چگونه افزایش هزینه های غذا بر تغذیه و سلامت تاثیر می گذارد


غذا برای فکر: افزایش قیمت مواد غذایی بر انتخاب مواد غذایی و تغذیه و در نهایت سلامتی و حتی سیستم مراقبت های بهداشتی تأثیر می گذارد.

در نتیجه تورم، هزینه مواد غذایی همچنان افزایش می یابد، به طوری که داده های آمار کانادا آخرین تغییرات قیمت غذاهای خریداری شده از فروشگاه های مواد غذایی و رستوران ها را گزارش می دهد.

نمودار میله ای قیمت مواد غذایی
تغییرات قیمت مواد غذایی از سپتامبر 2022 تا اکتبر 2022.
(آمار کانادا)

در ماه سپتامبر، کانادا بیشترین افزایش سالانه خود را در مواد غذایی خریداری شده از فروشگاه های مواد غذایی یا رستوران ها (10.3 درصد) تجربه کرد. قیمت مواد غذایی در ماه اکتبر کمی کمتر (10 درصد) افزایش یافت، اما همچنان بالا است و افزایش ماه نوامبر به 6.8 درصد رسیده است.

در پاسخ به این تورم سریع، بسیاری از کانادایی‌ها از طریق رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه TikTok، به اشتراک گذاشتند که خرید مواد غذایی چقدر هزینه دارد و با پول خود چه چیزی به دست می‌آورند.

کمبود کاهو اخیر در کانادا منجر به افزایش قیمت کاهوی رومی و iceberg شده است، به طوری که بسیاری از خواربارفروشی ها علائم کمبود و اعمال محدودیت های خرید را اعمال می کنند، در حالی که رستوران ها پیشنهادات خود را تغییر داده و منوهای خود را تغییر داده اند.

چرا قیمت مواد غذایی اینقدر بالاست؟

همه‌گیری کووید-19 و سایر رویدادهای جهانی همچنان پیامدهای جهانی برای سلامتی و اقتصاد دارد و قیمت مواد غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

قیمت‌ها به روش‌های مختلفی افزایش می‌یابد، از جمله مسائل مربوط به زنجیره تامین (چیزهایی مانند پردازش، بسته‌بندی و حمل و نقل)، تغییر در الگوی هزینه‌های مصرف‌کننده، و تعطیلی مشاغل اجباری قبلی که باعث توزیع مجدد غذاها از رستوران‌ها به فروشگاه‌ها می‌شود، و همچنین شرایط جوی رو به رشد نامساعد. (چیزهایی مانند امواج گرما، باران شدید/سیل، خشکسالی و یخ زدگی).

به عنوان محققین رفتار سلامت، ما معتقدیم که بسیاری از کانادایی‌ها بدون شک فشار مالی بیشتری را در خط پرداخت احساس می‌کنند و بسیاری از آنها گزینه‌های غذایی کم‌مغذی و ارزان‌تری می‌خورند.

در اتاوا، بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از ماه می تا ژوئن ۲۰۲۲، هزینه خوردن غذای مغذی برای یک فرد مجرد ۳۹۲ دلار در ماه برآورد شد. برای یک خانواده چهار نفره، این هزینه به ۱۰۸۸ دلار در ماه می‌رسد.

بدون شک، خانوارهای کم درآمد و با درآمد ثابت بیشترین فشار را احساس خواهند کرد (به ویژه در خانواده های تک نفره یا تک والدی) و تأثیر کوتاه مدت و بلندمدت سلامتی می تواند به سیستم مراقبت های بهداشتی فلج کننده ما بیفزاید.

افزایش هزینه های غذا چه تاثیری بر سلامتی شما دارد؟

با افزایش هزینه غذا، بسیاری از کانادایی ها دسترسی ناامن یا محدود به غذا را تجربه می کنند. این می تواند اثرات مختلفی بر سلامت داشته باشد، از جمله کاهش سلامت روان، افزایش خطر ابتلا به دیابت، نرخ بالاتر بیماری های خودایمنی و عفونی و صدمات.

