کیت های وعده غذایی در حال رونق هستند – اما چگونه از نظر تغذیه ای ترکیب می شوند؟


کیت های غذا یک صنعت میلیارد دلاری هستند که وعده راحتی را در حین طبخ غذاهای سالم در خانه می فروشند. تحویل مواد اولیه و دستور العمل های گام به گام به درب منزل، کیت های غذا زمان و انرژی را برای برنامه ریزی، خرید و تهیه غذا کاهش می دهد. اما آیا آنها به وعده سلامتی خود عمل می کنند؟

در حالی که ممکن است افراد فکر کنند کیت های غذایی سالم هستند، تحقیقات جدید ما نشان می دهد که این موارد متفاوت است.

محدوده و مقدار سبزیجات موجود در یک وعده غذایی، شاخص بسیار خوبی از سالم بودن آن است. بنابراین ما محتوای سبزیجات دستور العمل های شش ارائه دهنده کیت غذای استرالیایی را ارزیابی کردیم. ما متوجه شدیم که وقتی صحبت از تغذیه به میان می‌آید، خواه مقرون به صرفه باشد یا با کیفیت بالا، بیشتر به وعده‌های غذایی که انتخاب می‌کنید مربوط می‌شود و کمتر درباره شرکتی که باید استفاده کنید.



بیشتر بخوانید: آیا ما در وعده های غذایی خانوادگی بیش از حد فکر می کنیم؟ 5 نکته واقعی برای کاهش فشار


چیزی که ما پیدا کردیم

برای تحقیق جدیدمان، اشتراک یک هفته‌ای را برای 9 شرکت استرالیایی کیت غذا خریداری کردیم تا به دستور پخت هفتگی دسترسی پیدا کنیم. شش شرکت دستور پخت کامل هفته خود را ارائه کردند. محتوای سبزیجات این دستور العمل ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

از 179 وعده غذایی مورد تجزیه و تحلیل، ما دریافتیم که دستور العمل ها از میانگین سه نوع مختلف سبزیجات استفاده می کنند و میانگین 2.5 وعده سبزیجات را برای هر نفر ارائه می دهند. در نگاه اول، این امیدوار کننده به نظر می رسد. اما با بررسی دقیق تر، تعداد و انواع سبزیجات بسیار متفاوت است.

برخی از دستور العمل ها کمتر از یک وعده و برخی دیگر بیش از هفت وعده سبزیجات برای هر نفر ارائه می دهند. جای تعجب نیست که دستور العمل های گیاهی سبزیجات بیشتری را ارائه می دهند، اما تقریباً یک سوم از آنها هنوز هم کمتر از دو وعده سبزیجات برای هر نفر را شامل می شود.

تنوع سبزیجات موجود نیز متفاوت است، با دستور العمل هایی که بین یک تا شش نوع مختلف سبزیجات در هر وعده غذایی ارائه می شود.

شام چی داریم؟

شام زمانی است که ما به احتمال زیاد سبزیجات می خوریم، بنابراین میزان کم سبزیجات در وعده های غذایی کیت مهم است.

مصرف سبزیجات به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، چاقی و برخی سرطان ها معروف است. علاوه بر این، ترجیحات غذایی و عادات غذایی در دوران کودکی آموخته می شود. بنابراین قرار گرفتن در معرض طیف گسترده ای از سبزیجات از سنین پایین برای سلامتی آینده مهم است.

اما تعداد کمی از استرالیایی ها به اندازه کافی سبزیجات می خورند. طبق دستورالعمل رژیم غذایی استرالیا، کودکان باید 2.5 تا 5 وعده و بزرگسالان حداقل پنج وعده سبزیجات در روز بخورند. در حال حاضر کودکان به طور متوسط ​​کمتر از دو وعده و بزرگسالان کمتر از سه وعده سبزی در روز می خورند.

بنابراین جا برای بهبود وجود دارد و کیت های غذایی ممکن است کمک کنند.

