میوه به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

رژیم لاغری اتکینز

رژیم جنگجو: در طول روز مقدار کمی میوه و سبزی خام مصرف کرده و در شب یک وعده غذای حجیم میخورید. معایب: کاهش مقدار نمک مصرفی برای سلامتی مفید است؛ اما محدودیت شدید نمک ممکن است باعث افزایش خطر مرگ در مبتلایان به نارسایی قلبی و مقاومت به انسولین شود. در اتکینز مواد حاوي قندهاي ساده و مركب کامل حذف شده يا شدیدا کاهش پیدا میکنند و پروتئين ها و چربي ها جایگزین آن می شوند، به همین علت امكان خوردن غذا به مقدار دلخواه وجود دارد و از طرف ديگر باعث تجمع مواد كتوني در بدن میشود.

رژیم اتکینز Pdf

پس به محض اینکه حس کردید معدتون خالی شده دست به کار نشید؛ وقتی واقعا گرسنهاید غذا بخورید. کسانی که برای کاهش وزن عجله دارند و میخواهند با رژیم لاغری سریع و مؤثر HMR وزن کم کنند، بهتر است تحت نظارت یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی یا پزشک این کار را انجام دهند. تقریبا تمام رژیمهای کم کالری در کاهش وزن موثر هستند؛ اما بهترین رژیم لاغری ، رژیمی است که با سبک زندگی شما هماهنگ باشد و تمام نیازهای بدنتان را تامین کند. مزایا: این رژیم وزن را کاهش میدهد و در درمان بیماریهایی مثل تشنج، سندرم تخمدان پلیکیستیک و آکنه موثر است.

اتکینز 100: روزانه 100 گرم کربوهیدرات خالص برای کسانی که می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. رژیم اتکینز به چهار فاز تقسیم میشود. در دو فاز دیگر، سبزیجات غیرنشاستهای و مقداری کربوهیدرات و چربی به رژیم اضافه میشود. فستینگ ۵/۲: دو روز در هفته میزان انرژی دریافتی را به ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوکالری کاهش میدهید. میزان کاهش وزن نباید از نیم تا یک کیلوگرم در هفته بیشتر باشد.

این رژیم ادعا میکند که اگر سه روز آن را دنبال کنید، ۵ کیلوگرم وزن کم میکنید. رژیم جنرال موتورز، یک برنامه غذایی برای لاغری است که به شما وعده هفت کیلوگرم کاهش وزن طی یک هفته را میدهد. لاغری سریع باعث میشود که علاوه بر چربی،توده عضلانی هم کم شود. علاوه بر این، احتمال ابتلا به سرطان سینه و سرطان روده بزرگ را کاهش میدهد. علاوه بر این، ممکن است پیشرفت بیماری MS را کُند کند.

رژیم اتکینز هفته اول

علاوه بر این نشان داده شده رژیم کتوژنیک که قهوه و چای بهطرز چشمگیری خطر ابتلا به دیابت را کاهش میدهند. این رژیم برای پیشگیری از بیماریهای قلبی طراحی شده است؛ اما شواهد علمی نشان میدهند که میتواند به کاهش وزن هم کمک کند. آیا قادر به کم کردن وزن و یا ثابت نگه داشتن وزن خود نیستید؟ روز چهارم: غذای مصرفی خود را به موز و شیر محدود کنید.

sitemap