این رویکرد نیز تاثیر گذار است

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد رژیم اتکینز جهت لاغری سریع بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

تفاوت رژیم اتکینز و کتوژنیک

چربی ها به شما

انرژی می دهند، به شما اجازه می دهند ویتامین های کلیدی را جذب کنید و به ساخت دیواره های سلولی و غشاء در سراسر بدن کمک می کنند. سپس اجازه دهيد كه عصاره بهدست آمده از رازيانه خنك شود. توصیه می شود که برنامه غذایی خود را از همه غذاها و مواد ناسالم پاک کنید. متخصصان اتکینز توصیه می کنند که هفته ای یک بار وزن خود را بسنجید تا در صورت افزایش وزن و بازگشت به عادتهای غذایی پیشین، بلافاصله اقدام مقتضی صورت بگیرد. به همین دلیل افراد مبتلا به بیماری کلیوی که میخواهند از این رژیم استفاده کنند باید بسیار محتاط باشند؛ زیرا این رژیم میتواند بیماری آنها را تشدید کند.

خرید کتاب رژیم اتکینز

عوارض اتکینز بدین ترتیب اغلب افراد متوجه شده و شرایط را میپذیرند، ولی اینكه صرفا به گفته بیمار توجه كنیم صحیح نیست، چون ممكن است توقعات بیمار غیرعلمی و مخالف اصول زیبایی باشد. نیازی به ورزش نیست در این رژیم ولی 100% ورژش کردن بسیار تاثیر گذار هست . بدلیل انتخاب خوراکیهای حاوی هیدرات کربنی که تاثیر چندانی بر میزان انسولین ندارند، کنترل این عوارض و قند، براحتی انجام می شود. با این حال، هیچ آزمایش و بررسی انسانی برای تایید و حمایت از ایجاد کتوز در درمان این بیماریها انجام نشده است.

خرید کتاب اتکینز

معمولاً چند روز طول میکشد تا بدن به حالت کتوز برسد. برخی اطلاعات (از یکی از مراکز درمانی با ۷۶ کودک تا ۲۰۰۹ میلادی) نشان میدهد که عوارض جانبی این رژیم کمتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک است و بهتر از آن تحمل میشود و غذاهای دلپذیر و خوشمزهتری را شامل میشود. مثلا اینکه بدن من توانایی دیتاکس یا سم زدایی بالایی نداره و بنابراین غذاهای پخته یا سرخ شده برام بهتر از کبابیه چون بدن من خیلی خوب نمی تونه اون کربن های ناشی از کبابی شدن رو دفع کنه.

براي تهيه چاي و حتي غذا بهتر است از چوب دارچين استفاده كنيد تا بهتر بتوانيد از خواص مفيد آن بهرهمند شويد. در واقع فرد مجاز هست تا جایی که احساس میکنه ورنش شروع به افزایش نکرده، از کربوهیدرات استفاده کنه. در اینجا شما می توانید بسیاری از کربوهیدرات های سالم را تا جایی که بدن شما می تواند بدون افزایش وزن دوباره تحمل کند، مصرف کنید. افرادی كه قبل از هر وعده غذایی یك تا 2 لیوان آب میخورند در عرض 12 هفته حدود 2 كیلوگرم وزن كم خواهند كرد.

رژیم اتکینز برنامه

نوشیدن آب زیاد و بدقت خواندن برچسب ارزش غذایی خوراکیها و توجه به هیدراتهای کربن پنهان توصیه می شود. سپس، روغنها، لبنیات و انواع مغز و در راس هرم، گروه غلات قرار می گیرند که کوچکترین گروه هستند و باید بندرت مصرف شوند. در این قسمت می توانید با انواع روش های رژیم کاهش وزن در دنیا و همچنین برنامه های آماده ی رژیم آشنا شده و سوالات خود را بپرسید. برخی از افراد از مرحلهی اول (القا) صرفنظر میکنند و از ابتدا میوهها و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار میدهند.

رژيم اتكينز صبحانه

به علاوه مشکلاتی که رژیم کتو میتواند برای سلامتی افراد ایجاد کند، یک هشدار قابل توجه برای علاقهمندان این رژیم است. غذاهایی که در این دسته بندی جای می گیرند ممکن است به تنهایی نیازهای غذایی فرد را برآورده نکرده و مشکلاتی ایجاد کنند. رژیمهای کم کربوهیدرات ممکن است باعث سردرگمی، تحریکپذیری و زودرنجی شوند. کربوهیدرات هایی که در مرحله اول ( 14 روزه ) رژیم غذایی اتکینز مجاز هست حدود 20 گرم در روز میباشد که هفته ای 5 گرم افزایش میابد تا رژیم گیرندگان به حداکثر کربوهیدرات مجاز در روز که بدن آنها وزن اضافه نکند برسند .

