وعده های غذایی رایگان مدرسه برای همه ممکن است چاقی دوران کودکی را کاهش دهد و در عین حال بار مالی و لجستیکی را برای خانواده ها و مدارس کاهش دهد.


وعده های غذایی مدرسه برای سلامت کودک بسیار مهم است. تحقیقات نشان داده است که وعده‌های غذایی مدرسه می‌تواند مغذی‌تر از وعده‌های غذایی از منابع دیگر، مانند وعده‌های غذایی از خانه باشد.

مطالعه اخیری که یکی از ما انجام داد، نشان داد که کیفیت وعده های غذایی مدارس به طور پیوسته بهبود یافته است، به ویژه از زمانی که قانون کودکان سالم و بدون گرسنگی در سال 2010 استانداردهای تغذیه را برای وعده های غذایی مدرسه تقویت کرد. در واقع، تا سال 2017، مطالعه دیگری نشان داد که وعده های غذایی مدرسه بهترین کیفیت رژیم غذایی را در مقایسه با هر منبع غذایی اصلی ایالات متحده ارائه می دهد.

بسیاری از خانواده‌های آمریکایی در طول همه‌گیری COVID-19 با وعده‌های غذایی رایگان در مدرسه آشنا شدند. برای کاهش بار مالی و تدارکاتی این بیماری همه‌گیر بر خانواده‌ها و مدارس، وزارت کشاورزی ایالات متحده معافیت‌هایی را صادر کرد که به مدارس سراسر کشور اجازه می‌داد صبحانه و ناهار رایگان برای همه دانش‌آموزان ارائه کنند. با این حال، این معافیت ها تا سال تحصیلی 2022-23 منقضی شد.

از آن زمان، افزایش قابل توجهی در مدارس شرکت‌کننده در «مقررات واجد شرایط بودن جامعه» صورت گرفته است، یک سیاست فدرال که به مدارس مناطق با فقر بالا اجازه می‌دهد صبحانه و ناهار رایگان را برای همه دانش‌آموزان حاضر ارائه کنند. این سیاست به عنوان یک گزینه برای مدارس کم درآمد در سراسر کشور در سال 2014 در دسترس قرار گرفت و بخشی از قانون کودکان سالم و بدون گرسنگی بود. تا سال تحصیلی 2022-23، بیش از 40000 مدرسه مقررات واجد شرایط بودن جامعه را پذیرفته بودند که نسبت به سال قبل بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

https://www.youtube.com/watch?v=wsFvSmkYbVU

بسیاری از خانواده‌ها با پایان یافتن یک برنامه فدرال برای ارائه غذای رایگان مدرسه در طول همه‌گیری، دچار استرس شدند.

ما محققین سلامت عمومی هستیم که اثرات سلامتی سیاست‌های مرتبط با تغذیه را مطالعه می‌کنیم، به‌ویژه سیاست‌هایی که فقر را کاهش می‌دهند. تحقیقات جدید منتشر شده ما نشان داد که مقررات واجد شرایط بودن جامعه با کاهش خالص شیوع چاقی در دوران کودکی مرتبط است.

بهبود سلامت کودکان آمریکایی

رئیس جمهور هری ترومن برنامه ملی ناهار مدرسه را در سال 1946 با هدف حفاظت از سلامت و رفاه کودکان آمریکایی تأسیس کرد. این برنامه بودجه دائمی فدرال را برای ناهار مدرسه ایجاد کرد و مدارس شرکت کننده موظف بودند ناهار رایگان یا ارزان قیمت را برای کودکان خانواده های واجد شرایط ارائه کنند. واجد شرایط بودن بر اساس درآمد بر اساس سطح فقر فدرال تعیین می شود که هر دو سالانه تجدید نظر می شوند.

در سال 1966، قانون تغذیه کودکان، برنامه صبحانه مدرسه را به صورت آزمایشی اجرا کرد که صبحانه های رایگان، با قیمت پایین و با قیمت کامل را برای دانش آموزان ارائه می دهد. این برنامه بعداً با اصلاحیه ای در سال 1975 دائمی شد.

مقررات واجد شرایط بودن جامعه از سال 2011 در چندین ایالت به صورت آزمایشی اجرا شد و از سال 2014 به گزینه ای برای مدارس واجد شرایط در سراسر کشور تبدیل شد. این طرح از طریق برنامه های ناهار و صبحانه مدارس ملی عمل می کند و این برنامه ها را گسترش می دهد.

دستکشی که برش های پنیر را روی برش های نان قرار می دهد
برنامه های مختلف فدرال و ایالتی به دنبال دسترسی بیشتر غذا به کودکان بوده اند.
جان مور/ گتی ایماژ

این خط‌مشی به همه دانش‌آموزان یک مدرسه اجازه می‌دهد تا صبحانه و ناهار رایگان دریافت کنند، نه اینکه واجد شرایط بودن خانواده‌ها را تعیین کند. در صورتی که حداقل 40 درصد از دانش‌آموزان آنها مستقیماً گواهی دریافت وعده‌های غذایی رایگان را داشته باشند، به این معنی که خانواده آنها در برنامه شبکه ایمنی مبتنی بر وسایل، مانند برنامه کمک تغذیه تکمیلی، یا کودک شرکت کرده باشند، کل مدارس یا مناطق مدرسه واجد شرایط ناهار رایگان هستند. به عنوان فراری، بی خانمان، تحت سرپرستی یا ثبت نام در Head Start شناسایی شده است. برخی از ایالت ها نیز از Medicaid برای صدور گواهینامه مستقیم استفاده می کنند.

مقررات واجد شرایط بودن جامعه مشارکت در وعده‌های غذایی مدارس را با کاهش انگ مرتبط با دریافت وعده‌های غذایی رایگان، حذف نیاز به تکمیل و پردازش درخواست‌ها و گسترش دسترسی به دانش‌آموزان در خانواده‌هایی با درآمد بالاتر از آستانه صلاحیت برای وعده‌های غذایی رایگان افزایش می‌دهد. از سال 2023، آستانه واجد شرایط بودن برای وعده های غذایی رایگان 130 درصد سطح فقر فدرال است که برای یک خانواده 4 نفره 39000 دلار آمریکا است.

وعده های غذایی رایگان جهانی و چاقی

ما تجزیه و تحلیل کردیم که آیا ارائه وعده‌های غذایی رایگان جهانی در مدرسه از طریق مقررات واجد شرایط بودن جامعه با کاهش چاقی کودکان قبل از همه‌گیری COVID-19 مرتبط است یا خیر.

برای انجام این کار، ما تغییرات شیوع چاقی را از سال 2013 تا 2019 در میان 3531 مدرسه کم درآمد کالیفرنیا اندازه گیری کردیم. ما از بیش از 3.5 میلیون اندازه گیری شاخص توده بدنی دانش آموزان در کلاس های پنجم، هفتم و نهم استفاده کردیم که سالانه و در سطح مدرسه جمع آوری می شد. برای اطمینان از نتایج دقیق، تفاوت‌هایی را بین مدارسی که این خط‌مشی را اتخاذ کردند و مدارس واجد شرایطی که این خط‌مشی را اتخاذ نکردند، در نظر گرفتیم. ما همچنین در طول زمان از همان مدارس پیروی کردیم و شیوع چاقی را قبل و بعد از سیاست مقایسه کردیم.

