تحقیقات نشان می‌دهد که کمک به کودکان برای خوردن غذاهای سالم‌تر ممکن است با وادار کردن والدین به انجام همین کار آغاز شود


اکثر والدین، مربیان و سیاست گذاران موافق هستند که کودکان باید غذاهای سالم بخورند. با این حال، مقاله بررسی شده ما نشان می دهد که بزرگسالان اغلب از استراتژی برای رسیدن به آن استفاده می کنند که گاهی اوقات می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. خوشبختانه، یک راه حل آسان وجود دارد.

ما به همراه همکارانش در زمینه بازاریابی، لینگروی ژو و گاوان فیتسسیمون، پنج آزمایش را با بیش از 3800 والدین و همچنین 10 مصاحبه عمیق انجام دادیم. ما متوجه شدیم که والدین تمایل دارند پس از انتخاب یک وعده غذایی سالم برای فرزندان خود، غذاهای ناسالم را برای خود انتخاب کنند. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که والدین می‌گویند مطمئن نیستند که آیا فرزندشان غذاهای سالم آنها را می‌خورد یا نه، و بنابراین از وعده غذایی خود به عنوان پشتیبان برای اشتراک‌گذاری استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند که فرزندشان حداقل چیزی می‌خورد.

این پویایی ایده آل نیست. به عنوان مثال، ممکن است باعث شود والدین غذاهای ناسالم‌تری بخورند، و همچنین اگر بچه‌ها بیشتر از بشقاب والدین خود غذا بخورند، ممکن است به ناسالم غذا بخورند. به‌علاوه، مثال خوبی از تغذیه سالم نیست.

پس چگونه این پویایی را تغییر دهیم؟

پس از آزمایش چندین مداخله، یکی از آنها به‌ویژه ساده و مؤثر بود: تشویق والدین به این‌که به جای گزینه‌های پشتیبان برای فرزندانشان، وعده‌های غذایی خود را غذای خود بدانند.

ما با یک مهد کودک که علاقه مند به ترویج تغذیه سالم در بین کودکان بود، همکاری کردیم. به والدین مرتبط با مدرسه یک شام خانوادگی رایگان ارائه شد. والدین ابتدا از منوی یک کودک سالم غذای کودک خود را انتخاب کردند. سپس از منوی غذایی که ترکیبی از گزینه های سالم و ناسالم داشت، یک وعده غذایی برای خود انتخاب کردند. نیمی از والدین – به طور تصادفی – منویی را دیدند که آنها را بر آن داشت تا غذای خود را به عنوان “برای شما و فقط شما” در نظر بگیرند. نیمی دیگر این انگیزه اضافی را ندیدند که غذای خود را فقط برای خود بدانند.

این مداخله موفقیت آمیز بود: با تشویق والدین به اینکه غذای خود را غذای خود بدانند، احتمال انتخاب گزینه سالم برای خود حدود یک سوم بیشتر شد.

یافته‌های ما نشان می‌دهد که سیاست‌گذاران و مدارس ممکن است بخواهند نقش والدین – و انتخاب‌های غذایی آنها – را در تلاش برای تشویق غذای سالم در بین کودکان در نظر بگیرند. در مورد والدین، ما پیشنهاد می‌کنیم برنامه پشتیبان را حذف کنند و مطمئن شوند که هم آنها و هم فرزندانشان غذای مغذی می‌خورند.



منبع

sitemap