رژیم اتکینز چیست ؟

فروشگاه کتوژنیک اهواز رژیم اتکینز در خصوص بسیاری از افراد مبتلا به اضافه وزن به خوبی جواب داده است. جواب دادن به این سوالات کمک میکنه تا بفهمیم که آیا استفاده از اون برنامه غذایی، برای کاهش وزن انتخاب درستی هست یا نه! روز بعد مادربزرگ زود از خواب بیدار میشود تا گربه اش، پیتی سینگ را داخل سبدی در کف صندلی عقب ماشین پنهان کند. ۱. مرحله اول (مقدمه): حداکثر ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز به مدت دو هفته. شايد هر دو دليل درست باشد اما ما تصور ميكنيم اگر رژيمي را انتخاب كنيد كه با عادتها و سبكزندگيتان سازگار باشد به احتمال بيشتري ميتوانيد به پيروي از آن ادامه دهيد.

عوارض اتکینز او ميگويد علاقه زيادي به سس مايونز و ساندويچ داشته است اما مدتي از رژيم اتكينز پيروي كرده و توانسته عادات بد غذايياش را كنار بگذارد. البته جالب است بدانید این رژیم در ابتدا بسیار ناسالم دانسته می شد و به علت داشتن محتوی چربی اشباع بالا در رسانه ها بسیار بد نام شده بود. البته احتمال دارد برای ثابت نگه داشتن وزن خود در محدوده مناسب و حتی پس از رسیدن به وزن ایده آل هم مجبور به رعایت یک برنامه نسبتا کم کربوهیدرات برای باقی عمر خود باشید.

گیاهخواران برای داشتن رژیم اتکینز باید چه کار کنند؟ محققان گروهی از زنان یائسه سالم و دارای اضافه وزن را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که هر چه زنان بیشتر ۱۰ پوند یا بیشتر از دست بدهند، سیستم ایمنی آنها سرکوب می شود. اکنون ، خوردن بیشتر سبزیجات پر فیبر را تشویق می کند ، نیازهای گیاهخواری را تأمین می کند و مشکلات سلامتی را که ممکن است هنگام شروع رژیم کم کربوهیدرات بوجود بیاید ، برطرف می کند. بنابراین بدن شما مجبور به مصرف چربی های ذخیره شده برای تأمین انرژی لازم می شود .

برنامه غذایی اتکینز

چون نبات خیلی سریع جذب عضلات بدن میشود بنابراین سوخت و ساز بدن را بالا می برد و این برای کسانی که می خواهند لاغر شوند مفید است. از همان زمان تا کنون این رژیم در سراسر دنیا مورد استقبال کسانی که در پی کاهش وزن هستند قرار گرفته و کتاب های متعددی درباره آن نوشته شده است. این رژیم ممکن است باعث کاهش وزن سریع در دوره بسیار کوتاه شود، اما این وزن به همان سرعت هم برمیگردد، پس خیلی به آن دل نبندید.

خرید محصولات اتکینز

این همان رژیم شاخص گلیسمی پائین است که وجوه مشترکی با اصول تغذیه پایدار دارد گرچه مقدار چربی آن تاحدی بیشتر است. در سال گذشته، مصرفکنندگان مصرف شکر، کربوهیدراتها و چربیها را بیشتر از مصرف غذاها/محصولات رژیمی برای کنترل وزن خود محدود کردند. افرادی که برای بهبود ظاهر خود وزن کم می کنند، بیشتر از افرادی که برای بهبود سلامت خود وزن کم می کنند، وعده های غذایی خود را حذف می کنند.

روش رژیم اتکینز

۳. مرحله سوم (تنظیم دقیق): وقتی به وزن ایده آل خود نزدیک شدید، با افزودن کربوهیدرات ها به برنامه غذایی خود سرعت کاهش وزن را کند می کنید. چینی ها از دیرباز به چای سبز به دلیل توانایی قابل توجه آن در بهبود هضم، بهبود توانایی ذهنی و تنظیم دمای بدن اهمیت می دهند. پس از تنظیم جنسیت، سن و نژاد، نتایج نشان داد افرادی که انواع غلات مصرف میکردند نسبت به افرادی که گوشت و تخممرغ میخوردند یا صبحانه نمیخوردند، شاخص توده بدنی کمتری داشتند. بعد از جلسات متعدد، سرانجام در دی ماه سال ۹۵ معاون وزیر کشور از صدور پایان کار پروژه عظیم پدیده شاندیز از سوی شهردار شاندیز خبر داد.

رژیم های اتکینز

نتایج نشان داد مردانی که چای با کاتچین بالاتر مینوشیدند، شاخص توده بدنی (BMI)، وزن بدن و دور کمر کمتری نسبت به گروه دیگر داشتند. به مدت ۱۲ هفته، یک گروه از مردان هر روز یک بطری چای حاوی ۶۹۰ میلی گرم کاتچین (از چای سبز) می نوشیدند، در حالی که گروه دیگر چای حاوی تنها ۲۲ میلی گرم کاتچین مصرف می کردند. متأسفانه، هنگامی که مقادیر زیادی امگا ۶ مصرف می کنید، نه تنها وزن اضافه می کنید، بلکه به لطف کالری بالای آنها، ممکن است مستعد التهاب و لخته شدن خون نیز شوید.