تحقیقات نشان داده است که افزایش ناامنی غذایی خانوار به شدت با فشار بیشتر بر سیستم مراقبت های بهداشتی همراه است، با مراجعه بیشتر به اورژانس، اقامت طولانی تر در بیمارستان، جراحی های بیشتر در همان روز، اتکای بیشتر به خدمات پزشک و خدمات مراقبت در منزل، و نسخه بالاتر. استفاده مواد مخدر.

افراد مسن نیز ممکن است دارای شرایط سلامتی با نیازهای غذایی خاص باشند. با افزایش قیمت مواد غذایی، تامین این نیازهای غذایی خاص ممکن است امکان پذیر نباشد و می تواند منجر به عوارض اضافی برای سلامتی شود.

زنی با پیش بند قرمز در حال گذاشتن کنسروها در قفسه ها
داوطلبان در فضای غذایی جامعه Bathurst/Finch در تورنتو کار می کنند. تورم فشار بیشتری بر بانک های مواد غذایی وارد می کند.
مطبوعات کانادا / الکس لوپول

علاوه بر این، هزینه بالاتر غذا بر بانک های مواد غذایی و برنامه های غذایی مدارس مانند برنامه تغذیه دانش آموزان انتاریو فشار وارد می کند. برنامه های غذایی مدرسه با کمک به اطمینان از پر بودن معده و در عین حال ترویج شیوه های تغذیه سالم، از کودکان حمایت می کند.

نشان داده شده است که برنامه‌های غذایی مدرسه برای نتایج تحصیلی بهتر و سلامت کلی در کوتاه‌مدت مفید است و انتخاب‌ها و رفتارهای غذایی در کودکان احتمالاً تا بزرگسالی ادامه می‌یابد و دوران کودکی را به زمان ضروری برای دسترسی به غذاهای سالم تبدیل می‌کند. تغذیه نامناسب در این مرحله نیز ممکن است در رشد و نمو مطلوب اختلال ایجاد کند.

برای پس انداز پول چه کاری می توانید انجام دهید؟

یکی از گران ترین چیزها در مورد مواد غذایی، ضایعات مواد غذایی است. طبق گزارش Second Harvest، بزرگترین سازمان نجات غذا در کانادا، هزینه سالانه از دست دادن و هدر رفتن مواد غذایی قابل اجتناب در کانادا 1766 دلار برای هر خانواده بود.

تهیه یک برنامه غذایی برای هفته، همراه با لیست خرید قبل از رفتن به خواربارفروشی، راهی عالی برای خرید فقط چیزهایی است که نیاز دارید و اطمینان حاصل کنید که از آنچه خریداری کرده اید استفاده می کنید. اگر می‌خواهید فقط نیمی از محصول را برای یک وعده غذایی استفاده کنید، مطمئن شوید که دستور دومی برای آخر هفته دارید تا از آن استفاده کنید.

چندین برنامه آنلاین مانند Flipp یا Reebee وجود دارد که می تواند به شما در خرید فروش یا استفاده از کوپن کمک کند. بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی امکان تطبیق قیمت با سایر فروشگاه ها را فراهم می کنند. استفاده از امتیازهای برنامه وفاداری گزینه دیگری است که می تواند به پرداخت هزینه های مواد غذایی کمک کند. اگر دانش آموز یا بزرگسال هستید، خواربارفروشی یا داروخانه خرده فروشی محلی شما ممکن است برای خرید در یک روز خاص از هفته تخفیف هایی ارائه دهد.

در نهایت، غذا خوردن با افراد دیگر نه تنها با کیفیت بهتر رژیم غذایی و نتایج روانی اجتماعی همراه است، بلکه ممکن است هزینه های غذا را نیز کاهش دهد، زیرا خانواده ها فقط یک وعده غذایی را برای لذت بردن همه درست می کنند.

sitemap