کلم بروکسل به اندازه پرتقال ویتامین C دارد – و بسیاری از فواید سلامتی دیگر


برای بسیاری از مردم، شام کریسمس بدون کمک جانبی از کلم بروکسل کامل نیست. در واقع، آنها سبزی مورد علاقه بریتانیا برای شام کریسمس هستند. اما اگر مسلمان نیستید، شاید این فواید سلامتی شما را متقاعد کند که فرصتی دوباره به آنها بدهید.

جوانه ها متعلق به خانواده سالم سبزیجات چلیپایی یا براسیکا هستند، از جمله کلم، کلم پیچ و کلم بروکلی. مانند تمام براسیکا، کلم بروکسل مملو از فیبر است که برای شاد نگه داشتن باکتری های مفید در روده شما مفید است.

آنها همچنین مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم و کلسیم را برای حفظ سلامت عضلات و استخوان ها فراهم می کنند. آنها سرشار از ویتامین های K و C هستند و از سیستم ایمنی و استخوان های سالم حمایت می کنند.

پوند به پوند، وقتی خام مصرف شود، ویتامین C بیشتری از پرتقال دریافت خواهید کرد. کلم بروکسل پخته شده هنوز حاوی ویتامین C است – تقریباً همان پوندی که از آب پرتقال و پرتقال خام دریافت می کنید.

یک بشقاب سبزیجات براسیکا.
جوانه ها و اقوام brassica آنها.
Stockcreations/Shutterstock

هر چه تلخ، بهتر

مهمتر از همه، کلم بروکسل سرشار از طیف گسترده ای از مواد شیمیایی طبیعی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول ها است که با سلامتی مرتبط هستند. آنها به ویژه در ترکیبات حاوی گوگرد به نام گلوکوزینولات فراوان هستند.

به آخرین زمان پخت کلم بروکسل، کلم یا گل کلم فکر کنید. آیا توقف کرده اید و به این فکر کرده اید که آن بوی تند چیست؟ این ترکیبات گوگردی در جوانه ها در حال تجزیه شدن است. آنها همچنین همان چیزی هستند که به کلم بروکسل طعم تلخ خاصی می دهد. بنابراین برای پر کردن این مواد شیمیایی مفید، هر چه تلخ باشد، بهتر است.

بنابراین ممکن است تعجب کنید که چرا این مواد شیمیایی اینقدر خاص هستند. چندین مطالعه علمی نشان داده‌اند که این ترکیبات گوگردی آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که می‌توانند با جلوگیری از آسیب سلولی، سلامتی را افزایش دهند.

چندین مطالعه همچنین نشان داده اند که مصرف بیشتر این گلوکوزینولات ها از سبزیجات چلیپایی، از جمله کلم بروکسل، کلم بروکلی، کلم پیچ و کلم، با کاهش خطر ابتلا به طیف وسیعی از سرطان ها مرتبط است. تحقیقات به جمع‌آوری شواهد بیشتری از فواید آن‌ها ادامه می‌دهد، اما بهترین توصیه‌ای که باید در نظر داشت این است که سعی کنید تقریباً پنج وعده سبزیجات براسیکا در هفته مصرف کنید و گزینه‌ها را تغییر دهید.

ترکیبات گوگردی تلخ بخشی از سیستم دفاعی پیشرفته کلم بروکسل است که به بمب نفت خردل معروف است، حشرات را از نیش زدن آنها دفع می کند اما حشراتی را که امکان گرده افشانی را دارند جذب می کند.

و از آنجایی که گیاهان باهوش هستند، حدود 200 گلوکوزینولات مختلف در سبزیجات براسیکا وجود دارد و هر یک از این سبزیجات دارای ترکیبات متفاوتی هستند که به آنها طعم خاص خود را می دهد. به همین دلیل است که سبزیجات زیر که از خانواده brassica هستند طعم های مختلفی دارند: کلم بروکلی، کلم، کلم پیچ، سوئد، واسابی، ترب کوهی، شلغم، موشک، شاهی، گل کلم و خردل.

چگونه آنها را بپزیم

برای راحتی بیشتر، کلم بروکسل را اغلب آب پز می کنند. اما اگر آنها را برای مدت طولانی بجوشانید، نه تنها ارزش غذایی خود را از دست می دهند (برخی از گلوکوزینولات ها در اثر حرارت از بین می روند و در آب از بین می روند)، بلکه بوی و طعم نامطبوعی به جوانه ها می دهد.

پس گزینه های دیگر چیست؟

می توانید به سادگی جوانه ها را با مقداری روغن زیتون یا کره و کمی سیر و سبزی سرخ کنید. یک جایگزین می تواند آنها را بخارپز یا مایکروویو کنید. اما مطمئن شوید که آنها کرنش خود را حفظ می کنند.

یا چرا سعی نکنید ماجراجو باشید و چیز جدیدی را با خام، برش دادن به قطعات کوچک و افزودن جوانه ها به سالاد امتحان نکنید؟

دفعه بعد که از قسمت میوه و سبزیجات سوپرمارکت عبور کردید، فراموش نکنید که کلم بروکسل، کلم بروکلی، گل کلم و کلم را امتحان کنید. براسیکا مانند کلم بروکسل برای زندگی است، نه فقط برای کریسمس.

sitemap