مراقب میزان قند بالای این میوه ها باشید! – دکتر رویا كادمیجان


میوه با قند بالابه میزان قند بالای این میوه ها توجه کنید!

برخی از میوه ها قند بیشتری نسبت به بقیه دارند که نباید بیش از حد مصرف شود. در زیر لیستی از میوه های دارای قند بالا آمده است:

میوه هایی با قند بالا

انبه

انبه بزرگ حاوی 45 گرم شکر است که اگر می خواهید وزن یا میزان شکر مصرفی خود را کنترل کنید گزینه مناسبی نیست. احتمالاً بهتر است دو تکه بخورید و بقیه را برای بعد نگه دارید.

گنو

یک فنجان انگور حاوی حدود 23 گرم شکر است که برای چیزهایی که به راحتی جویده می شوند کافی است.

khavas angoor - میوه های با قند بالا: مراقب قند زیاد این میوه ها باشید!

گیلاس

یک فنجان گیلاس حاوی 18 گرم شکر است و اگر یک کاسه بزرگ را با آن پر کنید ، می توانید همه آن را با خیال راحت بخورید. میان وعده را از قبل وزن کنید تا بدانید دقیقاً چقدر قند دریافت می کنید.

گلابی

به طور متوسط ​​دانه گلابی حاوی 17 گرم شکر است. اگر می خواهید قند را کاهش دهید ، کامل نخورید ، فقط چند تکه را با کمی شیر یا سالاد بخورید.

.jpg-میوه های پر قند: مراقب میوه های پر قند باشید!

هندوانه

یک قطعه متوسط ​​این میوه تابستانی حاوی 17 گرم شکر است. همانطور که از نامش پیداست ، این میوه پر از آب است و حاوی یک ماده معدنی خاص به نام الکترولیت است که بدن شما پس از مدتی در معرض آفتاب به آن احتیاج دارد. سعی کنید فقط یک یا دو تکه بخورید.

زیتون

دو زیتون متوسط ​​دارای 16 گرم شکر هستند. اگر سعی می کنید میزان مصرف قند خود را کنترل کنید ، می توانید مقداری پنیر بریده و انجیر را برای یک وعده غذایی با پروتئین بالا روی آن بمالید.

موز

موز متوسط ​​حاوی 14 گرم شکر است. اگر این مقدار بیش از نیاز شماست ، آن را در غلات صبحانه به نصف برسانید یا یک تکه کوچک را در وسط ساندویچ کره بادام زمینی له کنید.

در اینجا برخی از میوه هایی که قند کمتری نسبت به سایر میوه ها دارند:

میوه کم قند

آووکادو

همه میوه ها طعم شیرینی ندارند. آووکادو کامل فقط 1.33 گرم قند دارد. آن را در سالاد بگذارید ، روی نان تست بریزید و لذت ببرید.
اما آووکادو کالری کمی دارد و کالری بالایی دارد ، بنابراین ممکن است برای کسانی که رژیم کم کالری دارند این یک عادت روزانه نباشد.

گواوا

هر میوه گواوا حاوی 5 گرم قند و حدود 3 گرم فیبر است. این بیشتر از چیزی است که از یک وعده برنج قهوه ای یا یک تکه نان گندم کامل دریافت می کنید. اگر گواوا را به همراه پوست به اسموتی های خود اضافه کنید ، فیبر بیشتری دریافت خواهید کرد.

بدون نام 1 - میوه های با قند بالا: مراقب میوه های با قند بالا باشید!

تمشک

این میوه حاوی مقدار زیادی فیبر ، حدود 8 گرم در هر فنجان – و فقط 5 گرم شکر است. فیبر برای هضم خوب است و می تواند به شما کمک کند با کالری کمتری احساس سیری کنید.

خربزه

یک برش متوسط ​​خربزه حاوی حدود 5 گرم شکر – و تنها 23 کالری است.

میوه پاپایا

نصف یک دانه کوچک پاپایا حاوی 6 گرم شکر است. بنابراین ، نیمی از آنها برای خوردن همزمان کافی است.

1399073010592339021478634 - میوه های دارای قند بالا: مراقب قند بالای این میوه ها باشید!

توت فرنگی

یک فنجان توت فرنگی کامل فقط 7 گرم قند دارد. آن را به سالاد اضافه کنید و با شیر تازه یا بستنی سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید