یک تخم مرغ توخالی یا کل سبد؟ بچه من در عید پاک چقدر باید شکلات بخورد؟


عید پاک زمان شکلات است. مغازه‌ها مملو از شکلات‌های بسته‌بندی فوق‌العاده و براق در همه اشکال و اندازه‌ها هستند که سفر به سوپرمارکت با کودکان را چالش‌برانگیزتر از همیشه می‌کند.

در همین حال، بچه ها در هر نوبت از دوستان، اقوام و خرگوش عید پاک (یا بیلبی) تخم مرغ های شکلاتی دریافت می کنند.

اما این امر همچنین می تواند مدیریت مصرف شکلات کودکان را برای والدین دشوار کند.



بیشتر بخوانید: هر عید پاک حدود 62 دلار برای هر سر برای شکلات خرج می کنیم، اما هزینه خرید محصولات ناپایدار می تواند بسیار بیشتر باشد.


در شکلات چیست؟

فواید بالقوه شکلات برای سلامتی وجود دارد. دانه های کاکائو سرشار از چربی، ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات فنلی (یا فیتوکمیکال ها) هستند که نشان داده شده است فشار خون را کاهش می دهند.

اما طعم این ترکیبات فنلی به قدری تلخ است که کاکائو خام را تقریبا غیرقابل خوردن می کند. و این جایی است که فرآوری مواد غذایی وارد عمل می شود.

شکر، چربی شیر و سایر مواد برای تهیه شکلات شیری اضافه می شود – مقدار کاکائو مورد استفاده کم است. تا زمانی که به «شکلات سفید» برسید، اصلاً کاکائو وجود ندارد.

به طور کلی، مطالعات در مورد مزایای سلامتی شکلات شواهد بسیار ضعیفی را نشان می دهد که شکلات برای سلامتی ما مفید است.

اگر فایده ای داشته باشد، شکلات تلخ و بسیار تیره با نسبت بالایی از کاکائو (و فیتوکمیکال ها) به دست می آید که بچه ها آن را دوست ندارند. شکلات تلخ گاهی اوقات به بزرگسالان “تقویت خلق و خو” می دهد زیرا حاوی کافئین است.

شکلات تلخ را روی تخته خرد کنید.
شکلات تلخ حاوی فیتوکمیکال های تلخ بیشتری است که کودکان تمایلی به لذت بردن از آن ندارند.
Sigmund/ Unsplash، CC BY

بچه ها چقدر شکلات بخورند؟

همه انواع شکلات مانند بیسکویت، کیک و نوشیدنی های شیرین به عنوان غذاهای “اختیاری” طبقه بندی می شوند. این بدان معنی است که آنها باید به عنوان رفتار در نظر گرفته شوند.

به عنوان یک راهنمای تقریبی، کودکان دو تا سه ساله نباید بیش از یک وعده در روز غذای دلخواه و برای کودکان بزرگتر حداکثر سه وعده در روز مصرف کنند. اگر این را به “شکلات” ترجمه کنید، یک وعده شکلات 25 تا 30 گرم خواهد بود. یک تخم مرغ شکلاتی توخالی متوسط ​​حدود 100 گرم وزن دارد.

اما برای کودکان اشکالی ندارد که مقداری شکلات به عنوان غذا مصرف کنند. اگر بچه ها از خوردن اسم حیوان دست اموز خود لذت ببرند یا در تعطیلات عید پاک مقداری شکلات اضافی بخورند، قند را دیوانه نمی کنند.

اگر کودکان در طول روز فقط شکلات بخورند، این می تواند منجر به کاهش قند شود و بچه ها را هنگام خواب گرسنه و بداخلاق کند. بنابراین مطمئن شوید که آنها را با غذای واقعی پر کرده اید، قبل از اینکه آنها را روی تخم مرغ های شکلاتی بگذارید.

به نوزادان نباید شکلات داد زیرا آنها را نسبت به طعم های بسیار شیرین حساس می کند. اما آنهایی که بیش از شش ماه سن دارند، می‌توانند با یک «تخم‌مرغ واقعی» آب پز شده به این سرگرمی بپیوندند.

دو کودک خردسال جعبه هایی حاوی تخم مرغ های شکلاتی کوچک در بسته بندی فویل نگه می دارند.
برای بچه ها اشکالی ندارد که شکلات بخورند.
پروژه سهام RDNE/ Pexels، CC BY

چگونه می توانید جشن های عید پاک را مدیریت کنید؟

هنگامی که برای بچه های خود غذا می ریزید، چند کار وجود دارد که می توانید برای مدیریت شکلات انجام دهید:

  • اگر تخم‌مرغ و خرگوش می‌خرید، وزن محصولات را با هم مقایسه کنید تا به شما در انتخاب اندازه مناسب برای سن کودکتان کمک کند.

  • در شکار تخم مرغ خود از تخم مرغ های کوچک و بسته بندی شده استفاده کنید. بخش‌های کوچک‌تر از قبل بسته‌بندی شده به والدین کمک می‌کند مصرف را در طول زمان بدون آزار و اذیت کردن شکلات به عنوان یک “غذای بد” مدیریت کنند.

  • از اعضای خانواده بخواهید که یک هدیه جایگزین مانند کتاب یا بازی بخرند تا از ورود شکلات به خانه در عید پاک بکاهند.

  • به یاد داشته باشید که خرگوش ها هم هویج می خورند! قبل از خوردن شکلات، میان وعده‌های خوش طعم بدهید تا به آنها کمک کنید تا قبل از خوردن غذا، مواد مغذی ضروری را پر کنند.



بیشتر بخوانید: چرا خوردن شکلات باعث می شود احساس خوبی داشته باشید یا کمی بیمار شوید – به علاوه 4 نکته برای بهتر غذا خوردن




منبع

sitemap