درمان بیماری صرع، چاقی،

سرطان، بیماری قند و سندروم متابولیک تنها چند فایده از رژیم کتو است. آلو بخارا در رژیم کتو جایی داره آیا. آیا نمی خواهید پنیر چدار را رها کنید؟ چرا که با دنبال کردن یک برنامه غذایی کلی اتکینز هم قادر به کاهش وزن خواهید بود. اما حالا توصیههای رژیم کمچربی عاری از اشتباه به نظر میرسید: «بیشترین منبع کالری را از رژیمتان حذف کنید ولاغر شوید.» چندی بعد هم در سال۱۹۸۲ جی. فیبر نامحلول یا علوفه نمی تواند در آب حل شود اما می تواند آب را جذب کند.

رژیم اتکینز یک هفته ای

تحقیقات انجام شده هم نشان می دهند که این رژیم نسبت به برنامه های غذایی کم چرب در کاهش وزن موفق تر عمل می کند و سطح قند خون، HDL یا چربی مفید، تری گلیسیرید و سایر را بهتر مدیریت می کند. ممکن است که این رژیم برای گیاه خواران هم اجرایی باشد، اما سخت تر خواهد بود.شما می توانید غذاهای حاوی سویا را برای پروتئین استفاده کنید و مقدار زیادی از آجیل و دانه ها را داشته باشید.روغن زیتون و روغن نارگیل نیز منابع طبیعی چربی و بسیار عالی هستند.

رژيم اتكينز چيست؟

اما اگه واقعا میخواین نتیجه بگیرید، کربوهیدرات رو قطع کنید؛ حداقل برای چند هفته. با این حال، هنگامی که شما در رژیم غذایی کم کربوهیدرات هستید، بدنتان استفاده از چربی را به عنوان منبع انرژی افزایش می دهد در نتیجه این کار اشتها را کاهش داده و همچنین خطر ابتلا به سرماخوردگی و افزایش وزن را نیز کاهش می دهد. طولانی شدن این رژیم، موجب فیلتراسیون بیش ازحد و در نتیجه احتمال کمبود برخی ویتامین ها و مینرال ها، اضافه بار گلومرولی و پروتئین اوری، افزایش فسفات و در نتیجه پرکاری تیروئید ثانویه، اسیدوز متابولیک و آسیب کلیوی پیشرفته، افزایش ترشح سرمی اوریک اسید، پرفشاری خون، اختلال عملکرد کبد و کلیه، نقرس، افزایش میزان هموسیستئین سرم و در نتیجه آسیب عروق و احتمالا آترواسکلروزیس شود.

رژیم صفر کربوهیدرات فاقد برخی از مواد مغذی مهم مانند ویتامین C و فیبر است. دلیل اصلی این که رژیم های کم کربوهیدرات این قدر در چربی سوزی و کاهش وزن موفق هستند این موضوع است که با کاهش ورودی کربوهیدرات ها و افزایش مصرف پروتئین اشتهاء افراد کاهش پیدا می کند. اتکینز میزان مصرف غلات کامل را تا مراحل بعدی رژیم محدود می کند. • غذاهایی را انتخاب کنید که یکی از غلات کامل زیر را ابتدا در فهرست مواد روی برچسب ذکر کرده باشد: برنج قهوه ای، بلغور، آرد گراهام، جو، ذرت کامل، جو سبوس دار، چاودار غلات کامل. Data has been generat᠎ed  by G SA C ontent Gen᠎erator​ D emoversion᠎!

رژيم اتكينز صبحانه

این رژیم غذایی که توسط یک پزشک به همین نام طراحی شده است، یکی از موفق ترین و خوش نام ترین رژیم های غذایی کاهش وزن است. غافل از اینکه چه خطراتی در پس این تبلیغات خوش رنگ وجود دارد که سلامتی آنها را تهدید می­ کند. میتوانید انتخابهای غذایی هوشمندانهای داشته باشید که شما را سیر کند، نه اینکه شما را خسته کند و شما را در طول روز راضی و پرانرژی نگه دارد.

بلغور جو دوسر گزینه ای عالی برای شروعی رضایت بخش و سرشار از فیبر برای روز شماست. با توجه به تحقیقات صورت گرفته در این نوع دایت کتون های ایجاد شده در کبد به جای گلوکز برای تامین منابع انرژی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد رژیم اتکینز جهت لاغری سریع لطفا از صفحه ما بخواهید. فیبر در دو نوع وجود دارد که هر کدام نقش اصلی خود را در محافظت از سلامت ما و ارتقاء مدیریت وزن دارند. به عنوان مثال، غلات سبوسدار سرشار از اجزایی مانند لیگنان هستند که ممکن است مستقل از تأثیراتشان بر قند خون، از شما در برابر دیابت نوع 2 محافظت کنند.

در نقطه مقابل این طیف، دختران دارای اضافه وزن بیشترین احتمال را داشتند که صبحانه را حذف کنند. توجه: این رژیم غذایی وزن را خیلی خوب کم میکند اما عالی نیست! باوجود اینکه مصرف زغال ضرر آنچنانی ندارد اما برای افراد سالم توصیه نمی شود که به عنوان یک ماده غذایی آن را مصرف کنند، چراکه زغال جزء غذاهای موردنیاز بدن نیست و نوعی جسم خارجی به حساب می آید. در طی 12 سال گذشته بیش از بیست تحقیق انجام شده است که نشان می دهد رژیم غذایی کم کربوهیدرات بدون اینکه نیاز به کاهش واحد های کالری روزانه داشته باشد به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد.

روش دکتر اتکینز

در سال ۱۹۶۰، که در مجموعه خانهٔ داستان جمعآوری شده بود، توسط پسران چارلز اسکریبنر منتشر شد. رژیم غذایی اتکینز توسط دکتر رابرت اتکینز ابداع شد ، کسی که در سال 1972 پرفروش ترین کتاب را در رابطه با همین رژیم نوشت. نویسندگان این دست از کتاب ها اغلب با وعده های پر آب و تاب و بزرگنمایی بیش از حد شما را به یک نگاه تردیدآمیز دعوت می کنند.

بهترین گزینه برای پر کردن غذاها چیست؟ رژیم اتکینز چیست و چگونه میتوان با رژیم غذایی اتکینز لاغرتر شد؟ رژیم اتکینز چیست؟ همانطور که در بالا اشاره کردیم رژیم غذایی اتکینز یک رژیم لاغری می باشد که معتقد است مصرف پروتئین ها و چربی ها محدودیتی ندارند، در عوض برای کاهش وزن باید کربوهیدرات دریافتی روزانه را کاهش داد.به دلیل محدود نبودن مصرف چربی در این رژیم غذایی برخی آن را ناسالم می دانند اما تحقیقاتی که اخیرا در مورد این موضوع انجام شده است، نشان دهنده این موضوع می باشد که چربی های اشباع ضرری ندارند.

این رژیم راحت است و به راحتی میتوانید این رژیم را بگیرید، شما با این رژیم میتوانید راحت وزن کم کنید. در واقع در هیچ رژیم دیگری نمی توانید به این راحتی از غذاهایی مثل بیکن، خامه پرچرب، پنیر و شکلات تلخ لذت ببرید. لطفا توجه فرمایید این مطالب صرفا جهت جمع آوری تمام مطالب در خصوص رژیم کتوژنیک است و توسط ربات از مقالات خارجی معتبر بصورت اتوماتیک ترجمه شده بنابراین ممکن است مشکلات داشته باشد. بنابراین دفعه بعد که برای خود یک فنجان چای سبز تسکین دهنده بریزید، در نظر داشته باشید که هر جرعه می تواند به بدن شما در تجزیه چربی کمک کند.

رژیم اتکینز و دیابت

هنگامی که به وزن هدف خود نزدیک شدید، تا زمانی که سرعت کاهش وزنتان کم شود، کربوهیدرات بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگرچه احتمالاً منجر به کاهش وزن کوتاه مدت می شود، اما سایر رژیم های غذایی کم عارضه نیز می توانند به بهبود سلامت شما کمک کنند. دلیل اینکه احتمالاً شما به اندازه کافی از این قدرت های سلامتی استفاده نمی کنید این است که بسیاری از تولید کنندگان آنها را حذف می کنند تا محصولات را تازه نگه دارند.

منظور کیز که در مطالعات خود ایتالیاییها را جزو سنگینترین جمعیتها دانسته این بوده است که چربیها بدلیل اینکه بهآرامی هضم میشوند افراد را سیر نگه میدارند. ۶۱ درصد تا به وزن مطلوب خود برسند. لذا می توانید در زیر همین مقاله اگر مشکلی وجود دارد کامنت بگذارید تا پاسخ داده شود. هرچند تحقیقات جدیدتر نشان داده که چربی های اشباع برای بدن خطری ندارند. در این بخش نگاه علم اندوکرینولوژی به مساله چاقی و اثرات هورمون انسولین شرح داده شده است. اکثر آمریکایی ها فقط نیمی از مصرف توصیه شده روزانه ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر رژیمی را دریافت می کنند که آنها را در معرض خطر چاقی و مشکلات جدی سلامتی قرار می دهد.

اراده اين آدمها از شما قويتر است يا اينكه از فرمولهايي استفاده ميكنند كه شما از آنها بيخبريد. هیچ نشانهای از خطرات جدی در رژیم اتکینز در کوتاهمدت وجود ندارد و عوارض جانبی گزارششده بسیار جزئی است. برخلاف تصور رایج، برنامه غذایی اتکینز بسیار انعطاف پذیر است. اما شوارتز مکانیسم سادهای را تصور میکند که میتواند این سیستم هوموستاتیک را از تعادل خارج کند. اما آن ها این کار را به مراتب بهتر از سایر رژیم های غذایی انجام نمی دهند. برخی شواهد نشان می دهند که این رژیم ها می توانند به درمان آکنه و اختلالات عصبی کمک کنند.

sitemap