مجازی سازی سرور چیست؟

توجه: در این بخش حتما باید روی همان درایو مورد نظر که حجمش را کم کرده بودید کلیک کنید در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید شد و ممکن است در طول فرایند نصب ویندوز، اطلاعات شما از روی درایو پاک شود. در این بخش از های سرور برای ایجاد کلیدهایی برای کلاینت استفاده خواهیم کرد. از فناوری مجازی سازی برای تقسیم یک سرور قدرتمند به چندین سرور مجازی استفاده می کند. هاست مشترک رایج ترین شکل هاستینگ وب است و برای بسیاری از دارندگان وب سایت جدید به خوبی کار می کند. هنگام خرید یک برنامه هاست مشترک، منابع اصلی مانند ،و فضای هارد دیسک را با استفاده از همان سرور با سایر دارندگان وب سایت به اشتراک می گذارید. جذابیت این است که گران تر است، اما شما 100٪ بر منابع خود کنترل می کنید و می توانید نرم افزار را متناسب با نیاز های شخصی خود تنظیم کنید. اول بیایید تعریف کنیم که به معنای واقعی چیست؟ کلمه به معنای دقیقاً همان چیزی است که بر آن دلالت دارد. در این شکل مجازی سازی سرور، نرم افزار اطمینان حاصل میکنه که هر سرور مجازی کاملاً ایزوله و از یکدیگر بی اطلاعه. ​​​ ​​ !

سرور مجازی لینوکس چیست

اگر در حین کار با ویندوز باشید و سیستم به شکل غیر منتظرهای خاموش شود، تمامی هارد دیسکها و پارتیشنهای متصل به سیستم قفل خواهند شد. برای داشتن سرور مجازی رایگان VPS FREE میتوانید با انجام یکی از ۲ روش خیلی راحت یک VPS رایگان ویندوز یا سرور مجازی رایگان لینوکس دریافت کنید . انتخاب بین آنها بستگی به نیازهای خاص شما دارد؛ اما چیزی که اهمیت دارد عاقلانه انتخاب کردن بین انواع قابلاعتماد آنها و درک تفاوت VPN و VPS برای تناسب داشتن با هدف خاص شما سرور مجازی ویندوز چیست و چه کاربردی دارد؟ است . حتی با وجود غیرفعال کردن این گزینهها نیز همچنان سیستمعامل ویندوز حجم قابل توجهی از اطلاعات کاربر را جمعآوری کرده و در اختیار مایکروسافت قرار میدهد. اما به طور کلی لینوکس دسترسی راحت تر، امنیت بالاتر و سرعت بیشتری در مقایسه با ویندوز 10 به کاربران خود میدهد در حالی که ویندوز 10 از برنامهها و بازیهای متفاوت و کاربردی پشتیبانی میکند و نصب درایورها روی آن بسیار راحت است.

چگونه سرور بسازیم

ساب سیستم لینوکس یا همان یک محیط ایجاد شده در بالای ویندوز است که به کاربران کمک می کند محیط سیستم عامل لینوکس را در کنار ویندوز 10 یا 11 اجرا کند. چند نکته منفی در هاست مشترک وجود دارد، بیشتر به این دلیل که شما به اشتراک می گذارید. بله، خدمات رایگان وجود دارد، اما ممکن است با محدودیتها، سرعت پایینتر یا نگرانیهای امنیتی بالقوه همراه باشند. آیا آماده یادگیری هر آنچه در مورد یک محیط میزبانی وجود دارد، هستید؟ ما می توانیم ادغام بیشتر لینوکس در فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی ()، یادگیری ماشینی و محاسبات را پیش بینی کنیم. به اشتراک گذاشتن مناطق مشترک و تاسیسات در یک آپارتمان کمک می کند تا هزینه ها کاهش یابد و همین امر برای هاست مشترک نیز صادق است. به زبان غیر حرفه ای، سرور یک کامپیوتر قدرتمند است که تمام داده ها و فایل های وب سایت شما را ذخیره می کند. وقتی را انتخاب می کنید، وب سایت های دیگری با همان سخت افزار شما میزبان خواهند بود (آن سرور قدرتمندی را که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم به یاد دارید؟). روشی که توسعه دهندگان این سیستم عامل را طراحی کرده اند به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند سیستم عامل را مطابق میل خود تغییر دهند.

لینوکس یا ویندوز

وقتی شخصی نام دامنه شما را در مرورگر خود تایپ می کند، آن رایانه قدرتمند وب سایت شما را در صفحه جستجوگر نمایش می دهد. از آنجا که پرونده های شما را از سایر کاربران در سطح سیستم عامل جدا می کند، واقعاً یک سرور خصوصی است. شما هر روز مقادیر زیادی ترافیک دریافت می کنید. با این حال، اگر به تازگی وب سایتتان از میدان خارج می شود و حجم زیادی از بازدید را ندارید، هاست مشترک راهی عالی برای آنلاین شدن است! با تقسیم سرور به محفظه های جداگانه با دیوار های مجازی، این لایه به هر کاربر امکان نصب سیستم عامل و نرم افزار خود را می دهد. ⭐ نکته مهم: با توجه به تحریم بودن ایران از سمت و نبودن امکان تهیه لایسنس رسمی، بهتر است که از هاست لینوکسی که مجهز به کنترل پنل دایرکت ادمین است استفاده کنید. چه زمانی باید به تهیه کنید؟ در کادر یک نام برای دیوایس که می خواهید مانیتور کنید وارد کنید بهتر است این نام همان سیستم باشد. معماری اغلب این سرورها کلاینت – سرور (-) می باشد و توسط ارتباط درخواست – پاسخ (-) پیاده سازی می شوند. این گزینه بسیار شبیه به زمانی است که فایل سرورها برای میزبانی نرمافزار و ارائه دسترسی برای کاربران احراز هویت شده استفاده میشود، همان طور که در گذشته، سیستمهای ترمینال میزبان استفاده میشدند، توان پردازشی و ظرفیت ذخیرهسازی به روش آسانی برونسپاری میشود، یعنی دستگاههای کلاینت تنها باید وظیفه پذیرش دادهها و نمایش آنها را بر عهده بگیرند.

sitemap