در نهایت، اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید، توصیه ما این است که به جای رژیمهای غذایی رایج که اکثر افراد فقط چند هفته تا چند ماه به آن پایبند میمانند، سعی کنید تغییراتی را که در درازمدت پایدار هستند، در برنامه غذایی خود ایجاد کنید. تامین میشه و در افراد عادی از غذاشون. در این مرحله شما نیازی ندارید که کار ویژهای بکنید. اتکینز، هرم خوراکیهای این مرحله را تغییر داده است. با اینحال، با توجه به تغییرات جدید در نگرش متخصصان اتکینز، لازم است مقدار چربی مصرفی را کاهش دهید.

روش رژیم اتکینز

به همین دلیل پزشک متخصص تغذیه بهترین فرد برای

تعیین این راهبردهای کاهش وزن به شمار میرود. با وجود خطرات احتمالی ذکر شده، پیشنهاد میکنیم قبل از آغاز رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، علاوه بر مشورت با یک پزشک و یک متخصص تغذیه، کمی بیشتر تفکر کنید. اصل کاهش وزن این رژیم بر اساس کم کردن میزان کربوهیدرات و قند و بالا بردن میزان پروتئین مصرفی هست. ایجاد این تغییر و استفاده از چربیهای ذخیرهشده به جای گلوکز به عنوان منبع انرژی، معمولاً طی دو تا چهار روز با خوردن کمتر از 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز اتفاق میافتد.

محصولات اتکینز

در ابتدا رژیم اتکینز مورد انتقاد قرار گرفت، اما

تحقیقات فعلی نشان می دهد که تا زمانی که میزان دریافت فیبر کافی باشد، این رژیم غذایی ایمن و مؤثر است. تلاش کن.”,”آدم های بزرگ اراده میکنند، آدم های کوچک آرزو”,”هر وقت داشتی کم می آوردی و خواستی تمومش کنی کافیه یادت بیاد چرا شروع کردی.”,”رود راه خودش را از وسط سنگ پیدا میکند. دلیل اصلی موفقیت رژیمهای کمکربوهیدرات این است که وقتی افراد مصرف کربوهیدرات را کاهش میدهند و بهجای آن پروتئین بیشتری مصرف میکنند، بهطور خودکار سبب کاهش اشتهایشان میشود.

رژيم اتكينز براي 14 روز

کاهش وزن دلیل اصلی استفاده برخی از افراد از رژیم کتوژنیک است. درست است که رژیم کتوژنیک میتواند رویکرد کمکی خوبی در درمان برخی بیماریها و عارضهها باشد و حتی ممکن است کاهش وزن را تسریع کند؛ اما عموماً حاوی مقادیر بالایی از گوشت قرمز و سایر غذاهای چرب، فرآوریشده و نمکی است که بسیار ناسالم هستند. از آنجایی که سوپ کلم پروتئین بسیار کمی دارد، ممکن است به جای از دست دادن توده های چربی شروع به از دست دادن توده عضلانی کنید. ​Con᠎tent w as created wi​th GSA C on᠎tent G enerator Demover si on​!

کمبود مواد مغذی: اگر طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود ریزمغذیها، از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین C قرار بگیرید. از جمله این عوامل می توان به درشت مغذی ها و ریز مغذی ها، همخوانی غذا ها، نوع فیبر، سلامت سیستم گوارش و سلامت کلی روده ها اشاره کرد. مطمئناً هیچکس لاغری سریع را به بهای سلامت قلب، کبد و کلیه خود نمیخواهد. این در حالی است که تقریباً هیچکس از خطرات چربیهای اشباع ناآگاه نیست!

بسیاری از کارشناسان هشدار می دهند که مصرف یک رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع می تواند سبب افزایش خطر بیماری قلبی و سرطان شود و منتقدان می گویند که رژیم غذایی اتکینز سبب حذف مواد مغذی مهم مانند ویتامین C و پتاسیم می شود. مانند آنچه در مورد مصرف چربیهای اشباع گفته شد، خطرات و مضرات عدم مصرف میوه و سبزی نیز بر کسی پوشیده نیست. پس هیچوقت تسلیم نشو.”,”تنها کسی که شما را عقب می اندازد خودتان هستید. توجه داشته باشید که با ادامه این برنامه می توانید وزن جدیدتان را ثابت نگه دارید.

پروتئين بار اتكينز

و علت این سطح ثابت قند، آن است که محتوای چربی زیادتر در غذا، باعث میشود که جذب معدود کربوهیدراتهای آن، کمتر شود. البته صرفنظر از نوع آن، اگر با در نظر گرفتن تمام شرایط، تصمیم به رعایت این رژیم گرفتید، باید مقدار زیادی سبزیجات غیرنشاستهای مصرف کنید تا دچار عوارض ناشی از کمبود فیبر نشوید. این مرحله، تا توقف روند کاهش وزن یا کند شدن شدید آن و آغاز برنامه حفظ وزن، ادامه خواهد یافت. راهکار اصولی برای کاهش وزن چیست؟ رژیم اتکینز چیست و چطور به ما در کم کردن وزنمان کمک میکند؟

رژیم کتوژنیک (کتو) چیست؟ انواع رژیم کتو بر اساس نسبت گروههای غذایی و زمانبندی مصرف کربوهیدراتها تعریف میشوند. سیب، پرتقال و انواع توت ها میان وعده های مناسبی به شمار می روند. احتمال اینکه رژیم اتکینز منجر به سوء تغذیه شود زیاد است، زیرا قانون صریح و کافی برای انواع غذاهایی که باید مصرف شود وجود ندارد (به جز مصرف پایین کربوهیدرات). رژیم کتوژنیک استاندارد با نام رژیم کتوژنیک با کربوهیدرات بسیار پایین (VLCKD) هم شناخته میشود. در تبلیغات، از رژیم کتو به عنوان یک معجزه برای لاغری نام برده میشود.