دو کودک روی نیمکت آشپزخانه در حال هم زدن در کاسه های همزن
بسته های غذا ممکن است راهی برای مشارکت خانواده در تهیه شام ​​باشد.
آنی اسپرت/آنسپلش


بیشتر بخوانید: سعی می کنید کمتر برای غذا هزینه کنید؟ پیروی از دستورالعمل های غذایی ممکن است 160 دلار در هر دو هفته از شما صرفه جویی کند


کیت های غذا مزایایی دارند

خبر خوب این است که استفاده از کیت های غذا می تواند جایگزین سالم تری برای سفارش غذای آماده یا غذای آماده باشد. وقتی در خانه آشپزی می کنیم، در مورد شام بیشتر حرف می زنیم. ما می‌توانیم از روش‌های آشپزی سالم‌تری (به جای سرخ کردنی کبابی فکر کنید)، از چربی‌های سالم‌تر (روغن زیتون یا کانولا) استفاده کنیم و سبزیجات اضافی زیادی به آن اضافه کنیم. همه باعث تغذیه بهتر و سلامتی بهتر می شوند.

کیت های غذا همچنین ممکن است اعتماد به نفس آشپزی شما را برای پختن بیشتر «از ابتدا» و یادگیری در مورد مواد جدید، ترکیبات طعم و تکنیک های صرفه جویی در زمان ایجاد کند. پخت و پز با کیت های غذا حتی ممکن است با ارائه مقدار دقیق مواد مورد نیاز برای تهیه یک وعده غذایی، ضایعات مواد غذایی خانگی را کاهش دهد.

محتویات تحویل کیت غذا با بسته ها و غذاها روی نیمکت
همیشه می توانید سبزیجات اضافی را به کیت های غذا اضافه کنید یا دستور العمل ها را تغییر دهید.
شاتر استاک


بیشتر بخوانید: چگونه 50 دلار در قبض غذای خود صرفه جویی کنید و همچنان غذاهای خوشمزه و مغذی بخورید


5 نکته برای استفاده حداکثری از بسته های غذایی

1) برخی از گزینه های گیاهخواری را انتخاب کنید

به این ترتیب می توانید در طول هفته شام ​​بدون گوشت بخورید. دستور العمل های گیاهی به احتمال زیاد به شما کمک می کند تا میزان مصرف سبزیجات روزانه را تامین کنید و سبزیجات متنوع تری بخورید.

2) دستور العمل هایی را با حداقل 3 نوع مختلف سبزیجات انتخاب کنید

خوردن طیف وسیعی از انواع و رنگ های سبزیجات به حداکثر رساندن مزایای تغذیه ای کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد خوردن سبزیجات مختلف در وعده شام ​​می تواند میزان مصرف سبزیجات را افزایش دهد. قرار دادن کودکان در معرض “خوردن رنگین کمان” نیز می تواند تمایل آنها را به خوردن سبزیجات افزایش دهد

3) دستور العمل هایی را با سبزیجات ناآشنا یا جدید انتخاب کنید

تحقیقات به ما می گوید که یادگیری تهیه و پختن سبزیجات می تواند اعتماد به نفس و مهارت های آشپزی را افزایش دهد. این می تواند بر تمایل ما برای خرید طیف وسیع تری از سبزیجات تأثیر بگذارد. نگران خورندگان مزاحم هستید؟ سبزیجات پخته یا خام مورد علاقه فرزندتان را به بشقاب او اضافه کنید (یکی آشنا، یکی جدید)

4) به دنبال راه هایی برای افزودن سبزیجات بیشتر باشید

اشکالی ندارد که دستور غذا را تغییر دهید! افزودن سبزیجات از یخچال – شاید مقداری کاهو در کناره یا هویج خرد شده به سس پخته – به وعده های غذایی کیت غذا به کاهش ضایعات مواد غذایی خانگی کمک می کند. همچنین می‌توانید با افزودن یک قوطی عدس یا لوبیا به وعده‌های غذایی با گوشت چرخ کرده، یا نخود فرنگی یا نخود فریز شده به کاری، وعده‌های غذایی را افزایش دهید. این کار فیبر ارزشمندی را به وعده غذایی اضافه می کند و همچنین این دستور العمل ها را حجیم می کند و باقیمانده غذا را برای روز بعد به شما می دهد.

5) کمتر استفاده کنید

در حالی که سبزیجات برای سلامتی مهم هستند، در نظر گرفتن نمک، چربی و محتوای انرژی در دستور العمل های کیت غذا نیز مهم است. هنگام استفاده از کیت های غذا، می توانید کمتر از چاشنی ها، مخلوط ادویه ها یا مکعب های استاک استفاده کنید و به جای آن گیاهان بیشتری اضافه کنید.



منبع

sitemap