رژیم غذایی اتکینز چیست ؟

رژیم کاهش وزن سریع نی نی سایت آلودگی هایی که به ذهن ما رژیم اتکینز جهت لاغری سریع نمی رسد! سایر مزایا :این رژیم غذایی در کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی مانند کلسترول، قند خون، تری گلیسیرید خون و فشار خون موثر بنظر می رسد . این رویکرد می تواند بسیار موثر باشد. در مطالعات، پالئو افراد به طور خودکار میزان کربوهیدرات کمتر، پروتیین بیشتر و 300 – 900 کالری کمتری در روز می گیرند. غذاهای کم چرب و سرشار از پروتئین معمولا کالری کمتری دارند. رژیم دوکان یک رژیم کاهش وزن با پروتئین بالاو کربوهیدرات کم است که چهار مرحله دارد – دو مرحله کاهش وزن و دو مرحله نگهداری.

لاغری به روش اتکینز

رژیم لاغری برای کاهش وزن سریع بر خلاف رژیم اتکینز، دوکان شما را به مصرف غذاهای کم چرب و کم نمک تشویق می کند، عادتهایی که زندگی شما را سالم تر میکند. تا زمانیکه پایهی رژیم غذاییتان منابع پروتئینی چرب، سبزیجات، مغزها و سایر چربیهای سالم باشند، رژیم اتکینز خیلی پیچیده نیست و وزنتان کاهش مییابد. اگه اصول این سبک تغذیه رو رعایت کنید، نه تنها سالم و متناسب میمونید بلکه با یکی دو وعده در روز کاملا سیر میشید. در رژیم کتوژنیک این دور باطل رو میشکنیم.

یعنی همه افراد با این عوارض رو به رو نمیشن. شيره باقي مانده از جوشانده شلغم را با مقداري عسل يا نبات شيرين كرده و آن را به كودك بدهيد. دقت کنید همچنان غلات, نان و برنج را نباید مصرف کرد. برای همین محققان سوئیسی مصمم شدند تا با دقت بیشتری در خصوص چنین برنامهی غذایی مطالعه کنند. محققان پرسشنامههایی که هزاران نفر بین سالهای 1986 تا 2010 پر کرده بودند را به دقت مورد بررسی قرار دادند و مشاهده کردند که این رژیم غذایی نتایج منفی و زیانباری به دنبال داشته است.

محصولات اتکینز

مصرف چربی و فرآورده های لبنی پر چرب نظیر خامه, ماست, پنیر و شیر پر چرب در تمام مراحل رژیم دوکان ممنوع است. خلاصه:رژیم دوکان در مطالعات انسانی با کیفیت مورد آزمایش قرار نگرفته است. در بخش های زیر ، حمله های جزئی ، کلی و ثانویه با جزئیات بیشتری مورد بحث قرار می گیرد. رژیم اتکینز ۴ مرحله دارد که در فاز اول به مدت دو هفته مقدار کربوهیدرات دریافتی تا ۲۰ گرم در روز محدود می شود٬ اما اجازه دارید که به مقدار در نامحدود چربی و پروتئین دریافت کنید.

کیا رژیم اتکینز گرفتن

بعد از فاز اول رژیم اتکینز به افراد گفته می شود تا به صورت آهسته ۵ گرم بر روی مقدار کربوهیدرات دریافتی خود اضافه کنند تا سطح کربوهیدرات حیاتی افراد مشخص شود تا بتوانند وزن کاسته شده را حفظ کنند. این روش برای کسانی که به دنبال حفظ وزن فعلی خود هستند خوب است. با توجه به شيوه زندگي افراد رعايت اين اصول در روش «وعدههاي غذايي بيشتر» دور از انتظار است. ۲۰۰ گرم سینه مرغ با سبزیجات میل کنید.

غذاهای اتکینز

در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، رژیم کتوژنیک گران تمام میشوند؛ چرا که چربی لبنی و گوشت، گرانتر از غلات، میوهها و سبزیجات هستند. چرا که این علائم از علائم اختلالاتی دیگر نظیر افت قند خون، نارسایی کبد و کلیه و برخی سرطانها هم محسوب میشوند. رژیم توصیهشده در این فاز یک رژیم متعادل از جهت کربوهیدرات است که دیگر محدودیت شدید کربوهیدرات در آن وجود ندارد و به فرد کمک میکند تا وزن به دست آمده را در همان حد نگه دارد.

رژیم اتکینز چیست

کتوزیس یا همان مسمومیت با کتون که وضعیتی ناشی از سوختن چربیها در بدن است شرایطی است که در رژیم اتکینز فرد به احتمال بالاتری آن را تجربه میکند و میتواند به اسیدوز متابولیک منجر شود. در طول فاز اول بدن شما چربی ها را به ترکیباتی به نام کتون تبدیل کرده و این ترکیب را به عنوان منبع اصلی انرژی قرار می دهد. محققان معتقدند با وجود اینکه اینگونه رژیمها در گامهای اول باعث لاغری میشوند اما به مرور تأثیر خود را از دست داده و صدمات زیادی به بار میآورند. Da ta h᠎as  been generat ed ​by GSA Conte​nt᠎ Gen​er ator DEMO .

رژیم گروهی اتکینز زیباتن

رژیم اتکینز نیز مانند رژیم لاغری کانادایی و رژیم مدیترانه ای از جمله رژیم های غذایی برای کاهش وزن سریع محسوب می شود که در ایران نیز دارای طرفداران بسیاری می باشد. برخی محققان بر این باورند که مصرف این کربوهیدراتهای دارای نمایه گلایسمی بالا با افزایش سریع در قند خون باعث افزایش ترشح انسولین میشوند و افزایش سطح انسولین به تجمع چربی، چاقی، دیابت و بیماریهای قلبی منجر خواهد شد؛ اما این را هم بگوییم، حتی اگر این نظر درست هم باشد، لزوماً به این معنا نیست که غذاهای دارای نمایه گلایسمی پایین میتواند از این بیماریها پیشگیری کنند.

کاهش وزن:در یک مطالعه، زنان با رژیم دوکان حدود 1000 کالری و 100 گرم پروتیین در روز خوردند و به طور میانگین 15 کیلوگرم را در 8 تا 10 هفته از دست دادند و همچنین بسیاری از مطالعات نشان می دهند که رژیم غذایی دارای پروتئین بالا و کربوهیدرات کم می تواند مزایای مهمی برای کاهش وزن داشته باشد . معایب :تحقیقات کیفی بسیار کمی در مورد رژیم غذایی دوکان وجود دارد.

رژیم غذایی دوکان هم چربی و هم کربوهیدرات را محدود می کند – یک استراتژی که براساس علم نیست. بسیاری از کارشناسان هشدار می دهند که مصرف یک رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع می تواند سبب افزایش خطر بیماری قلبی و سرطان شود و منتقدان می گویند که رژیم غذایی اتکینز سبب حذف مواد مغذی مهم مانند ویتامین C و پتاسیم می شود. بسياري از متخصصان از خطر كمبود ويتامينهاي B12 در رژيمهاي گياهي هشدار ميدهند.

رژيم اتكينز براي 14 روز

فراموش نکنید

دلیل بیشتر شکستها در رژیم گرفتن آگاه نبودن از فرایند رژیم و اتفاقهای مترقبه و غیرمترقبه آن است. چیزی که بیشتر ازهمه صادق است، کاهش سریع وزن است که با محدودیت شدید کالری حاصل می شود و باعث از دست رفتن قابل توجه ای ماهیچه خواهد شد . بهترین نوشیدنی در مرحله اول آب آشامیدنی است, در حدود ۲ لیتر در روز آب آشامیدنی تاثیر خوبی در کاهش وزن این مرحله دارد. 2. فاز دوم که به آن فاز «کاهش وزن مداوم» هم گفته میشود همچنان بر مصرف غذاهای پُر پروتئین، گوشتها و همان غذاهای فاز اول تمرکز دارد اما میزان کربوهیدرات آن 25 گرم در روز میشود و این میزان به مرور افزایش پیدا میکند.

این رژیم به سرعت به یکی از مۆثرترین رژیمهای لاغری تبدیل شد که در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی پیدا کرد. محققان معتقدند با وجود اینکه اینگونه رژیمها در گامهای اول باعث لاغری میشوند اما به مرور تأثیر خود را از دست داده و صدمات زیادی به بار میآورند که مشکلات قلبی یکی از آنهاست. به دلیل اینکه در هفته های اول رژیم اتکینز مصرف پروتئین بیشتر است لذا این رژیم به افرادی که زمینه بیماری های کلیوی دارند توصیه نمی شود.

تحقیقات در دانشگاه ماساچوست نشان داده، افرادی كه این كار را انجام میدهند در طول روز 300 كالری بیشتر دریافت خواهند كرد. اگر فردی کاهش وزن بیشتر نیاز داشته باشد باید در مرحله سوم بماند تا به وزن مطلوبش برسد. کاهش وزن:مطالعات متعددی نشان داده اند که رژیم غذایی پالئو می تواند منجر به کاهش چشمگیر وزن و کاهش اندازه کمر شود. رژیم پالئو چگونه کار می کند:رژیم غذایی پالئو بر کل غذاها، پروتیین کم چرب، سبزیجات، میوه ها، آجیل و دانه ها تاکید دارد در حالی که غذا های فرآوری شده، شکر، لبنیات و غلات را رد می کند .

نشان داده شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و همچنین نشان داده شده است که به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است. تقریباً نیمی از کودکان و جوانان مبتلا به صرع که یکی از اینگونه رژیمها را آزمودهاند، شاهد کاهش شمار حملات صرعیشان به نصف بودهاند و این اثرِ مطلوب، حتی پس از قطع کردن رژیم ادامه داشتهاست.

رژیم اتکینز دکتر کرمانی

رژیم اتکینز یکی از پر طرفدارترین رژیم کم کربوهیدرات برای لاغری در جهان است. اثری قدرتمند که به طرز عجیبی پر جوش و خروش است. تحقیقات نشان داده 90درصد زنان در طول یك ماه دهها بار ولع عجیبی به غذا پیدا میكنند و در اين زمينه سيكل قاعدگي بیتاثیر نیست در حالی كه این رقم در میان مردان 50 درصد است. در سالهای 2000، رژیم اتکینز در کشور سوئیس طرفداران زیادی پیدا کرد.

در رژیم اتکینز مصرف پروتئینها و چربیها آزاد است در عوض مصرف قندها ممنوع. دکتر اتکینز معتقد است استفاده زیاد از قندها و نشاسته باعث چاقی، دیابت و مشکلات مربوط به آن میشود. دکتر اتکینز معتقد است استفاده زیاد از قندها و نشاستهها باعث چاقی، دیابت و مشکلات مربوط به آن میشود. به عقیدهی وی مصرف زیاد این مواد غذایی لوزالمعده را مجبور میکند که انسولین بیشتری ترشح کند که خود این اولین عامل بروز مشکل سوخت و ساز مواد در بدن محسوب میشود.

هدف اصلی این رژیم این است که بدن شما را مجبور کند به جای استفاده از کربوهیدرات ها به عنوان منبع اصلی انرژی از چربی های بیشتری برای سوخت استفاده کند. در پایان مطالعه مشخص گردید گروه رژیم لاغری اتکینز کاهش وزن بیشتری را نسبت به دیگر گروه ها داشتند. مطالعه هایی رژیم اتکینز را با دیگر رژیم مقایسه کردند و نتیجه های به دست آمده نشان داد که برای کاهش وزن بسیار موثر است.

تا چند سال پیش هم این باور که رژیم غذایی سلامت برای قلب و عروق رژیم پُر پروتئین و کمکربوهیدرات است، برقرار بود اما چندین مطالعه جامع به مخالفت با این تفکر پرداختند و نشان دادند رژیم غذایی کمکربوهیدرات پُر پروتئین نظیر رژیم اتکینز خطر بیماریهای قلبی عروقی نظیر ایسکمی قلب، حمله قلبی، سکته مغزی، گرفتگی کرونر و فشارخون را افزایش میدهد. مداومت در رژیم اتکینز می تواند در طی یک سال باعث کاهش وزن قابل ملاحظه ایی شود.

همانطور که میدانید یکی از بهترین راه ها برای کاهش وزن حذف یا کم کردن کربوهیدراتهاست اما باید توجه داشت که حذف دائمی کربوهیدراتها می تواند برای بدن خطرساز شده و خطر بروز بعضی از بیماری ها از جمله ناراحتی های قلبی, گرفتگی رگهای قلب و سکته مغزی را افزایش دهد, بنابراین توصیه می شود که به هیچ وجه کربوهیدرات ها و مواد غذایی مانند برنج و غلات را به طور کامل حذف نکنید. رژیم اتکینز یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در بین افرادی است که قصد کاهش وزن در کوتاه مدت دارند.

رژيم جديد اتكينز

پارسینه : رژیم اتکینز (AtkinsDiet) یک رژیم با کربوهیدرات پایین است که اینرژیم را دکتر رابرت اتکینز، برای کنترل وزن خود ایجاد کرد. در سال ۲۰۱۴ میلادی و بر پایهٔ این مجموعه تلویزیونی، یک فیلم سینمایی به همین نام به کارگردانی آنتونی فوکوآ و بازی دنزل واشینگتن ساخته شد. پروفسور «توماس نسر»، استاد علوم ورزش دانشگاه «اينديانا» ميگويد:«يكي از مهمترين دلايلي كه افراد با وزن طبيعي و فاقد اضافه وزن، شكم تخت و سفت ندارند اين است كه عضلات شكم آنها ضعيف است.» اما اين وسط تكليف خانمهايي كه چند سال از زايمانشان گذشته و هميشه ورزش كردهاند چه ميشود؟

sitemap