رژیم اتکینز نی نی سایت

از آنجایی که رژیم کتو نیاز به چربی بالایی دارد، افراد باید در هر وعده غذایی چربی دریافت کنند. اما حجم و میزان چربیهای اشباعشده از روغنها (پالم، نارگیل)، کره و کره کاکائو در این رژیم زیاد است و افراد تشویق به مصرف آنها میشوند. بعضی از رژیمهای پروتئین هم بر مبنای نام پزشکی که آنها را طراحی کرده، معروف شدهاند؛ مثلا رژیم پروتئین دکتر اتکینز که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت میکنیم. دوشنبه: قندوشكر باعث چاقی میشود، بنابراین آنها را كنار بگذارید. محتوای پروتئین و چربی بالا باعث میشود برای مدت طولانی­تری احساس سیری کنید.

برای صبحانه ، املت همراه با سبزیجات تازه میل کنید. شکلات تلخ ۸۵ درصد رژیم کتوژنیک را به همراه خامه و توت ها به عنوان یک دسر خوشمزه میل کنید. سبزیجات هم سرشار از کربوهیدرات هستند به عنوان مثال یک فنجان بروکلی خرد شده حدود شش گرم کربوهیدرات دارد. محققان بریتانیایی اخیراً دریافتند افرادی که بیش از شش بار در روز غذا میخورند، نسبت به افرادی که یک یا دو بار در روز غذا میخورند، کلسترول کمتری دارند (حدود ۵ درصد). انسولین باید در طول روز به تناوب ترشح گردد تا بدین ترتیب با بار کربوهیدراتی حاصل از مصرف وعدهها و میان وعدههای غذایی مقابله نماید.

اواسط سال 1393 بود که چند تا جوان، صمیمی، پرانرژی و لبریز از ایده، بهعنوان یک دارودستهی تبعیدیِ کرمِکتاب دور هم جمع شدیم تا به رویای معرفی و فرستادن کتاب به دوردستترین کتابخوارهای ایران برسیم. اما هر چند در این مرحله از رژیم، تنوع خوراکیهای حاوی هیدرات کربن افزایش یافته است، مقدار هیدرات کربن خالص دریافتی، همچنان ناچیز است. نتایج چند بررسی نشان میدهد که در برخی از بیماران ابتدا سطح کلسترول افزایش یافته اما پس از چند ماه افراد شاهد کاهش کلسترول بودند.

با این حال نسبت دقیق، به نیازهای خاص افراد مختلف بستگی دارد. پس در حال حاضر نمیتوان این رژیم را برای کنترل قند یا کلسترول خون توصیه کرد. در اینجا، افزایش تنوع هیدراتهای کربن توصیه می شود. متخصصان توصیه می کنند که در این مرحله از رژیم می توان یکی دو بار در هفته، مقدار هیدرات کربن دریافتی را افزایش داد. این رژیم بیشتر مناسب ورزشکاران است زیرا باید با مصرف بیشتر کربوهیدرات، گلیکوژن از دسترفته ماهیچهها طی تمرین را جبران کنند.

رژيم غذايي اتكينز

بیشتر سلولهای بدن ترجیح میدهند از قند خون (که از کربوهیدراتها به دست میآید)، به عنوان منبع اصلی انرژی بدن استفاده کنند. طبق نتایج تحقیقات، افرادی که از رژیمهای کتوژنیک یا رژیم کم کربوهیدرات استفاده میکنند در مقایسه با افرادی که یک رژیم سنتی کمچرب یا حتی رژیم مدیترانه ای دارند کاهش وزن سریعتری را تجربه میکنند. با توجه به اینکه پس از آن تحقیقات کاملی روی این برنامه کاهش وزن انجام شده است که تایید می کند در مقایسه با رژیم های کم چرب باعث کاهش وزن اضافی، قند خون، کلسترول خوب (HDL)، چربی خون می شود.

بله، یک جستجوی اینترنتی ساده، به شرطی که هر روز انجام شود، می تواند مغزهای سالخورده را تحریک و حافظه را تقویت کند. این برنامه غذایی، مخصوصا برای کسانی که مبتلا به مشکلات قند خون، از قبیل دیابت یا کاهش شدید قند هستند، سودمند می باشد. اگرچه این رژیم میتواند در کاهش وزن کمک مؤثری باشد، اما خطرات بسیاری هم دارد. اما در خصوص عملکرد این رژیم باید گفت که هدف رژیم کتوژنیک این است که بدن شما را مجبور به استفاده از نوع متفاوتی از سوخت برای تأمین انرژی کند.

sitemap