برداشتن غذا از نوار سالاد روی سینی  بچه های دیگر به دیوار تکیه داده اند
وعده های غذایی رایگان در مدرسه ممکن است به کاهش نابرابری های بهداشتی در میان کودکان حاشیه نشین و کم درآمد کمک کند.
Whitney Hayward/Portland Portland Press Herald از طریق گتی ایماژ

ما دریافتیم که مدارس شرکت کننده در مقررات واجد شرایط بودن جامعه در مقایسه با مدارس واجد شرایطی که در این ارائه شرکت نکردند، 2.4 درصد کاهش نسبی در شیوع چاقی داشتند. اگرچه یافته‌های ما متوسط ​​هستند، حتی پیشرفت‌های کوچک در سطح چاقی قابل توجه است زیرا استراتژی‌های مؤثر برای کاهش چاقی در سطح جمعیت گریزان است. علاوه بر این، از آنجا که چاقی به طور نامتناسبی بر کودکان به حاشیه رانده شده و کم درآمد از نظر نژادی و قومی تأثیر می گذارد، این سیاست می تواند به کاهش نابرابری های بهداشتی کمک کند.

مقررات واجد شرایط بودن جامعه احتمالاً با جایگزینی نیمی از رژیم غذایی هفتگی کودک با گزینه‌های سالم‌تر و آزاد کردن درآمد قابل تصرف بیشتر برای خانواده‌های با درآمد کم تا متوسط، شیوع چاقی را کاهش می‌دهد. خانواده هایی که صبحانه و ناهار رایگان دریافت می کنند تقریباً 4.70 دلار در روز برای هر کودک یا 850 دلار در سال صرفه جویی می کنند. برای خانواده‌های کم‌درآمد، به‌ویژه آن‌هایی که چند فرزند در سن مدرسه دارند، این امر می‌تواند منجر به پس‌اندازهای معناداری شود که خانواده‌ها می‌توانند برای سایر کالاها یا خدمات ارتقا دهنده سلامت استفاده کنند.

گسترش دسترسی به وعده های غذایی مدرسه

چاقی کودکان در چند دهه گذشته رو به افزایش بوده است. چاقی اغلب تا بزرگسالی ادامه می یابد و با طیف وسیعی از بیماری های مزمن و مرگ زودرس مرتبط است.

تحقیقات رو به رشد مزایای وعده های غذایی رایگان در مدارس را برای سلامت و رفاه کودکان نشان می دهد. همراه با مطالعه ما بر روی مدارس کالیفرنیا، محققان دیگر ارتباطی بین وعده های غذایی رایگان در مدارس و کاهش چاقی در شیلی، کره جنوبی و انگلیس و همچنین در میان مدارس شهر نیویورک و مناطق مدارس در ایالت نیویورک پیدا کردند.

مطالعات همچنین مقررات واجد شرایط بودن جامعه را به بهبود عملکرد تحصیلی و کاهش تعلیق ها مرتبط کرده است.

در حالی که تحقیقات ما کاهش شیوع چاقی را در میان مدارس شرکت کننده در ارائه صلاحیت جامعه نسبت به مدارسی که این کار را انجام ندادند مشاهده کرد، چاقی در هر دو گروه با گذشت زمان افزایش یافت، با افزایش بیشتر در مدارس غیرشرکت کننده.

سیاست های جهانی وعده های غذایی رایگان ممکن است افزایش نرخ چاقی کودکان را کاهش دهد، اما آنها به تنهایی برای معکوس کردن این روندها کافی نیستند. در کنار وعده‌های غذایی رایگان جهانی، شناسایی سایر استراتژی‌های سطح جمعیت برای کاهش چاقی در میان کودکان برای پرداختن به این موضوع بهداشت عمومی ضروری است.

از سال 2023، چندین ایالت سیاست های جهانی غذای رایگان مدارس خود را اجرا کرده اند. ایالت هایی مانند کالیفرنیا، مین، کلرادو، مینه سوتا و نیومکزیکو متعهد شده اند که تفاوت بین هزینه های غذای مدرسه و بازپرداخت فدرال را پوشش دهند. از آنجایی که ایالت های بیشتری سیاست های وعده های غذایی رایگان جهانی خود را اتخاذ می کنند، درک تأثیرات آنها بر سلامت و رفاه کودکان، و همچنین موانع و حمایت ها برای اجرای موفقیت آمیز این برنامه ها، حیاتی خواهد بود.



منبع

sitemap