یائسگی و کاهش وزن را از نظر پزشکی درک کنید


نویسنده: دکتر شلی مسر ، مدیر پزشکی – کاهش وزن Red Mountain®

یائسگی: این کلمه به تنهایی باعث ایجاد ترس در قلب بسیاری از زنان می شود. من اغلب بیمارانی را می بینم که نگران دیوانه های مایل به قرمز ، فراموشکار و خشمگین هستند که دائماً عرق می کنند و دیگر به فعالیت های اتاق خواب علاقه ای ندارند. با این حال ، لازم نیست این مورد باشد. در این زمان می توان با لطف و اطمینان قایقرانی کرد.

اولین قدم درک یائسگی از نظر پزشکی است.

میانگین سن یائسگی 52 سال است ، اما برای برخی زودتر و برای برخی دیگر دیرتر اتفاق می افتد. علائم آن شامل گرگرفتگی ، نوسانات خلقی ، فراموشی ، مشکل در تمرکز ، مشکلات خواب ، خشکی واژن ، کاهش میل جنسی ، بی اختیاری ادرار و افزایش عفونت های واژن و مثانه است.

با این حال ، نگران کننده ترین علامت برای بسیاری افزایش وزن است.

علم پشت یائسگی:

با ورود زنان به دوران یائسگی ، عملکرد تخمدانها کاهش می یابد. تخمدانها کمتر ماده ای به نام اینهیبین تولید می کنند که به طور معمول ترشح هورمونی به نام FSH در مغز را متوقف می کند. از آنجا که این فرایند کمتر مهار می شود ، سطح FSH افزایش می یابد ، که تخمدان ها را برای تولید استروژن بیشتر تحریک می کند. با گذشت زمان ، این فرآیند فولیکول های تخمدان را می سوزاند و در نتیجه احتمال خروجی استروژن کاهش می یابد. با فعال شدن کمتر تخمدان ها ، سایر هورمون های تخمدان ، پروژسترون و تستوسترون ، کاهش می یابد.

هنگامی که سطح استروژن کاهش می یابد ، غدد فوق کلیوی با افزایش کورتیزول واکنش نشان می دهند که باعث افزایش رسوب چربی به ویژه در اطراف شکم می شود. چربی سوزی نیز در صورت کاهش استروژن در گردش کاهش می یابد که باعث می شود چربی سرسخت شکم از بین نرود.

مشکل اصلی این سطوح پایین هورمون چیست؟

تغییر در سطح هورمون ها نه تنها به علائم یائسگی کمک می کند ، بلکه در توضیح تأثیرات آن بر وزن در این مرحله از زندگی بسیار مهم است.

افزایش سن ، یک غده فوق کلیوی خسته منجر به کاهش استروژن و تستوسترون می شود ، به علاوه این باعث می شود احساس خستگی کنیم. در نتیجه ، ما اغلب با گذراندن این فرایند کم تحرک می شویم. علاوه بر این ، تستوسترون برای تحریک و حفظ توده عضلانی ، که یک بافت فعال متابولیکی است ، مورد نیاز است.

کاهش سطح استروژن و تستوسترون در حال حاضر تغییری در ترکیب بدن ما به سمت چربی بیشتر و ماهیچه کمتر ایجاد می کند.

یکی دیگر از پیامدهای کاهش استروژن و تستوسترون ، افزایش مقاومت به انسولین است. هنگامی که بدن ما نسبت به انسولین مقاوم است یا کمتر پاسخ می دهد ، بدن ما گلوکز مصرفی خود را دریافت کرده و آن را به صورت چربی ذخیره می کند.

برخی از زنان با علائم قابل تحمل یائسگی را پشت سر می گذارند و اندام لاغر خود را حفظ می کنند. چه طور ممکنه؟

ایده خوبی است که وارد یائسگی با وزن طبیعی شده و رژیم ورزشی را حفظ کنید ، زیرا مطالعات نشان می دهد که زنان لاغر و فعال علائم کمتری در دوران یائسگی تجربه می کنند. همچنین وزن خود را راحت تر حفظ می کنند. بنابراین ، اگر به زمان یائسگی نزدیک نشده اید ، اکنون زمان مناسبی است تا مطمئن شوید که یک سبک زندگی سالم را دنبال می کنید و بدن خود را به یک وزن مطلوب و سالم می رسانید.

برای کسانی که این مراحل را طی می کنند یا آن را به پایان رسانده اند و اضافه وزن دارند ، لطفاً ناامید نشوید. با انجام مراحل زیر می توانید محیط هورمونی را به نفع کاهش و حفظ وزن بهبود بخشید:

1. برنامه پزشکی کاهش وزن را شروع کنید جایی که ارائه دهندگان می توانند برای نیازهای شخصی شما با شما کار کنند. RM3® یک برنامه عالی برای کمک به زنان در این مرحله انتقالی برای کاهش سریع و موثر وزن است.

2 به دلیل افزایش مقاومت به انسولین ، کاهش مصرف کربوهیدرات مانند قندها و نشاسته ها به حداقل رساندن ذخیره چربی کمک می کند. بسیاری از ما متوجه شده ایم که به نظر می رسد این کوکی بسیار سریعتر از زمانی که در 20 سالگی بودیم روی ران ظاهر می شود. کربوهیدرات اضافی را با پروتئین بدون چربی و مقدار زیادی سبزیجات تازه جایگزین کنید.

3. تمرین کنید! اطمینان حاصل کنید که برنامه ورزشی شما شامل تمرینات قدرتی و همچنین تمرینات قلبی است که به شما در ساختن عضلات کمک می کند.

4. از افزونه استفاده کنید مقاوم در برابر RMاین محصول به مبارزه با مقاومت انسولین در بدن کمک می کند تا میزان گلوکز تبدیل شده به ذخیره چربی را کاهش دهد. مزایای اضافی کنترل هوس های قندی ، افزایش انرژی و کاهش استرس و اضطراب.

5- هورمون درمانی را در نظر بگیرید. ما هورمونهای بیولوژیکی یکسان را برای کمک به بازگرداندن سطح توصیه می کنیم. مطالعات افزایش وزن را در زنان تحت درمان با هورمون نشان نمی دهند ، به جز افزایش وزن و بزرگ شدن بافت سینه هنگامی که سطح آن بسیار زیاد است. هورمون ها همچنین می توانند به بهبود حساسیت به انسولین برای مقابله با اثر ذخیره بیش از حد چربی انسولین کمک کنند.

6 از مکمل RM Resveratrol استفاده کنیددر جمهوری مقدونیه رسوراترول مکمل ضروری برای کسانی است که می خواهند با عواقب پیری مبارزه کنند. این یک آنتی اکسیدان قوی است که به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند و می تواند به کاهش خطر بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی کمک کند. همچنین به تحریک متابولیسم و ​​کاهش التهاب در بدن کمک می کند. التهاب با افزایش وزن ارتباط دارد.

7. DHEA را مصرف کنید. این یک لوازم جانبی است که در دفاتر ما موجود است. DHEA محصول غده آدرنال است که سپس به تستوسترون و استروژن تبدیل می شود.

همانطور که می بینید ، یائسگی با موفقیت پذیرفته می شود. این زمان آن است که دستاوردهای زندگی خود را جشن بگیرید و سالها دانش کسب کنید در حالی که از همه چیز در آینده خوشحال هستید.

دیدگاهتان را بنویسید